Author Topic: ПОЛИТИКА=?  (Read 135011 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2400 on: 26.11.2017, 00:37:06 »
АОНСУ не само диктатори, ами и почти толкова станали в последствие "новоизлюпени честни бизнесмени" създаде, дето си разделиха куфарчетата с парите на хората и започнаха бизнес "от нулата" продавайки си я панелката, я вартбурга....И сега всичко е на тях.Там можеха да отидат да учат само определени хора, да завършат я някаква политикоуправленска специалност, я мениджмънт, пък будалите нека се натискат да учат политикономия на комунизма във ВИИ Карл Маркс. Колкото дете без връзки можеше да отиде да учи в онова даскало на последната спирка на рейс 260 малко по-нагоре...

Като казвате Аспаруховият мост, специален "гост"на ДС и високоплатен консултант по неговата взривоустойчивост е бил Илич Рамирес Санчес, известен още като Карлос Чакала, който по това време е бил терорист номер едно в света! Баща му е бил върл комунист и кръстил първия си син Владимир, втория Илич, а третия -Ленин. Та този вторият се явяваше терорист номер едно и сега излежава доживотна присъда във Франция. От същото котило са и венецуелските мекерета Уго Чавес и Николас Мадуро.  Знаете какво става там сега, а Венецуела има повече нефт от Канада.
« Last Edit: 26.11.2017, 00:47:46 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1872
    • View Profile
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2401 on: 26.11.2017, 10:37:47 »
Целия номер на комунистите, е че умеят да създават ореол на всичко тяхно. Най-хубавите, най-справедливите убийства и престъпления, най-любовните изнасилвания, най-хуманния геноцид!...
Ето вчера имаше годишнина от Гладомора в СССР от 30те при Сталин. Нашите русофили и руснаци се хванаха за тезата, че то не било геноцид срещу украинците, защото измрели и руснаци. Няма значение, че милионите са повече от бъдещата световна война - всички "здравомислещи" обожават Сталин, заради спечелената война. Сякаш освен милионите лично погубени от него ги няма, но и сякаш някой друг е подписвал пакт с Рибентроп, сякаш някой друг е гледал безучастно сеира на Лондон..

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4175
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2402 on: 01.12.2017, 20:43:24 »
Най срамната страница от Българската история :

http://socbg.com/2017/09/%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%BD%D0%B0%D0%B9-%D1%81%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-
%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%B2-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80.html

============================================================
Сценарият е писан в Кремъл: за да подчини Тито, Сталин е искал да му подари Пиринския край. А марионетното правителство на Георги Димитров е било готово да му я даде и така да извърши едно национално предателство
През есента на 1944 г. българите в Пиринския край и Вардарска Македония са подложени на нечувани репресии и гонения. Целта: да бъдат приобщени към признатата от Москва „македонска нация“. Датиращите още от 20-те години на миналия век решения на Коминтерна и неговата Балканска комунистическа федерация за създаване на „македонска“, „тракийска“ и „добруджанска“ нации са част от социалното инженерство на Кремъл. То цели да реставрира влиянието на бившата империя върху изгубените територии и сфери на влияние в Източна и Югоизточна Европа зад маската на решаването на националните въпроси.
Паралелно с работата по изобретяването през 20-те и 30-те години на миналия век на молдовската, белоруската и ред други нации на територията на СССР, на ръководения от Г. Димитров български филиал на комунистическото движение е поверено уреждането на „националния въпрос“ в България – по каноните на болшевизма. Съветското настъпление към Балканите в края на Втората световна война дава зелена светлина за чудовищния експеримент със съдбата на народите от близкото „зарубежие“ на съветската империя.
Покерът между Сталин и Тито
Историкът от Белоруския държавен университет Анатолий Салков смята, че за Съветска Русия единственият механизъм за влияние върху Балканите до края на 1944 г. са били само структурите на Коминтерна. В труда си за проблемите в българо-югославските отношения, ученият цитира редица непознати за българската публика документи и факти, посветени на една от най-срамните страници в българската история – подготовката за доброволното предаване на Пиринския край на Югославия от марионетното правителство на Г. Димитров. Салков подробно се спира на гнусния покер, разигран между Сталин и Тито непосредствено след 9 септември 1944 г. Залогът в него е съдбата на изконния български Пирински край, а и на цяла България.
За да задържи непредсказуемия югославски диктатор в лоното на съветската империя, Сталин залага капана на проектираната в Кремъл – със съгласието на Тито и Димитров – федерация между Югославия и България. Още по време на първата си среща с британския пратеник Антъни Идън в Москва в края на 1941 г., Сталин изразява позиция, че българо-югославската граница след войната „трябва да пострада“ в ущърб на България. През 1943 г. създадената в Москва комисия „Литвинов“ за ревизия на следвоенните граници в Европа предлага създаването на „единна македонска държава“.
Любопитното е, че първата негативна реакция срещу безцеремонната намеса идва от посланика на Кралство Югославия в Москва Станое Симич. Дипломатът е смаян от натрапването на идеята за македонска нация. Пред заместник-комисаря по външните работи Александър Корнейчук, Симич заявява, че самостоятелен македонски народ не съществува, а хората, които населяват Вардарска Македония, са основно българи и сърби. Според представителя на югославския крал, претенцията, че македонците били „особен народ“, е известна на Белград като българска теза.
Замисълът – поглъщане на цяла България
В Москва обаче не мислят така – съветската позиция повтаря старата мантра на Коминтерна за „разединената македонска нация“, чието единство може да бъде осъществено в рамките на замислената федерация на южнославянските народи. Димитров и неговото обкръжение приемат безусловно и с обичайното въодушевление наставленията на Сталин. Покерът му за удържането на Титова Югославия в съветския лагер започва буквално в първите дни на окупацията на България от Червената армия. Идеята за поглъщането на Пиринския край от обявената през август 1944 г. нелегална Македонска народна република се харесва и на Тито. Диктаторът обаче е наясно с истинските намерения на колегата си в Кремъл – директната анексия на Пиринския край и поглъщането на остатъка от България като седмата югославска автономна република цели впрягането на Югославия в колесницата на Сталин.
Тито решава да играе вабанк: иска от Сталин и Димитров поглъщането на България от Югославия да бъде свършен факт още до 31 декември 1944 г. Кремъл обаче не желае закачената на въдицата България и нейния Пирински край да бъдат похарчени без ясен ангажимент от Белград за вярно служене на Москва. Междувременно заграбилите властта комунисти в София осъществяват предателската си политика: българите в Пиринско са заставени да учат прясно изпечените македонски език и азбука. Във Вардарска Македония неимоверно нарастват гоненията и жестоките репресии срещу всякаква проява на българско самосъзнание.
София не само не реагира, но и предоставя оперативна помощ на титовите сатрапи в Скопие за установяването и разправата с „фашистите“ – хората, които не са пожелали да станат македонци. Подготвя се и изтеглянето на всички български институции от Пиринския край. Строят се нови казарми за дислоцираната в Благоевград 7-ма дивизия, която трябва да се изтегли зад границите на замисленото от Сталин и Димитров жертвоприношение. Глас в пустиня остават протестите на все още намиращата се в Народното събрание обединена опозиция. Нейният лидер Никола Петков в много от речите си срещу очертаващото се невиждано в световната история национално предателство нарича алкохолизиралия се премиер Георги Димитров „червен гаулайтер“, който безмилостно разпродава България. Обесването на Петков през септември 1947 г. слага край на всички дебати по темата. Единствено Великобритания е категорична, че няма да признае никакви насилствени сливания и федерации на Балканите.
Тито и Сталин продължават покера си за Пиринския край до настъпилия тежък разкол между Югославия и СССР през юли 1948 г. Преди това Димитров и шайката му успяват да извършат още няколко национални предателства. Сред тях изпъкват насилственото „преброяване“ на цялото население на Пиринския край през 1946 г. като „македонци“, подписването на позорния Бледски договор от 1947 г. за превръщане на България в югославска периферия и изграждането на „единна Македония“ с български материал. Тито е категорично против конфедерация между двете държави, защото това щяло да отприщи хърватския и словенския национализъм, пише белоруският историк Анатолий Салков.
Белгийският специалист по история на България Раймонд Детрез сравнява с „махмурлук“ не съвсем адекватните нагласи към съвременна Македония на редица български историци, а и на значителна част от българите. В публикувания тази година в Берлин сборник „Македония – близка и непозната“ Детрез пише, че мненията на македонските и българските учени по отношение македонската нация всъщност много не се различават. Вместо да представят съвсем убедително – от гледна точка на съвременната наука – обяснение за възникването на македонската нация през последната третина на XIX век, македонските „историчари“ развиват същия тип аргументация като тази на българските им колеги. Българите казват за македонците, че щом преди са били българи, то сега и завинаги ще останат българи. В Македония пък твърдят, че щом по-голямата част от населението се самоидентифицира като македонци, значи бреговете на Вардар и преди, а и от както свят светува са били населени от македонци.
Още ли са българи?
„Все пак, не може да се отрече изобилието от изкривявания и премълчавания на факти в македонската историография. Но такива не липсват и в българската историография. Вярно е, че до 60-те години на 19-ти век населението на Македония винаги се е наричало „българско“. Но ако оттогава някои са започнали да се наричат македонци, пак ли са българи?“, риторично обобщава белгийският учен споровете между историците и политиците от двете съседни балкански държави.
« Last Edit: 01.12.2017, 20:48:14 by я л т а »
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2403 on: 01.12.2017, 21:51:04 »
Абсолютно вярно е. Майка ми и баща ми са от точно едно от тези села покрай Сандански, в което са дерибействали югославски учители и са карали насила хората да се пишат "македонци". На дядо ми във военната книжка, издадена от комунягите, пише националност "македонец", имали са и "македонски" паспорти. А целият пирински край е изключително недоразвит плътно до 1976-та поради все още тегнещата опасност да бъде присъединен към Югославия. Благоевград замяза на нещо едва преди бай Тошо да заведи там дипломатите 88-а година. А ако се беше осъществил мекерелъка на това келеме Г. Димитров (неслучайно Димитровград в Сърбия се казва така) със сигурност и у нас щяха да станат патаклами като в бивша Югославия. А после нека децата да учат глупости и хората да говорят за "братя освободители", "майка Русия"  и т н.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2404 on: 02.12.2017, 10:52:01 »
Можем да сме благодарни на таваришч Джугашвили, че бързо се скара с Тито и така Пиринско остана в България.
А пограничните райони не се развиваха не само в България, а и в другите балкански страни. Заради противопоставянето НАТО-Варшавски договор нямаше и метър електрифицирана линия северно и източно от Солун, западно от Истанбул, югоизточно от Пловдив, западно от София, южно от Дупница, източно от Ниш. Че даже и в пограничните райони на Румъния с другите "братски" държави - България, СССР.
И сега в европейската част на Турция не се развива туризъм, ако и да се мие от три морета, да има магистрали, жп линии и летища. Северна Гърция до края на 80-те е твърдо на опашката в Гърция. Мизерия е и в Пиротско, Княжевацко и Вранско в Сърбия. През 80-те бай Тошо започна сближаване с Гърция (Папандреу) в противовес на обтягането на отношенията с Турция. Та тогава се разкрасиха Благоевград, Смолян и Кърджали.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1872
    • View Profile
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2405 on: 03.12.2017, 11:08:42 »
Можем да сме благодарни на таваришч Джугашвили, че бързо се скара с Тито и така Пиринско остана в България.
А пограничните райони не се развиваха не само в България, а и в другите балкански страни. Заради противопоставянето НАТО-Варшавски договор нямаше и метър електрифицирана линия северно и източно от Солун, западно от Истанбул, югоизточно от Пловдив, западно от София, южно от Дупница, източно от Ниш. Че даже и в пограничните райони на Румъния с другите "братски" държави - България, СССР.
И сега в европейската част на Турция не се развива туризъм, ако и да се мие от три морета, да има магистрали, жп линии и летища. Северна Гърция до края на 80-те е твърдо на опашката в Гърция. Мизерия е и в Пиротско, Княжевацко и Вранско в Сърбия. През 80-те бай Тошо започна сближаване с Гърция (Папандреу) в противовес на обтягането на отношенията с Турция. Та тогава се разкрасиха Благоевград, Смолян и Кърджали.
Я разкажи за твоята теза за електрифицирането на жп линиите и противопоставянето.
Аз помня следните факти:
- Около 84-86 линията до Сандански беше електрифицирана, но ми правеше впечатление поради липсата в Димитровград в България на такава линия въпреки централния и стратегически жп възел с товарни влакове от по 1 км, които отпред и отзад имаха локомотив.
След Пловдив по 1ва линия нямаше електрифициране до преди 10 години грубо. Електрифицирането беше до Първомай и едва последните години е до Димитровград. Май се изгражда до Симеоновград в момента. По линия 4 стигаше от Стара Загора до гара Гита, където беше едноименния рудник, който беше част от Марбас Димитровград и е до Меричлери община Димитровград и на около 30 км разстояние. През 93та мисля продължиха електрификацията до Димитровград-Север, а около 94та изградиха и до Димитровград.
Чудил съм се, как Тодор Живков щеше да пусне без малко тролейбуси в Димитровград, а нямаше да има нито един електрически локомотив. И как в най-бедните години тая работа я свършиха по 4 линия, дето не я беше започвал Живков въпреки, че се товареха въглища, амониева селитра, циемнт и др.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2533
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2406 on: 03.12.2017, 11:19:16 »
Quote
- Около 84-86 линията до Сандански беше електрифицирана
Някой те е излъгал. Електрификацията до Сандански/Петрич/Кулата е от 2001 г като продължение на тази до Симитли от 2000 г.
Quote
След Пловдив по 1ва линия нямаше електрифициране до преди 10 години грубо. Електрифицирането беше до Първомай и едва последните години е до Димитровград. Май се изгражда до Симеоновград в момента.
До Първомай е от 4-5 години, до Свиленград/Турция от миналата година.
« Last Edit: 03.12.2017, 11:21:23 by bdz43r »

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1872
    • View Profile
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2407 on: 06.12.2017, 23:21:50 »
Quote
- Около 84-86 линията до Сандански беше електрифицирана
Някой те е излъгал. Електрификацията до Сандански/Петрич/Кулата е от 2001 г като продължение на тази до Симитли от 2000 г.
Quote
След Пловдив по 1ва линия нямаше електрифициране до преди 10 години грубо. Електрифицирането беше до Първомай и едва последните години е до Димитровград. Май се изгражда до Симеоновград в момента.
До Първомай е от 4-5 години, до Свиленград/Турция от миналата година.
Спомням си за Сандански, че в София се качвахме на влак теглен от електрически локомотив. Все пак съм бил в 1-ви 2-ри клас и може да ми се губи някоя смяна на дизел по пътя. Но си спомням от София не тръгваше дизел.
Пуснали са чак до Свиленград ли? Кога успяха?! Едва лани пуснаха захранването на ВКМ в Димитровград...

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12950
    • View Profile
    • Email
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2408 on: 07.12.2017, 10:25:09 »
През първата половина на 80-те смяната на локомотива ставаше на Радомир, после - на Дупница.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: ПОЛИТИКА=?
« Reply #2409 on: 07.12.2017, 21:33:39 »
По-точно, София-Радомир влезе в експлоатация на 1-ви май 1985-та. Преди това влакът беше с виещ австрийски дизелов локомотив още от София. Радомир-Дупница тръгна на 9-ти септември 88-а. Почнаха на юг, стигнаха до моста след края на града и дойде 10-ти ноември, едва след повече от 10 години Адтранц електрифицираха останалото.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.