Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 133658 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1214
    • View Profile
Такава линия ще бъде възможна, ако бъде прокарана подземно още една допълнителна крива към варианта, който предвижда пробиване на тунелната стена, а не както ти казваш" "линията да бъде прокарана подземно". Не мисля, че би било по-евтино да се прокара трамвайна линия по бул. "България" от "Черни връх" до "Витоша", защото и там ще трябва да се коригират куп съоръжения. Каква е необходимостта? От доста време се вижда, че най-натоварената част от маршрута на ТМ 7 е от НДК до Борово и там има нужда от допълнително подпомагане, но колело в района на НДК няма и е излишно да има, а ако се пусне допълнителна линия, която отново да минава през Петте кьошета и Ботев означава, че и тя ще трупа закъснения и ще върви в пакет със седмицата. От друга страна, след възстановяването на трамвая до Лозенец, ще имаме три трамвайни линии в направлението Петте Кьошета - Централна гара, което е излишно и доказано неефективно. Забелязал ли си, например в Прага, че на всяко голямо кръстовище има трамвайни криви във всички посоки, едва ли всички са в редовна експлоатация, но когато стане авария или предстои планов ремонт имат алтернативни маршрути, а ние винаги се скъпим и затова ни е толкова нефункционална трамвайната система.
« Last Edit: 08.11.2017, 12:45:50 by UMSofia »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1393
    • View Profile
    • Email
Предложението ти за тази крива е много неефективно. Виждам няколко проблема:

-пространството в триъгълника ще остане завинаги неизползваемо. Както вече писахме това означава намаляване на капацитета на подземния паркинг на НДК и премахване на магазините в подлеза към спирките - ценно пространство, което вече се използва от десетилетия.
-описаните от теб криви в Прага са наземни. Сериозна разлика между наземен и подземен триъгълник е цената за изпълнението му. Подземния ще струва милиони, за тази цена могат да се ремонтират километър коловози
-ще има проблем с видимостта в този триъгълник, ще трябва светофар
-единственото друго подобно съоръжение в София, което забележи е полуподземно, а не изцяло подземно е оправдано заради връзката към депото, която е необходима от всички страни. Тук малко ми се губи точно защо ще е полезна крива в тази посока.
-и накрая най-основния въпрос - защо ще заравяме тази крива под парка на НДК, ще махаме паркинги и магазини строени за стотици хиляди левове, след като можем да свържем Лозенец и бул.България по Арсеналски, Бяла Черква, бул. Витоша и с къса връзка от ул. Краище до бул.Петко Тодоров да се свържем с трасето? Така ще имаме нови 5 спирки, които ще обслужват десетки жилищни и търговски сгради в района, няма да строим подземно, няма да имаме тунел, за който всяка година ще трябва да плащаме ток за осветление, няма да има нужда да го поддържаме този тунел? И ще сме спестили и бая пари между другото.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11508
    • View Profile
    • Email
Е няма що, той подземния паркинг под НДК е препълнен от коли сигурно, та евентуално махане на 3-4 паркоместа да е проблем (колкото ще се съберат на мястото на една такава крива) Абсурдно е да се твърди че една крива под земята е скъпа инвестиция за милионен град, или пък предложените 1600м. ТМ трасе.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1393
    • View Profile
    • Email
Не се махат просто няколко места, а трябва носещите стени и таван да се изграждат наново, това оскъпява. И пак казвам - подземните трасета изискват ежегодишна поддръжка и това струва пари. Безмислено е за да се преодолее една зелена площ да се залага на подземно строителство. Подземни трасета се строят за да се избегнат конфликти с много натоварени пътни артерии.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17407
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
От всичко, което прочетох, лично на мен предложението на Спаси София ми допада най-много. Така бихме имали две двуколовозни трасета, което би гарантирало максимална бързо придвижване. Обаче това няма никога да се реализира с оглед огромната вероятност от протести, че ще минава трамвай близо до кооперациите по Патриарха и че ще се загубят места за паркиране. Проблемът не е в загубата на места за синя зона, а в това, че повечето места предполагам се ползват от живеещи в района.

А за онзи триъгълник - за мен е абсолютно безсмислен, още повече, че не виждам логика в това да има трамвай от Лозенец до Борово.
мур

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13049
    • View Profile
    • Email
То Вариант 3 и бездруго е тежък като цена, вие искате съвсем да убиете шансовете му. Ако вместо да пишете безсмислици, прочетете по-внимателно анализа и точкуването, ще видите, че точки се пишат и за цена, и за създадени връзки, и за влошени такива. В този смисъл Борово-Лозенец е една нищожна връзка (след като даже Лозенец-Централна гара не е кой знае колко мощна). Така че подобна врътка няма никакъв смисъл.
Има далеч по-евтини начини за дубльори на ТМ7: примерно при изграждане на колело на Св.Неделя или врътка по Стамболийски.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1214
    • View Profile
Ако вместо да пишете безсмислици........ Има далеч по-евтини начини за дубльори на ТМ7: примерно при изграждане на колело на Св.Неделя или врътка по Стамболийски.

Благодаря за положителното отношение към написаното от мен предложение. С разкриването на археологията около "Св Неделя" дълбоко се съмнявам, че някога там отново ще има трамвайно колело. По "Патриарха" жителите са  негативно настроени да минава трамвай пред домовете им. Каквото и решение да се вземе, то първо трябва да удовлетвори живеещите в района, така че да няма нови протести.
« Last Edit: 10.11.2017, 14:18:08 by UMSofia »

Online qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 812
    • View Profile
    • Email
https://news.bg/bulgaria/promeni-v-dvizhenieto-v-sofiya-zaradi-tretiya-lach-na-metroto.html

Запомнете тая дата - 9 юли 2018, да видим дали ще пуснат шестицата до където трябва.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
    • Email
https://news.bg/bulgaria/promeni-v-dvizhenieto-v-sofiya-zaradi-tretiya-lach-na-metroto.html

Запомнете тая дата - 9 юли 2018, да видим дали ще пуснат шестицата до където трябва.
Има изискване на Столична община временната организация на движението(ВОД) да не бъде по дълъг от 6 месеца. Така че на 9 юли най вероятно ще има ново удължение. Самия ВОД който цитираш въобще не е от 9 януари а просто удължение на предходния. Има предвидена реконструкция на подлеза при НДК, което засега не е ясно какво ще бъде. Ако нещо е ясно, то е че след 6 месеца със сигурност няма да се възстанови автоматично положението преди строителството на метрото.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 578
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз точно се чудех каква е промяната, а то било удължаване на предишната.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1297
    • View Profile
Те и медиите изкривяват информацията. В случая наистина е удължаване на срока, а не нова промяна. Спомнете си миналата година, като на значителен брой линии им смениха статута на постоянен, каква патърдия се вдигна, защото медиите написаха, че тепърва се случват грандиозни промени.