Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
35 (79.5%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
9 (20.5%)

Total Members Voted: 44

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 89476 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1100 on: 25.09.2017, 01:14:40 »
Казаха ми, че при изключване от зарядната станция (под товар)  се е получила волтова дъга и имало пострадал служител.
Не би трябвало да е възможно, освен ако някой не е заобиколил някоя защита.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1101 on: 25.09.2017, 12:47:25 »
Казаха ми, че при изключване от зарядната станция (под товар)  се е получила волтова дъга и имало пострадал служител.
Не би трябвало да е възможно, освен ако някой не е заобиколил някоя защита.

По- скоро блокировка.
Some people will never like me.

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 869
  • Венцислава, да не те подгони глигана?
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1102 on: 25.09.2017, 20:22:07 »
Нека не се хващаме за запетайките.
Такъв инцидент е имало и е интересно как и защо се е случил. Все пак за това са тестовете.
Изненадващо е, че информацията достигна до Бургас, а в София дори не сте чули!
Guz_lover и поп Кръстю - невероятна двойка.....

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2768
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1103 on: 13.10.2017, 21:25:54 »
Соларисът от началото на месеца е в Белград.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=cXmfo9pQQh8" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=cXmfo9pQQh8</a>
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2892
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1104 on: 14.10.2017, 04:23:19 »
Излезе ли на линия 72, докато беше в София или не?
                         

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8950
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1105 on: 14.10.2017, 08:42:51 »
Не, след представянето не е излизал повече на линия като 2702.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1106 on: 20.10.2017, 14:18:50 »
Ето това, ако се случи с електроавтобус................:

https://fakti.bg/technozone/266131-35-ogneborci-gasiha-plamnala-tesla-video
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1107 on: 20.10.2017, 18:48:03 »
Все едно не са се палили автобуси... петролният бизнес няма да се даде без бой, всеки инцидент ще се раздухва докрай, пък за инцидентите с коли с ДВГ си траят, сигурно понеже са си нещо нормално...
« Last Edit: 20.10.2017, 19:25:48 by monte carlo »
Икономията е майка на мизерията!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15568
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1108 on: 01.12.2017, 12:26:27 »
Една интересна статия с очерк на степента на навлизане на електроавтобусите в обществения транспорт в Европа. За съжаление, прекалено обширната информация не ме прави квалифициран, за да отсъдя, точна ли е информацията и дали е поднесена коректно...

Тук има преглед и на доста по-спекулативната действителност в България. ;)
« Last Edit: 01.12.2017, 13:06:24 by difian »

Offline Frozenangell

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1109 on: 07.12.2017, 12:45:07 »
Някой да знае дали 1701 ще излиза скоро?
Гледам го в Депо Искър си седи от доста време.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1110 on: 08.12.2017, 14:14:32 »
А с търга какво стана ??  :neznam:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12960
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1111 on: 08.12.2017, 15:30:26 »
Тук е информацията за обществената поръчка: https://sofiabus.nit.bg/proczeduri-po-zop/dostavka-chrez-lizing-na-20-broya-el-edinichni-avtobusi/
За последно е удължен срокът до 04.12.2017 поради наличие на единствена представена оферта.

Offline georgi64

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1112 on: 10.12.2017, 18:48:12 »
Е то 04  12 мина и кой е единствения кандидат Китайците  от "Чериът моторс" ли  ??  :neznam:  За тези дето не знаят това е собственика на 1701


http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/02/19/2708145_kato_trolei_ama_bezjichen/
« Last Edit: 10.12.2017, 18:50:44 by georgi64 »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1113 on: 11.12.2017, 00:56:33 »
Само аз ли не вярвам в светлото бъдеще на ел.автобусите и тяхната полза за екологията? Преди бях голям фен на тема е-задвижване, струваше ми се като необходимата "революция" за доброто на природата, ОБАЧЕ след като почетох разбрах, че де факто, докато се произведе една батерия за хибрид или електромобил (смятайте как е за електробус) се изхвърлят толкова вредни емисии, колкото един съвременен автомобил изхвърля за 5-10 години, зависи колко се шофира. Реално за Тойота Приус батериите се правят в Канада, литийят се добива в Африка и се сголбяват в Япония или Европа, тоест тия танкери кръстосват океаните само за едните батерии. Като видите как се добива и електричеството стигаме до извода, че електромобилите/бусите на този етап изобщо не подпомагат опазването на околната среда и подпомагат единствено един доста скъп ПР. В България и САЩ 55-60% от електричеството се добива от въглиища, за каква екология говорим и къде излиза сметката при тези цени на превозното средство и електричеството в последствие. Пари на вятъра, които можеха да се инвестират в трамвайния транспорт, примерно. Да, и там имаме нечистия ток, но батерията я няма ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11423
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1114 on: 11.12.2017, 01:06:29 »
Ама всеки трамвай също има батерии, автобусите също имат акумолатори. То по същия начин двигателите Къминс за китайските автобуси с какво са пренесени от Америка/Турция до Китай за да се сглобят там? А немските мостове и скорости? След това готовия автобус до България. Същата работа е. Единици са производителите, които могат да си произведат сами на едно място и каросерия, и двигател и скорости. Далеч по-лесно е да произведеш само каросерията, а мостовете, двигателя, скоростите, електрониката да ги купиш от големи производители на такава техника

А пък едно е пушеците да са до теб и да те обгазяват при всяко тръгване от спирката, друго е да са на 100-тици километри от теб нали?

Друг е въпроса че автобусите с ДВГ вече са толкова усаваршенстване че вредните емисии са сведени до минимум, нищо чудно след време да измислят и двигател Евро 7.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1115 on: 11.12.2017, 02:28:32 »
Ама всеки трамвай също има батерии, автобусите също имат акумолатори. То по същия начин двигателите Къминс за китайските автобуси с какво са пренесени от Америка/Турция до Китай за да се сглобят там? А немските мостове и скорости? След това готовия автобус до България. Същата работа е. Единици са производителите, които могат да си произведат сами на едно място и каросерия, и двигател и скорости. Далеч по-лесно е да произведеш само каросерията, а мостовете, двигателя, скоростите, електрониката да ги купиш от големи производители на такава техника

А пък едно е пушеците да са до теб и да те обгазяват при всяко тръгване от спирката, друго е да са на 100-тици километри от теб нали?

Друг е въпроса че автобусите с ДВГ вече са толкова усаваршенстване че вредните емисии са сведени до минимум, нищо чудно след време да измислят и двигател Евро 7.
Разбира се, че и производството на другите средства за транспорт замърсява, не твърдя обратното, но е смешно, когато Приус иска да е еталон за чистота, същото ни св налага от СО. И какво значи: "По-добре на на нас да ни е добре, другите да се оправят" Въздуха няма граници, рано или късно ще дойде и при нас, нищо че Марица Изток са на 200км от София. Когато говорим за екология се мисли мащабно, иначе е ненужно.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4065
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1116 on: 11.12.2017, 02:31:09 »
Учудващо лесно е да се забрави как живеем на една и съща планета. Проблемът е, че това нещо се случва и с големите концерни в страните от Третия свят, при това от десетилетия. Справка сименс в Индия. Това ще ни изяде главите на всички, или ако не на нас, то на децата / внуците със сигурност.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1117 on: 11.12.2017, 08:42:45 »
Само аз ли не вярвам в светлото бъдеще на ел.автобусите и тяхната полза за екологията? Преди бях голям фен на тема е-задвижване, струваше ми се като необходимата "революция" за доброто на природата, ОБАЧЕ след като почетох разбрах, че де факто, докато се произведе една батерия за хибрид или електромобил (смятайте как е за електробус) се изхвърлят толкова вредни емисии, колкото един съвременен автомобил изхвърля за 5-10 години, зависи колко се шофира. Реално за Тойота Приус батериите се правят в Канада, литийят се добива в Африка и се сголбяват в Япония или Европа, тоест тия танкери кръстосват океаните само за едните батерии. Като видите как се добива и електричеството стигаме до извода, че електромобилите/бусите на този етап изобщо не подпомагат опазването на околната среда и подпомагат единствено един доста скъп ПР. В България и САЩ 55-60% от електричеството се добива от въглиища, за каква екология говорим и къде излиза сметката при тези цени на превозното средство и електричеството в последствие. Пари на вятъра, които можеха да се инвестират в трамвайния транспорт, примерно. Да, и там имаме нечистия ток, но батерията я няма ;)

Тези сравнения между "автомобилът изхвърля" и "всички фабрики за батерии, танкери и тецове" въобще не са коректни, понеже не включват емисиите за откриване, добив, транспорт на нефта, преработка, транспорт на горивото, както и за изработка на всички специални съоръжения и машини, (примерно нефтени платформи и техния транспорт), свързани с това. Като ги включиш може и да получиш доста голямо неравенство.
Икономията е майка на мизерията!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2535
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1118 on: 11.12.2017, 09:24:36 »
Като видите как се добива и електричеството стигаме до извода, че електромобилите/бусите на този етап изобщо не подпомагат опазването на околната среда...
Пропускаш много фактори, които участват в сметката. Производството на електрическа енергия от въглища в електроцентралата е много по-ефективно от работата на малкия ДВГ в автомобила, не всичкото електричество се получава от въглища, а също и от вода, вятър и др. (АЕЦ нарочно не споменавам, защото е спорен въпрос), а електрическото возило при спиране възстановява голяма част от енергията и тя се ползва повторно от същото или друго возило. За сметка на това обикновените возила с ДВГ превръщат 100% от енергията на горивото в топлина, която загрява атмосферата. Хибридите обаче имат предимството, че могат да ползват произведената от ДВГ енергия няколко пъти, като я съхраняват в батерията при спиране, вместо да я излъчват като топлина. Това намалява разхода на гориво за единица полезна работа, намалява и замърсяването от преработката на нефта и т. н.
Разбира се, за едно бъдещо преминаване изцяло на електрическа тяга, ще трябва да се увеличи драстично и мощността на енергийната система, която не е пригодена да захранва огромен товар като целия личен и обществен транспорт.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12960
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1119 on: 11.12.2017, 09:50:08 »
Производството на електрическа енергия от въглища в електроцентралата е много по-ефективно от работата на малкия ДВГ в автомобила, не всичкото електричество се получава от въглища, а също и от вода, вятър и др. (АЕЦ нарочно не споменавам, защото е спорен въпрос)
Твоите разчети също не са коректни, тъй като мериш КПД само на турбината спрямо това на силовия агрегат на ДВГ. В ТЕЦ на въглища има сериозни разходи и увреждане на природата от добива на въглища, транспорта до ТЕЦ-а, сероочистка на изходящите емисии. Не е без пари и добивът на енергия от вятъра, слънцето и приливите, като все пак там няма вредни емисии. В атомните централи има доста разходи по управление на риска.
Поначало природните ресурси са неравномерно разпределени и при техническия прогрес нееднократно се е случвало запасите на стратегически за момента ресурс да са в изолирана държава накрая на географията - било за титан, селен, уран, литий и т.н. И най-вече на петрол и газ в средата на 20-ти век. Така че доставката никога не е с нулева цена.
Всеки новооткрит енергиен източник или начин на придвижване се е наложил с течение на години. Минали са десетки години преди ДВГ да замени парния и електрическият трамвай да замени конския, т.е. новото да стане по-ефективно от старото. Така че електроавтобусите и електроавтомобилите след 10 години ще са на съвсем друго ниво. В това отношение за момента не е удачна масова замяна на ДВГ с електро-, тъй като двигателите и батериите в момента след 5 години ще са безнадеждно остарели.
« Last Edit: 11.12.2017, 09:58:56 by blagun »