Колегата е прав. като няма платформа, решението е по-голям резерв. трамваите може да домуват до семинарията. само трябва да се помисли за охрана. може една патрулка да се зачисли там да пази. Но за да не стоят напразно полицаите, може да следят внимателно автомобилното движение и да санкционират всеки нарушител.
обаче тия 500 метра мене ме притесняват. очаквам да има хора, които да се откажат от градския транспорт заради такова разстояние. и ще се качат на колите.
Ако имат малко въображение в електротранспорта може да се измисли доста елегантно решение. например:
- в югоизточната крива на колелото на Журналист стои мотриса, която е обърната в обратната посока на стандартното движение.
- пристига трамвая от Хладилника и спира на спирката.
- в това време другата мотриса се доближава на заден ход.
- чрез приспособление, двете мотриси се закачат.
- тази интересна композиция продължава до строителния техникум.
- тук трябва да се прецени цялостната маса на този състав от трамваи и дали една мотриса има нужните спирачки, за да удържи такава маса. очевидно няма как двете мотриси да работят в СМЕ като са закачени по този начин.
- състава спира на спирката пред строителния техникум. хората слизат и се качват в първия трамвай.
- втория трамвай издъпва обратно композицията до Журналист.
- минава през половината колело в обратна на стандартната посока на движение и спира на спирката в посока Хладилника.
- докато хората слизат и се качват, задната мотриса се разкачва.
- трамвая с пътници продължава нормално към Хладилника.
- помощната мотриса се позиционира на мястото си за следващата маневра.
Ама не вярвам някой да се напъне да прояви такова въображение.