Author Topic: Градски и жп транспорт в Чехия  (Read 59737 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2606
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #360 on: 30.08.2016, 16:33:14 »
С каква скорост се е движил,че е постигнал този ъгъл?!  :eek:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3962
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #361 on: 30.08.2016, 16:42:15 »
По принцип ограничението на скоростта на тролейбусите е 65km/h, но поради допустимите грешки на датчиците на практика може да се вдигне 68-70 поне при някои бройки. От друга страна в Чехия в градовете максималната разрешена скорост е 50. :rolleyes:
« Last Edit: 30.08.2016, 16:43:54 by V.Peichev »

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #362 on: 08.09.2016, 13:19:56 »
Тъй като не всичко на света са красиви автобуси, трамваи или тролейбуси; зелени трасета или бързи стрелки, мисля че е важно да се сподели една новина, свързана с пражката чип карта Opencard, която наскоро бе сменена след разкрит огромен корупционен скандал. Аналогиите с това, което се случва в София (системата на Микроелектроника и "новата" система, чрез която някой иска да лапне едни пари) оставям да правите вие.

И така, Opencard бе представена преди 8 години от тогавашния кмет на Прага Павел Бем. Чип картата се зареждаше, но не се маркираше никъде, т.к. валидаторите в Прага бяха само за билети. Постепенно в общественото пространство излизат факти около начина, по който е избран изпълнител на поръчката за системата. Първо за това, че консултантът и изпълнителят имат едно и също седалище, после че бизнесмен е откланял средства от проекта, почват съдебни спорове и... ето че днес се очаква съдът да постанови условна присъда и парична глоба за двама заместник-кметове и 8 общински съветника, участвали в процедурата за избор на изпълнител на чиповата карта... Междувременно, от март т.г. Прага има нова чип-карта - Litacka, която трябваше да е 50% по-евтина (като цена за обслужване, заплащана от общината на изпълнителя на системата), но към момента процентът е доста под очакванията - едва 12%. Това отново поставя въпроса къде отиват парите на пражани и дали няма нова афера.

Който му се чете чешки - да заповяда.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6431
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #363 on: 11.09.2016, 18:02:31 »
4141 преди да дойде в София:

Автор: Daniel Košťál
« Last Edit: 11.09.2016, 18:04:22 by Petko21 »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6792
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #364 on: 21.09.2016, 15:35:10 »
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/9/19/prvn-fotografie-novho-elektrobusu-sor
Новата серия на SOR стартира с електробус. Лично на мен много ми допада дизайна. Радвам се че са мръднали в развитието си.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #365 on: 21.09.2016, 17:13:02 »
Отзад е ОК, но отпред седи като някакъв измислен руски или турски автобус.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2076
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #366 on: 21.09.2016, 23:03:04 »
Наистина отзад изглежда красиво, обаче предницата е грозна - все едно е присадена от Iveco Magelys с много леки промени.

Интересно е какъв пробег ще може да измине и дали пак ще се зарежда от контакта :D

ПП - Снимки отвътре: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/9/21/pohled-do-interiru-novho-elektrobusu-sor
ПП2:

Quote from: превод Google
Производител на двете оси, ZF, електрически двигател постига мощност от 160 кВт. Електрическо оборудване, за разлика от по-рано доставя електрически автобус не идва от CEGELEC, но от RAIL ELECTRONICS CZ SRO Батерии превозните средства, задвижвани са с капацитет от 362 Ah и напрежение от 600 V. Общата сума на електрическа енергия се съхранява в батерии съответства на 225 кВтч. Тя може да се заключи, че електрически автобуса може да (без климатик и отопление, оставяйки около 20% от резервите) пътува в градския трафик с едно зареждане на на около 150 км. Батериите са разположени в кутиите на покрива, така че не през корпуса в задната част, което значително ограничава използваемото пространство за пътниците.

1 зареждане = 150 km. SOR = ЗОР.
« Last Edit: 21.09.2016, 23:17:46 by Sixkiller »

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #367 on: 23.09.2016, 01:10:41 »
Симпатичен е, може би ако Шкода бяха се захванали, щеше да е по-красив, но...
Пък Татра са едни от най-добрите трамваи в света, станали емблематични за не едно поколение.
ex-putnik

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #368 on: 23.09.2016, 09:18:28 »
Шкода е производител на електрооборудване, не се занимава с дизайн  :crazy:

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2624
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #369 on: 23.09.2016, 14:05:48 »
Шкода е производител на електрооборудване, не се занимава с дизайн  :crazy:

При тролеите - да, но при трамваите си се занимават и още как - за 14Т работиха заедно с Porsche Design, а 15Т мисля, че си е изцяло техен и изглежда прекрасно - според мен поне. :)
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #370 on: 26.09.2016, 12:51:28 »
Разбира се че се занимава и с дизайн! Тракторчо, защо спориш с човек, който познава Чехия добре, защото има чешка кръв?
ex-putnik

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1521
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #371 on: 26.09.2016, 18:42:45 »
*макар, че не ми се влиза в глупави спорове...


Пътниче, дизайнът се прави от дизайнерско студио, или от индустриален дизайнер, работещ за съответната компания. А сега ми обясни как и от къде на къде Шкода ще се "захваща" с дизайна на СОР?

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #372 on: 01.11.2016, 09:12:09 »
В Прага пробват тройносъчленен VanHool:
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/10/31/do-prahy-dorazil-tlnkov-autobus
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3962
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #373 on: 01.11.2016, 10:20:38 »
При толкова развита трамвайна мрежа двойносъчленени автобуси не са необходими - трамваите заедно с метрото поемат сериозните пътникопотоци.  :rolleyes: По принцип Van Hool са доста некомфортни заради двете задни секции с управляеми оси и свързаните с тях силни центробежни сили както и заради положението на двигателя водещо до шум и миризми в салона. :rolleyes:

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15540
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #374 on: 01.11.2016, 10:27:39 »
При толкова развита трамвайна мрежа двойносъчленени автобуси не са необходими - трамваите заедно с метрото поемат сериозните пътникопотоци.  :rolleyes: По принцип Van Hool са доста некомфортни заради двете задни секции с управляеми оси и свързаните с тях силни центробежни сили както и заради положението на двигателя водещо до шум и миризми в салона. :rolleyes:
До Летището все още няма нито метро, нито трамвай....

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11343
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #375 on: 01.11.2016, 11:17:03 »
Не е тройно а двойносъчленен. Има 2 съчленения. Такива автобуси са много редки междудругото, и мога да предположа че този е взет от Хамбург. Возил съм се на такъв там, голям кеф е и междудругото да видите из какви тесни улички минават. Има и дизел-електрически марка ХЕСС. Доколкото ми е известно обаче такива автобуси вече не се произвеждат, не знам какво се тества може да искат да ги купуват втора употреба. Те са и доста старички, на по 10-15 години, но пък имат климатик, плазмени дисплеи в салона. Аз им викам"сиромашки трамваи" демек евтина алтернатива на трамвая, за тези които не могат да си го позволят, някъде бях чул така да им викат.

Пейчев, не е вярно това че има някакви силни ценстростремителни сили, много хубаво и меко си возят, и дори да седиш до двигателя са много тихи. Имай впредвид че някои са дизел-електрически, тези дето са на ХЕСС.

 Двойносъчленените автобуси са толкова редки че са по-скоро екзотика и атракция за чуждестранните студенти особено, защото по линията която се движат има университети и общежития и се возят много студенти. И не знам в редовна експоатация освен в Хамбург дали има другаде. Чел съм за разни единични произведени тестови бройки в Белгия, Рено-Хюлиез във Франция и за няколко бройки в Холандия, няколко довйносъчленени МАН-а подобни на О 305-ците, както и няколко двойносъчленен ДАК и Икарус 293. Ето малко лични снимки на такива от архива
« Last Edit: 01.11.2016, 11:23:00 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3962
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #376 on: 01.11.2016, 11:21:13 »
Във всички случаи при такива сериозни потоци изискващи двойносъчленени автобуси е по-добре да се построи обособено трамвайно трасе или евентуално ЖП линия - разходът на енергия както и амортизацията на превозните средства са далеч по-малки и в крайна сметка излиза по-изгодно като общи разходи в рамките на около 10 години, няма и замърсяване. :rolleyes:

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 827
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #377 on: 01.11.2016, 21:28:09 »
Не е тройно а двойносъчленен.

Така де, обърках се от чешкия...

Хората работят по въпроса с летището. Миналата годин бяха докарали метрото много наблизо и автобусната спирка беше точно пред стълбите на метростанцията. Дори имаше младежи със специална униформа, които помагаха на всички с багажа (безплатно). Докато трае процесът просто не спят, не отбиват номера като нашите с 284/384, а пускат огромни автобуси, за да поемат трафика.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15540
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #378 on: 01.11.2016, 21:37:27 »
Не съм излизал на повърхността на метростанция Немочнице Мотол, но преди автобусът за Летището тръгваше от Дейвидска, пак до изхода на метрото... :) Метрото евентуално някой ден ще стигне до летището им (което е над два пъти по-натоварено от нашето и, например, има ежедневен полет на Емирейтс с А380), но ние сме ги изпреварили с доста...

Относно мнението на Иво, да тези автобуси са Нишов продукт, но далеч не са толкова редки в различните си версии - хибрид, тролейбус или автобус. Доволно бройки има продадени из Германия, Франция, Холандия, Швейцария, Люксембург и на други места, да не издирвам всички... Инвестицията в трамваи не винаги е оправдана и такива превозни средства си имат мястото!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4784
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Чехия
« Reply #379 on: 01.11.2016, 23:27:25 »
Хората работят по въпроса с летището. Миналата годин бяха докарали метрото много наблизо и автобусната спирка беше точно пред стълбите на метростанцията. Дори имаше младежи със специална униформа, които помагаха на всички с багажа (безплатно). Докато трае процесът просто не спят, не отбиват номера като нашите с 284/384, а пускат огромни автобуси, за да поемат трафика.

Това е защото, базирайки се на стара соц наредба, която не са били променили още, са направили простотия и са проектирали и построили изходното стълбище без ескалатор. Затова са наети хамали, които на смени дежурят на стълбището, за да ти помогнат с влаченето на куфарите, ако това е необходимо.
Все пак това е похвално - при нас никога нямаше да се случи.
храна за мозък - http://www.banitza.net/