Градски транспорт - София

Подвижен състав => Тролейбуси => Topic started by: Ivo on 29.01.2007, 13:21:22

Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: Ivo on 29.01.2007, 13:21:22
Междудругото са ми разказвали,че едно време от някои от тролийбусите е хващало ток и за това са улепили дръжките с тиксо.Верно ли е това?
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: tiristor on 29.01.2007, 19:34:49
Quote from: Ivo
Междудругото са ми разказвали,че едно време от някои от тролийбусите е хващало ток и за това са улепили дръжките с тиксо.Верно ли е това?
Вярно е, няколко бабички ги тупна тока в руските ЗиУ-та.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: x3m on 29.01.2007, 22:14:14
Quote from: difian
И аз доколкото знам затова са увити с лепенка.

хващало е ток от ЗиУ-тата само. от Икарус до сега няма случай по време на линия да е хванало някого, но те са и облепени та е трудно да се каже. естествено електризация е имало при различни по-сериозни повреди по тролейбуса, но това се случва по-скоро при ремонтни работи, отколкото да е рутина като при ЗиУ-то
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 29.01.2007, 22:40:58
Дръжките на тролеите се увиват със специална лента а не с тиксо. Случаи на заземявания от пътници имаше и при Икарусите.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: ozzy on 29.01.2007, 22:45:43
Quote from: CKD
Дръжките на тролеите се увиват със специална лента а не с тиксо. Случаи на заземявания от пътници имаше и при Икарусите.
Вярно ли е, че тази верига, която виси от тролея отпред, има функцията на заземител?
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 29.01.2007, 22:49:45
Да, но за нисковолтовата верига 24V.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: Ivo on 29.01.2007, 22:52:41
Точно тази лента имах впредвид.В някои автобуси шофьорите са си омотали волана с нея или такава подобна за да им е по-удобно. А тогава защо на МАН-овете я няма тази верига или поне не се вижда,тогава при тях как става заземяването?
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 29.01.2007, 22:54:33
МАНовете заземяват чрез десния токоснемателен прът и респ. ТИС-а.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: conecto on 29.01.2007, 22:55:50
Още малко ще се отклоня от темата - на наскоро ремонтирания 2117 дръжките не са омотани.
(предлагам дискусията да се премести)
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 29.01.2007, 22:56:45
Като им падне боята ще ги увият и тях.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: difian on 30.01.2007, 01:11:01
Много станха мненията, но докато не я преместят сме тук...

На тези две снимки от Рига си личи, че Ганц продължават да заземяват със синджири.
(http://images13.snimka.bg/002081332.jpg)
(http://images13.snimka.bg/002081333.jpg)
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: ozzy on 30.01.2007, 01:27:10
С тая кофа на 1вата снимка отзад изглежда все едно е у нас  Дано някой ден и тук се возим на подобно нещо  
Само не разбирам - какво има по дължината на целия покрив?
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: difian on 30.01.2007, 03:38:48
Quote from: ozzy
С тая кофа на 1вата снимка отзад изглежда все едно е у нас  Дано някой ден и тук се возим на подобно нещо  
Само не разбирам - какво има по дължината на целия покрив?
Според мен няма нещо по целия покрив, а е по-скоро дизайнерско решение.Има го във всякакви разновидности за различните поръчки.Вижте, че отзад си я има и решетката за охлаждане като при Конектото.Значи дизеловият двигател не са го сложили и него на покрива
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: maniak on 30.01.2007, 11:23:14
по-интересното е, че и хармониката е вдигната догоре. Дано и ние видим в редовна експлоатация тези тролеи в София
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: borosport on 30.01.2007, 11:45:56
Какво има.Има като на всички тролеи съпротивления отгоре и климатик.А другото е просто за да не се гледат отстрани, а и сигурно за да предпазват хората ако стане нещо.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: Ivo on 30.01.2007, 11:52:27
Quote from: difian
Според мен няма нещо по целия покрив, а е по-скоро дизайнерско решение.
Е как ще да няма на покрива,има подобни неща като при МАН-овете,част от електрониката е на покрива,както и климатиците а тези дълги ламарини отстрани са за да е по красив на външен вид тролейбуса,и да прикриват тези работи.Даже на снимките отпред се вижда как малко се подава климатикът.Също така за по добър вид и мяха на съчленението е направен така отгоре,хората освен за практичността на тролейбуса са помислили и за добрия външен вид.
И обърнете внимание на 2-рата снимка,тролейбуса е катастрофирал,и му липсва част от предната броня,долу отдясно.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: difian on 30.01.2007, 12:33:27
Quote from: Ivo
Е как ще да няма на покрива,има подобни неща като при МАН-овете,част от електрониката е на покрива,както и климатиците а тези дълги ламарини отстрани са за да е по красив на външен вид тролейбуса,и да прикриват тези работи.Даже на снимките отпред се вижда как малко се подава климатикът.Също така за по добър вид и мяха на съчленението е направен така отгоре,хората освен за практичността на тролейбуса са помислили и за добрия външен вид.
И обърнете внимание на 2-рата снимка,тролейбуса е катастрофирал,и му липсва част от предната броня,долу отдясно.
Малко лошо съм се изказал.Имах предвид, че има неща по покрива, но не са по цялата им дължина.И си мисля, че хармониката не е чак толкова нагоре.Това са като допълнителни завески, перденца- както искате го наречете.Някъде имах снимки но са само отстрани-не продължават отгоре.

И тролеят не е катастрофирал, а още е на изпитания.Даже не съм сигурен дали тази снимка не е правена в Унгария.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: Ivo on 30.01.2007, 22:55:05
Quote from: difian
И тролеят не е катастрофирал, а още е на изпитания.Даже не съм сигурен дали тази снимка не е правена в Унгария.
Дам,значи просто са махнали част от предната броня.Напълно е възможно снимките да са от Унгария,на първата зад тролейбуса се вижда син автобус Икарус,това оцветяване като гледам различни снимки май е типично за Будапеща-тач автобусите Икарус са в синьо а тролейбусите в червено.

Днеска забелязах и нещо друго при МАН-онете.При третият мост отдолу висят 2 вериги.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: lok45111 on 14.04.2007, 12:56:38
Веригите на Икарус съм чувал, че заземяват и при електризация, но не съм сигурен. Разказвали са ми за случай на електризация с 2101, тогава още чичо Кольо не е карал 2105. Обясни ми, че в тоя случай не е имало треснати, защото е реагирал адекватно. Освен това при електризация ми даде полезен съвет. Тролейбуса се напуска като се скача едновременно с двата крака без да се допираш до която и част от тролея. След като го напуснеш не се доближаваш повече, докато не бъдат свалени прътите.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 14.04.2007, 12:59:48
Има си контролна лампа за електризация и ако се реагира своевременно може да се мине и без електрошокови масажи.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: lok45111 on 14.04.2007, 13:03:33
Quote from: CKD
Има си контролна лампа за електризация и ако се реагира своевременно може да се мине и без електрошокови масажи.


Това за лампата го пропуснах. А и на доста тролейбуси въпросната лампа не работи, незнайно защо.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: Пешеходец on 16.04.2007, 23:43:12
Принципът на захранване на тролейбусите е такъв, че е възможно поставянето на дефектнотокова защита. Друг е въпросът дали това се практикува някъде.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 17.04.2007, 02:16:41
Това е неква нова терминология дет ние простите чиляци не познаваме. Друже светни какви са тия дефектни тоци?
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: Пешеходец on 17.04.2007, 02:50:09
Quote from: CKD
Това е неква нова терминология дет ние простите чиляци не познаваме. Друже светни какви са тия дефектни тоци?
Protection against Electrical Hazards Introduction (http://hvacity.danfoss.com/pdf_files/rcd.pdf) (PDF)
Дефектнотокова защита (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D1%89%D0%B8%D1%82%D0%B0) (Wikipedia)

За съжаление, при постоянен ток на утечка не действат. Има такива устройства и за постояннотоково захранване, но те се задействат от производната на тока по времето.

Друг начин за защита е да се монтира електромагнитен изключвател, чиято намотка да се включи между корпуса на тролея и заземител. Това е сравнимо с контролната лампа, за която вече стана дума, но изключването на захранването е автоматично.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 17.04.2007, 02:52:29
Интересно, интересно...
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: lok45111 on 17.04.2007, 07:25:10
Quote from: Пешеходец
Друг начин за защита е да се монтира електромагнитен изключвател, чиято намотка да се включи между корпуса на тролея и заземител. Това е сравнимо с контролната лампа, за която вече стана дума, но изключването на захранването е автоматично.

Това го има и при електрическите локомотиви и електромотрисните влакове и се нарича "Реле за земно съедидение". При електризация обаче няма да помогне особено.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: etnies on 17.04.2007, 17:29:12
Quote from: lok45111
Това го има и при електрическите локомотиви и електромотрисните влакове и се нарича "Реле за земно съедидение". При електризация обаче няма да помогне особено.


Какво се има предвид "електризация" ?
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: lok45111 on 17.04.2007, 21:03:29
Quote from: etnies
Какво се има предвид "електризация" ?

Утечки по корпуса на тролейбуса, които са опасни за пътниците, защото при контакт със земя, въпросния потенциал се освобождава през човека.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: vladko2140 on 14.05.2007, 10:05:02
Quote from: Ivo
Точно тази лента имах впредвид.В някои автобуси шофьорите са си омотали волана с нея или такава подобна за да им е по-удобно. А тогава защо на МАН-овете я няма тази верига или поне не се вижда,тогава при тях как става заземяването?
тая лента се казва бандажна лента


Quote from: etnies
Какво се има предвид "електризация" ?
когато при тролея има електризация те хваща ток в слечея на таблото светва една лампа на която пише "oil"
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: etnies on 14.05.2007, 23:39:32
Quote from: vladko2140
тая лента се казва бандажна лента
когато при тролея има електризация те хваща ток в слечея на таблото светва една лампа на която пише "oil"

Аз предполагах какво е, ама понеже Електротехниката не познава такъв термин, затова да се подсигуря  
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: lok45111 on 07.06.2007, 19:59:53
Quote from: etnies
Аз предполагах какво е, ама понеже Електротехниката не познава такъв термин, затова да се подсигуря  

По принцип надписа на лампата и функцията и в тролея нямат никаква връзка. Това е лампа за ниско маслено налягане в ДД на автобус, но тъй като е стандартна в Дупница слагаха такива за електризацията. Оригиналната лампа за електризация има светкавичка. Кольо на 2105 е виждал такава.
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: vladko2140 on 08.06.2007, 11:34:43
Quote from: lok45111
По принцип надписа на лампата и функцията и в тролея нямат никаква връзка. Това е лампа за ниско маслено налягане в ДД на автобус, но тъй като е стандартна в Дупница слагаха такива за електризацията. Оригиналната лампа за електризация има светкавичка. Кольо на 2105 е виждал такава.
да знам но до преди 2 години на нито 1 тролеи не работеше лампата за електризацията и за това са вързали тая лампа "oil" предполагам че че такава са имали под ръка
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: CKD on 08.06.2007, 11:39:27
Тая лампа която обсъждате въобще не е за електризация. Лампата за електризация е на средния панел от таблото!
Title: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: vladko2140 on 13.06.2007, 06:21:32
Quote from: CKD
Тая лампа която обсъждате въобще не е за електризация. Лампата за електризация е на средния панел от таблото!
да бе нали тва че на 1 тролеи е там не значи че е на сички
Title: Re: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: scorpqueenov on 16.05.2011, 18:45:34
Прощавайте, ако въпросът ми е несериозен, но възможни ли са и ако са, имало ли е смъртни случаи от токов удар в тролейбус?
Title: Re: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: freepigeon on 17.05.2011, 23:49:57
Прощавайте, ако въпросът ми е несериозен, но възможни ли са и ако са, имало ли е смъртни случаи от токов удар в тролейбус?

В Перник преди години една контрольорка беше ударена от ток в тролейбус за щастие без сериозни последствия за нея.В последствие тя съди дружеството но се "разбраха" извънсъдебно.
Title: Re: Тролейбусните заземявания и защити
Post by: Kaiser Kar on 18.05.2011, 00:42:33
Прощавайте, ако въпросът ми е несериозен, но възможни ли са и ако са, имало ли е смъртни случаи от токов удар в тролейбус?

На теория са възможни. Не си ли забелязал, че на тролейбусите Икарус за разлика от автобусите имат балатум и на най-долното стъпало на вратите, както и ако боята по дръжките на стъпалата се олюпи, често се омотават с изолираща лента. Впрочем, тази практика съществува ли още, т.к не съм се загледал?