Градски транспорт - София

История => История на маршрутната мрежа => Topic started by: mlk on 11.02.2006, 12:48:12

Title: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 11.02.2006, 12:48:12
Предполагам, че повечето знаят, но все пак може някой да не знае факта, че преди 1968г., автобусните линии са били по друга номерация. Линиите тогава са по-малко и дадена линия (особено крайграските) обикаля през повечко места.
Преди преномерирането, те достигат до номер 34.
След това, повечето линии са преномерирани по естествен начин.
1 се разделя на сегашните 1,2 и 3, 2 става 4, 3 става 5,6,7 и 9, 4 става 9 и 10, 5 - 11, 6 - 12,13,14 и 15, 7 - 16 и 17, 8 - 21,22,23 и 24, 9 - 25,26,27,28 и 29, 10 - 30,31,32 и 33, 11 - 34,35,36,37,38,39,40 и 41, 12 - 42 и 43, 13 - 44,45,46 и 47, 14 - 51,52,53 и 54, 15 - 55,56 и 57, 16 - 58 и 59, 17 - 72, 18 - 73 и 74, 19 - 65 и 66, 20 - 67, 21 - 75, 22 - 68,69,70 и 71, 23 - 61,62,63 и 64, 24 - 18,19 и 20, 25 - 60, 26 - 77, 27 - няма, 28 - 79, 29 - 80, 30 - 81 и 82, 31 - 83, 32 - 84, 33 - 17 и 34 - 48,48 и 50.

(преди това състоянието е горе-долу следното - до 1957г. автобусите са стигнали до номер 21. Разликата спрямо 1968 е, че а.5 тръгва от гара Подуяне, 17, 18 и 20 не ми е известно дали е имало, 19 се е движил от Драгалевци през хотел Хемус нагоре до Симеоново! 21 е от Ст.В.Левски до Дървеница, т.е след това става 22.
Около 1962г. до Зл.Мостове тръгва а.23. Вместо закритата тб. линия до Г.Баня тръгва а.25, а вместо закритата тб. линия до Илиянци - а.26, по-късно закрит и поет от а.31. От Кр.Село тръгва а.17 до Мотописта. а.17 става по-късно а.18.
а.19 е разделен на две части - а.19 до Драгалевци от Хемус и а.20 до Симеоново от Семинарията. Всички останали са открити след 1962г.)

Интересното е, че новия а.13 е закрит почти веднага и няколко години по-късно е открита известната линия 13 - Ц.Гара-Младост, от която сега са се нароили много линии
След промяната в номерата, настъпва бурно развитие на автобусната мрежа.  До 1968 са открити са линии от 85 до 90, а до 1970 - 91,92,95 и 96. През 1972 има нов бум - 97 - Орландовци-Негован, 98 - Ст.В.Левски-Симеоново-Бистрица, 99 - Орландовци - Малаш.г-ща, 100 - до Бенковски, 101 - Борово - Ситняково, 102 - О.Купел-Суходол, 103 - Ц.Гара - Фондови ж-ща, 104 - Пирогов - Ситняково - Слатина - гара Искър.
Нечетните 99,101 и 103 не просъществуват дълго.
105 (СТЗ-Връбница) е открита около 1973. 106 тръгва до Младост 2 заедно с 306. 1975-1976 е периода, в който се появяват много бързи линии - 213,306,242,261,361,461 и т.н. Постепенно за няколко години са разкрити още много. 107 тръгва през 1974г. до Бояна на мястото на закрития трамвай 8.
108 е първата линия до новия ж.к. Люлин. Поетапно до 1978г. тръгват 109,110,111 и 112. Следва скок на 120 и явно номерата от 113 до 119 са били запазени за Люлински линии.

следва продължение...
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: AROS on 16.03.2008, 01:42:31
Quote from: mlk
Предполагам, че повечето знаят, но все пак може някой да не знае факта, че преди 1968г., автобусните линии са били по друга номерация. Линиите тогава са по-малко и дадена линия (особено крайграските) обикаля през повечко места.
Преди преномерирането, те достигат до номер 34.
След това, повечето линии са преномерирани по естествен начин.
1 се разделя на сегашните 1,2 и 3, 2 става 4, 3 става 5,6,7 и 9, 4 става 9 и 10, 5 - 11, 6 - 12,13,14 и 15, 7 - 16 и 17, 8 - 21,22,23 и 24, 9 - 25,26,27,28 и 29, 10 - 30,31,32 и 33, 11 - 34,35,36,37,38,39,40 и 41, 12 - 42 и 43, 13 - 44,45,46 и 47, 14 - 51,52,53 и 54, 15 - 55,56 и 57, 16 - 58 и 59, 17 - 72, 18 - 73 и 74, 19 - 65 и 66, 20 - 67, 21 - 75, 22 - 68,69,70 и 71, 23 - 61,62,63 и 64, 24 - 18,19 и 20, 25 - 60, 26 - 77, 27 - няма, 28 - 79, 29 - 80, 30 - 81 и 82, 31 - 83, 32 - 84, 33 - 17 и 34 - 48,48 и 50.

(преди това състоянието е горе-долу следното - до 1957г. автобусите са стигнали до номер 21. Разликата спрямо 1968 е, че а.5 тръгва от гара Подуяне, 17, 18 и 20 не ми е известно дали е имало, 19 се е движил от Драгалевци през хотел Хемус нагоре до Симеоново! 21 е от Ст.В.Левски до Дървеница, т.е след това става 22.
Около 1962г. до Зл.Мостове тръгва а.23. Вместо закритата тб. линия до Г.Баня тръгва а.25, а вместо закритата тб. линия до Илиянци - а.26, по-късно закрит и поет от а.31. От Кр.Село тръгва а.17 до Мотописта. а.17 става по-късно а.18.
а.19 е разделен на две части - а.19 до Драгалевци от Хемус и а.20 до Симеоново от Семинарията. Всички останали са открити след 1962г.)

Интересното е, че новия а.13 е закрит почти веднага и няколко години по-късно е открита известната линия 13 - Ц.Гара-Младост, от която сега са се нароили много линии
След промяната в номерата, настъпва бурно развитие на автобусната мрежа.  До 1968 са открити са линии от 85 до 90, а до 1970 - 91,92,95 и 96. През 1972 има нов бум - 97 - Орландовци-Негован, 98 - Ст.В.Левски-Симеоново-Бистрица, 99 - Орландовци - Малаш.г-ща, 100 - до Бенковски, 101 - Борово - Ситняково, 102 - О.Купел-Суходол, 103 - Ц.Гара - Фондови ж-ща, 104 - Пирогов - Ситняково - Слатина - гара Искър.
Нечетните 99,101 и 103 не просъществуват дълго.
105 (СТЗ-Връбница) е открита около 1973. 106 тръгва до Младост 2 заедно с 306. 1975-1976 е периода, в който се появяват много бързи линии - 213,306,242,261,361,461 и т.н. Постепенно за няколко години са разкрити още много. 107 тръгва през 1974г. до Бояна на мястото на закрития трамвай 8.
108 е първата линия до новия ж.к. Люлин. Поетапно до 1978г. тръгват 109,110,111 и 112. Следва скок на 120 и явно номерата от 113 до 119 са били запазени за Люлински линии.

следва продължение...

117,118 и 119 са ги оставили по скоро за кремиковското направление, а 114 е свързана по скоро с младоското направление още от 1983г. когато е открита и е отивала до Младост 4.За скоро закритата 115Е явно щом са дали този номер от някога си е било запланувано че някога в бъдещето това ще е люлинска линия.Единствено в историята на софийския градски автобусен транспорт няма номера 113 и 116.Имало е 121,124,125 и 126.Има ливтените 122 и 123. От127 нагоре вече подредбата в номерацията е нарушена...

Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 16.03.2008, 11:27:59
Вероятно А113 е прескочен не заради фатализъм, а заради асоциациите със семейството на А13.
А117 тръгна като вариант на А17, а след това явно в Кремиковското направление са взели следващите номера 118 и 119.
Странното е, че А120 предхожда всички тези линии хронологично (макар че и тя тръгва от района на кв.В.Левски)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 08.05.2008, 11:12:07
По-скоро е това, което Благун казва със 17 и 117. И оттам са допълнили със 118 и 119. 126 е открита в момента, след който почва масовото закриване на линии, така че просто не е имало възможност за повече. Иначе вероятно щяхме да сме свидетели и на 127, 128 и т.н.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: emo on 16.05.2008, 16:33:47
117 е карал директно към Бухово, като не е влизал в Сеславци. Още стои една спирка, която може да се види. А 17 е въртял в Центъра на Сеславци или Кремиковци - наскоро един шофьор ми го каза - но това предполагам е отбелязано някъде.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 16.05.2008, 23:51:03
Quote from: emo
117 е карал директно към Бухово, като не е влизал в Сеславци. Още стои една спирка, която може да се види. А 17 е въртял в Центъра на Сеславци или Кремиковци - наскоро един шофьор ми го каза - но това предполагам е отбелязано някъде.
Точно така, само че двата номера са разменени. На картата от 1988 А117 е даден само до Сеславци, а А17 - до някакво общежитие "Хр.Смирненски" в Бухово, т.е. излиза, че новият А117 е старият А17, минаващ през Сеславци. И двата автобуса на път към кв.Кремиковци са минавали покрай Ботунец и югозападната част на комбината, по правия път през прелеза никога не е вървяла линия.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 28.05.2008, 13:02:21
Във връзка с тези неясноти се сещам и за още една - при преномерацията на линиите явно е открита и линия 13, която по пътя на логиката е трябвало да се движи от пл.Пирдоп до с.Кривина, но до сега нямам директно потвърждение на този факт. Вероятно има някой стар жител на селото, който си спомня, ама няма как да знам
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 28.05.2008, 22:58:22
По тази логика, ако се въртим обратно на часовниковата стрелка, имаме:
1, 2, 3, 4, 5, 6 - от Ал.Невски, впоследствие от Гео Милев
7, 8, 9, 10, 11 - от гара Искър
И тук започва бъркотията: А12 е от Пирдоп, 15 - от гара Искър, 14 - и от двете. Вероятно наистина са били 2 линии: 13 и 14 - едната от гара Искър, другата - от Пирдоп.
Нататък 16 и 17 - от Пирдоп, 18..20 - от Орландовци по Чепинско шосе, 21..24 - от Орландовци по Биримирско шосе и т.н. до А 68..71 - по Бистришко шосе.
С други думи А72 е първият вътрешноградски автобус (Редута-Военна болница).
А83, 85, 86 и 87 имат сходна дестинация - надежденско-илиенска. Интересно, че А84 се цепи от колектива - няма нищо общо с Надеждите. Подозирам, че и тя първоначално е имала някакъв маршрут на север.

Интересна е съдбата на А88 и може би трябва да кандидатства в Гинес - поне от 32 години (преди 1976 нямам спомени) тази линия се обслужва от една и съща марка и модификация автобуси - Икарус 280.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: AROS on 29.05.2008, 09:48:41
Quote from: blagun
По тази логика, ако се въртим обратно на часовниковата стрелка, имаме:
1, 2, 3, 4, 5, 6 - от Ал.Невски, впоследствие от Гео Милев
7, 8, 9, 10, 11 - от гара Искър
И тук започва бъркотията: А12 е от Пирдоп, 15 - от гара Искър, 14 - и от двете. Вероятно наистина са били 2 линии: 13 и 14 - едната от гара Искър, другата - от Пирдоп.
Нататък 16 и 17 - от Пирдоп, 18..20 - от Орландовци по Чепинско шосе, 21..24 - от Орландовци по Биримирско шосе и т.н. до А 68..71 - по Бистришко шосе.
С други думи А72 е първият вътрешноградски автобус (Редута-Военна болница).
А83, 85, 86 и 87 имат сходна дестинация - надежденско-илиенска. Интересно, че А84 се цепи от колектива - няма нищо общо с Надеждите. Подозирам, че и тя първоначално е имала някакъв маршрут на север.

Интересна е съдбата на А88 и може би трябва да кандидатства в Гинес - поне от 32 години (преди 1976 нямам спомени) тази линия се обслужва от една и съща марка и модификация автобуси - Икарус 280.
От 89 нагоре са създадени малко по-нататък да допълват. 89, 99 и 90 по кремиковско/враждебното направление, 93 драгалевското като помощна на 66 и 64, 94 като помощна на 80/280 по студенсткото направление, 91,92,96 по новиискърското и обелското и овчакупелското направление като допълнително или ново ннаправление.98 също по драгалевско/бистришкото направление като по-нова допълнителна линия.100 пък е била като помощна на 24 до Биримерци и градска до индустриалната зона. 102 е била първо помощна до Суходол, 103 е направена в по-ново време до Бонсовите поляни, 104,105,106,108,109,110,111,112 са направени след панелния бум в Люлинсити, Млладостсити и Дружбасити.107 е помощна в Бояна след спирането на осмицата трамвай,113 сигурно е същестувала в Младост,114 се е движила в Млладост,115Е в Люлин. 116 сигурно е била помощна  към Ботунец, както 117,118,119..120 тръгва от същото направление до хладилника, а 121,122,123,123,124,125,126 са били помощни допърлнителни линии от по-ново време.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: x3m on 29.05.2008, 10:30:42
Quote from: AROS
От 89 нагоре са създадени малко по-нататък да допълват. 89, 99 и 90 по кремиковско/враждебното направление, 93 драгалевското като помощна на 66 и 64, 94 като помощна на 80/280 по студенсткото направление, 91,92,96 по новиискърското и обелското и овчакупелското направление като допълнително или ново ннаправление.98 също по драгалевско/бистришкото направление като по-нова допълнителна линия.100 пък е била като помощна на 24 до Биримерци и градска до индустриалната зона. 102 е била първо помощна до Суходол, 103 е направена в по-ново време до Бонсовите поляни, 104,105,106,108,109,110,111,112 са направени след панелния бум в Люлинсити, Млладостсити и Дружбасити.107 е помощна в Бояна след спирането на осмицата трамвай,113 сигурно е същестувала в Младост,114 се е движила в Млладост,115Е в Люлин. 116 сигурно е била помощна  към Ботунец, както 117,118,119..120 тръгва от същото направление до хладилника, а 121,122,123,123,124,125,126 са били помощни допърлнителни линии от по-ново време.

Еее... Свободни съчинения 113, 115 и 116 никога не са съществували като за начало.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 29.05.2008, 11:20:18
Quote from: AROS
От 89 нагоре са създадени малко по-нататък да допълват...
В първите 2 постинга има анализ на големите номера, няма смисъл да се пишат неща, без да има нещо ново.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 30.05.2008, 15:50:55
Благуне, за 72, 83,85 и 86 просто виж първия ми постинг по темата и ще видиш произхода им. А за 12, 14 и 15 не е така. 14 чак на по-късен етап свързва Пирдоп с гара Искър. Просто 12,13,14 и 15 са наследници на старата 6 и до една през 1968 са тръгвали от пл.Пирдоп. Някъде около 1976, 14 е пусната до гара Искър. 15 изобщо не е тръгвала от гара Искър и чак когато се променя 14, тогава 15 става Казичене-гара Искър. А 13 тогава е била закрита и в последствие открита като Младост-Ц.Гара.

А относно частта със 72 - всичко си има историческо обяснение. При състояние в което има развита трамвайна мрежа е имало нужда от автобусни линии за да подпомагат районите с липсващ транспорт. От 1936г. нататък има множество автобусни линии, но техните маршрути са си били доста експериментални и заради многократните им промени, трудно могат да се проследят. В един момент, обаче, започва да се прилага известна систематичност и постепенно крайградските зони на града започват да се обслужват от автобуси. Това става като цяло в посока обратна на часовниковата стрелка. 1 - Горубляне и т.н., 2. гара Искър, 3 - Лозен и т.н. - всичките от пл.Народно Събрание. Втората група се обособява от пл.Пирдоп - 5 към Гео Милев, 6 към Казичене и 7 към Кремиковци. После имаме 8 от Орландовци към околните села, 9 от СТЗ, 10 и 11 от Надежда до околните села, 12, 13 и 14 от Лъвов мост в направление Банкя, Обеля и т.н. Продължавайки обратно на час. стрелка имаме 15 от Възраждане към Суходол и т.н., 16 от НАПС към Владая и т.н. Тук явно се прекъсва кръга, защото останалите направленя (Зл.Мостове, Драгалевци, Симеоново, Дървеница и т.н.) получават линии с номера 19, 20 и 22 като имам информация, че са ставали известни премествания. Важното е, че около линия 16 се затваря кръга и постепенно започват да се запълват дупките. 17 (72) и 18 (73) запълват по-близки "дупки", 21, ако не се лъжа, за кратко замества закритата тб. линия до триъгълника, 25 замества бившата тб. линия за Горна Баня и нататък се запълват както вътрешни, така и крайградски "дупки". Най вероятно след 34 няма друга линия до преномерирането.
За самата причина за преномерирането може само да се гадае, но изглежда достоверно това да е станало заради излишно дългото возене, което се е налагало да извършват хората по хибридните линии. Например от Казичене се качва човек на автобуса и трябва да се разкарва всеки път до Долни Богров.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Petruccy on 22.07.2008, 13:17:13
Quote
16 от НАПС към Владая

Къде и какво е НАПС?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: abs111 on 22.07.2008, 13:40:05
НАПС е Министерство на земеделието.Намира се на бул.Хр.Ботев до пл.Македония
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Unreal on 24.07.2008, 00:18:53
не можах да намеря никъде подобна тема, дано модераторите не я сметнат за излишна.Винаги съм се чудел как става номерацията на линиите и от какво зависи, в Пловдив има 222-ра ама няма 222 линии.И в София има 604-та ама и там няма 604 маршрута  :P .Забелязах, че до към 30-то число са под ред както следва 1, 2, 3 и тн, но след това започват на интервали.Може ли да ме светнете малко ?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: x3m on 24.07.2008, 00:41:08
За София:
1-126 са поредни номера

номерата от 1-126 + 200 => 213, 306, 260, т.е., всичко над 200 е производна на първоначелен рейс с малък номер. Дълго е сега да ти обяснявам защо точно така се е получило, но е важно да знаеш че има няколко изключения от тоав правило: А112, 150, които по принцип бяха със статут като рейсовете с номера над 200, както и 313, 404, 413, 504 и 604, които са образувани по-малко по-различна схема. Съвсем отделен случай са номерата 200 и 400.

В текущата система няма конкретна схема на номериране, затова се появявт всякакви глупави номерации като ТБ3 до н-з Надлежда, А35, 68А и други недомислици
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Unreal on 24.07.2008, 09:53:22
това е за всички градове, така ли ? В пловдив от 1 до 30 всичко е подред после следва 35,36,37,44,55 и започват на равни интервали, после идва обаче 93,99,102,113,114,116,134,222 ! някакси не се разбира защо точно тези са избрали.Ако са производни на маршрут с малък номер става донякъде.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: x3m on 24.07.2008, 10:39:58
Ти явно изобщо не си правиш труда да четеш какво пиша!
Не смятам повече да обяснявам на хора, които четат отгоре-отгоре.

Както изключително ясно написах в начолото на поста - това е за София!
За другите градове се среща подобна схема, но не навсякъде. Например в Търново е по същия начин като в София, но не се добавя 200, а се образуват десетици.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: ozzy on 24.07.2008, 13:30:52
Просто линиите, които са с +200, са били бързи линии, и са спирали само на някои спирки. Бързите бяха оцветени в червено, а бавните - в зелено.
Например в Младост едно време е имало рейс 13 и от него са произлязли останалите - 213, 313 и 413.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: x3m on 24.07.2008, 14:45:35
само 213. 313 и 413 същестувват благоадрение на първонамчлното им сходство в почти целия маршрут с 213. в последсвие 413 се видоизмени сериозно. най-добрите примери за такова разделечение на първоначлна линия и краен вариант са рейс 4 и 604, както и 9 и 204 (204 е наследник на някогашния 209). сега тези 9 и 204 имат една единствена обща спирка, и то само в едната посока, а 4 и 604 са вече напълно различни.

за жалост няма особени традиции за запазване на номерлата по дадено анправление и се раздават номер на люво и надясно без всякакъв ред.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 24.07.2008, 20:16:53
за такова разделечение на първоначлна линия и краен вариант са рейс 4 и 604
Първоначалната комбинация е 104/304, а не 4/304. После 304 се раздели за малко на 504/604, след което закриха неудачника 504. А104 си замина с откриването на ТМ20.
А4 беше от СУ по Цариградко шосе до Домостроителен комбинат-3 на гара Искър. Той никога не е имал бързи производни. А104 не може да се разглежда акто асоциативна на А4, тъй като 104 е бил първият свободен номер при откриването и, пък и тогавашните маршрути практически нямаха общи части (няколкостотин метра от разклона за Аерогарата до Стари жилища). Асоциативна производна е А117 на А17.

Автобуси 9 и 209 в началото имаха общ маршрут от Борово до СУ и от разклона за Аерогарата до гара Искър. Постепенно А9 беше подяждана от запад (заради дублаж с ТБ2 и 9), а после - и от изток (заради ТМ20). От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304, а не за бърза на А4 (двата автобуса просто не се засякоха). От своя страна А204 си "роди" още по-бързо дете - А404, като съвсем наскоро това дете го отбиха от майка му.

В другите градове номерацията също не е поредна, а има асоциации по последна (9-99-109-209-409 - Варна) или първа цифра (7-70 и 11-110 - В.Търново).
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: x3m on 24.07.2008, 20:30:50
за такова разделечение на първоначлна линия и краен вариант са рейс 4 и 604
Първоначалната комбинация е 104/304, а не 4/304. После 304 се раздели за малко на 504/604, след което закриха неудачника 504. А104 си замина с откриването на ТМ20.
А4 беше от СУ по Цариградко шосе до Домостроителен комбинат-3 на гара Искър. Той никога не е имал бързи производни.

Автобуси 9 и 209 в началото имаха общ маршрут от Борово до СУ и от разклона за Аерогарата до гара Искър. Постепенно А9 беше подяждана от запад (заради дублаж с ТБ2 и 9), а после - и от изток (заради ТМ20). От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304. От своя страна А204 си "роди" още по-бързо дете - А404, като съвсем наскоро това дете го отбиха от майка му.

В другите градове номерацията също не е поредна, а има асоциации по последна (9-99-109-209-409 - Варна) или първа цифра (7-70 и 11-110 - В.Търново).

не съм казвал, че комбинацията 4/304 (604) е директна поризводна, но пъровначланата 4-ка в момента до голяма степен е наследена от 604. не е случайно, че именно 104/304 са линиите за дружба, а не 106/306 например.
104 си замина по-късно - около времето когато ТМ20 тръгна до Мл. театър.

а най-тъпото прехвърляне, както и сам каза, е трансформацията 9->209->204 и в карен вариант 404, който вече няма абсолютно нищо общо.

както и друг път съм казвал - не е напълно случайно, че към Дружба винаги са се движели автобуси, завършващи на 4: 4, 84, 104, 204, 304, 404, 504, 604 + ТБ4.
както и другия неоспорим съвпъдък - 90% дублаж на лините на ТБ12 и А112. все пак А112 беше бързи, макар и с малък номер, при все че има съвпадение на номерата и маршрут, това надали е напълно случайно (когато ТБ7а бива преномерован в ТБ12 се преномерира и ТБ6а в ТБ10 - защо тогава ТБ7а не е станал ТБ10 или ТБ8, и двете линии са били свободни?)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Unreal on 24.07.2008, 21:05:53
Ти явно изобщо не си правиш труда да четеш какво пиша!
Не смятам повече да обяснявам на хора, които четат отгоре-отгоре.

Както изключително ясно написах в начолото на поста - това е за София!
За другите градове се среща подобна схема, но не навсякъде. Например в Търново е по същия начин като в София, но не се добавя 200, а се образуват десетици.

наистина не прочетох, извинявай. В началото малко не те бях разбрал ама сега го разбрах.Мерси много !
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: ozzy on 25.07.2008, 00:48:47
Като стана въпрос за стари номера, се сещам, че в началото на 90те имаше автобус 114, който до голяма степен се движеше по сегашния маршрут на 4, а после беше закрит. Не знам обаче каква е логиката този номер 114 да го дадат на линията от Орлов мост до МИЦ :rolleyes:
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: x3m on 25.07.2008, 10:33:20
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 25.07.2008, 12:55:01
автобус 114
А114 се роди през 1983 заедно с Младост-4, когато продължиха и забързаха А76 до Мл4. Маршрут: Гео Милев-Дървеница-Деница-Младост-4. Много полезен беше за хората, работещи, специализанти или студенти в институтите на БАН и живеещи в източните квартали. Вързваще се също с трамвайното трасе. Според мен номерът 113 беше прескочен, за да няма асоциации със семейството на 13-ките. Възможно е да са имали предвид някоя люлинска линия.

Най-мощното и необяснимо прескачане на номера беше през 1979, когато се роди А120 директно след А112. Мариан (МЛК) предполага някакви планове за люлински линии, но 8 линии са малко в повечко за Люлин.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: greg on 25.07.2008, 16:19:07
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!
Все пак № 114 е бил в този район, свободен е, защо да не се даде?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: ozzy on 25.07.2008, 20:46:20
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!
Все пак № 114 е бил в този район, свободен е, защо да не се даде?
По-добре да бяха разменили номерата 4 и 114, щеше да има по-голям смисъл според мен.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: x3m on 25.07.2008, 21:26:05
Абсолютно. В един и същи район, а дори нямат една и съща спирка... Глупости. Сегашния 114 си беше баш за някогашния 4.
Както и обратното - сегашния 4 най-се вързваше с някогашния 114, е преди да го удължат 4 до Горубляне
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 28.07.2008, 12:40:33
за такова разделечение на първоначлна линия и краен вариант са рейс 4 и 604
Първоначалната комбинация е 104/304, а не 4/304. После 304 се раздели за малко на 504/604, след което закриха неудачника 504. А104 си замина с откриването на ТМ20.
А4 беше от СУ по Цариградко шосе до Домостроителен комбинат-3 на гара Искър. Той никога не е имал бързи производни. А104 не може да се разглежда акто асоциативна на А4, тъй като 104 е бил първият свободен номер при откриването и, пък и тогавашните маршрути практически нямаха общи части (няколкостотин метра от разклона за Аерогарата до Стари жилища). Асоциативна производна е А117 на А17.

Автобуси 9 и 209 в началото имаха общ маршрут от Борово до СУ и от разклона за Аерогарата до гара Искър. Постепенно А9 беше подяждана от запад (заради дублаж с ТБ2 и 9), а после - и от изток (заради ТМ20). От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304, а не за бърза на А4 (двата автобуса просто не се засякоха). От своя страна А204 си "роди" още по-бързо дете - А404, като съвсем наскоро това дете го отбиха от майка му.

В другите градове номерацията също не е поредна, а има асоциации по последна (9-99-109-209-409 - Варна) или първа цифра (7-70 и 11-110 - В.Търново).

За "А104 си замина с откриването на ТМ20" не си прав. 20 е открита още 1986, докато 104 издържа до 1991 и е закрита по съвсем друга причина - ремонта на кръстовището на гара Подуяне.

За "104 е бил първият свободен номер при откриването" - ако трябва да сме съвсем точно, тя е от петнадесетината линии открити през 1972г. (от 91 до 104) и просто така се е случило, че точно 104 е отивала към гара Искър.

За "От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304" - и тук не е точно така. По-скоро 204 = 4+209. Закриват се 4 и 209 и се появява мелеза 204.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 28.07.2008, 12:42:09
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!
Все пак № 114 е бил в този район, свободен е, защо да не се даде?

"Гео Милев-Дървеница-Деница-Младост-4" - само да отбележа, че в началото не е бил до Гео Милев а до 4-ти километър.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: greg on 28.07.2008, 14:06:21
1.Абсолютно. В един и същи район, а дори нямат една и съща спирка... Глупости. Сегашния 114 си беше баш за някогашния 4.
2.Както и обратното - сегашния 4 най-се вързваше с някогашния 114, е преди да го удължат 4 до Горубляне
1. Да, така е! Но едва ли някой се е сетил при откриването на 114, че номер 4 още е свободен. Всъщност ако 4-ката (Младост-Горубляне) е открита първа (аз лично не си спомням коя от кога е), ясно е нямало алтернатива.
2. На практика, чак такова значение при автобусния транспорт номерата нямат. Достатъчно е да са удобни.  Както забелязвате А №4 ще има бъдеще в този си вариант. Това е първата довеждаща линия до метростанция Младост.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: ozzy on 28.07.2008, 14:23:15
Те първо откриха 4 (през 97ма мисля, че беше), а 114 тръгна с откриването на МИЦ през 2000г., като първоначално се водеше за безплатен автобус до МИЦ и нямаше номер. По-късно го направиха платен и му сложиха това 114.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Petruccy on 31.07.2008, 12:14:32
ооо 4 го откриха поне през 2002-2003 може би. Краят му беше при метростанцията младост където е сега, на Йерусалим, заедно с 111.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: ozzy on 31.07.2008, 12:46:48
ооо 4 го откриха поне през 2002-2003 може би. Краят му беше при метростанцията младост където е сега, на Йерусалим, заедно с 111.
Не са ти точни годините. Аз имам съвсем ясен спомен, че още преди 99-а вървеше, понеже имах един съученик, който живееше в блоковете в Горубляне и го ползваше редовно.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: CKD on 31.07.2008, 14:11:55
1995 или 1996 пуснаха 4.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Petruccy on 31.07.2008, 15:22:10
ооо 4 го откриха поне през 2002-2003 може би. Краят му беше при метростанцията младост където е сега, на Йерусалим, заедно с 111.
Не са ти точни годините. Аз имам съвсем ясен спомен, че още преди 99-а вървеше, понеже имах един съученик, който живееше в блоковете в Горубляне и го ползваше редовно.
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: greg on 31.07.2008, 16:32:17
  [/quote]
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
[/quote]Абсолютно е прав! Не е бил Горубляне -гара Искър, тъй като има такава линия, която продължава до Герман. Гара Искър - Горубляне - Герман.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 31.07.2008, 18:17:31
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
Първоначално А4 беше до Деница, после го продължиха до Младост-1.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: etnies on 31.07.2008, 18:58:41
Със сигурност през 1997 съм се возил на 4, обслужван от Чавдарки 39хх и крайната му станция беше бившата последна на 111 на пазара в Младост 1
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: tiristor on 31.07.2008, 19:20:38
Според Спирка.орг 1995 е отворена наново линия 4 Младост 3 - Горубляне. 2000 година е продължена до младост 1 (пазара), а 2006та - до блок 72.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Repcho on 31.07.2008, 21:17:02
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
Първоначално А4 беше до Деница, после го продължиха до Младост-1.
На Деница пък къде е въртял
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 01.08.2008, 22:29:55
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
Първоначално А4 беше до Деница, после го продължиха до Младост-1.
На Деница пък къде е въртял
Не въртеше, идваше като А305 откъм Ал.Малинов, после надясно към Патиланци и така затваря кръга около Младост-3.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Ivo on 01.08.2008, 23:28:07
Даже като пуснаха 4-ката някъде през 94-та, до Деница минаваше по вече несъществуващата улица, където сега строят сграда. Отначало се обслужваше за кратко от рязаните сини Икаруси, после пуснаха Чавдарите, имаше и период, когато беше със съчленени Икаруси. В Горубляне също му променяха маршрута няколко пъти.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: emo on 29.08.2008, 17:01:01
Аз пък залагам на отговора на Ники. И крайната му станция беше пред бившия магазин Аско Деница. Виждал съм го докато бях ученик, което означава, че е открит най-късно 1999 г, по-вероятно 1995 или 1996.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 11.09.2008, 17:01:37
Предполагам, че повечето знаят, но все пак може някой да не знае факта, че преди 1968г., автобусните линии са били по друга номерация. Линиите тогава са по-малко и дадена линия (особено крайграските) обикаля през повечко места.
Преди преномерирането, те достигат до номер 34.
След това, повечето линии са преномерирани по естествен начин.
1 се разделя на сегашните 1,2 и 3, 2 става 4, 3 става 5,6,7 и 9, 4 става 9 и 10, 5 - 11, 6 - 12,13,14 и 15, 7 - 16 и 17, 8 - 21,22,23 и 24, 9 - 25,26,27,28 и 29, 10 - 30,31,32 и 33, 11 - 34,35,36,37,38,39,40 и 41, 12 - 42 и 43, 13 - 44,45,46 и 47, 14 - 51,52,53 и 54, 15 - 55,56 и 57, 16 - 58 и 59, 17 - 72, 18 - 73 и 74, 19 - 65 и 66, 20 - 67, 21 - 75, 22 - 68,69,70 и 71, 23 - 61,62,63 и 64, 24 - 18,19 и 20, 25 - 60, 26 - 77, 27 - няма, 28 - 79, 29 - 80, 30 - 81 и 82, 31 - 83, 32 - 84, 33 - 17 и 34 - 48,48 и 50.

(преди това състоянието е горе-долу следното - до 1957г. автобусите са стигнали до номер 21. Разликата спрямо 1968 е, че а.5 тръгва от гара Подуяне, 17, 18 и 20 не ми е известно дали е имало, 19 се е движил от Драгалевци през хотел Хемус нагоре до Симеоново! 21 е от Ст.В.Левски до Дървеница, т.е след това става 22.
Около 1962г. до Зл.Мостове тръгва а.23. Вместо закритата тб. линия до Г.Баня тръгва а.25, а вместо закритата тб. линия до Илиянци - а.26, по-късно закрит и поет от а.31. От Кр.Село тръгва а.17 до Мотописта. а.17 става по-късно а.18.
а.19 е разделен на две части - а.19 до Драгалевци от Хемус и а.20 до Симеоново от Семинарията. Всички останали са открити след 1962г.)

Интересното е, че новия а.13 е закрит почти веднага и няколко години по-късно е открита известната линия 13 - Ц.Гара-Младост, от която сега са се нароили много линии
След промяната в номерата, настъпва бурно развитие на автобусната мрежа.  До 1968 са открити са линии от 85 до 90, а до 1970 - 91,92,95 и 96. През 1972 има нов бум - 97 - Орландовци-Негован, 98 - Ст.В.Левски-Симеоново-Бистрица, 99 - Орландовци - Малаш.г-ща, 100 - до Бенковски, 101 - Борово - Ситняково, 102 - О.Купел-Суходол, 103 - Ц.Гара - Фондови ж-ща, 104 - Пирогов - Ситняково - Слатина - гара Искър.
Нечетните 99,101 и 103 не просъществуват дълго.
105 (СТЗ-Връбница) е открита около 1973. 106 тръгва до Младост 2 заедно с 306. 1975-1976 е периода, в който се появяват много бързи линии - 213,306,242,261,361,461 и т.н. Постепенно за няколко години са разкрити още много. 107 тръгва през 1974г. до Бояна на мястото на закрития трамвай 8.
108 е първата линия до новия ж.к. Люлин. Поетапно до 1978г. тръгват 109,110,111 и 112. Следва скок на 120 и явно номерата от 113 до 119 са били запазени за Люлински линии.

следва продължение...

Да допълня малко информацията с малко свежи данни.
1. Старият а.4 до 1966г. е бил само до т-р Иван Вазов, т.е оттам до гара Искър. След това става Борово-гара Искър, което си е почти като сегашния 204.
2. Старият а.21 пак до 1966г. е бил само от х-л Хемус до МЕИ и тогава е удължен до Ст.Караджа.
3. Старият а.28 (сегашен 79) си мислех, че винаги е бил ДИП Стинд-Хр.Ботев. И така да е, оказва се че по някаква неизвестна причина, временно около 1965г. е разделен на две автономни парчета - 28 - ДИП Стинд-близо до Триъгълника (без да пресича ЖП релсите) и 28а - гара Подуяне-Хр.Ботев. След това си е възстановен по класическия маршрут. Също така, районът около ДИП Стинд се е казвал Хр.Смирненски.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: difian on 11.09.2008, 17:14:21
Относно разделянето на 28.Точно по това време се строи Надлез Надежда.В интернет като най-точно намерих:
Quote
Възел "Надежда" е проектиран и построен през втората половина на 60-те години на ХХ век.
Така че и това може да е причината, особено като е трудно да се намери по-обективна.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 11.09.2008, 17:18:27
Принципно е възможно. Единствената особеност е, че 28 не е минавал през надлеза, а е пресичал ЖП линията на същото място както и сега. Иначе из записките си намерих следния ред: 1967г.- възел Триъгълника-Надежда (2340м). Вероятно за точно този строеж става на въпрос.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: suavcho on 08.11.2009, 01:10:51
Според мен номерът 113 беше прескочен, за да няма асоциации със семейството на 13-ките.

Да изразим похвалата си, че откритата автобусна линия 113 има поне някаква връзка и е спазена някаква традиция. Имам предвид, поне дестинацията е Младост, а ако трябва да сме конкретни - седи си само в Младост  ;)

И още нещо: ТМ 17 и през 80-те години се е движил от Надежда до Илиянци! Вижте тук:

(http://lh4.ggpht.com/_Gzv3HKQaj9w/SrZwdldbaVI/AAAAAAAADeU/793KZ-kixww/s576/page_025.jpg)

И ще спра до тук - виждал съм много глупави номерации, но за това може да се отвори нова тема!
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 08.11.2009, 13:23:03
suavcho, ти направо откри топлата вода :)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: emo on 08.11.2009, 14:00:47
Тези сканирани документи са ми интересни. Ако има линк към тях ще се радвам да го хвърлите.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: difian on 08.11.2009, 18:39:14
Тези сканирани документи са ми интересни. Ако има линк към тях ще се радвам да го хвърлите.
Е па заповедай:http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=2644.20 (http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=2644.20)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: suavcho on 11.11.2009, 20:26:21
suavcho, ти направо откри топлата вода :)

И студентите от провинцията понякога се случва да търсим топлата вода ;)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: catalunec on 28.12.2009, 21:54:31
Някой може ли да ми каже откъде идват номерата на несъществуващите вече линии А202 и А383? За А202 предполагам че се е търсела аналогия с А102, но на А383 не ми е ясно как е станала номерацията (защо не е бил А283)?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: RADOCVET on 28.12.2009, 22:02:22
Защото е имало и 283.
За повече информация тук (http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1399.0) .
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: abs111 on 04.02.2010, 16:15:13
Някой помни ли А91?През 1983 е с маршрут Илиянци-Владо Тричков,а преди това СТЗ-с.Батулия.Кога е изменен маршрута му?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: AROS on 04.02.2010, 19:36:52
Вървял е някъде до 1987г.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 05.02.2010, 01:45:28
Някой помни ли А91?През 1983 е с маршрут Илиянци-Владо Тричков,а преди това СТЗ-с.Батулия.Кога е изменен маршрута му?
На картата ми от 1988 го няма, с химикал съм го нанесъл от гара София север по бул.Рожен до Владо Тричков и Батулия.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: tiristor on 05.02.2010, 09:34:13
А имало ли е автобусна линия 96 и къде е вървяла?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: AROS on 05.02.2010, 10:01:38
Мисля че е била вътрешноквартална за Нови Искър ог Курило до Славовци.Тръгвала е от обръщалото на 26 в Курило и е обръщала в края на Славовци където пътя се свързва с околовръстното. Имаше и 28 от СТЗ до Требич.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: abs111 on 05.02.2010, 15:10:37
А имало ли е автобусна линия 96 и къде е вървяла?
През 1983 е бул с маршрут кв.Илиянци-гара Курило-кв.Гниляне.
А въпроса ми относно 91,сега се сещам за линия,която го е наследила-движела се с маршрут автогара Север-с.Батулия и се е обслужвала от 11М4 на гараж Малашевци.Сега доколкото ми е известно такава вече няма
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: xЗm on 05.02.2010, 17:05:49
Това е според данни от mlk:

линия 91 (http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=services_search&tag=91)
линия 96 (http://mi6t0.homeip.net:8080/spirka/?action=services_search&tag=96)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 05.02.2010, 19:37:34
Да, гледайте там, а аз обещавам да прегледам всички маршрути и да дам своите корекции ако и където е нужно. Поздравявам x3m за къртовската работа по въвеждането им!
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: AROS on 05.02.2010, 20:52:25
Мен ме интересува по трамвайна линия Б какви мотриси са се движили? Защото има и от двете трасета. Да не би да е бил експеримент като 5К? Никога не съм виждал тази линия.Някой има ли снимки на тази линия? Да не би да е била само проект?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 05.02.2010, 21:13:55
Да, гледайте там, а аз обещавам да прегледам всички маршрути и да дам своите корекции ако и където е нужно. Поздравявам x3m за къртовската работа по въвеждането им!
Сега се загледах там.
А97 пътуваше Орландовци-Биримирци-Световрачене-Негован.

Ето други промени, които съм нанасял с химикал в картата. Те са станали между 1988 и 1992:
№2: съкратен от Кокалянско ханче вместо от Гео Милев
№4 (след 5-6 години прекъсване) Младост3-Горубляне
№5А - ГМ-Долни Лозен-БЧК – закрит
№ 8 : удължен от Гара Искър до Кривина
№9: скъсен до СУ
№ 10: (много интересен маршрут, не съм сигурен, че не съм сгрешил) кв.Миленков-Гара Искър-Казичене (?)
Кремиковските автобуси – от новата автогара Идток вместо пл.Пирдоп
№ 25А – преномериран на № 50 – СТЗ- село Обеля
№ 52 – Захарна фабрика – Филиповци – закрит
№ 53 – Захарна фабрика-Иваняне – закрит
№ 55 и 56 – обединени: Западен парк-Мало Бучино
№ 57: Земляне –Рударци-Кладница
№ 58 и 59 – удължени от Автогара Овча купел (докога е било това?)
№ 63 – вместо от Мин-земеделието – от Руски паметник
№ 63А – Мин.земеделие – Боянска черква – закрит. Вместо него - № 65: Гоце Делчев-Боянска черква
№ 71: Дървеница-Бункера – закрит
№ 72 – вместо от Пирогов тръгва от Военна болница
№ 73 – удължен от Бузема до ОК-2
№ 75 – вместо от Окръжна болница – от Гео Милев до Металург
№ 78 (нов) Автогара Изток-Централна гара
№ 89 – АП Малашевци-Враждебна – закрит
№ 91 (нов) София-север – Батулия
№ 95 – Мин.земеделие – Горнобански път-Бузема – закрит
№ 100 – бул.Вл.Вазов (дотогава – от пл.Пирдоп) – СТИНД-Бенковски
№ 102 – удължен най-напред до Горна баня, после – до Овча купел-2
№ 109 и 110 – закрити, остават бързите варианти
№ 111 – вместо от Овча купел – от Младост-1.
№ 117 – едължен от Сеславци до Бухово
№ 119 (нов) автогара Изток – Ботунец
№ 124 (нов и после закрит) Младост3-Дървеница
№ 126 Надежда – Обеля-2 – закрит
№ 150 (нов)
№ 204 – вместо до ДК3 – до Дружба-2
№ 213 – разцепен на 213/313, после – продължен до Младсот-4, а 313 – по Ситняково

Към 1988 са съществували: 267, 276, 284, 285, 294,  Експрес Люлин.
 
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: tiristor on 13.06.2010, 01:15:59
Задачка-закачка:

От кой гараж се е обслужвала навремето А13?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: difian on 13.06.2010, 01:27:50
Задачка-закачка:

От кой гараж се е обслужвала навремето А13?
Сточна гара?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: tiristor on 14.06.2010, 09:22:09
Най-вероятно да. Но по-интересно ми е след закриването на Сточна гара какво става?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: difian on 14.06.2010, 10:52:56
Най-вероятно да. Но по-интересно ми е след закриването на Сточна гара какво става?
Земляне и Малата по едно и също време ли се обособяват? Базата в Зона Б-5 използвана ли е за гараж? Имаше писания по-рано май, вероятно в Малашевци...
Зададе въпроса като играчка-закачка, ти знаеш ли нещо или сега си набавяш информацията?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Stahlgewitter on 14.06.2010, 11:31:42
Quote
№ 204 – вместо до ДК3 – до Дружба-2
Какво е ДКЗ?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 14.06.2010, 11:49:44
След Ст.Гара има депо Хр.Смирненски, после през 70-те идват Земляне и Мала и после са Дружба и Република. 80-те 88 и 305 са на Малашевци в един период, но не помня кога.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Стаменов on 14.06.2010, 15:29:55
Quote
№ 204 – вместо до ДК3 – до Дружба-2
Какво е ДКЗ?

Не е ДКЗ,а ДК3(три)-демек Домостроителен Комбинат 3,близо до сегашния гараж Дружба.

А за А13 се е обслужвала от Сточна гара,после преместен в Малашевци.Сточна е обсужвала по това време и 11,и 211,че дори и лозенската 5-ца,може би и другите бивши селски на Дружба,инфото ми е от един пенсиониран кадър на Малашевци(Сточна гара де,новия гараж е построен малко преди да се пенсионира.)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: blagun on 14.06.2010, 16:22:03
В началото на 80-те преди откриването на Дружба А13/213 бяха землянски, както 76, 209, 304, 104. Останалите младостки и дружбенски линии бяха в Малашевци. А72 си сменя гаража 2 пъти май.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: tiristor on 11.12.2010, 20:07:54
Един въпрос от мен - коя автоколона на Република -поделение Курило, обслужваше линия 26 до 1999 година (когато беше с Икаруси)? Колебая се между 1ва и 3та (41хх или 43хх), имаше Икаруси и по 29, но и за тях нямам никакъв спомен.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 11.12.2010, 20:34:10
Един въпрос от мен - коя автоколона на Република -поделение Курило, обслужваше линия 26 до 1999 година (когато беше с Икаруси)? Колебая се между 1ва и 3та (41хх или 43хх), имаше Икаруси и по 29, но и за тях нямам никакъв спомен.
нещо май си в грешка 26 не се е обслувала от икаруси
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 11.12.2010, 20:45:39
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: tiristor on 12.12.2010, 02:08:57
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
Значи е било 41хх, тъй като 81 и 51 бяха в първа колона.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 12.12.2010, 09:28:31
Не, визирам 42хх серията. Те имаха тези табели.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: IKAR on 13.12.2010, 12:32:45
Значи, до есента на 1996-та положението беше следното:

41хх бяха 42, 51, 54 и 309
42хх - 26,27,81,112, 6т.
43хх - 108,111,150. До идването на Мерцедесите 0 302 през 1992-ра 310 също е тук. Плюс експреса до закриването му. До идването на 0 302 111 е към Земляне, след което минава към Република.  Повечето съчленени Чавдари бяха 43хх, имаше по два-три 41хх и един 42хх.
През есента на 96-та 150 мина от 43хх към 41хх.
После, след като през 97-а 6т стана отново тролей, 51 мина към 42хх.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 14.12.2010, 22:16:49
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
Значи е било 41хх, тъй като 81 и 51 бяха в първа колона.
глупости 81 беше 2 бригада
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 14.12.2010, 22:22:10
41ХХ - 42 43 51 150 309
42ХХ - 81 108 112 6Т
43ХХ - 54 111 310
44ХХ - 30 31 32 33 41 44
45ХХ - 26 27 28 29 54А
46ХХ 26 27 28 29
само 242 нямам спомен каде беше но мисля че я обслужваха 41ХХ
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 14.12.2010, 22:25:03
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
това че са имали табели не означава нищо
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: etnies on 15.12.2010, 02:29:06
В Република нямаше автоколони, там бяха на 5+1 (Курило) бригади по втората цифра от инв номер.

По 26 пускаха наистина икаруси 42хх.
242 и 54А - 44хх Чавдари.

43хх - 310, 108, 43
След 2000 започна въртене
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 15.12.2010, 11:22:05
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
това че са имали табели не означава нищо
Напротив, означава. Таблите означават точно това, че към момента на отпечатването, даден автобус обслужва определени линии. Около 98-ма година си записвах дори кой автобус каква линия има отбелязана на обратната страна на табелата. За 112, освен стандартната комбинация 112/81,  имаше примерно и някои с 112/51, някои с 112/6Т и т.н.. Че е имало доста промени в това кой какво обслужва, това си е факт. Мога да се разровя и да видя всеки автобус с какви табели е бил, но това като си открия тетрадката от тогава.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 15.12.2010, 15:41:31
В Република нямаше автоколони, там бяха на 5+1 (Курило) бригади по втората цифра от инв номер.

По 26 пускаха наистина икаруси 42хх.
242 и 54А - 44хх Чавдари.

43хх - 310, 108, 43
След 2000 започна въртене

тука никой не е споменал автоколони 108 действително беше в 3 бригада но за изключителен кратък период от време по 54А работеха мерцедесите 0 302 Т
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 15.12.2010, 15:43:21
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
това че са имали табели не означава нищо
Напротив, означава. Таблите означават точно това, че към момента на отпечатването, даден автобус обслужва определени линии. Около 98-ма година си записвах дори кой автобус каква линия има отбелязана на обратната страна на табелата. За 112, освен стандартната комбинация 112/81,  имаше примерно и някои с 112/51, някои с 112/6Т и т.н.. Че е имало доста промени в това кой какво обслужва, това си е факт. Мога да се разровя и да видя всеки автобус с какви табели е бил, но това като си открия тетрадката от тогава.

да за комбинацийте съм съгласен но ако следваме твойта логика това значи ли че като в 9070 има табела 383 правена от x3m е работил на 383 :D
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: xЗm on 15.12.2010, 15:53:54
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
това че са имали табели не означава нищо
Напротив, означава. Таблите означават точно това, че към момента на отпечатването, даден автобус обслужва определени линии. Около 98-ма година си записвах дори кой автобус каква линия има отбелязана на обратната страна на табелата. За 112, освен стандартната комбинация 112/81,  имаше примерно и някои с 112/51, някои с 112/6Т и т.н.. Че е имало доста промени в това кой какво обслужва, това си е факт. Мога да се разровя и да видя всеки автобус с какви табели е бил, но това като си открия тетрадката от тогава.

да за комбинацийте съм съгласен но ако следваме твойта логика това значи ли че като в 9070 има табела 383 правена от x3m е работил на 383 :D

Всяка вечер работи на 383...
Но това какво е сега е несъпоставимо с това какво е било перди време. За това в миналото беше доста показателно по табелите, които има в дадено ПС, на кои линии работи.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 15.12.2010, 16:07:46
vladko, а защо тогава в 95% от Икарусите, обслужващи 112 имаше табели за 81, 51 и 26?
това че са имали табели не означава нищо
Напротив, означава. Таблите означават точно това, че към момента на отпечатването, даден автобус обслужва определени линии. Около 98-ма година си записвах дори кой автобус каква линия има отбелязана на обратната страна на табелата. За 112, освен стандартната комбинация 112/81,  имаше примерно и някои с 112/51, някои с 112/6Т и т.н.. Че е имало доста промени в това кой какво обслужва, това си е факт. Мога да се разровя и да видя всеки автобус с какви табели е бил, но това като си открия тетрадката от тогава.

да за комбинацийте съм съгласен но ако следваме твойта логика това значи ли че като в 9070 има табела 383 правена от x3m е работил на 383 :D

Всяка вечер работи на 383...
Но това какво е сега е несъпоставимо с това какво е било перди време. За това в миналото беше доста показателно по табелите, които има в дадено ПС, на кои линии работи.
това значи ли че като имаше един вид табели 108/309 108 е била в 1ва бригада или 309 в 2ра?
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 15.12.2010, 16:43:37
това значи ли че като имаше един вид табели 108/309 108 е била в 1ва бригада или 309 в 2ра?
Да, в определен период. Както стана ясно, нещата са били доста динамични. Дори помня един период (около 99-та май), в който 4463 и още няколко Чавдарки обслужваха 310, така че много комбинации е имало.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: vladko2140 on 19.12.2010, 15:31:04
това значи ли че като имаше един вид табели 108/309 108 е била в 1ва бригада или 309 в 2ра?
Да, в определен период. Както стана ясно, нещата са били доста динамични. Дори помня един период (около 99-та май), в който 4463 и още няколко Чавдарки обслужваха 310, така че много комбинации е имало.
Чавдарките най-вероятно са били резерва. 310 по това време беше доста натоварена линия и не ми се вярва да е имало къси коли по наряд освен ако не е станало нещо и са закъсали за коли. Тогава ако не се лъжа на 310 бяха 17 или 18 коли.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 19.12.2010, 17:58:12
Не знам каква беше причината, но 4463 беше няколко седмици почти всеки по 310, имаше и още 2-3 по-рядко и ако не бъркам, 41хх от късите. После изчезнаха, разбира се. 310 не е за Чавдарки.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: IKAR on 20.12.2010, 11:46:03
Знаете ли защо на 310 имаше чавдарки? Защото имаше един период, когато просто нямаше къде да работят. Понеже през лятото на 1994-та за 3 месеца, експериментално, линии 30, 31, 32, 33 и 41 се обслужваха от вече несъществуващото автостопанство на Костинброд. Бяха основно Чавдарки 11М3, 11Г5, 11М4, а 41 беше със съчленени Чавдари. Целта беше да се види дали има сметка всички крайградски линии да минат на кондуктори. Билетите си бяха на стандартна градска цена, но се продаваха от кондуктора. Картите си важаха, но не и билети, закупени от пунктовете. Подобен експеримент имаше предишното лято - 93-та, по трамвай 20-с карти можеше да се пътува, но билети отвън не важаха.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 20.12.2010, 14:40:24
Не беше 94-та, а около 99-та някъде. Може и снимки да имам.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: xЗm on 20.12.2010, 15:02:56
Не беше 94-та, а около 99-та някъде. Може и снимки да имам.

Я бързо се разтърси за тях :)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: etnies on 02.01.2011, 04:29:48
това значи ли че като имаше един вид табели 108/309 108 е била в 1ва бригада или 309 в 2ра?
Да, в определен период. Както стана ясно, нещата са били доста динамични. Дори помня един период (около 99-та май), в който 4463 и още няколко Чавдарки обслужваха 310, така че много комбинации е имало.

През '99 пролетта имаше момент в който Република не можеше да си покрива колите на линия и можеше да се види 1399 по 111 или малашевски Икарус по 310.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: did_ko on 23.07.2011, 17:23:07
Да разбирам ли, че сегашната 280 е производна от 80? Дайте малко разяснения.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Stahlgewitter on 23.07.2011, 17:38:10
Да. С 2ХХ бяха бързите линии на номерата от 1 до 99 а с 3ХХ от 100 нагоре в общия случай. Разбира се изключения бол,а в днешно време има само останки от тези номерации. Та в този ред на мисли 280 е бърз 80.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 23.07.2011, 19:26:16
Това не са стари номера, за което говорите.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: etios on 29.11.2011, 02:15:23
Относно номерирането на линиите искам да дам 2 примера към днешна дата.
Първо във Велико Търново отдавна е нарушена подредбата и имаше тенденция да се дават номера по 10-ци, например 20, 40, 50, както и добавяне на 0 зад същестуващи номера. От скоро време на някои крайградски линии им се дават номера от 2 еднакви цифри, като 33, 66, 77.
Второ, което научих скоро, в Габрово е приет нов план и е направена преномерация и така с първите числа са основните линии, от 20 нагоре са допълнителните, а с 30 започват тролейбусните.
Ще изкажа и мое лично мнение, че би било хубаво примерно линии с обща начална и/или крайна спирка да имат сходни номера. Впечатление ми направи нещо подобно във Варна. Линиите пътуващи до Златни пясъци са с номера 9, 109, 209 (само лятото) и 409, като преди е имало и 309.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: БЦГМ on 05.11.2014, 06:47:23
Да. С 2ХХ бяха бързите линии на номерата от 1 до 99 а с 3ХХ от 100 нагоре в общия случай. Разбира се изключения бол,а в днешно време има само останки от тези номерации. Та в този ред на мисли 280 е бърз 80.

Имаше малка разлика в маршрута, 80 минаваше покрай Паметника Левски и театър София, преди да завие надясно към Орлов мост.

Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: БЦГМ on 05.11.2014, 06:52:41
НАПС е Министерство на земеделието.Намира се на бул.Хр.Ботев до пл.Македония

Национален Аграрно-Промишлен Съюз (едно соцобразувание)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: dan on 23.10.2015, 16:25:20
Интересно ми е кой вариант се възприема по-добре от пътниците:
- линия с различни маршрути но винаги един и същи номер (напр. 1 до Кокалянско ханче и 1 до Кокаляне), или
- всяка линия с номер да има един единствен маршрут (напр. 1 до Кокалянско ханче, 1А до Кокаляне или 1 до Кокалянско ханче, 2 до Кокаляне)
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: Emperor on 23.10.2015, 16:32:44
Много е объркващо с един номер. Пример давам от Банкя, когато 44 ходеше до Иваняне,Градоман,Михайлово,Иваняне, Вердикал и Клисура :D
Сега поне ги разделиха на 44,44Б47,48,49.
Примера с Кокаляне, е почти без значение, защото се припокриват и само някои курсове са до Кокаляне.
85/285 са приемер за една линия, но 285 минава за няколко спирки по друг маршрут.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: dan on 23.10.2015, 17:03:39
Просто примера с Кокаляне беше първият, който се сетих, но все пак нищо не пречи например когато е до Кокаляне да е 1А например.

Относно Банкя между другото наскоро забелязах, нещо странно според мен. А именно: в делник 44 има курс от МС Сливница до Михайлово и обратно, а в празник този курс е 44Б, освен това 48 е с официален маршрут от МС Сливница до Михайлово. Чудя се защо не се изпълняват и тези курсове до МС Сливница на 44 и 44Б като номер 48. Едва ли е сложно да се смени табелата  :neznam:
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: TIGER64 on 04.08.2016, 18:47:29
Хубаво е да се раделят курсовете. Доста е объркващо с 21-22 примерно. А за Кокаляне можеше А4 да я пуснат до селото а 1 да остане до ханчето.
Title: Re: Старите автобусни номера.
Post by: mlk on 11.06.2017, 00:09:27
За самата причина за преномерирането може само да се гадае, но изглежда достоверно това да е станало заради излишно дългото возене, което се е налагало да извършват хората по хибридните линии. Например от Казичене се качва човек на автобуса и трябва да се разкарва всеки път до Долни Богров.

11 години по-късно ще се наложи да се самопоправя :)
Въпреки, че са имали един номер, почти е сигурно, че линиите са били примерно
линия Х направление А
линия Х направление Б
линия Х направление В
Т.е. не се е налагало да се прави гореописаното обикаляне, но е било объркващо и е взето разумното решение да се дадат отделни номера за всяко от направленията.