Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 572
1
И аз съм навит за Кюстендил - на 8-ми ли ще е? Развлеченията си имат цена и изобщо не мисля, че 43 лв е непосилна цена за цял ден атракция. При свръхниската цена до Банкя пътувахме кошмарно в коридора на вагона, за 43 лв се надявам, че ще можем да седим и да се любуваме на Земенския проход.

2
И веднага бързат да обвинят шофьора, че той бил виновен.
Не е ясно, каква е истината. Адвокатите подучват водачите (не само на МГТ) да казват, че нещо или някой им е изскочил и затова са променили траекторията си (някак си не върви да кажат: "Звънна ми телефонът и се заплеснах за малко."). Ако няма свидетели, съдът няма как да докаже противното. Докато не се монтират видеорегистратори и материалът им не бъде признат за доказателствен, както е в Русия, подобни случаи винаги ще са в зоната на здрача.

3
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 14:30:23 »
Мажоритарната система е за големите партии или за локално силни партии като ДПС. Мисля, че изборният кодекс "Мая Манолова" показа положителните си страни: пропорционално представяне, но възможност за маркиране на личности. Веднъж от него се опари Меглена Кунева, която гледа Европарламента по телевизора в полза на Светослав Малинов - това в резултат на борбата за доминация между ДСБ и ДБГ в рамките на РБ. Понастоящем изстина мястото на Цецка Цачева. Това е определено наказателен вот на плевенските ГЕРБаджии, който би могъл да се прилага за всякакви парашутисти, спуснати от София по места.

Колкото до проблема 15/15, той би се решил лесно, ако партиите се маркират не с числа, а с букви (надявам се да няма повече от 30 претенденти). Може да се абсолютизира преференцията, т.е. да няма водачи на листи, а хората бъдат подредени в азбучен ред и класирани според преференциалните гласове за тях.

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 10:54:50 »
С този състав на парламента ще се състави още по-калпаво правителство! И не след дълго отново предсрочни избори!
След председателството на ЕС, т.е. след 1 юли 2018. По мажоритарната система с участието на Слави като пореден "спасител".

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 27.03.2017, 16:11:45 »
Да, има грешки в етапите:
- етап 1: ТМ 3 и 10 - Подуяне, ТМ4 - Пам. Левски, ТМ20 - Подуяне
- етап 2: ТМ3, 4 - Пам. Левски, ТМ10 - Младежки театър, ТМ20 - Пам. Левски
- етап 3: ТМ3, 4 и 10 - Младежки театър, ТМ20 - Младежки театър
Никога нормалната и тясната релса не са оставали без връзка.

7
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 27.03.2017, 09:55:57 »
Става дума за този фейслифт:


а отзад с модерните за времето си многоцветни правоъгълни стопове:


Като външен вид Шкода стоеше добре в соцлагера. Техен е и първият що годе приличен автомобил, произведен на изток от Желязната завеса:  Шкода Фаворит, заимстван не от модели от 60-те и 70-те, а от върха по онова време - Голф 1. Неслучайно този завод влезе във VW групата и беше преоборудван по последна дума на техниката. И в момента Шкода произвежда най-читави свои модели в Източна Европа.

8
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 27.03.2017, 09:49:49 »
Напоследък при леките автомобили масово навлизат хибридните технологии ! Защо при по-големите транспортни срества не е така ?  :rolleyes:
В Дрезден има доста такива.
Ето малко изводи след една година експлоатацията през 2014 г.: http://www.eltis.org/discover/news/one-year-anniversary-hybrid-bus-operation-dresden-germany-0

Пействам изводите:

These have yielded positive conclusions:

•Diesel savings of up to 16 percent
•Availability exceeding expectations (Availability: 80%; Expected: 70%)
•Long lifetime of the diesel engine due to operating at the optimum speed range
•Significantly improved emission values, especially in less NOx (reduction of nearly 50% compared to standard diesel buses), hydrocarbons and particulate matter emissions
•Low noise levels inside and outside during stops and even while driving

There have also been a number of negative conclusions:
•Heating oil demand in winter is too high. One remedy is the use of exhaust heat as additional heating
•A driver assistance system for acceleration is still missing
•Intelligent control and predictive energy management have to be improved
•Hybrid buses are too heavy. A solution is to reduce vehicle weight by using lightweight components
•The cost of a hybrid bus (€700,000) is nearly double that of a standard diesel bus. Thus, without public funding, the purchase of hybrid buses is not economical.

9
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.03.2017, 20:44:30 »
1. Към настоящия момент има ли действащо ново транспортно общинско дружество или предприятие или тепърва трябва да се създава?
2. Не ми е ясно също по какъв начин Общината разполага с контактната си мрежа.
1. На предната страница на темата беше написано, че Еггед е изявил желание на прехвърли дяла си от 67% в Еггед-Русе на общината или на трето лице. Тепърва ще се търсят варианти.
2. Ами разполага по същия начин, като с друга инфраструктура - улици, тротоари и т.н. Явно поддръжката се осъществява от общинска фирма или някое общинско звено, на което се водят стълбовете, жиците, ТИС и т.н. Мисля, че е добро решение инфрата и возилата да са разделени, както БДЖ и НКЖИ. По този начин фалитът на РОАТ не означава изчезване на тролейбусния транспорт.

10
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 26.03.2017, 20:30:52 »
А този с трабантчето се е прередил преди стоп-линията.
Не, той просто не е успял да спре до стоп-линията  :devil:
Всъщност снимката е правена доста по-рано от 1989, тъй като пешеходците не минават през подлеза, построен през 1985.

11
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.03.2017, 19:06:32 »
Възможно ли е и тя да участва в търга и да изкупи нещо, което вече е било нейно?
Едно общинско търговско дружество изкупува обявен инвентар от друго във фалит. Никакъв проблем. Инвентарът на дружеството във фалит принадлежи на кредиторите му, като назначеният от съда синдик се разпорежда с него до пълното му разпродаване.

12
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.03.2017, 18:30:35 »
След като се изяснят нещата с Еггед-Русе - дали общината ще изкупи 67-те процента на евреите или ще търси друг инвеститор, ще дойде време за депото. Ако никой не се яви на търга, синдикът ще го пусне с 20% сваляне на цената, т.е. депото може да се придобие по-евтино. Тъй като ККМ, вкл. тази в депото, е общинска собственост, а не на РОАТ, даже и друг да придобие депото, той няма право да я демонтира.

13
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.03.2017, 18:19:40 »
Имало е тролеи, защото някой ги е взел на концесия.
ЕГГЕД-Русе е смесено дружество на общината и на частна израелска фирма. Той не е концесионер.
Съдейки от този материал отпреди 10 години: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1819.msg14591#msg14591, ККМ е била отделена от депото+тролеите ЗИУ+старите швейцарци, включени в РОАТ. РОАТ фалира, но ККМ не е в неговите активи, а старите тролеи отдавна са нарязани. Вероятно за депото се плаща някакъв наем на РОАТ в несъстоятелност, с който синдикът му погасява някакви задължения към НАП.

14
Разни / Re: Футбол
« on: 26.03.2017, 18:14:28 »
Да, наистина сензационна игра на нашите на фона на годините неудачи (и най-вече на перучката!). Холандия изпитва криза - след бронза от Бразилия 2014 те не се класираха на Евро 2016, а и Русия 2018 им се клати. Тактиката на контри и минимално владеене на топката даде резултат за нашите. А след тегавата игра на холандците в края на мача се чудиш, това ли беше отборът, който през 2012 разкости испанците с 5:1?

15
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.03.2017, 17:02:52 »
РОАТ е обявен в несъстоятелност, считано от 10.06.1999. Оттогава си има тролеи цели 18 години, а автобусите и бездруго са пълен скрап.
По-скоро това изглежда като трик в стил ЦСКА-София - фалира се старото дружество, а новото започва на чисто. Май че и в Перник имаше плахи опити за подобен трик, но безуспешни.

16
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 26.03.2017, 16:53:29 »
II - Снимка на Ректората на СУ, средата на 80 - те години, взета от сп. "Паралели", бр. 36,  07 - 13.09.1989г.
Това е от последните теснорелсови трамваи, минали пред Ректората - от 30.06.1989 ТМ4 и 10 въртят на Паметника Левски поне според spirka.org

17
NULL, от девет дерета ще ти докарат вода, че водачите не са задължени това и онова.
Но нека Радко, Веско76, Ози, Дифиан, Фантомас и Етнис кажат, как действат не в Германия или Швеция, а в съседна Сърбия: след като се чудихме пред апарата за валидиране на електронни карти (а там имаше надписи на сръбски и английски), ватманът ИЗЛЕЗЕ от кабината и ни показа, как се прави това! Силно се съмнявам да е бил длъжен. Но го направи!
Поведението на контрольорите в А84 спрямо чужденците си е абсолютно рекетьорско. В абсолютно всички държави на запад от Босфора контрольорът ще покаже багажа и с жест ще даде да се разбере, че трябва още един билет. Но не би... Поведението на тази пасмина произвежда международен "престиж" на ЦГМ.

18
Азбестът като строителен материал е отдавна отречен, или поне в чистия си му вид. След промените, в бившия източен Берлин, дори затварят Двореца на Републиката (Palast der Republik) точно заради използвания азбест при строителството му. Десетина години по-късно го събарят. Благо може да разкаже повече, понеже го е виждал на живо навремето.  :)
Аз и да разкажа, чичко Гугъл и леля Вики знаят повече от мен: https://de.wikipedia.org/wiki/Palast_der_Republik. Иначе през 80-те това беше като НДК, даже с повече ресторанти и дискотеки, интензивно използвани. Специално големият ресторант беше с прекрасно обслужване и меню и на цени, далеч под тогавашните балкантуристки у нас. Идеята за Народен дом не е измислена от гедерейците, такива са правили и нацистите, а и в други страни със силно социалистическо работническо движение (нали NSDAP е както социалистическа, така и работническа партия все пак!). Даже парламентът е заседавал там, но при соца тази институция имаше нулево значение и всичко се гласуваше на 100%. А иначе на местото е бил Дворецът на Берлин, аналог на Лувъра, Бъкингам и Хофбург. Пострадал много силно във войната, довзривен от гедерейците, а на отворениа след това терен са си правили маршовете. Така че изграждането му е било с положителен знак, след като сградата през 80-те беше силно обживяна. Азбестът е бил за противопожарна изолация и ако някой от самолетите на 11 септември 2001 се беше забил в Двореца на републиката, надали би го срутил до основи. Според мен беше по-грозен от нашето НДК - имаше вид на аквариум. Все пак заради големите отворени пространства и модерния Александерплац отзад не създаваше дразнещо впечатление - в гедерейски Берлин и бездруго нямаше от стария немски дух, както в Дрезден и даже Лайпциг. Но един възстановен в барок Берлин не би бил пълен без своя дворец (макар че Париж е останал без Тюйлери след Парижката комуна от 1871) и е обяснима сериозната инвестиция в изграждането му наново.

19
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.03.2017, 10:51:00 »
https://utroruse.com/article/731820/
Търсят купувач за базата на фалиралата фирма „РОАТ“
Докъде реално се простира базата на фалиралата РОАТ и докъде - на Еггед?

20
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 26.03.2017, 10:09:06 »
Електроавтобусите, изпробвани и изпробващи се в София, са минали на проби и на други места. И въпреки това, поне извън рамките на тесен кръг посветени, информацията е практически нулева.

Само за СОР в Букурещ се писа, че тестовете са неудовлетворителни - цитирано от Митакис преди 3 месеца: http://phototrans.eu/14,809049,18.html . Изобщо СОР много са се старали да спеечлят румънски градове за каузата: http://mi.etlbiz.com/eng/romania-enters-the-map-of-the-countries-with-electric-buses/. Даже са прекарали електроавтобуса през най-тежкия си проход и един от най-тежките пътища в Европа: Трансфъгъраш - https://www.agerpres.ro/english/2015/12/04/transfagarasan-road-first-time-crossed-by-electric-bus-19-13-23. Тук няма директно негативни отзиви, но близо 2 години Букурещката община не е предприела стъпки по закупуване. Срокове за закупуване няма в никой град, само уклончивият извод, че значението на електроавтобусите ще е сериозно при подобряване на технологиите за акумулиране на ел. енергия. По този начин ще се постигне баланс между високата начална цена от една страна и икономичността и екоефекта - от друга.

Pages: [1] 2 3 ... 572