Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 591
1
Аз ти отговорих и на мейла: Засега трасето все още е на книга. Като тръгне реалното изпълнение, поемам ангажимента да обособя нова тема, като събера де що видя за този проект по темите.
Наистина трябва да е към "Инфраструктура". Тъй като откакто е създаден този форум, а и от по-рано тролейна инфра в София не се е изграждала, разделът е "Трамвайна инфра" и трябва да стане "Трамвайна и тролейна инфра". То и сега в тема ККМ се обсъжда и тролейната ККМ, ако и разделът да е Трамвайна инфра.

2
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 15:26:56 »
Какво е това ново лого че нещо не го виждам?
Малко го увеличих, но качеството е ниско и не става добре.

3
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 09:31:31 »
Дори и през СОЦ-а е имало един такъв период с много инвестиции, и дефицит на хора, които да работят, вечен недостиг, заводите още са били нови и ефективни.
Това никога не е било! Даже последните изградени нови заводи - КТМ-Радомир (Червена могила) и КТМ-Русе са далеч от ефективност.
Всички заводи в Източния блок, вкл. в индустриалните ГДР, Чехословакия, Унгария и Полша, бяха разчетени за безгранични ресурси - ток, горива и т.н. Колкото и да са безгранични ресурсите на СССР/Русия, енергийната ефективност и високотехнологичната модернизация не са празни приказки. По-важно е не колко струга/електрокара/автобуса ще произведеш, а колко съвършени и технологични ще са те. Точно неспособността да бъде отговорено на новите реалности доведе до срива през 1989 на цяла Източна Европа. От източните държави само Китай усети, накъде духа вятърът и ударно заусвоява високотехнологични производства. И сега пак се усетиха, че въгледобивът ги погребва и се ориентираха ударно към възобновяемите източници.

Колкото до Иван Костов - той не е добър политик, той е добър държавник!

4
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: Yesterday at 07:06:51 »
Лека му пръст на Ал Бож, но десетте процента бяха по-скоро слоган на Шоуто на Слави, отколкото реалност. Ал Бож беше от немногото свестни Костови министри в сферата на икономиката и делото срещу него не стигна доникъде въпреки мераците на главния прокурор Филчев. Изобщо мащабите на съмнителните сделки при царското правителство и при "Батко-братко" скочиха драстично, като в сравнение с Милен Велчев и сие министрите на СДС изглеждат като пионерска команда.

Колкото за безработицата - не мога да приема, че има безработица, докато часовата професорска надница е по-ниска от часовата надница на нискоквалифициран изкопчия. Голяма част от регистрираните като безработни или заработват на черно, или нямат желание да работят (издържат се от кражби, бране на гъби и т.н.)

5
Дано все пак тръгне това трасе. Интересно, как СЕ ще го изпълнява или ще пусне нов търг за подизпълнител? Хубавото е, че това е първото ново трасе от цяла вечност (най-напред написах "от началото на века", но трасето до Левски е от 2001). Лошо е, че устройва  само ъгъла на Младост-2 и проектът би бил по-завършен, ако стигаше до МС Балан и Хит.

6
Ако направят последна спирка при Малинов, може да прави бърза връзка между двете разклонения на МД1 - между Малинов и Младост 3.
Като сложим Гранд каньона, небостъргача на ъгъла, само един трамвай липсва там.

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 16.10.2017, 15:42:28 »
В началото на 90-те реално нямаше държава. Принципната грешка на Филип Димитров и тези около него е, че заложиха много пара в разни пушилки и малко - в икономиката (за разлика от Андрей Луканов примерно). Предприятията въобще не работеха, а се точеха на входа и изхода чрез приятелски кръгове и кухи банкови кредити. Реално в нашия случай единственото лечение е "шоковата терапия" на Балцерович, но просто ФД не беше Балцерович, уви. Естествено, че Костов не е безгрешен, но през първите 2 години от мандата си той има куража радикално да промени собствеността в България, да се създадат съвременни данъчни и осигурителни закони и съответните институции - НОИ, ГУДА, после НАП, които да ги контролират. Там, където Костов се огъна - БТК, Кремиковци, Булгартабак, нищо добро не се случи с въпросните юридически лица до тяхната приватизация.

Тогава бяха умилителните години на дребния бизнес, на гаражите, клек-шоповете и тенекиените капанчета, на стопроцентовото осигуряване на частния сектор върху МРЗ. Но просто Европа върви по друга писта. Който иска да си ги припомни - може да се разходи до Албания. Всеизвестно е, че обществените поръчки са мощен генератор на корупция, но така или иначе този механизъм е единствено допустим в модерните държави.

В селското стопанство нещата бяха зле предопределени, тъй като за разлика даже от бивши соцдържави като Унгария, Полша, Югославия, собствениците бяха отчуждени от земята си за половин век. А и позициите на БКП/БСП по поземлени комисии и кметства в малки градове и села бяха решаващи.

Голям упрек носят СДС заради любимата им рожба - реституцията. При нея бяха заложени принципи, които поставиха в неравностойно положение хора със сходни имоти. Някои си получиха имотите и компенсаторните бонове в момент, когато те носеха стойност, други - след тяхното обезценяване. Не може да не отбележим липсата на ОУП при старта на реституцията.

А просто безвремието на Беров, дирижираният провал Луканов и неминуемо случилият се поради тотална управленска недостатъчност Виденов са извън всякакъв коментар.

8
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
...

Не само че няма островен перон, но има и колони между коловозите.
Демек прекачване без катерене/спускане по стъпала е невъзможно. Това съвсем скапва нещата с разделените диаметри. В името на облекчение за някого, който не му се напъва да прави графици, се влошава една популярна връзка.

@fafan: Смяната на посоката на МС Ломско шосе би могла да е по средата на 6-минутните прозорци между 2 последователни състава Летище-Обеля-Витоша.

9
Станцията в груб строеж съществува. Така че, ако няма островен перон, няма как да заима и това ще е проблем при прекачването.
Все ми се струва, че по-добро решение от разцепването на метромаршрута е да се използва S-ката на Ломско шосе и да се пусне сгъстяване между МС Бели Дунав и Витоша. Връзката на МС Сердика е достатъчно натоварена, та зорлем да се насочат там нови пътници.
Иначе връзката на метродепото с Линия 2 е наложителна. Сега не я ли правят през МС Сливница?

10
Айде стига с безмозъчни разсъждения! София е град като всички останали. Писна ми от "умотворения", че била някакъв супероригинален град, дето втори такъв нямало в галактиката.
Ако си мислите, че в Берлин нямаше проблеми, дълбоко се лъжете, при това не само в деня на маратона, а от 0:00 часа на предходния ден, а и даже от петък следобед  имаше затворени участъци. При това берлинският маратон вкслючва не отсечка от един основен булевард плюс 2-3 второстепенни, а трасе, засукано в доста берлински квартали. В събота вечерта информационната система на BVG (берлинското ЦГМ) се беше скапала тотално - и таблата на спирките, и сайтът. Но поне аз не видях някакви истерични припадъци на хората, чакащи в дъжда да дойде нещо, което никой не знае какво е и докъде стига. Отделно в неделята имаше не само маратон, а и парламентарни избори.
Ама Ганьо трябва да мучи за всяко едно нещо. Имаше си своевременни съобщения, който чел - чел. Аз също трябваше да мина по Арсеналска, но си промених маршрута. Без да оревавам вселената и фейса, че Ибсен беше задръстен.

Витошкият маратон - 100 км за 24 часа е със съвсем различен профил и за друг вид състезатели.

11
И от тази страна ли искат да ги експонират в дупка като пред ЦУМ?
То не е дупка. Направо е чернобилски саркофаг!

12
Достатъчно е пред засегнатите врати преди въпросните станции да светва предупреждение: "Къса станция. Слизане от съседната врата".

13
В такъв случай няма проблем да се направи обръщателно колело.
Археологии някакви...

14
Стесняване на паркинга на хотела с 1-2 метра за дъга на обръщателно колело не би трябвало да е сериозен проблем. :rolleyes:
Паркинг на хотела там няма да има, независимо от това, дали има или не трамвайно колело.

15
Ако ще правят еднопътно трасе по Стамболийски от Св.Неделя до Ботев, по него могат да вървят ТМ5, 8 плюс ТМ17 от Борово. По този начин (или чрез колело около черквата Св.Неделя) се решават куп недостатъци на сегашното колело зад Съдебната палата:
- дава връзка на пътниците с пешеходния център, ама не съвсем;
- дава връзка с МС Сердика, ама не съвсем;
- обект на непрекъснати спорове със съдебната власт относно достъпа и сигурността на Съдебната палата;
- почти ежедневно наличие на паркирани в трасето автомобили;
- изчакване на автомобили, отдаващи предимство на изхода на Княз Борис на Алабин. Тези случаи ще се увеличат многократно след затварянето на Витошка от началото и до Алабин.

16
Разни / Re: Мобилните оператори
« on: 11.10.2017, 11:00:43 »
Много ясно, че от произволен магазин или от Pazaruvaj.bg можеш да си вземеш телефон без обвързващ договор. Но когато нямаш пари и търсиш на изплащане, няма начин да го направиш без обвързващ договор (освен ако не теглиш потребителски кредит).

17
Разни / Re: Мобилните оператори
« on: 10.10.2017, 23:32:31 »
Сега си видях договора с Мтел от миналата година. В Приложение 1 го пише черно на бяло мобилният номер, за който се отнася. Отделно имам заявление за смяна на абонат (в моя случай - от юридическо на физическо лице) плюс частта от таксата по стария план до момента на прекратяване, която съм платил кеш на място при подписване на новия договор. Абсолютно невъзможно е да се добави телефон на промоция (на изплащане или кеш) към действащ договор - и това ги питах в края на годината и ме отрязаха, така че сътрудникът те е подвел много грубо.

Успех в борбата с октопода!

18
Разни / Re: Мобилните оператори
« on: 10.10.2017, 23:24:23 »
Думите отлитат, но фактът, че нямаш две активни СИМ карти, не може да бъде прикрит от Мтел.

19
Разни / Re: Мобилните оператори
« on: 10.10.2017, 23:07:45 »
Да, телефон без план не може да се купи. Договорът не може да се прекрати безнаказано, защото са ти дали телефон. Но старият трябва да се прекрати. Автоматично подновяване за нови две години май е забранено от известно време - има уведомяване с 1 месец. Така че в най-лошия случай ще си назад с няколко стари такси. Но тъй като не са ти дали втора СИМ карта при сключване на вгори според тях договор, са уязвими и трябва да ескалираш случая до получаване на задоволително решение

20
Разни / Re: Мобилните оператори
« on: 10.10.2017, 22:57:33 »
Новият договор - да, но старият?

Pages: [1] 2 3 ... 591