Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 577
1
Просто е факт, че по-ниски разходи за експлоатация в дългосрочен план се постигат с основен ремонт на автобуса вместо неговото бракуване или продажба след като е навъртял едиколко си километра или години.
Това фундаментално откритие би сринало цялата автомобилна промишленост по света! Всяко возило си има повратна точка - километри и/или години, от която нататък инвестициите в негови ремонти плюс завишените експлоатационни разходи плюс загубите от дефектиранията и престоите в сервиза стават по-големи от лизинговите вноски по нови или почти нови возила.

Вехтошарски залитания в европейските столици съм виждал само в Белград и Будапеща, като в Будапеща все пак имат огромния ресурс от сриналите се заводи Икарус - като специалисти и резервни части. Но съм сигурен, че разходите по един Икарус за 25 години са по-големи, отколкото биха били при 2 обновявания за този период. Това се правеше и през соца, било то и със замяна на возило от същата марка.

2
Ами те са основно крайградски. Като именно крайградските линии потенциално имат най-големи възможности за печалба щото имат най-голям пробег.
Да, особено 204, 306, 74, 404, 9, 111...
Затова за А204 "пропуснаха" да поставят условие за съчлененост, а А306 се дублира 90% от тролейна линия и не може да се закрие или промени...

Ей, все тази чужда печалба ви вади очите! Не сте ли наясно, че качеството на услугите, които дават Карат и СА, се различава твърде много?

3
Да, но на "автото" "отгоре" не му е разрешено с тези пари да купува нови автобуси.
И като му разрешиха, та какво се случи: обяви се обществена поръчка с критерий най-евтино при закупуване, но не и когато се добавят експлоатационните разходи за стотина хиляди км. И смехотворно с копи-пейст се обяви допълнителна с ясното съзнание, че е състезание с един кон. Която беше спряна от "изненаданата" кметица. Любопитно как би се случило с абсолютно същите критерии да има друг победител?
Кой частник е толкова малоумен да си обновява парка по този начин?

Още в началото трябваше концесионните пакети да са крайградски, а автото да обслужва вътрешноградските линии.

4
Quote
Честно казано не разбирам защо толкова се плюят концесионерите и по-точно Карат.
Аз пък не мога да разбера какво толкова ги възхвалявате. Ми купили еди колко си бройки чисто нови и съвременни автобуси, пуснали ги да се движат на линия срещу еди каква си цена която им осигурява добра печалба, цена аналогична на общинското "авто". Ми то и "автото" може да го прави това както и го прави например с автобусите по 111 които се водят на концесия към "автото". И "автото" може да експлоатира чисто нови съвременни автобуси.
Ами да го направи като може! Две линии може, въпросът е, че сега и до месеци се освобождават доста повече от 2 линии.

Естествено, че Карат е купил автобусите с кредитни линии, но нито общината е отпуснала тези кредити, нито Европейската комисия, а банки и съответно те трябва да се връщат.

Голяма цена на километър били вземали. А вземат ли я наистина, т.е. регулярно всеки месец до еди-коя си дата? Не че СА си взема своите пари навреме. Изобщо антипазарното поведение на ЦГМ с неразплащане със СА, СЕ, другите оператори е под всякаква критика.

Ако имаше такава далавера, да се бяха включили такива като Бай Пенчо Транс ЕООД с двата си вехти Неоплана, работили вярно 15-20 години в Германия! Каквато беше практиката в доста провинциални гардове през 90-те. Работата стана наедро и никой не може да отрече, че влязоха читави за нашето средно ниво возила. Дори в края на концесията те все още са над средното ниво, за съжаление.

Дали беше оптимално да се правят три пакета с линии "от кол и въже", като работата с единия се забатачи така, че съдът насилствено да налага договора след 8 години? Едва ли.

Сега от много ум, вместо да преподпишат договор с Карат за 3 лв/км, ще подписват анекси за 3.60 пред угрозата просто да спират линии (както беше с А84, 404 и др., докато намерят шофьори). Защото всеки глупав пролетарски ентусиазъм по традиция завършва с провал.

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 20.05.2017, 19:19:38 »
Ето анимация от движението на радиоактивния облак през 1986: https://www.youtube.com/watch?v=oZ74Rqh7yDE

За огромно съжаление на руснаците при експлозията вместо преобладаващите през сезона западни ветрове да отнесат облака навътре в СССР и всичко да бъде потулено, облакът тръгва с югоизточни ветрове към Швеция, където първоначално е засечен и е вдигната тревога. След този момент вече няма как аварията да остане вътрешна работа.
Най-подсъдното за нашите комунисти (всъщност едно от малкото дела, завършило с осъдителна присъда) е, че мощен облак не връхлита върху България през първите дни и време за реакция е имало. И не е толкова важно, дали е падал върху главите на манифестиращите (те повечето са били с чадъри, бяха изключително лоши и дъждовни празнични дни), а върху всички растения. Самият неоспорим факт, че министърът на отбраната ген. Джуров е реагирал и е взел мерки, означава, че и в другите обществени сектори това можеше да бъде направено. Още повече при преобладаващата фактически държавна собственост и управление в селското стопанство.

Колкото до вредността, имам едно съвсем ясно доказателство - котката ни в Русе, роди мъртви котенца - по-точно - недоразвити зародишчета, за щастие тя оцеля. Като се има предвид, че беше отглеждана в апартамент (т.е. не е излизала, за да вали дъжд върху козината и) и консумираше предимно печена замразена океанска риба, само водата е убила бебетата в корема и.

Ако изобщо може да бъде някакво оправдание, упреци за невзети адекватни мерки има и във Франция, където под натиска на ядреното лоби правителството също приема щраусова тактика.

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 19.05.2017, 00:07:19 »
Чак мир и спокойствие никога не е имало. Лошата поддръжка на сградите и стаите винаги е била характерна черта на този "град".

А причината за презастрояването идва още от 60-те. Тогава, когато партия и държава е било едно и също, територията за Студентски град се определя с партийно решение, което не се узаконява като собственост на Министерството на образованието - тогава МНП. Т.е. кампус юридически никой не е правил. При липсата на нотариален акт за собственост всичко се реституира на парче с изключение на самите сгради на общежитията ... и - настоящият резултат.

7
Цък не цък - пак ще внесат предложението за гласуване. И бездруго нямат полезен ход.

8
Цитирам линка, даден от Emperor, в темата за трамвая за Дървеница:

https://m.offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Tramvaj-do-metroto-v-Mladost-3-gotviat-i-6-linii-s-elektrobusi_655687.html

Ето и пълният текст:
Quote
Трамвай от Семинарията до Дървеница и по бул. "Копенхаген" в Дружба до метростанция 18 в "Младост" предвижда инвестиционният план на Столичния електротранспорт до 2020 г.

Прогнозната стойност на първия проект е 10 605 000 лв. без ДДС, а на втория - 13 940 000 лв. пак без ДДС.

Идеята на Столичната община с доизграждането на бул. "Копенхаген" да бъде удължено трасето на трамвай 23 не е нова, но досега не бе включвана в инвестиционните планове до 2017 г. Мотрисите ще изпълняват функцията на довеждащ транспорт до метростанцията в "Младост 3".

В плана, който трябва да бъде гласуван от СОС в четвъртък, са предвидени и 8 нови тролейбусни линии. Те са по ул. "Хан Кубрат" и "Адам Мицкевич", по "Бяла черква" - "Фритьоф Нансен" - "Патриарх Евтимий", по "Тодор Каблешков" и бул. "България", по бул. "Добринова скала" от "Захари Стоянов" до "Царица Йоанна", по "Г.М.Димитров" - "Симеоновско шосе", от бул. "Сахаров" до "Младост" 2, по бул. "Владимир Вазов" до ул. "Локомотив".

Столичен електротранспорт" предвижда и 6 нови електробусни линии, за които ще се купуват общо 30 електробуса на два етапа по 15.
Тук се претоплят доста неща.
Дадени са доста нови тролейни трасета, пък да видим. За мен Г.М. Димитров-Симеоновско е нова тема. Не ми е ясно, къде е тази ул. Локомотив до бул. Вл.Вазов, а пък тролейно трасе по Добринова скала има от време оно.

Нова тема са 6-те електробусни линии. Явно изводите са, че електробусите са неподходящи за сегашната мрежа линии и ще се правят специализирани линии за тях - може би къси довозващи - позабравената идея за линиите 5**?

9
Последната А84 тръгва от Т2 в 22:53, а последната А184 - в 23:19
Последната А84 тръгва от Т1 в 23:13, а последната А184 - в 22:59

В интерес на истината - няма редовни незакъсняващи полети, кацащи на Т1 между 22:00 и 24:00, а последното метро от Т2 е в 23:49. Среднощните и бездруго нямат шанс, освен с нощна линия.

А сигурен ли си, че е имало курс в 00:20 след края на концесията?

10
Не навсякъде габаритите на улиците позволяват перони. А и пресичащите от пероните до тротоарите също са в конфликт с нерелсовите МПС. За съжаление не се възприема вариантът трамвайните трасета да са дясно, а не централно разположени. Явно трасетата по Жеков и Бели Дунав няма да имат нови братчета.

11
Веско е напълно прав. Вече няколко петилетки електронната система е някаква панацея в далечното бъдеще: точно като комунизма, дето така и не се случи.
А в повечето градове хартиените късчета не им пречат по никакъв начин на смисленото тарифиране: устройствата маркират ден, час и минута и това решава въпроса. И устройствата нито са скъпи, нито са някакви неземни - с 88 млн лв ще могат да се оборудват всички возила от Ванкувър до Владивосток. Но нашите умници разсъждават - защо да вземаме такива устройства, след като ще имаме най-модерната, най-великата електронна система в галактиката!
Проблемът преди всичко е сбърканото тарифиране (Плана-София = Попа-пл.Славейков), а не че леля Пена държи в себе си хартийка.

12
Ааа, значи преместване на далекопровод било скъпо? А какво да кажем за последните общински проектантски "бисери" преди умишленото погребване на проекта: пластмасови прегради на тротоарите при басейна, изцяло преконфигуриране на ВСИЧКИ платна и тротоари на Г.М. Димитров (заради хатъра на собствениците на Софавто, на които като свещени крави не трябва да им се отчуждава нито един квадратен сантиметър)?
Има си начини и подземно да се прекара далекопроводът, и надземно на П-образни стълбове.

Колкото до ненаселения район: трамвай към източния вход на Зоопарка и западния край на Гемето би балансирало транспортното обслужване. Габровски си има 3 линии плюс пешеходна близост до метрото, Симеоновско е само на една + една селска линия.

При всички случаи нещата трябва да се придвижат нанякъде - или към ново трасе, или към използване на резервирания сервитут до Семинарията за подобряване на кръстовището Яворов/Михайловски.

13
Мисля, че вече писахме, че в момента пътуването с влак е по-изгодно от това с градски транспорт. Билетът на БДЖ си остана левче, така че е по-евтино. Има и абонаментни карти и те също са по-евтини от тези за градския транспорт.
А това, че повечето от влаковете между Курило и София не са регионални, а идват отдалеч, често със значителни закъснения?
Просто не може влакът Варна-София да изпълнява крайградски функции в София или Варна. Необходимо са регионални/крайградски влакове на регулярен интервал, тарифно обвързани с ЦГМ, иначе си говорим приказки от 1001 нощ, колко съществено било билетчето от левче. Зер някой от Нови Искър ще е на кеф, ако икономиса 60 стотинки, но закъснее на работа/училище с час.

14
Ами до второстепенните летища на Лондон не е по-розово положението. По принцип май само в Берлин двете летища са еднакво удобни.
Пък и такси си е най-бързото решение. И не много по-скъпо за двама души с 2 куфара. Даже по-евтино може да излезе при сблъсък с контрольор-мародер по А84.

15
Е за чий зор е тази нова линия?
За заминаващите от Т1. До момента нямат никакъв шанс, освен да изчакат почивката на А84 на Т2 или да бъхтят пеша от РВД до Т1. Нямат и метро.

Но какъв е смисълът на връзките между Т1 и Т2? Летище София няма някакви транзитни функции, още повече между терминалите, а и си има шатъл до 20:00 ч. Би трябвало А84 да ходи само до Т2, а А184 - само до Т1. Или пък А84 да се закрие и вместо него да се открие А284, така че номерът да се асоциира с номера на терминала. Така няма да има недоразумения, коя линия да се хване от единия и от другия терминал.

16
Ето ги всички тези неща на картата от 1972 г.: http://www.pbase.com/ngruev/image/75532453/original

17
Може би сериозното количество дефекти, показани от китайчетата, са подтикнали СА да намери законен повод да спре поръчката.

18
колелото пред Народния театър.
Такова нямаше през 1977. Според спирка.орг е до 1975 г.

А иначе по Московска нямаше някаква особеност. Тройката въртеше при камъка на Иван Вазов, двойката продължаваше пред това, което после стана Паметник на Незнайния воин. Именно при неговото откриване беше направено трасето по долната част на Раковска, подредиха грубите павета пред Паметника и движението беше преустановено.
Като студенти много ползвахме удобната дотогава връзка между тролеите и трамваите на Паметника Левски, която престана да съществува (Дондуков/Раковски е с повече обикаляне и голямо разстояние между трамвайните и тролейните спирки).

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 03.05.2017, 10:23:34 »
Специализирането в производството на определена стока може да е смислено при ненужно големи ресурси за производството и във всяка една държава. Примерно не може всяка държава да произвежда космически ракети.
В немотията на следвоенните години това е имало смисъл. Но когато специализирането деформира пазарните принципи, когато гарантираният пазар не стимулира към технологично развитие, то става пречка. Не само за нашите електрокари - за тях още приживе вървяха приказки, че струват колкото оловото в акумулаторите си и желязото в конструкцията. Икарус, отличен и модерен автобус през 70-те, се произвежда над 20 години без почти никакво развитие. Затова и техният срив при сблъсъка с пазара: заводите, далеч от старите си мащаби, сменят неколкократно собствеността си, но не може да става дума за сравнение с някогашните мащаби.
Всъщност СИВ се разпадна още по времето на Горбачов през 1986. Руснаците поставиха условие да продават петрол и Лади на другите "братски" държави по цени на световните пазари в твърда валута, същото направиха унгарците с автобусите и чехите с локомотивите, трамваите и колите. Затова през последните години на соца се внесоха много по-малко возила за МГТ, а Лада, Шкода и дори Москвич не можеше да се купи с по-малко от 10-годишна вноска.

20
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 03.05.2017, 10:06:55 »
Много малка част от менюто на варненските гларуси е риба от морето за сметка на продукти, отделени от човешката цивилизация. Затова се разселват и далеч от водни басейни. Доста от градските птици - чайки, гарги (врани, свраки, чинки), даже гълъби, са всеядни и кълват всякакви боклуци. Даже останах изненадан преди няколко месеца - на едно куче дадохме огризки от порциите ни ребърца, но то явно не беше особено гладно в момента. За сметка на това няколко околни гълъба се нахвърлиха стръвно на ребърцата.
В Аляска с помиярстване се прехранват бели мечки и лосове.

Pages: [1] 2 3 ... 577