Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 587
1
По онова време Ботев е целият Първи ринг без Сливница. Преди ПСВ това е Фердинанд. Всъщност Фердинанд е бил изцяло рингов през гарата и е включвал така необходимата и сега отсечка Централна-Сточна гара. След като омразата към Фердинанд поотшумява, през 30-те отново е възстановен бул.Фердинанд точно в границите на това, което после става Толбухин и В.Левски

2
Няма нужда от изграждане на обръщало - то съществува - кривата, по която върти тм 23 - назад и след това обратно към халите. Как не можаха да го съумеят.
Точно това казах. Но подобна линия не прави връзка с източния клон на ТМ20 и 22 до Паметника Левски. Не че до този етап имаше такава, може би дълга заместваща автобусна линия трябваше да има през всички етапи на ремонта вместо разходките на 20ТМ до гарата.

3


Първо. Защо трамвайната линия се закрива? Защо не ползват съоръженията в другия край на колелото на младежкия театър. с маневра на заден ход.

Разбира се, че можеше 22А да не се закрива. Можеше да се използват и пенделните Дювази от 23 по нея, а по 23 да се пусне един заместващ автобус - далеч по-практично решение.
ЧКД-тата имат задни пултове, така че можеха да обръщат на Т-обръщало. Но така се разкъсва връзката на източния със западния край на трасето, докато с 22ТМ това не се получава.

4
Години наред А305 почиваше безпроблемно.

5
И къде да ходи след Интерпред? Договорът с японците беше за ТПМ, т.е. от Булбанк до Стадион В.Левски, откъдето тръгна къртицата. Договорът с японците е от времето на Софиянски - 27.09.2004 (p.s.). А още далеч преди този договор е ясно направлението - по Драган Цанков и моста над Въртопо. Иначе не би могло да се проектира МС СУ. Само сроковете не са ясни. И въпреки принципната яснота за метротрасето тогава, бяха дадени разрешения за строеж в Младост 1, които направиха безумно кръстовището Сахаров-Йерусалим.

По онова време нямаше и минимален натиск да се търси вариант на ТМ трасе. Колкото до лъжливата крайна дата на съобщението на СКГТ - те винаги си действат така. Окончателността на решението за ТМ трасе беше ясна, тогава са ми първите постинги във форума на СКГТ.
Ако промяната на ТМ трасе беше неделима част от изграждането на метрото, както в Надежда, по онова време имаше варианти - зад бензиностанцията под надлез Дървеница нямаше застрояване. А и самата бензиностанция беше държавна до 1999, така че при своевременен устройствен план можеше да се прокара ТМ трасе - Семинарията-Пионер-Самоков- под моста южно от метрото

6
Решението да се ползва тунелът под ТВ кула май е от по-отдавна. Може би някъде из раздела за Линия 1 има подробности. Удължаването беше с доста тънък бюджет, който се отрази на доста негативни за трамвая и ветрото неща:
- неизграждане на ново ТМ трасе вместо отпадналото - в Надежда това се случи
- изграждане на метростанции, по-къси от наличните да момента, а оттам - предопределяне завинаги на дължината на съставите по двете линии
- крайно тясна МС Г.М.Димитров, която обслужва сума квартали

7
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 16.08.2017, 22:01:43 »
Нека да отбележим и финансовата страна на въпроса. При соца билетчето за А66 струваше колкото 7 градски и картите за ЦГМ не важаха. Седалковият беше около тази цена, Симеоновският - малко повече.
В момента на теория А66 и 63 возят за едно билетче, на практика - за николко, тъй като контролът е абдикирал от тях. Не че Цеко е невинен и безупречен оператор на Драгалевския лифт, но сгъстяването на А66 и цената му съвсем го прати към дъното. Кофти е, че спряха лифта, но комай това лято само велосипедистите ще усетят дефицит.

8
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 16.08.2017, 15:13:54 »
Хайде стига конспирации! Витоша била конкуренция на Банско???? Глупости на търкалета! Ски даденостите на Банско са несравними с Витошките и такива трябва да останат (демек Витоша да не се развива до нивото на Пирин), въпреки мераците Цекови за Суперски-Витоша. Противоречието идва оттам, че Цеко иска да направи една пешеходна в ски планина. Пешеходците му са необходимо зло, претекст да лапне лифтове, които имат нулев или пренебрежимо малък ски-потенциал: Драгалевски, Княжевски лифт. Той и наличната Симеоновска кабинка иска да отреже до Долно Лале, за да разкара навлеците-туристи с деца със шейнички. Явно финансовото наказание (скиорите и бордистите - безплатно, а семейство с деца - 50+ лв) е недостатъчно ефективно.
Просто лифтовете бяха продадени на неподходящия човек. Разбира се, екоекстемизмът с нулева подмяна на съоръженията е контрапродуктивен (при някакви си поддръжка - разбирай ежегодно боядисване, можели да изкарат още 50 години - глупости, не могат!).

И тъй като надали е възможно да се направи чистак нова кабинка от Драгалевци, която да вози за 1-2 лева догоре, като че ли единственото решение е да се вземат електро или газови автобуси за целта.

9
възможно ли е А9 да не обръща на Автобаза Искър поради това, че в тази посока няма пътници ( тоест близо до Автобаза Искър ) много рядко да има пътници. Имам идея  да обръща на Дружбенското езеро, защото ще има повече пътници и защото си е място за риболов.
Някога по Искърско шосе до гара Искър и Дружба вървяха А9, 11, 104 и 211. Те бяха съкратени или скъсени с пускането на нормалнорелсовото трасе и ТМ20.
А9 обслужва работещите в складовата зона зад ВТУ, както и всички баби, които си пазаруват зеленчуци на зеленчуковата боса за по-евтино. Да, не пращи от пътници от първата си спирка, но това се отнася и за доста други маршрутни линии, ако щете даже А94 и 280. В този смисъл в първата му спирка има резон, а евентуална промяна може да се разглежда комбинирано с такава на А75, а не по Искърско шосе, където обслужването и сега е добро.

10
Драгалевски лифт не е работил в делнични дни от сума време. Няма особен смисъл А93 да ходи само 2 спирки над центъра на Драгалевци. Най-смисленият вариант е да е до манастира.

11
Тунелът е еднопосочен от самото си пускане през 1981, докато Патриархът е еднопосочен от средата на 90-те. Както Радко посочи, по Патриарха (посока Одеон) вървяха 2 и 9, а през тунела - 1,5 и 7.

12
ВМС по 26 или 150 е отнело предимство при левия завой от „Обеля“ I към метрото.
По 150: https://nova.bg/news/view/2017/08/13/190331/кола-се-удари-в-автобус-в-софия-момче-е-в-тежко-състояние-видеоснимки/

14
Маршрутът на А84 се е модифицирал с годините:
- първоначално върти на пл. Народно събрание, след това въведоха кръга около Княжеската градина
- до естакадата по Брюскел вървеше по Искърско шосе, след това - под естакадата, а бързият А284 - върху естакадата
- после и вмениха обслужване и на североизточния ъгъл на Младост-1
- удължена до Т2

15
Русе / Re: Русе - маршрутна мрежа
« on: 12.08.2017, 23:33:35 »
С малката подробност, че освен общинско дружество трябва да има и автобуси. Не ми е известно да е открито газово или петролно находище на Текето, а няма кой да отпусне заем за закупуване отведнъж на 50 тролея и 100 автобуса.

16
Русе / Re: Русе - маршрутна мрежа
« on: 12.08.2017, 10:17:43 »
Общината прави нова транспортна схема.Тролеите са нейни и всички нови автобусни линии.12,23,30 също поради неизпълнение в договорите и това се надгражда през годините.Толкова е просто.
Какво е просто и какво, ако всички линии са общински? Трябва да се купят няколко десетки тролеи и за тях надали ще се намери нов концесионер. Няма друг начин, освен автобусните линии да се концесионират, като общинските инвестиции се концентрират в тролейбусния транспорт. Защото няма никаква здрава логика при налични трасета ТБ20, 25 и 26 да се закриват и дублират с автобусни линии, между КАТ и гарата да няма тролейбусна линия.
Т.е. се прави пълноценна тролейбусна мрежа, като при дефицит на возила в началото някои маршрути се обслужват от общински автобуси до закупуването на тролеи. Останалите автобусни линии, изчистени от дублажи с тролейните, се дават на концесия.


17
Тези тролеи са ги внесли от нема и къде, както и следващите 84-та година от Линц, просто защото съчленени в соцлагера не е имало кой да произведе - 84-та година няма серийно нито Икаруси, нито Шкода 15Тр, нито Зиу 10.
...като не се броят трите тролея Икарус 401, 402 и 403, които Трамкар (или депо "Надежда"?)  "произведе" от бракувани автобуси.
Мановете от 67-ма не ги помня, но помня партидата от 84-та, с която се откри ТБ7 по бул. Левски до Люлин.

18
Да много обиколно се получава така. Много по-напряко е да продължава по Левски до Сточна гара, или по Цар Освободител до ЦУМ и оттам до гарата. Сакън да не влиза автобус в топ центъра, нищо че е метанов, чисто нов и Евро 6.
По Цар Освободител е далеч от титулярния си маршрут. По Васил Левски би било най-логично, но явно са отчетени евентуални протести около Военна академия, Театър София и Бяло море.
По принцип временните маршрути не свързват началната и крайната спирка по най-краткия път, а се доближават максимално до титулярните.

19
Ама 6-цата няма да пътува празна до Спартак, тя е адски необходима до там.
И един мармот завива шоколад  :laugh: :laugh: :laugh:

Хайде да не си говорим смешки! Трасе по Черни връх и Арсеналска не е от първа необходимост, но след като няма друга електроперспектива нататък, е по-добро от нищо. А и фафан ще посочи, че някога в светлото бъдеще може да е отправна точка за трамвай по Евлоги

20
За съжаление най-добрият вариант - тролейбусно трасе по Бяла черква-Арсеналска-Черни връх-Нансен/тунела е погребан от СО - поне за мен: неоснователно. Това би било с отличен потенциал, било за Гоце Делчев и Стрелбище, било за връзки на Иван Вазов и Долни Лозенец.

@fafan - проучването е направено и докладвано, друго няма да има. Дадох линк към него, ето го пак:https://www.sofia-agk.com/FileBrowser/File?path=Materiali%20kam%20dneven%20red%2F26.07.2017%2F%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BD%D0%BE%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%83%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5.pdf. Вариантите са които си ги знаем, на обсъждането имаше и по-екстравагантни. За твое и мое съжаление тролеи там няма. :(

Колкото до обещанието на кметицата да не закрива ТМ6 - то и сега си е формално спазено. ТМ6 си съществува на 99% припокриваща се с ТМ1. И ако СО се ориентира към Вариант 1 - то ще се увековечи. Както вече посочих, това не само е възможно, а СО си търси повод да го прокара. И какъв по-добър повод да се пусне трасето от септември, 6 месеца да се носят празни трамваи и това да предреши окончателното решение: "Временни автобуси ви пуснахме - не ги ползвахте. Възстановихме ви старата шестица - не я ползвахте. Ми тогава шестицата ще тръгва от Вазов и всички ще са щастливи!". Както знаете - те са царе в неефективните линии, ще оставят шестицата нарядко и от всичко ще го отнесат Надеждите и Обелите.

Pages: [1] 2 3 ... 587