Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 598
1
Въжени линии / Re: Витоша
« on: Today at 11:47:44 »
Очевидно всички кабинки са на една и съща възраст. И очевидно не всички са на линия - има донори на резервни части, които след като ги обезкостят от механизмите, прикрепващи ги към въжето, стават само за беседки.

2
Тъй като дискусията се отдалечи от новите возила, я пренасям в "Автобусни дискусии". Макар че като цяло не е смислена, след като каквито и ротации да се правят, няма как да се покрият 60 съчленени возила, които няма да бъдат доставени за момента.

Колкото до 85 и 285: по всички правила А85 не би трябвало да съществува (конкретно маршрутът по Ген.Жеков)  при наличие на трамвай 6, който я дублира от Надежда 4 до Сливница. Но тегавият трамваен преход в подлез Надежда прави трамвая нежелан в Надежда 2 и 4. Така че и продължение на ТМ7 ще има подобен (не)успех до радикалното преработване на трамвайното трасе в подлез Надежда. А наскоро приключилият ремонт далеч не е това.

3
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: Yesterday at 22:32:31 »
Казионната също е отпреди 3 месеца. Но виртуалната им карта е актуална.

4
Излиза, че даже да не беше дерайлирал влакът на Хитрино на входна стрелка, той щеше да продължи с бясна скорост и да дерайлира на изходна стрелка, тъй като трасето е нагласено за прием на пътническия влак откъм Самуил.

5
Обясними са последните курсове - все пак Парк Витоша е неосветен и оставане по тъмно там даже не е безопасно.
Колкото до интервалите - крайно време е да има два варианта: за дни като днешния (мрачно време с валежи) интервалите са добри, но не и за слънчеви зимни дни. Би трябвало през всички дни от зимната ваканция автобусите да се движат по празнично разписание.

6
Землянски нечетни

7
Идея за оптимизация е автобусните линии: "А1", "А1К", "А3", "А5" и "А6" да довозват хората до първата удобна метростанция, а не да се врязват почти до градския център, до автостанция "Гео Милев", което да доведе и до намаляване на съответния пробег.
Част от тях бяха за известно време до Младост-1, но ги върнаха. Явно заради безценната връзка с ТМ20 и А11.

8
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 16.12.2017, 08:20:12 »
Прав си. През лятото излезе подобна карта, но тази явно не е.
Ето я: http://www.truenorth.bg/bus/sofia_transport_map_2.png
А това е вариантът със скролиране на дисплея: http://sofia-transport-map.truenorth.bg/. Макар че не са нанесени промените от есента - примерно А294

9
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 15.12.2017, 22:50:27 »
Някой има ли актуална схема на софиийските линии? Тази, която имам не е много актуална и бих искал да имам нова.  :rolleyes:
https://www.sofiatraffic.bg/media/uploads/A3septemvri_18.09.2017.jpg

https://easyhotel-sofia.bg/wp-content/themes/easy/images/map_urban_transport_1.jpg

10
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 14.12.2017, 21:02:20 »
Както и да въртите нещата, 60 съчленени автобуса си трябват. 345-ците не са вечни, след тях МАНовете 262... Добре дойдоха Lion's city-тата, но минаха 3 години без други съчленени и започва 4-та. 

11
Преди няколко дни коментирахме, че не е подадена оферта за дълги. Ако искаме качествени - явно трябва да се копи/пейстне тръжната документация за МАНовете. Явно с тези условия следващите печеливши ще са БелКомунМаш или ЛиАЗ.
Все пак какви са отзивите от няколкомесечната експлоатация на ВМС в МТК спрямо Ютонгите (макар и дизелови)?

12
Дано всички тролеи ги ремонтират по-скоро и им върнат вида когато ги получихме.
Да не би в Швейцария да ги изпращат за ремонт? Защото поне в София ремонтите в депото се ограничават до лошо нанесена нова боя.

13
Разни / Re: Топло
« on: 12.12.2017, 22:14:22 »
По добре да помислят как с европейски средства да стимулират хората да ползват еко горива !
Повечето възможни мерки са на държавно, а не на общинско ниво:
- високи екотакси за твърдите горива
- нулев акциз на газ в бутилки за отопление
- нулев акциз на газьола за отопление (в Гърция дизелът на бензиностанция е към 1.25-1.30 евро, а за отопление - 0.90 - 0.95 евро). У нас е бил също нулев до края на 2015 г.
- енергийните помощи да не се изплащат за твърди горива, а за бутилки газ или частично покриване на сметки за ток
- от европроект може да се финансира закупуване на климатици

Тъй като таксите за автомобили са общински, те могат да се обърнат с краката нагоре
- с увеличаване на годините таксите да се вдигат (на когото са скъпи и не кара кола цяла година - временно да си връща номерата в КАТ)
- сериозни преференции за Евро 4+


14
- Най-ощетени са от североизточен Берлин. Кварталите Хоеншьонхаузен, северен Марцан, Вартенберг. Тяхният S75 е допълнително съкратен. Само в часовете пик всеки влак достига до Осткройц. Извън тях само до гара Лихтенберг. 10 минутният такт се запазва, но на практика тази линия има вече само 6-7 спирки. Дори и до Остбанхоф вече не достига. Прекачването се осъществява на същия перон и на двете места, но по този начин се обричат хората от тези квартали да се прекачва постоянно, за да достигнат дори до центъра на града.
Поначало S75 не е ли подлиния на S7? Т.е. би трябвало съставите и да са в синхрон със седмиците и трите станции, които я отличават, ще са добре обслужени. Като се прибави връзката със S5 на Лихтенберг и S3 на Осткройц, положението не е зле. Прекачване на ниски подове на един перон не е болка за умиране, не е като да се таралянкаш по мръсните стълби на Осткройц и разни мургави "българи" да те ритат.  :devil:
Всъщност североизтокът има 5, 7 и 75, а югоизтокът - само 3 и 9. Ако преди 75 е стигала до центъра и без 9 е имало голяма диспропорция в обслужването на кварталите на Източен Берлин.

15
трима самопровъзгласили се за специалисти по всичко "спасители".
Мога да приема оценката ти, стига да знам все пак - от кого е дадена тя: кой си ти, специалист по какво си, образование, квалификация, професионална кариера? Спасителите, добри или лоши, излизат с имената си, добре е в тема "Представяне на участниците" да кажеш нещо за себе си. Иначе от дупката на анонимността е лесно да се плюе по всичко на света.

16
Сигурно ти е направило впечатление, че возилата се движат с прилична скорост, даже и най-големите кочини.

17
За да могат да са полезни паяците, те трябва да евакуират единствено коли, които пречат на движението:
- влизат в габарита на трамвай
- запушват изход на гараж и паркинг
- пречат на кръстовище на тесни улици
- пречат на преминаване по улицата на тежки возила
Категорично трябва да им се забрани да евакуират коли от места, предвидени на престой или паркиране. Такива се заскобяват или се заснимат и им се изпращат електронни фишове.
Изобщо е далеч по-ефективно да заскобят 20 или да изпратят фишове на 200 шофьори, отколкото да отнесат една кола с паяк. Това, че не могат да си съберат глобите, си е чисто организационен проблем.

18
Разни / Re: Топло
« on: 12.12.2017, 09:18:02 »
То малко след дъжд качулка, но да документираме голямата авария от вчера:
Quote
Отстраниха аварията, оставила четири столични квартала без парно
12 Декември 2017 06:14
 
Сменена е част от топлопровод
В нощта срещу вторник е отстранена голямата авария, която остави четири столични квартала без парно. Това съобщи за NOVA говорителят на "Топлофикация София" Елизабет Павлова.

Тя обясни, че е била сменена част от топлопровод. Близо 24 часа хиляди абонати на дружеството бяха на студено. Ремонтът на тръбите продължи почти през цялата нощ. Аварията заплашваше да наложи дървена ваканция за училищата и детските градини в  кварталите "Стрелбище", "Бели брези", "Красно село" и част от "Гоце Делчев".
Източник

19
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.12.2017, 11:51:51 »
Отново същите анализи като за ТЕЦ-овете и т.н. не ги прилагате за горивата, които не извират на бензиностанцията. А пък едно от поръчаните изследвания срещу производството на батерии даже включвало емисиите за производството на циповете на комбинизоните на работниците...
Малко по-надолу подчертах, че петролът и газта не са равномерно по Земята, а трябва да се доставят отнякъде. Разбира се, че в себестойността влизат комбинезоните на чистачите както на бензиностанцията, така и на АЕЦ. А и проектирането и разработката на нови енергийни източници, двигатели, батерии и т.н.

20
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.12.2017, 09:50:08 »
Производството на електрическа енергия от въглища в електроцентралата е много по-ефективно от работата на малкия ДВГ в автомобила, не всичкото електричество се получава от въглища, а също и от вода, вятър и др. (АЕЦ нарочно не споменавам, защото е спорен въпрос)
Твоите разчети също не са коректни, тъй като мериш КПД само на турбината спрямо това на силовия агрегат на ДВГ. В ТЕЦ на въглища има сериозни разходи и увреждане на природата от добива на въглища, транспорта до ТЕЦ-а, сероочистка на изходящите емисии. Не е без пари и добивът на енергия от вятъра, слънцето и приливите, като все пак там няма вредни емисии. В атомните централи има доста разходи по управление на риска.
Поначало природните ресурси са неравномерно разпределени и при техническия прогрес нееднократно се е случвало запасите на стратегически за момента ресурс да са в изолирана държава накрая на географията - било за титан, селен, уран, литий и т.н. И най-вече на петрол и газ в средата на 20-ти век. Така че доставката никога не е с нулева цена.
Всеки новооткрит енергиен източник или начин на придвижване се е наложил с течение на години. Минали са десетки години преди ДВГ да замени парния и електрическият трамвай да замени конския, т.е. новото да стане по-ефективно от старото. Така че електроавтобусите и електроавтомобилите след 10 години ще са на съвсем друго ниво. В това отношение за момента не е удачна масова замяна на ДВГ с електро-, тъй като двигателите и батериите в момента след 5 години ще са безнадеждно остарели.

Pages: [1] 2 3 ... 598