Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 180
1
Оффтопик, но какво стана с удължението на ТБ5? Отдавна вече избраха изпълнител, ще започва ли строителството скоро?

2
Други градове / Re: Враца
« on: 21.06.2018, 14:06:37 »
ВМРО – Враца е за запазване на тролейбусния транспорт в града

Общинският комитет на ВМРО – Враца разпространи позиция до медиите, чрез която се обявява за запазване на тролейбусния транспорт във Враца.

Патриотите смятат, че така ще бъдат изпълнени екологичните норми, както и че няма да се загубят милионите, инвестирани преди години в съоръженията за тролейбусния транспорт.

Според ВМРО, удачен вариант е закупуване на нови тролейбуси, като плащането може да е разсрочено, за да не се товари общинският бюджет.

Текст на позицията:

Уважаеми съграждани,

Враца е един от десетте града в страната, които разполагат с тролейбусен транспорт. Това е придобивка, която в началото на 90-те години промени коренно транспортната инфраструктура на града. Всички си спомнят, че с появата на тролеите, врачани си отдъхнаха от вечно закъсняващите и претъпкани автобуси, които чест не стигаха до обичайното си местоназначение. Бяха вложени сериозни средства за изграждане на тролейбусната мрежа, за придобиването на тогава нови машини. Създадено беше общинско дружество „Тролейбусен транспорт“, което да управлява съответната транспортна дейност. Тролеите станаха предпочитано средство за придвижване от врачани, при това изключително евтино и екологично чисто. През годините многократно е поставян въпросът за подобряване дейността на дружеството и на транспортните услуги за гражданите. Разработени бяха проекти за разширяване на контактната мрежа, закупуването на нови машини и разкриването на нови линии. Финансовите резултати позволяваха такава инвестиция.

По редица обективни и субективни причини, последните години сме свидетели на упадък на общинското дружество откъм материална база, машини, автобуси и тролеи. Учудващо, приетото през миналата година увеличение на цените на билетите и картите не доведе до предварително обявеното съживяване. При липсата на инвестиции едва ли някой би искал повече да се вози в едни от най-старите превозни средства в България за обществен транспорт.

На проведеното наскоро публично обсъждане бяха разгледани няколко варианта за бъдещето на обществения транспорт на Враца. Както стана известно, градът ни върви към премахване на тролейбусите и заменянето им с дизелови автобуси. Ако това се случи, как ще отговорим на претенцията за екологичен  транспорт? Какво ще се случи с контактната мрежа на „Тролейбусен транспорт“, с токоизправителите и станциите, за които са правени инвестиции за милиони? А ако дизеловите автобуси са налице, колко ще е поскъпването на билетите?

Никой не отрича, че трябва да се вземат нови машини, които са безопасни за пътуващите, но нека те да бъдат съобразени с обективната ситуация, с направените до момента инвестиции и с желанието на мнозинството от гражданите, които пътуват ежедневно до своите работни места, училища, лечебни заведения. А то е да бъдат запазени тролейбусите!

Общинският комитет на ВМРО – Враца подкрепя варианта за закупуването на нови тролейбуси, които да обслужват линиите във Враца. Настояваме за нов, екологичен и евтин транспорт, при вече изградената и добре устроена за тролейбусен транспорт инфраструктура в града. Инвестицията може да е разсрочена, с което да не се натоварва прекомерно общинския бюджет.

http://www.vmro.bg/вмро-враца-е-за-запазване-на-тролейбусния-транспорт-в-града


3
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 21.06.2018, 13:42:22 »
От тези Грефове ли произлиза наложилата се синя ливрея с жълта ивица?

4
Други градове / Re: Плевен
« on: 21.06.2018, 10:41:01 »
Нчалната цена е 69400 лв., или по 3470 на тролейбус. Предполагам ги продават цели, но освен за скрап не виждам за какво друго ще ги купят.

5
Ако изградят тролейбусното трасе, пак е някаква компенсация. Само че аз въобще не вярвам това трасе да се реализира. Използват го само за оправдание да закрият трамвайното.

6
Други градове / Re: Враца
« on: 19.06.2018, 11:40:33 »
Случайно или не, в местните медии нищо не се споменава за готвеното закриване на тролейбусния транспорт. Необходими са протести, но трябва да се започне организацията им от някъде. Според мен първо трябва да се запознаят гражданите с това, което се готви. Разлепяне на плакати по спирките и създаване на информационен сайт мисля, че биха помогнали. Така направиха в Москва и обществения отзвук беше много силен. След това може да се пристъпи към организиране на протести.

Пример за информационен уеб сайт: https://trolley.city4people.ru/

7
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 16.06.2018, 23:02:00 »
Тази снимка отдавна е известна и то в по-голям размер:

8
А лабораторията какъв модел е?

9
Трамваи / Re: T4D
« on: 14.06.2018, 18:12:15 »
Ако трябва да сме точни, 600 V е ниско напрежение.

10
Други градове / Re: Сливен
« on: 13.06.2018, 22:53:16 »
А салоните ремонтират ли? Някой да има снимки на ремонтираните тролейбуси?

11
Hello. The bus from the busphoto link is definitely not 1215. As you said, 1215 is a B14-20 rebuilt into a solo bus, same as 5684. The one on the photo is an original B13-20. My guess will be that the bus from the link is H 7397 AC, which I believe was the last B13-20 in Shumen. However I can't find any photos to confirm this. Although it's not uncommon two buses to swap plates so that one can be written off instead of the other, I believe in this case the mix up is a mistake by the poster. He posts on this forum, so he could confirm this for sure. You can find more detailed photos of 1215 and 5684 on page 12 of the Shumen thread: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1017.msg100006341#msg100006341

You mentioned sorting your photos. If you have any photos from Shumen we will be happy if you share them here.

12
Други градове / Re: Други градове
« on: 27.05.2018, 03:04:53 »

Този формат на изписване на маршрут винаги ми е бил непонятен. От какви съображения Мездра е изписано два пъти? Някой да не си помисли, че от Враца отива на луната вместо да се върне в Мездра?

13
Като е бил нарязан в Плевен частите ли са номерирани 1013? Също защо на 1017 е присвоен номер като от началото се знаеше, че е за части?

14
И да стане 21/22/101  :D

15
Както е тръгнало да го пратят 21/22 до Банкя. :help:

16
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 15.05.2018, 16:33:31 »
Първа българска армия е една от най-лошите улици, по които се движи градски транспорт. Положението е трагично и дано наистина тази година да започне ремонтът, както беше обещано.

17
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 13.05.2018, 14:05:05 »
Значи могат да се върнат в движение автобусите от Дружба, стига да нямат протокол, че са приети за разкомплектоване. Предвид, че още са в гаража, не би трябвало да имат.

18
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 12.05.2018, 17:55:29 »
Няма разлика между бракуване и снемане от отчет. И в двата случая се прекратява регистрацията и е необходим технотест за връщане в движение. Цената на тази услуга за автобус е 504 лева.

19
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 12.05.2018, 12:57:04 »
Много е важно да не са бракувани. Ако са, стават само за стационарни.
Защо? Може да се върне в движение бракувано ПС. Нали 2621, 2412 и 2427 също са с прекратена регистрация, а би трябвало да бъдат подвижни експонати.

Малко наглост, но трябва да се запазят 3 О305Г и 2 О305.
Наистина е малко наглост. Прекалено е да се иска запазване на един от всяка модификация при положение, че с триста зора запазиха един Чавдар и 2 Икаруса. Достатъчно е да се запази един О 305 и един Хюлиез. Евентуално и един О 305Г.

20
Имам два въпроса. Има ли някаква връзка между Трамкар и РТК В2007 или тролейбусът изцяло е произведен от РТК? Също така, някой има ли представа каква е ролята на АРЗ в производството на ЛиАЗа 6236?

Pages: [1] 2 3 ... 180