Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 166
1
Само да отбележа, че е добре да се добави информация за града. Статистически данни за населението не мисля, че са най-интересната информация, а съкращения като ГРАО не говорят нищо на чуждите посетители на сайта. Копирай ако трябва от Уикипедия 1-2 параграфа с информация за града. Нещо такова:

Quote
Стара Загора е град в Южна България с население от 148 443 души, което го прави шестият най-голям град в страната. Стара Загора е разположен в Старозагорското поле – източната част на Горнотракийската низина на 196 м надморска височина. Намира се на 209 км от София.

Историята на Стара Загора обхваща близо осем хилядолетия, като най-ранните находки са от епохата на неолита. През епохите градът е носил много имена, но най-често се споменават 8 от тях: Берое, Августа Траяна, Иринополис, Боруй, Верея, Загр-и Атик, Ески Загра, Железник и Стара Загора. В ранната античност преди около 2500 години е основан Берое, но истински икономически и културен разцвет настъпва по времето на Римската империя, когато Августа Траяна е един от центровете на римската провинция Тракия. През периода на късната античност градът отново е Берое, но остава духовен център и средище на ранното християнство, седалище на епископия. През 812 г. влиза в границите на България и е наречен Боруй. През 1372 г. е завладян от турците и остава под османска власт като Ески Загра до Освобождението. Тук избухва Старозагорското въстание от 1875 г. и се води решителна битка от Руско-турската война, в която българското опълчение получава бойното си кръщение в защита на Самарското знаме. След победата на турците българското население е избито, а градът напълно опожарен. Възстановяването на Стара Загора започва веднага след Освобождението. За тази цел през 1878 г. пристига известният архитект от Австро-Унгария Лубор Байер, който проектира модерната правоъгълна шахматна планировка, характерна за днешна Стара Загора.

Забележителностите на града включват: Античен форум Августа Траяна; Неолитни жилища; Мемориален комплекс „Бранителите на Стара Загора – 1877 г.“; Регионален исторически музей; Ески джамия; Обсерватория "Юрий Гагарин". Градът също така е известен с пивоварната "Загорка", която предлага и турове за посетители.

2
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 28.03.2017, 00:57:29 »
Toва е напълно невярно за дизел-електрическите локомотиви.

3
Извинявам се ако е коментирано вече, но искам да попитам тролейбусната мрежа вече напълно ли е демонтирана?

4
Но пък е абсурдно да се твърди че нашия град с толкова много инвестиции напоследък да е на последно място по качество в целия ЕС, и на 116-то като цяло. Че то Брюксел, Букурещ, Берлин и др. визуално изглеждат доста по-пропаднали и зле.
"Инвестициите" (да се чете погребване на милиони в асфалт и павенца) нямат нищо общо с качеството на живот. Както всяко дете знае, ние сме царе на усвояването на колосални средства без никакъв ефект насреща. Попътувай из Европа и виж как е там и как е у нас. В сравнение с дълбоката холандска провинция София е като Могадишу. Не е като да няма и обратни примери, разбира се. Глазгоу ми се стори доста по-неприветлив град от София.

5
Подробен тур на чисто нов автобус ПАЗ 3205. В същия ютуб канал има турове на всякакви автомобили, включително и доста руски.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3_rTCBR-Pxw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=3_rTCBR-Pxw</a>

6
Други градове / Re: Сливен
« on: 22.03.2017, 22:02:04 »
С кмет от ГЕРБ, какво съвпадение.

7
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 22.03.2017, 18:48:51 »
СОР определено трябва да си потърсят нов дизайнер.

8
Вече споменах - при готова МС Георги Аспарухов е добре А78 и А86 да се кръстосат, като и двете минават по Васил Кънчев: А86 - СОМАТ-В.Кънчев-Вл.Вазов-Враждебна, А78: Вл.Вазов-В.Кънчев-Резбарска-Малашевци. А85/285 има спирка недалеч от упоменатата метростанция.
78 в такъв вид не мисля, че има особен смисъл. Основният поток на 78 идва от Левски и Враждебна, а в Хаджи Димитър има 85, който стига по-бързо до Централна гара, както и 1, 2 и 4, които минават по Дондуков. Такава линия няма да има и особени довозващи функции, защото Васил Кънчев е в пешеходна достъпност до бъдеща метростанция и като цяло потокът по Васил Кънчев е нисък.

Идеята за 86 не е лоша. Алтернативно може 100 да се удължи до Враждебна.

9
100 е достатъчен за Военна рампа, след пускането на МД3 даже ще прави връзка с метрото. Добър вариант също е да се удължи по Владимир Вазов до Враждебна и да се подсили с 2-3 коли.

Извинявам се за офф-топика, може би последните мнения да се преместят в съответната тема.

10
Че тя частта на 79 във Военна рампа е напълно безсмислена. Ползва се основно от мигранти от центъра за настаняване.

11
Спирачките скърцат и на варненските Шкоди, не е проблем. До някъде се дължи на това, че спира едновременно на електрическа и въздушна спирачка. Все пак тук нямаме два педала като при 14/15Тр. За раздрънкването в салона - нормално, като се има на предвид, че се движат по някой участъци където пътната настилка е в лошо състояние.
Не се дължи на това, всички тролейбуси спират с електрическа и въздушна спирачка. Би могло да е от феродото, каквото предположение беше изказано, но пък късите Шкоди не скърцат.

12
Говоря за скърцането на спирачките.

13
Аз си седя и се чудя как Икарусите на по 30 години не скърцат.

14
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 19.03.2017, 00:21:33 »
Какво означава не може да има само един кандидат? Трябва да се извърши дадена услуга, има само една фирма, която може да я извърши, съответно печели поръчката и я извършва.

15
Ами какво да се прави, и контрольорите са хора, не им се ще да влизат в конфронтации, при които могат да си изпатят. И аз да бях контрольор, сигурно и аз щях да действам така. А двойният аршин го има навсякъде и ще продължи да го има докато го има чувството за безнаказаност в определена група от хора.

16
Няма да е проблем ако имаш всичкото време на света и нямаш проблем да чакаш връзка 20 минути.

17
Достатъчно е да пише "пл." отпред, без да се изписва цялата дума "площад". Също така, защо Сточна гара е изписано с главни букви и защо Младост 1 е с по-голям шрифт?

18
Автобуси / Re: MAN/MANAS 232 (2882/2901-2920)
« on: 16.03.2017, 00:30:08 »
Страхотен е, браво за свършената работа! :fan: Дано сега да изчезне некрологът. Само една поправка, "автостанция" не трябва ли да е с главна буква?

20
Мисля, че правилата на форума забраняват обидите...

Pages: [1] 2 3 ... 166