Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 178
1
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 15.02.2018, 20:57:48 »
В трансфото е отбелязано, че Шкодите 9Тр са прехвърлени в Пловдив? Някой да има повече информация за това?

2
Други градове / Re: Враца
« on: 14.02.2018, 16:08:58 »
От друга страна автобусите изглеждаха доста добре поне козметично (със сигурност по-добре от френските), а тролейбусен транспорт има спешна нужда от автобуси. Възможно ли е изобщо автобус от 2002 да бъде евро 5 като тогава актуален стандарт е бил евро 3?

Чува ли се нещо за влизане в сила на новите тролейбусни маршрути?

3
Сега осъзнавам какъв куршум сме избегнали с дисквалификацията на Транс Алфа в конкурса за доставка на 50-те съчленени тролеи. Ето какво можеше да очакваме.

Първи ден на линия:


След 6 месеца експлоатация:


След 3 години експлоатация:



14 от общо 48 произведени броя от съчленения модел, какъвто щеше да бъде доставен в София, вече са бракувани след средно 8 години експлоатация.

4
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 09.02.2018, 01:16:01 »
Хубаво е човек да е реалист и да познава материята, за която има претенции, че познава
Напълно съм съгласен, но това важи и в двете посоки.

5
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 07.02.2018, 19:15:12 »
Каква фантазия? Електродвигателите имат максимален въртящ момент при старт и изкачват без проблем големи наклони. Не случайно в Сан Франциско използват тролейбуси. Там се намира и най-големият наклон на тролейбусна линия в света - 22,8%.

6
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 07.02.2018, 12:32:37 »
Електрически превозни средства са точно най-подходящите за планинските линии.

7
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 07.02.2018, 12:29:52 »
След като слепите не гледат номерата, от какъв ч*п вдигна олелия до небето, че не отговаряли на изискванията. :angry: Новите номера на късите Шкоди са същите като старите и ги дублират напълно.

8
И на мен ми се струва доста. За почти половината в Кента реставрираха 1404 и 2703, които преди това бяха в състояние близко до 5027. А защо се реши да се закупи 5027, нали първоначално 06 беше нарочен?

9
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 02.02.2018, 16:00:29 »
Нали без ремаркета не правиха проблеми? Да бракуват ремаркетата и да пуснат само моторните на по-слабо натоварени линии като 3.

10
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 28.01.2018, 03:46:43 »
Българските трамваи и тролейбусите Икарус не страдат толкова от този проблем (това не означава, че не страдат въобще, просто в по-малка степен), защото могат да се ремонтират с чук, тел и една псувня, но при по-модерната техника този метод НИ СТАВА.
Когато успееш да ремонтираш електрониката на Икарус с чук, тел и псувня, ела ми се обади. Да, по-прости са за ремонт, но такива изказвания са несериозни. Както и сравнението с бг трамвай, който технологично е по-равностоен със ЗиУ.

11
BKV са направили поръчка за още 60 нови тролейбуса Соларис - 31 съчленени и 29 единични. Тези ще бъдат с новата каросерия и ще имат възможност за автономен ход до 4 км. С това изглежда идва краят на Икарус 280Т, в момента 45 са в експлоатация.

12
Забавно / Re: Забавно
« on: 25.01.2018, 23:03:18 »
И какво търси този камион в средата? Няма нищо общо с основната дейност на предприятието.

13
Ще допълня темата с впечатленията си от градския транспорт в град Енсхеде, където съм студент от 3 години. Градът има население от около 150 хиляди души и се намира в източната част на Холандия на границата с Германия. Известен е с ФК Твенте, бирата Grolsch (което на холандски се чете нещо като Хролс) и гумите Вредестaйн.

Градският транспорт се състои от автобуси. Оператор е частната фирма Syntus (собственост на френската Keolis) чрез нейното подразделение Twents, което обслужва по-голямата част от автобусните линии в региона Твенте (където се намира и Енсхеде) като част от „Концесия Твенте 2013-2023“. Предишната концесия от 2005 до 2013 пак е била със същата фирма, но за новата са закупили нови автобуси.

Автопаркът е почти изцяло типизиран със 106 автобуса VDL Citea LLE доставени 2012-2013. Автобусите са с 2 врати, като след втора врата подът е висок. Предната врата е с едно крило и се плъзга като на софийските 27тр, а задната е изнасяща се като при Каросите. Интересно е, че автобусите са поръчани с гуми 19,5 цола, което е по-малко от стандартното и изглежда леко странно. Седалките в салона са от крайградски тип, имат подлакътници, а някои дори и сгъваеми масички. В автобусите има видеонаблюдение чрез 2 камери и информационна система init с LCD дисплей. Информационната система показва следващите няколко спирки и дестинацията с очакван час на пристигане, плюс полезна информация. Откъм информация е чудесна системата, но често се случва оповестяването да блокира и да пропусне да съобщи 1-2 спирки.

Като цяло автобусите ми правят много добро впечатление, единственият недостатък са облицовките в салона, които са от тъмносива пластмаса и създават евтино усещане. Рядко на линия може да се види и по-стар VDL Berkhof Ambassador. В гаража има и 3 съчленени автобуса Berkhof Duvedec, но никога не съм ги виждал на линия. Arriva обслужват крайградските линии 73 и 74 (73 с еднопосочна дължина на маршрута 55 километра и 74 с еднопосочна дължина на маршрута 65 километра) с автобуси Berkhof Ambassador и Citea. Интересно е, че можеш да обиколиш цяла Холандия само с крайградски автобуси.

Изцяло градските линии в Енсхеде са с номера от 1 до 7 и покриват доста равномерно града. Всички градски линии тръгват или минават през централната автостанция, която се намира в непосредствена близост до гарата. Интересното е, че автобусите потеглят едновременно от автостанцията с цел да се улесни прекачването. Също интересно е, че маршрутите правят много заобиколки и отклонения с цел да се покрие по-голяма част от населението. Автобусите се движат от 5:30 до 0:30. Интервалите на движение са еднакви за всички градски линии. 10 минути в пик, 15 минути извън пик и 30 минути след 8 вечерта. В събота са на 10 минути между 10 и 17 часа и на 30 минути в останалото време. В неделя са на 30 минути през целия ден с изключение на първата неделя от месеца, когато е пазарен ден и магазините работят с удължено работно време, а автобусите са на 15 минути. По лятното разписание от понеделник до събота интервалът е 15 минути, а в неделя е 30. Нощни линии няма, въпреки че дори късните курсове са сравнително натоварени.

Освен нормалните автобусни линии има и т.нар. Buurtbus, или в превод „квартални автобуси“. Тези линии обслужват райони с малко население, генериращи пътникопоток по-малък от 10-50 души дневно в посока. Обслужват се от 8-местни бусове Мерцедес Спринтер автоматици, оборудвани във VDL за пътнически превози. Бусовете често се управляват от доброволци и могат да бъдат спирани като маршрутки. Ако има повече от 8 пътници се пуска допълнителен автобус, обикновено Optare Solo. В Енсхеде има 3 такива линии, две на 30-минутен, третата на 60-минутен интервал и не се движат в неделя. Съществуват също и ученически линии, които довозват ученици от отдалечени населени места и са съобразени с училищните програми, но в Енсхеде няма такива линии.

Налице са всички предпоставки за бързо движение на автобусите. Всички основни булеварди имат бус ленти, отделени от останалото движение (най-често чрез повдигане с 30 см от останалите платна). При проектиране на пътната мрежа приоритетът е велосипеди > автобуси > автомобили. Задължително се изграждат двупосочно велоалеи, 1 или 2 бус ленти и каквото остане е за автомобилите. Светофарите дават предимство на автобусите, а разписанията са много стегнати и се кара бързо. Пропускат се спирки ако няма хора за качване или заявки за слизане и като цяло спирките са на големи разстояния. Единственото, което бави автобусите, е качването. To се осъществява само от първа врата, а чекирането на чипкартите и продажбата на билети отнемат време. Никой не продава билети в движение. Заради това автобусите често трупат между 4 и 8 минути закъснение в натоварените часове, но на никой не му прави впечатление, защото в Холандия никой не бърза за никъде. Сутрин и вечер пък при липса на трафик и на пътници се кара с аванси, -6 е най-големият аванс, който съм виждал. Така че разписанията са леко относителни и не може да се разчита 100% на тях.

Единичният билет струва 2 евро и не позволява прекачване. До скоро билетът струваше 3 евро в час пик и 1,5 евро извън пик. Предлагат се и дневни карти на цена от 10 евро, които важат също в съседните провинциите Флеволанд и Гелдерланд. Повечето хора ползват OV Chipkaart, което е единната система за таксуване във всички видове обществен транспорт в Холандия. При нея се чекираш при качване и при слизане и таксуването става на база пропътувано разстояние. Глобата за пътуване без билет е 50 евро за всички видове транспорт в Холандия, а срокът за плащане е 28 дни преди случаят да бъде предаден на властите. Контрол по редовността на пътниците в автобусите досега не съм срещал.

Културата на обслужване е на много добро ниво. Шофьори и пътници винаги се поздравяват при качване и слизане. Тичащи пътници се чакат задължително. Случвало се е автобусът да тръгва и спира 3-4 пъти заради закъснели пътници. Почти всички шофьори говорят английски, но това не е изненада предвид, че над 90% от холандците говорят английски. Интересно е също така, че шофьорската професия е силно еманципирана в Холандия. Жените автобусни шофьори не са рядкост в цялата страна. Автобусите са чисти и поддържани, а вандализмът е нещо непознато не само в автобусите, но и в града като цяло.

Хубави снимки нямам в момента, но ето едно интересно видео от доставката на новите автобуси през 2013-та:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7U08CfAmrLI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7U08CfAmrLI</a>

Между 1908 и 1933 в града е функционирала и трамвайна линия, чийто маршрут в най-голяма степен се припокрива с днешната линия 3. Повече за трамваите тук: http://transphoto.ru/city/2125/

14
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.01.2018, 21:08:55 »
Като цяло Икаруси в третия свят няма останали поради тенденцията в тези страни автобусите да се експлоатират до дупка при много тежки условия и без никаква поддръжка. Икаруси от серията 200 в експлоатация има в почти цяла Източна Европа - Румъния, Молдова, Украйна, Русия, Полша, може би Беларус и, разбира се, Унгария.

15
Като е 4-5-6 лева трябва някой да следи парите да не отиват в джобовете на шофьорите. Защото по-рано точно това ставаше. Или това също се квалифицира като "клюкарене" според Иво.

16
Идеи / Re: A 79
« on: 18.01.2018, 17:59:05 »
Струва ми се добра идеята. Но мисля, че след пускането на МД3 е по-добре 100 да се удължи до Враждебна и да минава директно по Владимир Вазов. Така ще осигурява по-бърза връзка на Враждебна с метрото.

17
Други градове / Re: Сливен
« on: 17.01.2018, 20:28:33 »
СОР наистина нямат конкуренция що се отнася до грозен дизайн. Не само муцуната е грозна, ами изглежда сякаш е паднал по покрив.

18
Как на никой в общината не му идва на ум, че автомобилите станаха толкова масови, защото е евтино да притежаваш автомобил. В Холандия за най-малките автомобили от рода на Ситроен Ц1 с 1-литров двигател се плащат около 90 евро на месец данъци и гражданска отговорност. В България всичко е сбъркано - колкото по-стара и замърсяваща кола караш, толкова по-ниски са ти данъците. До 100 к.с. данъците са много ниски, а над 100 к.с. скачат драстично сякаш 100 е някакво магическо число. Междувременно масово мощни автомобили се регистрират като товарни, на които данъкът е смешно нисък. Да вдигнат данъците и няма да има нужда от делене на четни и нечетни номера.

19
Дори да подсилят ТБ4, това подсилване ще е крайно недостатъчно за заместване на двойката. Или вярваш, че ще удвоят колите на 4-ката, така че да стане на интервал 6 минути?
Вместо да закриваме линии предварително има много по-умен начин. След пускането на метрото ТБ2 експериментално си остава без промяна за срок от 6 месеца например. Прави се преброяване на пътникопотока, но физически, а не по броя таксувани карти. Бас държа, че даже и след пускането на метрото двойката ще остане по-натоварена от 2/3 от линиите в София. Абсурдно е докато се дава пробег на въздуховози като 75, 79, 384 и ТМ23 да се закрие една от най-натоварените тролейбусни линии и то без никаква обосновка.

20
Попитай хората кой избор повече ще им хареса - бавене в ТБ 2 при наличие на метро, вместо прекачване на метрото от 4 на „Владимир Вазов“ или редовна четворка за довозване до метрото и метро, което ще им осигури връзка с всички важни точки по маршрута на ТБ 2 в момента, както и лесна връзка с ТБ 9 на НДК за направлението „Борово“ и „Бъкстон“. Смятам, че отговорът е ясен.
Да, отговорът е ясен. Хората ще предпочетат ТБ2.

Pages: [1] 2 3 ... 178