Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - hitar_potter

Pages: [1] 2 3 ... 89
1
Не са успели да ги оправят с нитачката.

2
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 17.01.2018, 13:00:58 »
Колеги бихте ли ми препоръчали фирма за доставка от Англия, тъй като търговецът от когото искам да пазарувам не изпраща за България?
За Германия мога да ти препоръчам GGBG. Изпращат и от Англия, но не съм тествал. Цената е съответно 3 лв/кг и 2 лв/кг. Офисът им е в Младост, но могат да пратят и по Еконт, а в рамките на София имат и собствен транспорт.

4
В Европа много пъти съм се возил по линии, където не се спира навсякъде. Във всеки случай, ако стоиш на спирката и изглеждаш, че искаш да се качиш – спират. Като натиснеш бутон – спират. И това е. За да се въведе такава система в България, трябва тя да се използва при ВСИЧКИ превозни средства и да има достатъчно стоп-бутони навсякъде из превозното средство – да може човек да натисне бутона дори и седнал. Също така е силно желателно да се изписва следващата спирка в салона, за да може човек достатъчно рано да сигнализира. Често хората имат някакъв визуален ориентир къде да слязат и е късно да сигнализират, когато видят ориентира в момента, в който подминават спирката.

5
Но, както и друг път съм се обяснявал като циганче в районно, дисплеят има някои недостатъци, с които трябва да се съобразяваме. И все пак, с тези свои недостатъци, той работи и дава полезна информация на пътниците.
Това безспорно е факт. Но все пак публикувайки неща свързани с него в тази тема, трябва да очаквате и, че хората ще коментират – и ако има недостатъци, то те ще бъдат изтъкнати. Ежейки се срещу всички, които коментират, темата се пълни със спам и обиди.

 Оставам с впечатлението, че това е една пилотна реализация и евентуална цел е СЕ да закупи още такива, ако системата се окаже достатъчно добра. В интерес на дарителя, а предполагам и на вас е да прикриете недостатъците ѝ. Защото ако има алтернативна система, в която не се налага да се пише „Метрост.“ на подобна цена, предпочитам да се закупи такава за трамваите, а не тази на BUSE.

6
До тук нищо от това не е вярно. ИБИС(Интегрирана бордова информационна система) може да бъде както на кирилица, така и на латиница, и в двата варианта, значението на съкращението е едно и също. Избрали сме центрирания текст, защото системата не позволява видео клипове или друго, а целта ни е с няколко думи да се каже най-основното за проекта, заемайки само една снимка от слайд шоуто.

По въпроса за "метрост.", ако е можело да се изпише, то със сигурност да сме го изписали, не е от пестене на място, а заради някои ограничения в системата.

Не знам какво му е посредственото на нещо, направено с много усилия и труд. Който може да го направи по-хубаво.
Съгласих се за ИБИС. Въпреки, че фактът, че и аз се обърках кое е истинското съкращение вероятно означава, че хората, на които ИБИС им говори въобще нещо, ще е нищожен.

За текст в няколко реда НЕ СЕ ползва центриране! Най-добре е да се използва двустранно подравняване. Също така, синият текст (който не коментира) на фона на снимката прави ужасен контраст, което отново е признак за лош дизайн. Дори ляво подравнен черен текст на бял фон без снимка щеше да изглежда по-добре от това.

Относно посредствеността – не четеш внимателно. Критикувам производителят на системата, а не вие, които сте я конфигурирали. А защо е посредствена? Например заради неща като
Quote
По въпроса за "метрост.", ако е можело да се изпише, то със сигурност да сме го изписали, не е от пестене на място, а заради някои ограничения в системата.
или пък невъзможността да се използва прозрачност в пиктограмите, както установихме по-рано. Самите темплейти за дизайните на табелите изглеждат като PowerPoint презентации на шестокласници, което мисля, че отново си е вина на ВUSE. През 2017 година очакванията към такива системи са много по-големи (поне моите).

7
Малко новости по 4101:

1. Добавено е описание на проекта;
2. Добавени са рекламни материали на Европредседателството;
3. Добавено е логото на София 2018 - Европейска столица на спорта;
4. Лека закачка към по-младите, те ще си я намерят сами ;)
Описанието на проекта е изключително непрофесионално. Центрираният текст и сините букви изглеждат ужасно. Дори и дизайнерите на ЦГМ се справят по-добре. За правописните грешки спомена fafan. Името на проекта ви също е грешно. Трябва да напишете името на латиница (IBIS), защото това е съкращение от I/O Buffer Information Specification. Не въвеждайте нови думи тип „ксерокс“. Да не говорим, че според мен името „IBIS екип“ въобще не е показателно за това, с което се занимавате (повечето хора изобщо не знаят какво е това, а дори и да знаят, това е просто спецификация за комуникация).

П.П. Недопустимо е крайната спирка да се пише като „Метрост.“, след като има достатъчно място. Предполагам сте го съкратили, защото като се появи при предстоящите спирки, ще заема много място, а системата не позволва гъвкавост в това отношние. Моите уважения към BUSE, но изпълнението на системата е на доста посредствено ниво.

8
Голям студ е тия дни, не просто не бива да отварят първа врата, ами трябва да спре градският транспорт, да не настинат водачите, особено в тия МАН-ове дето никакво отопление нямат :D

9
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 10.01.2018, 23:03:35 »
Вероятно ползваш стара версия на Firefox и затова. Прикачих снимката, вече трябва да се вижда.

10
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 10.01.2018, 11:54:45 »
 Наклепването е в 665  :crazy: :bag: :angry:

11
Не разбирам защо Иво и Пепи трябваше да коментирате. Отговориха на човека, той се съгласи и това е, не виждам смисъл от повтаряне на едно и също и от квалификации. С какво допринасяте към дискусията освен, че се заяждате просто защото авторът е точно определен потребител? Същата работа става като с Vasko, отговорите по негов адрес тровеха форума много повече от неговите мнения.

Иво, вместо да обясняваш колко е нормално ватман да вози ПЪТНИЦИ, без да си няма понятие кое копче какво прави, защо не се замислиш колко е пропаднало положението, щом се е стигнало до там да се събират ватмани и трамваи от кол и въже, колкото да се покрие линията? С това ниво на умения за управление на трамвая, обучението трябва да се прави в празна мотриса.

12
Нали и Фандъкова се фукаше, че в дните със замърсяване ще пускат ГТ в София безплатно. А сега си траят, защото им е ясно, че нямат капацитета за това.

13
Емо, приучил си ги да не си вършат работата, а ти да я вършиш безплатно вместо тях. Това, според мен, не е никак полезно...

14
Продължавам „дискусията“, възникнала в темата за електонните табели...

Изключително грозно е, че лични спорове се упражняват върху возилата. Донякъде е хубаво човек де е инициативен, ама всяко нещо си има граници. Така както сме тръгнали, утре мога да реша да закача коледни лампички на любимия си автобус, а пък някой друг да сложи ароматизатори в метрото. Емо, държа още от сега да кажа, че не искам да обиждам и нападам лично никого. Останал съм с впечатлението, че си интелигентен човек и трябва да се съгласиш, че не може всеки да променя вида на превозните средства. В качеството си на какъв правиш табели и ги раздаваш на водачите? Служител ли си на някой от гаражите, член ли си на организация, която сътрудничи на ЦГМ или просто си достатъчно настойчив и използваш лични познанства и приятелства с служители на ниско ниво? Тази задача възложена ли ти е от някой началник, имаш ли разрешение поне? Ако не, с колкото и добри чувства да го правиш, дейността ти гранични с вандализма. Имаш правото да пишеш жалби, а явно и в случая с инвентарните номера си бил прав, защото си е имало изискване за големината на цифрите. Въпреки, че личното ми мнение е, че по-малките инвентарни номера са много по-добри и, че наистина в повечето случаи не е необходимо да са големи. Но по принцип не е честно гръмогласното малцинство да надделее над мнозинството, само защото е много настойчиво.

В интерес на истината, част от това, което се върши по електронните табели също ми звучи по-скоро самоцелно (примерно прословутото слонче, бутиковият проект за информационната система на 4***, не ми се проверява номера и тн) – но в случая доколкото разбирам момчетата са наети с тази цел и съгласуват проектите си с ръководството. Донякъде се вслушват и в мнението на съфорумците. Също така и не мога да оспоря приносът към това в много повече возила да има работещи електронни табла. Но в рамките на това противопоставяне между Еми и „ИБИС екипа“ поведението и на двете страни е грозно. Постоянно се вадят едни и същи аргументи, създават се провокации само и само едната страна да подразни другата. Демонстративното изхвърляне/горене на табели не помага никому. Призовавам и двете страни да се държат като разумни и възпитани хора, а не деца. Вместо да критикувате и атакувате личността на другия, използвайте аргументи.

И защо трябва да се направи това? Емо е нещо повече от другите и трябва да е забранено да се критикува ли?
Ако желанието ти е да спра да пиша във форума, веднага ще го изпълня.
Ето, отново пример за липса на конструктивност. Защо считаш, че след като хората не са съгласни с идеите ти, то или трябва да не те кририкуват, или ти да спреш да пишеш във форума? В доста от случаите си бил убеждаван, че не си прав. И тогава ли не е трябвало хората да изложат аргументите си?

15
Направих ревизия на шрифта – малките букви са с 1 px по-високи и така изглежда доста по-малко ръкописен. Опитах се да направя и удебелена версия. Най-първата картинка е предишния вариант.

16
Умишлено съм направил буквите по този начин, за да може да се различават повече една от друга. Но приемам забележката и ще си поиграя да направя по-печатен вариант, както и удебелен.

17
Вашето мнение / Re: До участниците
« on: 05.01.2018, 14:55:01 »
Прав си. Извинявам се  :angel:

18
Вашето мнение / Re: До участниците
« on: 04.01.2018, 23:26:27 »
Какво се случва със София 70? Не е писал от доста време във форума. Уж пише, че днес е бил активен, явно само чете?

19
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 04.01.2018, 22:08:01 »
Тези автобуси стават много капризни след един неголям период експлоатация (малко след като мине гаранцията  :D ) и перфектната им поддръжка е била (и все още е) мисия невъзможна за съществуващите условия в гаражите на ГТ.
Перфектна поддръжка на практика е мисия невъзможна за каквото и да било за съществуващите условия в гаражите и депата. Може би единствено в метрото се осигурява прилична поддръжка (но отново не бих я нарекъл чак перфектна)

Белите МАН-ове по-добре ли са, все пак са се движили повече на извънградски линии? Макар че и от тях има такива които пушат много и мирише на нафта 5 мин. след тях после...
За нищо не стават вече. Возих се на един такъв на велолинията на Lidl до х-л Морени и прегря по пътя. На едно място преди това трябваше да слезем, защото не можеше да потегли на един баир.

20
Това имам до момента. Разбира се, мога да направя и варианти за 16 пиксела, както и получер. Шрифтът в момента е мислен като monospaced, т.е. всеки символ заема един и същ брой пиксели. Ако софтуерът поддържа шрифтове със символи с различна ширина, мога да го променя.

Pages: [1] 2 3 ... 89