Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 65
2
"MAN-AEG" №78 по тм 12, началото на 70-те години на миналият век. А бялата кола зад ГАЗ-51 е Framo V901, предшественикът на Barkas B1000 :).

3
1517 - А 30

4
Сираки П. Електронов, участник (с предложение за рационализация в една от мините в Смолянско) в Конгреса на изобретателите и рационализаторите, проведен в края на 09.1961г. в София.

5
Каква е причината постът ми от темата за снимки на трамваите да бъде изтрит? Това, че снимките не са актуални означава ли автоматично, че нямат никаква стойност, особено с оглед на това, че може да се направи обзор и сравнение между състоянието на заснетите места тогава и днес? Явно създавам нечуван офтопик и преча...
Благодаря за отговора и се извинявам за прибързаният извод, който изразих.

6
Стара София / Ретро снимки
« on: 20.05.2017, 10:34:54 »
За миг всичко се превръща в история... 2009 не беше толкова отдавна, но колко много неща се промениха за тези 8 години:  http://www.sis-nis.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=355
А тук един Цепелин се движи по Витошка, най-вероятно около началото на 20-те години или дори по-рано: https://www.delcampe.net/en_US/collectibles/postcards/bulgaria/cpa-carte-photo-de-bulgarie-rue-vitochko-tramway-hdk1-254483852.html

7
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.05.2017, 09:47:00 »
Картичка с изглед към Джамията и пл. Света Неделя, виждат се и сградите на мястото на ЦУМ... Булевардът е имал много приятен и подреден облик, а в далечината се задава нов MAN :laugh:
И само 102 000 души население към 30-те години. Източник: http://www.ebay.fr/itm/GRAVURE-ANNEE-30-BULGARIE-SOFIA-TRAMWAY-BOULEVARD-MARIE-LOUISE-MOSQUEE-BANJA-BAC-/122358548637?hash=item1c7d23489d:g:nksAAOSw4CFYpekj

9

За линии 30,42,54, 59,84 и 90 не знам от кога са им договорите.
За линия 30 спомените ми са, че беше дадена на концесия малко преди да бъде пренасочена от Автостанция Връбница към МС Обеля(пролетта на 2003г.), около 11-12.2002г. До тогава по нея вървяха Чавдар 11 Г5 и от време - на време 11 М3, боядисани в цвят екрю/или нещо подобно с оранжеви хоризонтални линии отстрани и меки седалки от т.нар. самолетен тип. В извънредно редки случаи се появяваха и Икаруси. Забравих да спомена, че от 1999г. паралелно с Чавдарите се движеха и току-що реновираните Кенти.

10
1511 - А30, а вчера 1539 беше по 31, вероятно на мястото на авариралия 1921.

11
1921 по А31 беше спрял в края на Ломско шосе, преди моста над ЖП линията без пътници. От лявата му страна се виждаха леки следи от съприкосновение с друго превозно средство, но предполагам, че не това е причината да стои там.

12
1531 - А30

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 04.05.2017, 09:11:36 »
Една не много ясна снимка на туристически Шкоди 706 РТО пред Хотел "Плиска", краят на 60-те или началото на 70-те години на миналият век: http://www.ebay.com/itm/BULGARIA-SOFIA-HOTEL-PLISKA-REAL-COLOR-PHOTO-LATE-60s-SKODA-BUS-COACH-/262965684708?hash=item3d39f9e9e4:g:9ckAAOSwX61ZCh29

14
При състав А41  между много от вратите в горната част остава по около два пръста разстояние при затворено положение. И не изглеждаше причината да е в гумените уплътнения, които бяха по местата си и не изглеждаха свити...

15
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 24.04.2017, 23:13:03 »
Провисването на нископодовата секция за което говорите, не изглежда много голямо. Надали причината за него  е непременно само в лошите релсови пътища или немарливо отношение на обслужващия персонал. Може би има специфики  в конструкцията на нископодовата секция, които да влияят неблагоприятно. Същите външни признаци се наблюдават и при някои модернизирани Тatra KT6T в Талин и градовете от Източна Гемания. А знаем каква е инфраструктурата там:









17
Мотриса "SIEMENS" от 1924г. в оригиналният си външен вид и ремарке "Кардалев" в летен вариант по линия №1, 1930г. Правописът от другата страна на картичката е забавен. Източник:  http://www.ebay.com/itm/Bulgaria-Sofia-Lion-Bridge-Tramway-1930-sepia-postcard-/132168238646?hash=item1ec5d74636:g:x6MAAOSwJ4hY~K-O

18
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 22.04.2017, 22:40:30 »
Не чак толкова стара снимка :rolleyes: на 2606 по тб №9 от периода 2008 - 2009 г.,ако се съди по регистрационният номер на таксито и модела му  :blush:.  Източник:  http://la-bulgarie.fr/sofia

За да не пиша нов пост ще допълня тук. Извинявам се за създаденият офтопик. Грешката е моя - поради недоглеждане се концентрирах само върху рег. номер на таксито(който се оказа актуален, а не от старата серия без българското знаме), но не и върху външният/вътрешен вид на тролея. Съжалявам за последвалата ненужна дискусия и нуждата от почистване.

20
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 21.04.2017, 12:22:15 »
На мен ми е интересно през гората и по Черни връх дали са се движили в състави с вагони или само с моторен вагон?
През гората са се движили мотриса с прикачено към нея  едно ремарке, в редки случаи и с две за по-мощните Breda и MAN-AEG /MAN-SIEMENS. Доколкото знам наклонът на бул. Черни връх не е бил по възможностите на нито една двуосна мотриса. Теоретично първият трамвай, изкачил големият наклон на Черни връх е или "Мотрисата на мира" 101(231) или прототипа на "Комсомолец" 701. А когато е открит тм 9 първоначално Комсомолците се движат соло, а по-късно и с ремарке. След построяването на мотрисите "Космонавт" и постепенното им пускане по линията отново се движат поединично.

Pages: [1] 2 3 ... 65