Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 69
3
БМВ се беше забило в задната част на А 86 на бул.Ломско шосе преди малко. По автобуса има щети.

5
Размазана снимка на ремарке "ДТО" №307? от серията №301-312 малко след Лъвов мост в посока Халите, 1941г. Източник:  http://www.ebay.de/itm/Foto-Blick-auf-eine-Strassenbahn-in-Sofia-Bulgarien-1941-N-19351-/382248352451?hash=item58ffc6fac3:g:6g4AAOSw0bhZ3cE7

8
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 11.10.2017, 20:26:42 »
Продължение от предишният пост: 4- годишният 711 по тм 19: https://www.flickr.com/photos/68760822@N06/37306351630/in/album-72157685082843330/
Благодаря за уточнението, в еуфорията си не съм чел внимателно :)

9
Трамваи / Re: София 65 и 70
« on: 11.10.2017, 20:16:08 »
Появи се  и  снимка на  173 по тм 21, пресичащ Екзарх Йосиф: https://www.flickr.com/photos/68760822@N06/37516918926/in/album-72157685082843330/

10
Чудесни статии!  :fan:  Много благодаря за споделянето!

12
Днес по обяд, около 12:33 часа 2905 с табела за 28 се движеше едва-едва, съпровождан от аварийният Чавдар 2011 от Доброславци към София.

13
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 08.10.2017, 23:15:29 »
Днес за първи път пътувах с 7029 след ремонта му в Румъния. В салона е сменена подовата настилка(новата е сива), тръбната арматура е в иноксов цвят(същата като при новите БМЦ-та), седалките са с изпрани вложки/тапицерии. Вместо предишните сини плоскости са монтирани сиви, които са с видимо много по-добро качество от оригиналните. Смущаващо е единствено, че при движение се чува постоянно силно скрибуцане от плоскостите на тавана и дръжките за хващане.

14
7029 - А 31

15
Интересно заключение в края на предишното мнение.
Тогава какво се оказва, че предишните  години(доставката на 2001-2040 и 2041-2057, дори донякъде и Инеконите), когато общината е купувала единствено и само чешки трамваи, конкурсите са били нечестни? Ако изобщо е имало каквито и да било конкурси... Всички знаем, че еднотипният ПС е най-рентабилен за есплоатация и поддръжка, но в София е имало такъв донякъде през социалистическият и постсоциалистически период, не и в момента. Песа не са идеални трамваи, смея да твърдя, че Шкода също. Надявам се, че няма да има съществена разлика в крайната цена на доставка. Хубаво би било да има уеднаквяване, но когато се направи информиран избор за най-подходящите налични възможности, удовлетворяващи реалните транспортните нужди на града и съобразени с наличната инфраструктура и състоянието и.

16
И на състав А4 са монтирани ограничителни полу - хармоники между вагоните. Явно постепенно всички ще бъдат оборудвани с такива съоръжения.
ПС : И А2 също.

17
По отношение на катастрофата с мотриси 4 и 39:  http://new.bg-history.info/Purvata-tramvaina-katastrofa-v-Sofiia-1070.html

Преди 2 години обсъждахме някои неизяснени факти, касаещи този период в друга тема:

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=268.msg100069712#msg100069712

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=268.1760



18
Не знам защо ми се струва, че на тази много смътна снимка се вижда нещо като пантограф. Ако е така, значи е графинята. Но тя има два фара...
Всъщност  "Република" са първите мотриси  в София с два фара, и изглежда странно "Графинята" до 1951г. да е била единственият трамвай с два фара, за  пантографа има по-логични обяснения. Целите за които е била използвана не предполагат наличието на нужда от най-добра осветеност на пътя, освен ако не е била оборудвана с прожекторни светлини. Но аз не съм напълно сигурен, че целият си живот е прекарала като маневрена кола в депото. Ако направим аналогия с другите европейски страни от това време и техните трамваи винаги са били само с един фар поне до около края на 50-те години на миналият век, а някъде и значително по-късно(и в последствие превърнало се в традиция). Доколкото виждам най-старата известна  снимка на №601 е тази:  http://www.spirka.org/?action=gallery_file&file_id=18768
 
Има вероятност двата фара да са монтирани по-късно, когато повечето трамваи и особено новопроизведените вече не са били "еднооки" :)

20
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 05.10.2017, 22:41:53 »
От същият източник на снимките на 797 и 822 е добавена и такава на 840. Ето как е изглеждал само на 1 година :)  :  https://www.flickr.com/photos/68760822@N06/37259168202/in/album-72157685082843330/

Pages: [1] 2 3 ... 69