Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 66
1
Повод за малко размисъл: възможно ли е снимката наистина да е от София, да речем по посока от Княжево към Павлово? Източник:  http://www.ebay.de/itm/Vormarsch-deutsche-Flak-bei-Sofia-Bulgarien-/361819346763?hash=item543e1d174b:g:TtMAAOSw-CpYBedm

2
Влакови машинисти обгоряха в Горна Оряховица:  http://dnes.dir.bg/news/pozhar-tovaren-vlak-gorna-oryahovitza-25963893?nt=4

3
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 24.06.2017, 18:04:50 »
 Прочетох темата из основи, но не можах да разбера има ли в момента трамваи от този модел с работеща уредба за съобщаване на спирките, или при всички в движение изобщо не се пуска, понеже  проблемите с високоговорителите все още не са решени? При днешното ми  пътуване по обяд с 666 и 675 спирките не се съобщаваха.  Първите ми впечатления от мотрисите са доста добри, като изключим смехотворният размер и форма на седалките, както и малкото пространство за краката между редовете. Учудващо возията дори в нископодовата секция по лоши трасета е много прилична, но на 675 втората му ос тропа доста, а също така от задната му талига долиташе фин вой при по-високи скорости. Но с оглед на годините си според мен трамваите са много по-добри от т. нар. "Динозаври".

ПС: Направих аналогия между швейцарските и T4D-C заради произхода им: употребявани трамваи от Западна Европа, модернизирани и експлоатирани в градове с добра или над средното ниво инфраструктура.  Разликата  във възрастта им е не е много голяма(от 3-4 до 10 години). Аз също съм против бракуването на Т8М-900М, защото никъде другаде по света не бракуват возила с нископодови секции, за сметка на трамваи като 810, но тези неща не зависят от нас за съжаление.  Ако управата на депо Банишора имаше далновидно отношение към ПС щеше да изведе от експлоатация първо високоподовите возила, а средствата за модернизация щяха да бъдат пренасочени към Т8М-900/М. В такъв случай трамваите от Базел щяха да бъдат едно добро допълнение към ПС, но след някоя и друга година ще бъдат изключение, понеже в скоро време не се очаква доставка на други трамваи от подобен вид, освен ако някога не се случи прехвърляне на Инекони от Красна поляна. До най-много 3 години в депо Банишора едва ли ще има останал дори един български трамвай.

4
I - Дописка за развитието и бъдещето на метрото от в. "Подкрепа", бр. 1 от 27.08.1991г.
II - Дописка за новите цени  на превозните документи  от в. "Подкрепа", бр. 1 от 27.08.1991г.
III - Кратка статия за редовността на пътниците... от в. "Защо", бр. 1 от 01-08.01. 1992г.
IV - Кратък фоторепортаж за строителството на метрото от в. "Столица", бр. 0! 26.06.1992г.


7
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 08.06.2017, 22:48:29 »
Баркаса е с нормален 3-цилиндров двутактов двигател от Вартбург 353, който е с обем 992 куб. см и водно охлаждане. Проблемът е в големият разход на гориво, който е в следствие на малката компресия и сравнително високите обороти, при които се постига задоволителна тяга. За всичко е отговорен неефективния принцип на работа на мотора, топлинните загуби от триене(заради липса на мазилна система). При здраво каране двутактовите мотори проявяват неограничен апетит за гориво :D Има и версия с 1.3-литровия двигател, произвеждан в ГДР по лиценз на Фолксваген от 1988г.(монтиран първо на 353) до края, но изобщо не съм сигурен, дали такива екземпляри са внасяни в България.

8
1943 по 30 аварира между Доброславци и Мрамор, а  аварийният Камаз на гараж Земляне тъкмо беше дошъл да го изтегли около 17:50 часа.

9
2738 - А 29

10
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 07.06.2017, 18:43:04 »
А някъде дали има запазен Баркас? Те се ползваха на места дори след 2000-та година за доставка на храна до училища, детски градини и други.
До края на миналата година виждах всеки ден бял пътнически Баркас в движение, оставен  на паркинга на бензиностанцията в с.Мрамор(Софийско). Изглеждаше в много добро състояние и привличаше погледите от далеч. Може би е бил на някой работещ там, или местен човек. Иначе един мой съсед, който вече е покойник преди близо 5 години притежаваше бордови Баркас, който продаде на някакъв дядо от Своге. Но преди това колата не беше палена от повече от 10 години, и може да си представите какво се случи, когато успяха :D Иначе по темата за старите микробуси, останали в движение бих добавил, че в Нови Искър или някое от околните му села резидира един прекрасен товарен Жук, боядисан в електриково зелено.

11
1172 - А31

12
1517 този път е на  A 31.

13
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 29.05.2017, 20:41:48 »
Пиша тук по молба на най-добрият ми приятел, който е запален колекционер на всякакви неща, свързани с детството му. Ако някой от вас като дете/тийнейджър е събирал картинки с кечисти или от дъвки "Turbo" и все още пази  колекцията си, но вече не му е нужна нека ми пише на ЛС, за да дам координатите му за връзка. Надявам се, че не прекрачвам правилата на форума, а ако е така се извинявам предварително.

14
1555 с табели за 31 беше теглен от аварийният Камаз днес около 17:35 часа.

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.05.2017, 22:12:13 »
Чудесна е! :) Поздравления за вложените усилия и средства :fan: Предполагам е с 4-степенна скоростна кутия, понеже е от по-късните екземпляри. И с този син цвят само липсва надписът "MILICJA" :) В България ли е експлоатирана Нисата или е внесена от Полша? Тези микробуси винаги са ми били от любимите заради спомените, които имам от детството. Служебната кола на дядо ми беше същият модел, но с тревнозелен цвят, а пък в детската градина ни доставяха храната отново с НИСА, но боядисана в електриково зелен цвят. Управляваше я една мила закръглена лелка, която редовно ни черпеше с желирани бонбони защото и помагахме да разтоварва съдовете с храна :)

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.05.2017, 21:22:31 »
Контрапункти на автомобилостроенето в Италия:  Lamborghini Huracán Spyder и Fiat 500 :laugh:. А вчера на паркинга на един от Lidl-ите в Надежда видях Dodge Coronet от 1948г., който учудващо не се задвижва от V8 мотор, а от "компактен" редови шестцилиндров двигател с обем 3.8л :rolleyes:

17
Снимка на живописните места, през които е минавала теснолинейката, начело с локомотив 606.76, направена в периода 1964-1966г. Източник:  http://www.ebay.com/itm/35mm-Slide-BDZ-Bulgaria-Railways-Steam-Loco-606-76-1964-Original-Bulgarian-/361990874195?hash=item5448566453:g:K2AAAOSwY3BZKA2g

19
"MAN-AEG" №78 по тм 12, началото на 70-те години на миналият век. А бялата кола зад ГАЗ-51 е Framo V901, предшественикът на Barkas B1000 :).

20
1517 - А 30

Pages: [1] 2 3 ... 66