Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 68
1
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.08.2017, 16:21:02 »
I - Снимка на Ректоратът на СУ по време на честванията на 1300-годишнината от създаването на Българската държава, взета от в. "За буквите - Кирило - Методиевистки вестник", бр. 5, 12. 1981г.
II - Снимка на западният транспортен възел на Велико Търново, взета от в. "Велико Търново", 03. 1982г.

2
  По въпроса за доставката на тб от Линц имам извадки от балансите на предприятие "Електротранспорт" и СД "Градски Транспорт" за 1983 и 1984г.

Из Баланс-отчет на СД "Градски Транспорт" за 1983г., раздел "Международно сътрудничество", 49 л. :
"Осъществиха се следните оперативни командировки: до УНР и ЧССР за договориране на доставка на електрически подвижен състав; до Австрия - гр. Линц с цел технически и естетически преглед на 20 бр. съчленени тролейбуси, които ще бъдата доставени..."

Из Баланс-отчет на СД "Градски Транспорт" за 1984г., 95 л. :

"Във връзка с изпълнението на програмата за ефективно използуване на суровините, материалите, горивата и електроенергията през 1984г.(следват ред мероприятия, сред които)...Доставени са 19 бр. съчленени австрийски тб с контакторно управление... Ефективно се оказа въвъеждането на нов тип тб "Сименс", многоместни-съчленени, с което се намали бр. на ПС и подобри битовото обслужване на пътникопотока от жк. Люлин. Предприятие "Електротранспорт" се оказа неподготвено за експлоатацията им по отношение квалификацията на водачите. За това говори факта, че от 19 бр. тб "Сименс" въведени в експлоатация 7 бр. претърпяха катастрофи."

Из Баланс-отчет на СД "Градски Транспорт"  за 1984г., 7л. :

"Бяха открити две нови тб линии №7 и №7 А с маршрути жк. Люлин - кино Дружба и  жк. Люлин - Сточна Гара "

Из Баланс-отчет на предприятие "Електротранспорт"  за 1984г., 7л. също:

"От 01.08.1984г. работят 11 съчленени тб "Сименс" по новооткритата тб линия 7"

Словоредът и правописа са запазени в оригинален вид.


3
Не знам до кога са се движили, но изглежда не са изкарали много, защото аз не помня да съм виждал такъв. Аз само Шкодите 9тр помня.
Тролейбусите са били в есплоатация до края на 1974г. а последният брой е бракуван в началото на следващата година. Основната причина за това е била липсата на резервни части(и по-скоро нежеланието да се купуват такива) както и лошата поддръжка - знаем, че социалистическа България е била лош стопанин, а днешната - също...



4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 11.08.2017, 15:26:58 »
Кратка дописка за откриването на завода  за монтаж на "Булгаррено" в Пловдив, публикувана във в. "Труд", бр. 297, 19.12.1967г., вторник.

5
Кратка статия, публикувана във в. "Труд", бр. 294, 15.12.1967г.,петък, по повод успешните резултати от експлоатацията на първият екземпляр съчленен тролейбус MAN, внесен от  Дортмунд, Германия.

6
Социалистическо съревнование = развита пропаганда :)
I - фрагмент, публикуван в  сп. "Жар", бр.20, 17.05.1973г.
II - дописка, публикувана във в. "Дунавско дело", бр.44, 31.10.1975г.
III - фрагмент, публикуван в  сп. "Жар", бр.20, 17.05.1973г. :D

7
I - "С пулса на големия град": статия, публикувана във в. "Работническо дело"бр.34, 03.02.1971г.
II - "Между красивото и грозното" : дописка, публикувана във в. "Работническо дело"бр.273, 30.09.1975г.
III -  "Трамваен път с три релси - защо не?" :  дописка, публикувана във в. "Работническо дело"бр.278, 05.10.1986г.
IV - "Софиянци вече пътуват и с почасови билети": статия, статия публикувана във в. "Демокрация", 04.11.1996г.

8
Трамваи / Re: София 65 и 70
« on: 07.08.2017, 19:42:23 »
835 заснет на Триъгълника през 02.1971г. Снимката е взета от статията "С пулса на големия град ", публикувана във  в. "Работническо дело", бр.34, 03.02.1971г.

9
Интересна ЖП техника: двуосен парен кран във Варна и роторен снегорин 99.081  в Асеново , заснети през 2003г. Източник:

http://www.ebay.com/itm/RT698n-BULGARIA-2-axle-steam-crane-at-Varna-9-8-03-/352119043649?hash=item51fbee3641:g:7jwAAOSw0RlZcIIZ

http://www.ebay.com/itm/RT697n-BULGARIA-rotary-snowplough-99-081-at-Asenovo-11-8-03-/391844101330?hash=item5b3bba7cd2:g:WLMAAOSwc2tZcIGO

10

Имаше тестово бмц по 30 миналата година.
Знаеш ли ориентировъчно кой месец се е движил този автобус, и дали е било през седмицата, или само уикендите? Много интересно, понеже 30 е основният ми транспорт до вкъщи и понякога го използвам повече от два пъти на ден, но не е невъзможно да съм се разминал с тестовият екземпляр. Или пък е тестван за кратко на 30, а останалата част от изпитанията са били по линия 90?
Ще проверя из темата за снимките на автобуси, благодаря :)

11
Единствената на пръв поглед логика да пренасочат автобус от 30 към 81 е може би пробега. Това е пълна тъпотия. Нямат ли резерви на Обеля и на Орландовци, които биха могли да се включат и да поемат такива аварии? Като знам какво е обслужването по селските линии, 1 неизпълнен курс е равен на поне час чакане (+ бонус пътуване в претъпкан къс автобус) при външна температура около 40 градуса на сянка.
Не зная някога да е имало резерви на Обеля, а за Орландовци нямам представа. В последните дни на предишната концесията на МТК миналата година случаите на неизпълнени курсове бяха също толкова чести, защото тогавашните автобуси аварираха доста, но все пак имаха зад гърба си почти 10-годишна експлоатация... И да - чакането в подобен случай е около час, а за жегата/студът и претъпканият автобус няма смисъл да разказвам...

12
 Не знам каква е надеждността на автобусите, които се движат по градските линии, но при тези по крайградските положението не е добро. И днес курсът на 30, който тръгва от Обеля в 17:09 не беше изпълнен, понеже автобусът, който е идвал от Балша е пренасочен към линия 81 заради повреда, която се е случила в Иваняне. Прави ми впечатление, че повечето капризи на тези автобуси се проявяват във втората част на деня, т.е. дали има връзка с по-високите температури навън?  И за съжаление от както концесионерът си върна линиите гореописаното е ежедневие. Очевидно има проблеми с адаптирането на автобусите към реална експлоатация и обучението на техническите лица, отговарящи за поддръжката им. Питам се дали от МТК някога са правили тестови пътувания с който и да е  модел автобус, преди да го закупят? Нормално ли е редовната експлоатация да се превръща в тестов период :help:, през който да се проявят всички слаби места и недостатъци на техниката?

13
 Днес за първи път пътувах продължително с новите концесионерски автобуси - последователно с 7043 и 7049. Като впечатление от качеството, оформлението и  комфортът съм напълно съгласен с констатираното по-горе от Фрешмейкър. Дори опорните елементи в салона са монтирани хлабаво и при движение постоянно се чува скрибуцане, всичко вибрира. Отвън декоративните уплътнения на прозорците в горната си част при един екземпляр(не запомних инв. №) бяха залепени с хартиено тиксо...
Достатъчно красноречив факт за качеството е и закрепването на тасовете към джантите - с винтчета...
Разбира се, фактът, че са оборудвани с климатици е един от най-положителните моменти в "турският сериал". Досега не съм виждал в който и да е автобус мониторите в салона да работят. 7101 по 30  работеше без включена електронна табела. По отношение на надеждността на автобусите засега оставам скептичен - днес по 30 линия два курса не бяха изпълнени поради повреди...

16
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 26.07.2017, 17:00:05 »
1985 по А 31 кара с шише от 1,5 л, мушнато в процепа между каросерията и задният капак. Дали това дело е на шегаджия или охладителната с-ма на автобуса наистина губи вода не зная, но изглежда странно...

17
Сутринта видях на надлез Надежда два влекача ЛИАЗ на "Столичен Електротранспорт", които возеха дълги тръбни елементи, приличащи на опори за кран. Вероятно в най-скоро време ще разтоварят мотрисите.

18
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 24.07.2017, 21:57:10 »
По повод прекратяване на есплоатацията на 723 пускам тази негова снимка от 2004/2005г. Като всеки български трамвай и той притежаваше свой специфичен чар, съставен предимно от дефекти :) (жалко, че нямаме емотиконка сърце)...
Източник:  http://ripsart.com/portfolio_item/sofia/

19
2746 - А 28

20
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.07.2017, 15:27:09 »
2494 и 2360 по А310, заснети преди 7 години. На същото място има още интересни снимки на возила като тм 4027 и др. Източник:  http://www.sabdigital.cz/expozicemhd/?akce=galerie-detail&id=377

Pages: [1] 2 3 ... 68