Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - V.Peichev

Pages: [1] 2 3 ... 200
1
Скоростния воден транспорт е твърде скъп и не особено бърз - скорости над 60-70km/h са практически недостижими, цените на билетите неизбежно са значително над тези на автобусите. :rolleyes:

2
Принципно е възможен ляв завой на дизел от Левски към Дондуков след края на ремонта, както и аналогичен такъв от Асен Йорданов към Цветан Лазаров, но няма никакъв смисъл - губят се връзки, създават се неудобства на водачите, а и се губи време. :help:

3
И кой ще прави такова околосветско пътешествие? :help: Курсът с всички обиколки ще е малко над час в посока. :help:

4
Трябва да има истински паметници на културата сипещи декоративни елементи, части от балкони, тухли и мазилка с грохот. Редно е ако има неизползвани общински сгради паметници на културата да бъдат предоставени на Съюз на Клошарите за стопанисване.  :)

5
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 11.08.2017, 16:49:37 »
Нормално е автобусите да се проектират с ресурс 10-15 години, тъй като таралянкането им 30 години с разходите за гориво, поддръжка, ремонти и т.н. струва повече от експлоатацията на 2 автобуса по 15 години и дори от 3 автобуса по 10 години. :rolleyes:

6
В момента единствените булеварди в идеалния център, по които няма наземен електротранспорт Витоша между Алабин и Скобелев,  Цар Освободител между СУ и МС Сердика и Тодор Александров  и под тях минава метро.  :rolleyes: Останалите улици са твърде тесни за нормално движение на градски транспорт, максимум могат да минат 8-9 метрови автобуси или по-добре електробуси.  :rolleyes:

7
Нормално е да се ограничат до възможния минимум автобусите в идеалния център - замърсяват и създават задръствания, има достатъчно развит тролейбусен и трамваен транспорт. Единствено евентуални нощни линии могат да преминават през центъра за по-пряко. Автобус от Централна Гара до Терминал 1 и 2 е по-добре да минава по Ситняково вместо през СУ, поне докато в бъдеще се реконструира Източна Тангента за да е бърз и да не виси в задръствания.  Друга възможност е  от Подуяне по маршрута на 404 до Цветан Лазаров и оттам по Асен Йорданов и Христофор Колумб до Т1 и Т2 с подобно времепътуване. :rolleyes: Най-атрактивна би била линия по Източна Тангента заради интересната архитектура в индийски стил коптор, но улицата е практически непригодна за градски транспорт и стават тежки задръствания, такава линия е уместно да има след реконструкция. :)

8
Най-добро е независимото окачване с носеща конзола, но не винаги е приложимо поради габаритни и геометрични ограничения - трябва да има свободно място за стълб с конзола и също така достатъчно голям радиус на кривата, ако има такава.  :rolleyes: Зависимо с носещи въжета е уместно да се използва само там където няма друга възможност по посочените причини. :rolleyes:

9
За да се използва една линия, трябва да се създадат транспортни навици у хората да я използват. И през най-натоварените квартали да пуснеш автобус веднъж на част, естествено че няма да се ползва. И обратното, дори в рядко заселени квартали да пуснеш автобус на 5 минути, то ще се научат хората да го ползват. Аз продължавам да се питам от какъв зор трябва да се закрива трасето, като то вече е изградено?

Все пак трябва умереност - ако пуснеш автобус на 5 минути до малко село като Желява или Житен той ще е почти празен - няма откъде да дойде сериозен пътникопоток. Интервал 5 минути е оправдан за линии свързващи квартали с голямо население и висока плътност на застрояване с центъра и евентуално други такива по диаметър и то не всички, за някои е оптимален 8-10 минути. За по-умерено натоварени градски и крайградски линии е нормален интервал 15-20 минути, за автобуси обслужващи малки села и квартали - 30-40 до 45 минути. :rolleyes:

10
И как ще се използва мястото по-пълноценно? :rolleyes: Трамваят в тунела прави удобни връзки на Арсеналски и НДК с Петте Кьошета и спирките по Ботев, също изпълнява довозващи функции за спирките по Арсеналски. :rolleyes: Пътникопотокът е достатъчно сериозен за трамвай, тролейбус много трудно би се справил в пик. :rolleyes:

11
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 09.08.2017, 17:43:48 »
94 също има доста пияници покрай Студентски Град, но се обслужва с нови автобуси. :rolleyes:

12
Интервал 7-8 минути по 213 е оправдан само в пик, в останалото време делник може да е 10. :rolleyes: Увеличението на колите е единственият читав вариант, отделна линия 214 само за една спирка е безумие както бяха и синхронизираните 213/214 - БПС генерира много по-голям пътникопоток от блоковете около проф. Танев, които имат достатъчно редовния 113 за особено трудно подвижни хора и спирки на 213 на около 300 метра за останалите. :rolleyes:

13
28 е с огромни интервали и от никъде за никъде - няма никакви удобни връзки с друг транспорт. За да има смисъл трябва освен да се намалят интервалите също така да има удобни връзки - примерно 100 и 107 имат връзки съответно с трамваите на Орландовци, 78 и ТБ1 по Владимир Вазов за първия  и с ТМ4, 5 и 11 и 260 за втория и въпреки че и те са от никъде за никъде си имат пътници. :rolleyes:  Може би е добре 28 да се удължи до МС Обеля със затягане на разписанието и поне три коли - удължението ще е с около 15 минути в посока. :rolleyes: Не вярвам хората да пътуват често между селата както и до административния център. :rolleyes:

14
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 09.08.2017, 12:29:09 »
Ориентирането не е сложно - от спирка Витиня се пресича през пешеходен подлез, минава се край Декатлон и се излиза на ДАИ след около 300 метра ходене по улицата.  Съответно в обратна посока се излиза на спирката без пресичане. :rolleyes: Интервалите на 100 през деня са около 30 минути. :rolleyes:

15
119 в пик е на 23-24 минути, Челопечене е с население около 1700 души съответно не би трябвало да има претъпкани автобуси. В краен случай може да се пуснат 1-2 допълнителни коли до ТОА Кремиковци или центъра на Челопечене в пик, няма нужда индийците от Ботунец да се ширят в съчленени автобуси. :rolleyes:

16
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 09.08.2017, 12:11:59 »
23 е на около 25 минути в сутрешен пик и обслужва квартали със сравнително малко население, не би трябвало да е препълнен.  :rolleyes: В краен случай може да се подсили с 1-2 коли в пик, няма смисъл от съчленени автобуси. :rolleyes:

17
А77 и А82 както и ТМ11 и ТМ12 се дублират в по-малко от половината маршрут, което е нормално. Не е нормално да има линии с над 90% дублаж и 1-2 различни спирки. :rolleyes:

18
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 09.08.2017, 10:38:16 »
Разстоянието от спирката на ТБ1 и 78 е около 300 метра и не е особен проблем дори в горещините. Чакането на 100, както и специалното му уцелване е далеч по-неудобно, да не говорим, че 100 е на практика автобус от никъде за никъде без удобни връзки за по-голямата част от София. :rolleyes:

19
Трасето в тунела може би не е по-зле от тези към Илиянци, по Стамболийски, по Каменоделска и т.н., но е разбито и се нуждае от сериозен ремонт.  :rolleyes: Не е оправдано да се трошат трамваи по това трасе при положение, че предстои ремонт на тунела в близко бъдеще евентуално реконструкция. :rolleyes:

20
Не е нормално да има линии с над 90% съвпадащ маршрут, дублирането трябва да е в разумни граници.  :rolleyes: 213 и 305, както и 313 и 413 бяха с огромен дублаж - първите две между Централна Гара и Деница, вторите две между Централна Гара и Румънско Посолство. По-добре е да има по-малко линии, но по-редовни.  :rolleyes:

Pages: [1] 2 3 ... 200