Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - LG_

Pages: [1]
1
Търсих тема, в която да мога да постна следната информация, но за съжаление не намерих. Не ми се искаше да е в темата "Новини от София", защото тематиката за зелените площи е важна и не искам след няколко дена тя да се затрие и забрави за тях. Затова, за тази така важна част от градската среда част, отварям настоящата тема.


Quote
Около 250 дка от Южния парк са реституирани

19.05.2010

БГНЕС

PRO.BG продължава да следи казуса със строителството на увеселителен комплекс върху тревните площи в столичния Южен парк. След преди два дни чухме позицията на инвеститора и на противниците на проекта, потърсихме коментар и от община "Триадица", в чиято територия се намира парка. От думите на кмета дори стана ясно, че тепърва в парка има вероятност да се строи. Около 250 декара от територията е възстановена на собственици, които ако не бъдат обезвъзмездени, ще настояват да получат право на строеж върху зелените площи. Столичани, които ще протестират в неделя срещу строителството на детски атракцион в Южния парк смятат, че отговорност за унищожаването на зелените площи носи общинската администрация на район "Триадица". Оттам обаче ни обясниха, че решенията им са на базата на Общия градоустройствен план, приет в края на миналата година. „Има много имоти - това е проблем. В Южен парк са върнати по една или друга причина към 250 дка. Единият начин за разрешаване на този проблем, за да няма презастрояване, е тези хора да бъдат обезщетени”, обяснява кметът на район „Триадица” Евтим Евтимов. Според главния архитект на „Триадица”, строежът на атракциона напълно отговаря на изискванията на зоната. Той гарантира още, че земята няма да промени статута си след години и по този начин теренът да бъде презастроен, каквото предстои да се случи с бившия "Софияленд". "Абсурдно е в тази територия да има друго, освен това, т.е. идеята, че сега ще сложат едни въртележки, а след 5г. ще сложат нещо друго, към този момент и при това законодателство, е абсурд”, категоричен е главният архитект на район „Триадица” Иван Шашков. Коренно различна е позицията на Дирекцията за национален строителен контрол, която разпореди спиране на строителството. Инспекцията на обекта е показала, че инвеститорът няма право да разкопава парцела и да излива основи. Каквото всъщност фирмата вече е започнала да прави. "При всички случаи, те каквото и да предадат, обстоятелствата показват, че по настоящем предстои изпълнението на строеж, който е незаконен”, заяви началникът на отдел „Контрол и изпълнение” към ДНСК Йордан Оклев. Въпреки разпореждането на ДНСК обаче, теренът все още не е освободен. "Не можем да открием собственика на фирмата за получаване на констативния акт. Ходиха колегите на мястото, където е регистрирана фирмата, оказало се, че никой не им е отворил”, допълни Оклев. Изглежда, че проблем с откриването на инвеститора имат само отговорните институции, защото шефът на фирмата – Павлин Найденов – беше гост на НОВИНИТЕ на PRO.BG на 17 май. Междувременно Фейсбук групата на противниците на строежа наброява вече близо 15 хиляди членове.

Това което ме притеснява най-много от изнесената информация, е начина по който главния Архитект на община Триадица защитава интересите на собствениците на реституираните имоти, а не на общината и обществото - собствениците трябва да бъдат обезщетени иначе имат право да застроят 250 декара. Ясно е че в Общината няма пари за подобни огромни отчуждения и като че ли за нас трябва да си остане извода че там така или иначе ще се застроява. А нещата могат и да са по-прости - ОУП указва коя част от урбанизираната територия за какво ще се използва. Ако тези 250 декара не са със сменен статут (в момента да са УПИ-та) то това че са частни нищо незначи - те ще си останат в пределите на парка.

Това отношение на общинския чиновник Иван Шашков навява мисълта само към едно - има личен интерес към застрояването - я лобира за нечии интереси, я той самия или негови близки имат реституирани терени в парка!   :(

2
Автомобилен завод за над 100 млн. евро строят край Ловеч

 Автор: Силвия ЗЛАТКОВА - Източник: СГ

Първата копка на новия завод направиха вицепрезидентът на китайската компания „Грейт Уол” Уанбау Чай, министър – председателят на България Сергей Станишев и кметът на община Ловеч Минчо Казанджиев

Стартът на уникален за България индустриален проект между "Литекс моторс" и една от най-големите частни китайски компании Great Wall ("Грейт Уол") бе даден на 11 май. Новият автомобилен завод ще се разположи в терен с площ от 430 дка в землището на ловешкото село Баховица. Отреждането на земята общинските съветници гласуваха наскоро. В началния си стадии проектът се очаква да надхвърли 100 млн. евро, а с развитието си – над 180 млн. евро, обяви изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев.
С реализирането на проекта ще бъдат създадени около 1300 работни места. Очаква се първата серия автомобили SUV да започне в края на 2010 г., а броят на работните места с развитието на проекта да достигне близо 3000 души. Идеята е основните кадри в завода да бъдат подготвяни по програми на Механотехникума в Ловеч и на Техническия университет в София с цел осигуряване на квалифицирани български специалисти в областта на автомобилното машиностроене.
Символичната първата копка на новия завод направиха вицепрезидентът на китайската компания "Грейт Уол" Уанбау Чай, министър–председателят Сергей Станишев и кметът на община Ловеч Минчо Казанджиев.
Всяко начинание дори и по време на криза ражда своите плодове. С реализирането на тази крупна инвестиция в сърцето на България, не само възстановяваме славата на Ловеч като град на автомобилостроенето, но и го нареждаме и сред градовете на България, развиващи голямата промишленост, каза по време на церемонията по символичната първа копка кметът на Ловеч Казанджиев. Той изрази надежда, за съдействието на правителството при изграждането на завода и довеждащата инфраструктура.
Проектът дава ясна перспектива за българската индустрия и е важен не само за община Ловеч, но и за цялата страна, изтъкна изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев и подчерта, че началото на автомобилостроенето в България се поставя именно в Ловеч през далечната 1967 г.
В последните седем месеца след проведени преговори успяхме да постигнем договореност по повечето основни въпроси за съвместния проект, подчерта  вицепрезидентът на китайската компания "Грейт Уол".
Стартирането на проекта и то точно в деня на Ловеч, символизира политиката, която правителството провежда през последните години – да направим страната максимално привлекателна за преките чуждестранни инвестиции, за българските инвеститори и бизнеса, да създаваме нови мощности, производства, които са конкурентоспособни, каза премиерът Сергей Станишев. Според него в условията на глобална икономическа криза далновидните предприемачи правят дългосрочни инвестиции, защото в такива периоди е важно всяко едно работно място и капиталовложение. Те ще направят община Ловеч и целия регион конкурентоспособен на пазара на автомобилното машиностроене, изтъкна още Станишев.
След церемонията по първата копка изпълнителният директор на  Българската агенция за инвестиции Стоян Сталев връчи официално сертификат за инвеститор клас А за българо-китайската инвестиция на изпълнителния директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев.
"Грейт Уол" е първата частна автомобилна компания, която е регистрирана на Хонконгската стокова борса. Нейните продукти са пътнически автомобили, SUV-та, миниванове (MPV) и пикапи. Компанията притежава над 20 дъщерни предприятия с над 18 000 служители.

------------------------------------

Всичко звучи твърде добре (за да е истина, това в скобите не бих искал да ко казвам). След като завода на Монтюпе в Русе заработи, да започне да се строи и завод за цели автомобили!
И то в условията на криза - как мислите!

3
Изтрити теми / Re: Тема за вагони
« on: 07.10.2008, 11:11:52 »
Колко теми за вагоните ще отваряме?

http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=461.0

4
Мисля че на повечето от нас ще е интересно какво е положението с румънската инфраструктурата и нейното развитие. Все пак това е страната с която си поделяме дъното по икономическото развитие в Европейския съюз. Съседни страни сме и заедно се присъединихме към него.
Както знаем икономическото развитие на една страна е тясно свързано с развитието на инфраструктурата. Като този процес е двустранен – развита икономика и внедрени производства допринасят за строенето на пътища, летища и т.н.т., но и наличието на готова инфраструктура привлича инвестиции предоставяйки  необходимата за съвременния свят мобилност. Какво е накратко положението в Румъния:

1.   Пътна инфраструктура.

Румъния по неселение е три пъти по-голяма от България. 21,5 млн. души срещу 7.6 млн у нас. Площа е съответно 238.391 кв. км срещу 110.910 кв. км в България.
Поради сравнително голямата територия на страната и сложното преминаване на Карпатите посредством пътища, държавния апарат по времето на комунизма е решил да строи приоритетно летища за своето придвижване из страната вместо автомагистрали. Така всеки по голям град се сдобива с летище и достъпа на властта до всяка точка на страната е решен. Но строителството на пътища и автомагистрали изостава. Така до паданетъо на комунизма през 1989 година има построен един единствен участък от магистрала А1 Букурещ – Питещ около 113 км. Както и два комбинирани пътно-железопътни моста над двата ръкава на Дунав по трасето на А2 Букурещ – Констанца.

Както у нас, така и в Румъния нещата около инфраструктурата се случват бавно. След началото на прехода докъм 2000 г по пътната инфраструктура практически почти нищо не се е променило. Едва след 2000 са направени първите по сериозни строителни дейности. Построен и въведен в експлоатация е участъка А2 Букурещ – Черна вода около 160 км, като останалите 60 км до Констанца трябва да са готови и през 2009.

Не толкова добреи изглежда положението по най-важана АМ за Румзния А3. Тя трябва да свърже столицата Букурещ със северозападната граница на страната Букурещ-Плоещ-Брашов-Турну магуреле-Клюж-Орадея и от там към Будапеща и Европа. Трасето е дълго 588 км и е свързано със сложно преминаване на Карпатите през прохода Синая.  Обекта е обявен за най големия инфраструктурен проект в Европа с общастойност около 7.2 мрд евро! http://en.wikipedia.org/wiki/A3_(Romania)
Сагата с АМ “Трансилвания”(A3) започва през 2003 когато е подписан меморандум между румънското правителство и американския строителен концерн ”Бехтел” за изграждането на 415 км от нея от Брашов до Орадея в западна и централна Румъния. Стойността на участъка се оценява на 2,2 мрд евро и завършване през 2009 година. Възлагането обаче е директно, без конкурс и разбира се повдига големи съмнения за нередности. Със смяната на правителствата през 2005 обектът е спрян и започва проверка на големия договор поради това, че той е неизгоднен за държавата. В кайна сметка ”Бехтел” продължава строителството със нов срок 2013 година. През август тази година става ясно че 675 млн евро от бюджета вече са изхарчени а от магистралата още няма и един готов километър. (http://www.europe.bg/htmls/page.php?id=16183&category=5) Без коментар. Съдбата и може още дълго да остане неясна.
Тази година е обявен търг за строителство на най-трудния участък от А3 Комарник (?) – Брашов (Comarnic-Brasov). Като 58 км възлизат на около 1 мрд евро!

2003 година е решено Букурещкия околовръстен път с габарити на магистрала да се строи  на два участъка северен (50км) и южен (46 км). Но до строителство и до днес така и не се достига. Със сигурност проблемите по тамошното околовръстно няма да са по-малки от тези по нашето. Терените са много скъпи и отчуждителните процедури ще са тежки.

Към момента в експлоатация са следните две отсечки:
А1 Букурещ – Питещ 113 км
А2 Букурещ – Черна вода около 160 км,

2.   Железопътна инфраструктура.

Според Уикипедия Румъния е сред страните с една от най-добре развитите ж.п. мрежи в Европа, като голяма част от линиите и подвижния състав са модернизорани (незнам доколкото може да им се вярва). Като там се движат голям брой влакове Дезиро и експресни влакове „Синя стрела“. За сзстоянието на румзнските дзржавни железници (),както и за качеството на услугата немога да кажа много. Факт е обаче че експреса от Букурещ до Сучава например (520-530км) стига за по-малко от 5 часа.


3.   Летища

Както споменахме по-горе Румъния разполага с добра развите мрежа от летища, наследена от времето на комунизама. Разбира се че и сега тя се ползва, но предимно от бизненсмени и богатите хора. Всзщност с навлизането в световен мащаб на нискотарифните компании наличието на много летища е един голям плюс. Не е за пренебрегване и факта, че румънските летища са планирани по-добре от нашите. В по-голямата си част летищата им са така направени че да не се налага прелитане през територията на града. Докато и четирите наши летища в София, Бургас Варна и Пловдив това е точно така.

В Румъния има 14 действащи граждански летища:
Букурещ – 2 бр.
Арад, Бая Маре, Констанца, Карансебес((?) Caransebes), Клюж, Тимишоара, Турну Магуреле, Орадея, Сату Маре, Сибиу, Сучава, Яш

Забележка: информацията която е изплозвана е изключително любителска и черпана предимно от интернет. Ще се радвам на поправки и допълнения!

5
Ето че страта идея отново идва на преден план

Quote
Консорциум с чуждестранно участие иска да строи тунела под Шипка
BgNewsroom - 24 Септември 2008, 13:09
Консорциум с чуждестранно участие иска да строи тунела под Шипка Изграждането на тунела под Шипка за преминаване на автомобили провокира интереса на международен консорциум от фирми, съобщи кореспондентът на БГНЕС в Стара Загора.

В консорциума участва строителната фирма Монолит АД, в която акционер е народният представител Иван Стаматов. Включени са още една българска фирма и две чуждестранни, но имената им, не бяха обявени, заради неяснота дали ще реализират инвестиционните намерения. Желанието за изграждане на тунела под Шипка беше оповестено от старозагорския депутат от БНС Евгени Жеков по време на първа копка на модерна сграда в Бизнес парка в Стара Загора. Писмо за инвестиционните намерения е изпратено до МРРБ, но отговор още се чака.
Според депутата е разумно държавата да избере между това да даде обекта на концесия или изграждането му с директни инвестиции от частния бизнес. Обектът е от стратегическа важност, но държавата не може да го изгради със собствени средства, коментира Евгени Жеков. Трасето, което трябва да бъде изградено е 3,125 км. Жеков е съсобственик в Бизнес парк Стара Загора. Той уточни, че на терена, на който в момента се намират търговските обекти на Технополис и Мосю Бриколаж, ще бъдат построени още над 20 сгради с модерна инфраструктура и комуникации, Спа център, ресторанти, магазини на водещи модни марки и др. Съществува идея и за изграждане на билдинг с височина от 100 метра, която ще бъде с впечатляваща архитектура.

6
В темата за състоянието на лифтовете все повече коментираме изграждането на нови такива. Затова правя тази тема, която да служи само да коментираме строителството на нови.
Прилагам две снимки от строителството на седалковия лифт х. Пионерска - х. Рилски езера. Стълбовете вече са монтирани и с темпото което работят до края на годината лифта ще е готов.



7
Една от важните теми към края на годината е тази за големите пари от бюджетния излишък. Мисля си че си струва го коментираме, защото това това пряко ни засяга.

ето малко материал по темата

 
Quote
От bgreporter.com: Безконтролното харчене не е ли всъщност кражба?


Коментар на Михаил Рашев от сайта за качествено медийно съдържание
03.12.2007
Правителството е решено да изхарчи един милиард лева. 1 000 000 000.
Същото това правителство, което по време на злополучно завършилата учителска стачка се кълнеше, че няма от къде да вземе дори стотинка, с която да увеличи мизерните им заплати.

Нагло финансовият и просветният министри обявяваха на нарочни пресконференции, че биха могли да увеличат заплатите на стачкуващите, но само ако вземат парите, определени за пенсиите на онези нещастници, които облечени с дрехи и обути в обувки от миналия век, все още са живи.

Така успяха да настроят пенсионерите срещу учителите и постепенно да удавят стачката в лицемерни лъжи и откровена наглост.

И сега същите тези хора, оказали се по върховете на административната пирамида, са твърдо решени да харчат. Много да харчат.

За какво възнамеряват да изхарчат парите ни?

Високомерно ни съобщиха - за прословутия телефон 112, за някои започнати, но незавършени проекти, както и за подобряване на инфраструктурата. Толкова.

Само че тел. 112 трябваше да заработи да края на годината, това е изискване на ЕС. Нещо повече - същите тези управници са подписали съответното споразумение. Сега ни уведомяват, че телефонът не е готов. Не ни уведомяват, премълчават си, че защото не е готов ЕС ще ни наложи голяма глоба. Cпестяват ни лошите новини, да не се депресираме и да не загубим вяра в светлото бъдеще. Само че този фамозен телефон ще го платим два пъти - веднъж изграждането му, макар и закъсняло и втори път - глобата от ЕС.

Възниква справедливият въпрос - кой е виновен, че два пъти плащаме за едно и също нещо? Отговор, разбира се, няма! И няма да има, докато не се научим да питаме. Да питаме толкова настойчиво, че на висщите държавни служители дори и през ум да не им минава, че могат да не ни отговорят! Но това е друга тема.

Огромно харчене щяло да има и за започнати, но недовършени проекти. А те били недовършени поради недофинансиране. На нормален човешки език това означава - поради свършване на парите. Само че - кой е направил тези разчети? Кой би започнал нещо, знаейки, че няма как да завърши? И защо този човек все още е висш държавен служител? Кога ще ни отговорят - писах по-горе.

А за подобряване на инфраструктурата изобщо няма смисъл да се говори. Това е или откровена неграмотност, или невероятна наглост. Но и в двата случая е показателна за манталитета на българската администрация.

Според експремиерът Костов няма дори технологично време да се похарчи тази огромна сума в оставащите до края на годината двайсетина работни дни.

На което пък управляващите отговарят, че са достатъчно кадърни, за да свършат обещаното - да похарчат един милиард лева. И като ги гледам - наистина са способни!

Тук е моментът да припомня, че един от използваните от управниците доводи, за да не увеличат заплатите на учителите беше инфлацията. Учителите щели да имат по някой лев по-вече, щели веднага да изхарчат тези левове и в резултат ето ти хиперинфлация и държавата рухва! Страшно, нали!

А сега, като ще пръснат много пъти повече пари какво става с хиперинфлацията!

А с рухването на държавата?

До края на годината е формиран бюджетен излишък от 3 300 000 000 лева. Тоест, тези пари не просто са взети от нас, те са надвзети. А през следващата година тази сума ще е още по-голяма.

Защо? Такъв прецедент имаше преди няколко години в САЩ. Тогава президентът Буш разпореди парите да бъдат върнати на хората. И всеки си получи своя чек. Тук такова нещо е невъзможно. Те дори не смятат за нуужно да ни уведомят как ще похарчат парите ни, камо ли да ни ги върнат.

Вече писах до кога ще е така...


По груби сметки ако 800 млн бяха дадени за 13 заплата на бюджетните служители, то около 300 млн под формата на данъци осигуровки и ДДС или 40% от тях, щяха да се върнат отново в държавната хазна.

8
Quote from: blagun
3. Недоумявам от опитите транзитната магистрала - северно околовръстно шосе да се приближи към София. Нали там щяха да стават китни предградия! Какво е мястото на международна магистрала през тези китни предградия? А също през Обеля и Надежда???

Северната дъга няма да се доближи до града. Тук става въпрос за градска магистрала "Северна тангента" започваща от пътната детелина между Ботевградско и Околовръстното и стигаща до Обеля. Този обект е от голяма важност за трафика в София. Тази магистрала ще е от ранга на Цариградско, без светофари и кръстовища на едно ниво и ще разтовари значителна част от транзитния трафик посока изток - запад. В статията се посочва, че ще поеме международен трафик, но временно. А наистина по-удачния вариант на този етап е да не се разширява сегашната северна дъга до АМ а да се построи първо Северната тангента, която ще спомогне и за развитието на цяла северна София.

9
Във вторник по немската ZDF гледах предаването "Фронтално 21". Направо паднах от стола от фактите, които се изнесоха там.
Ето и линк към филмчето с темата от предаването:

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/279198?inPopup=true#

Съжалявам че е на немски (няма как). Но ще се опитам да попреразкача малко.
Значи става въпрос за следното: Определени икономически кръгове във висшето управленско ниво прокарват проекти за големи инфраструктурни обекти, предимно железопътни - конкретно новата централна жп гара в Берлин, която е готова вече около 1 година, както и бъдещата централна гара на Щутгарт, наречена Проект "Шутгарт 21".. След това строителни концерни близки до управляваще посочват приблизителната цена на обекта. Дотука няма, разбира се,  нищо лошо. Оказва се обаче, че каточели е правило тази цена да е винаги около 2 пъти по-висока. Така например гарата в Берлин по план е трябвало да струва около 650 млн евро, а с анекси към договорите, изпълнителите са получили повече от 1 милиард. Документите и становищата от специалистите, които са също са в играта са със силно занижени стойности и са технически необосновани. Но понеже става въпрос за национални обекти те са поверителни за общественоста и не могат да бъдат проверени. В крайна сметка трябва да се вземе решение да се или да не се строи дадения обект, според цената, и понеже тя е занижена се стига до това той да се построи. След това с анекси се стига до реалната цена или даже до по-висока (никой не може да докаже), и политиците покровителствали проекта вземат парче от тортата.



За съжаление интернет версията на темата е поорязана и други интересни обекти не са показани. Два от поголемите са следните:
  1. Проекта "Интеррапид" - 37 км отсечка от летище Мюнхен до центъра на града за магнитна железница, и най-бързия влак в света стигащ само за 10 мин. С първоначална стойност 1.85 млр. евро. Тук прогнозите на странични специалисти са че цената може да стигне 3 млрд. Но ако се излезе официално с тази цена проекта никога няма да види бял свят или поне не в скоро време.
 2. Реконструкцията на Летище "Шонефелд" в Берлин. Обект започнат лятото миналата година и на първоначална цена около 650 млн, но както върви ще надмине 1 млрд.

Надявам се да съм могъл да го преразкажа разбираемо и инфото да ви е било интересно. Знам че някой ще кажат че германците са богати и могат да си позволят разхищения и скъпи проекти. Но идеята на темата е да обърна внимание към корупционните практики, които ги има и в чужбина.

Искам също да спомена и че "Щрабаг", които правиха нашето летище спечелиха търга за строителство именно с много (нереално) ниска цена и с намерението за анекси но нестана... С изключение на едни 4.5 млн за промяна на начина на фундиране!

Pages: [1]