Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 612
1
Първият N1 в посока Люлин може да се включи от Орлов мост в 23:52, за да направи връзка с последния А184 от Т1 и Т2

2
по Солунска и от пощата отново по Гурко, но няма да стане.
Тъкмо този завой към натоварената двупосочна Гурко изглежда, ако не невъзможен, то доста труден.
Не би трябвало катеренето по Кирил Видински да е проблемно.

3
10 тм през Баучер - Св. Наум - Черни Връх - Евл. Георгиев - Гурко с връщане през Стамболийски - Пл. батенберг до Орлов мост и по Евл. Георгиев към Черни връх.
Заради липсата на ляв завой към Гурко не може да върви по Васил Левски в посока Македония. Но поне на връщане може. Или даже по Раковска-Патриарха-Нансен-Черни връх. По Евлоги Георгиев си е направо А94 от СУ чак до Семинарията.

4
Ще има прехвърляне на пробег към СА, който ще обслужва линията 10 тм от Зоопарк до Пл. македония.
За липсата на изолиран трамваен маршрут и за автобус 10ТМ беше ясно. Хубаво, че е до Македония, но по какъв маршрут?

5
Някой ще ми отговори ли на въпроса за спиркознаците с логото на СКГТ?
Ако някой знае, ще ти отговори. Ако някой е намерил снимка, ще я публикува. Повторението на въпросите не само не е етично, но се и НАКАЗВА!
Но за да пишеш история на нещо, свързано с градския транспорт (изобщо за всяка тема, която представлява интерес за теб), означава да се поровиш - в архивите, в старите вестници в Народната библиотека, специализирани сайтове (Стара София, LostBulgaria) и т.н. Можеш да видиш публикациите на потребителя София 100, за да видиш, какво означава сериозно ровене в архивни документи и снимки.

6
Таксуване:
Една система за таксуване трябва да бъде достатъчно опростена. Вашето предложение за контакт с автомат на качване и слизане от возилото предполага, че примерно на Орлов мост трябва да има няколко стотици автомата, за да поемат всички качващи се и слизащи, без да се образуват опашки.
Общо взето тарифирането на разстояние е изключително сложно и неочевидно. Човек трябва да разполага с компютър, за да пресметне, колко ще му струва пътуването примерно от блок 321 в Младост до блок 611 във Връбница. Затова се практикуват или почасови билети, или зониране. От дълги години на територията на Столична община (от Пасарел до Мрамор) зониране няма, така че евентуалното му въвеждане би довело до сериозни протести. Единствен смислен вариант са почасовите документи за пътуване, позволяващи неколкократни прекачвания в рамките на определено време. Такава система е изключително проста и може да работи и с хартиени носители (както в много градове по света). Иначе сериозна реформа е създаване на такива абонаментни карти, че мнозинството пътници да пътуват с карти за различни срокове, а единични почасови билети да купуват само гостите на града и инцидентно пътуващите.

7
По първоначална информация Графа се започва от 06.05.2018. :)
Е, на 6-ти май хората ще ядат агнета. На 08.05. започва ремонтът.

Вчера някъде четох или чух, че етапите ще са няколко и ще се проточат и през следващата година. Така че надали ще оставят всичко от Алабин нататък без транспорт през цялото време. Ремонтът ще започне от Алабин и след първия етап със сигурност може да има пендели в готовия нов участък, чиито маршрут ще прогресира по Графа в следващите етапи.

8
Мястото е достатъчно за рампа а моста е достатъчно висок. Явно не искат да бръкнат в гъза на нещастниците от макдоналдс.
Да допуснем, че Мостът на въздишките е достатъчно висок. Но не и естакадата от бул. Пенчо Славейков: тук. Да се копае и да се свали нивото на двете слети реки е, меко казано, налудничаво. А и всички упражнения за ускоряване на трамвая до Борово отиват по дяволите в безсмислена обиколка на НДК.
Същият този архитект имаше и по-голям бисер - единен трамвай 617: тунел НДК-Черни връх-Спартак-пробив до Витоша-пазар Иван Вазов-пробив до П.Ю.Тодоров и по България - до Борово. Така се получава един единствен трамвай, а боровци за лев и шейсет получават ежедневни екскурзии из цяла Южна София.

9
Още малко бъдеще тазигодишно време:
Quote from: Транспорт за София
Днес на пресконференция за представяне на програмата за предстоящи ремонти, кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че общо 20 обекта в града ще бъдат основно ремонтирани. В програмата са предвидени ремонти на улици и булеварди, за някои от които строителните дейности ще продължат в период от 2 години, а едни от най-значимите дейности ще се извършват по ремонт на релсови пътища.

Един от първите обекти, с които ще стартират строителните дейности е реконструкцията на ул. „Граф Игнатиев“, която е предвидена за датата 8-ми май. Ремонтите ще започнат от ул. „Алабин“ и ще се извършват поетапно. „Това ще е най-тежкият обект. Предвижда се подмяна на водопровод, канализация, трамвайни релси и пътни настилки. Това е един от ремонтите, които ще продължават и през следващата година“, обясни кметът на София Йорданка Фандъкова.

Други обекти, за които са предвидени ремонтни дейности на релсов път са ул. “Каменоделска”, бул. “Цар Борис III”, както и отсечката по трамвайната линия по бул. „България“, която беше спряна заради строителството на метрото. През този строителен сезон е предвиден ремонт на подлеза на бул. „България“ , както и за участъка от бул. „ Ив. Ев. Гешов“ до бул. „Гоце Делчев“.
 
Строителствата през лятото ще продължат и с работа по обекти от миналата година като разширението на бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Монтевидео“.

 Преасфалтирани ще бъдат бул. „Христофор Колумб“, Източната тангента и бул. „Васил Левски“ в отсечката между СУ и бул. „Патриарх Евтимий“.

Само до няколко седмици предстои да стартира и работата по ул. „Филип Кутев“, като първоначално там ще работи Софийска вода, след което ще се извърши разширение и преасфалтиране на участъка.

Предвиждат се още ремонти на малките квартални улички. Кои точни участъци ще бъдат реконструирани ще решават районните кметове. Всички ремонтни дейности е предвидено да да приключат до началото на учебната година.

За тази година е предвидена и специална програма за ремонт на тротоарите като тя ще тече в период от 2 години, през които ще се извършват ремонти на тротоарни настилки, както за централните части на града, така и за крайните жилищни райони. Общият бюджет, с който разполага програмата се равнява на близо 10 млн. лв., които ще бъдат оползотворени единствено за тротоарни настилки.

10
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 18.04.2018, 12:13:05 »
А решителност за промяна на Закона за реституцията няма
Този закон вече не действа - реституцията е завършена и поразиите са нанесени, връщане няма. Много просто беше - ОУП трябваше да предхожда реституцията, но стана обратното.
Но бедите продължават заради духа на Закона за устройство на територията. Там всеки обект се разглежда във вакуум - ако удовлетворява минимални отстояния от непосредствените съседи, значи е ОК и никой не може да го спре. Не мисля, че нещата в по-голямата част на Младост са фрапантни в това отношение с изключение може би на района зад 125 СОУ в Младост-1 и западно от Йерусалим. Но нещата в Кръстова вада, Витоша, Манастирски ливади са брутални - там няма нормални вътрешноквартални улици, даващи няколко връзки със съседните артерии. Озеленяването е близко до нула. Колкото и да е красива една сграда, тя не е във вакуум и следва да се разглежда с прилежаща инфра, транспорт, соицални и обществени заведения, паркове и т.н.

Наясно съм, че един районен кмет не може да оправи нещата. Но и не може да действа единствено деструктивно. А чисто конструктивно Младост отдавна чака:
- пробива Ляпчев-Копенхаген
- пробива Бъднина-Сахаров
- пробива Йерусалим-Сахаров, спестявайки двойната ес-ка
- тролея в Младост-2
- трамвая от Дружба
...

11
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 18.04.2018, 11:57:59 »
В повечето големи градове, вкл. София, транспортните оператори са няколко. Въпреки това си има интегрирани системи на транспорта. Просто методиката транспортният оператор да се издържа единствено от билетчета е тотално сбъркана. "Ефектите" си личат, когато операторите зарязват разписанията, а се позиционират на минута-две пред конкуренцията.
Европейските правила забраняват директно субсидиране на транспорта, но субсидирането минава през покриване на социалната му функция (ученици, пенсионери, инвалиди и други пътуващи с намаление) от МТСП или общината.
"Интегрираността" на русенския транспорт води до това, че абонаментните карти даже са далеч по-голямата софийска система на ГТ са по-изгодни.

12
И с анцузи по-големи ли са почивките? Или за всеки упрек се скимти все едно и също? Както онези мангали, извършващи най-гнусни престъпления, се оправдават, че били бедни.

P.S. Сега прочетох, че служителите в IT фирма може да са затворници и много се смях! Да не говорим, че тези "затворници" могат и от къщи да си работят, но това трябва да е "домашен арест"! :laugh: :laugh: :laugh:

13
Както Емо Шиваров откри, че единствено софийските баби са по-бамбашка баби от всички други баби, така Жоро твърди, че софийските ватмани и шофьори са по-бамбашка от всички останали. А има и по-топли, както и по-студени места от София. Но не от вчера е възприето водачите на всякакви обществени пътнически превозни средства - автобуси, трамваи, кораби, самолети, влакове да са униформени. "Бригането" си е чисто психологическо - чисто технически даже самолет може да се кара в анцуг. Но имиджът, който създава човекът зад волана/контролера в анцуг, е за клошар или изкопчия. Нечистоплътността подсилва този "имидж". Именно тази ниска бариера на респект отключва агресия в разни първосигнални индивиди. То ако облеклото нямаше значение, разни политици, банкови кредитни експерти и т.н. масово да бяха с анцузи. По сходни причини на места, пълни с боклуци, хората много по-лесно хвърлят своите боклуци, отколкото на изрядно чисти места.

14
Струва ми се че леко бъркате с това 400. От самото пускане на автобусите до мл.4 имаше 76 и 114, после експрес 276.
Със сигурност през есента на 1981 единственият транспорт до Младост-4 беше А400. Една колежка ни кани на ново жилище там.

15
^^ Това е вторият "по-нов" модел ремаркета. На това явно са му преработени стъкла, няма причина всички да са неотваряеми. При всички случаи е имало централизирано производство, тъй като във всички градове изглеждаха по идентичен начин. В продължение на 10-15 години се изписваха с блажна боя регистрационните номера на всички автобуси и камиони, вкл. ремаркетата им.

16
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 18.04.2018, 01:05:28 »
Ха, сготвили са я. Няма нищо изненадващо. Сега ще сложат "правилния" човек и всичко е точно.
С нищо не могат да се оправдаят действията на управник, който бави разрешителни под уж благовидни популистки предлози, а практически - за да си вдигне цената. Нищо чудно - това не е нито първият, нито последният "зелен", който действа така.
Колкото до политическия гръб: Кадиев като виден популист я подкрепяше, щом като другите популисти от БСП в общината си изпасуваха на пушилките и, значи не им е интересна (не си изпасуваха на пушилката на "Спаси София" примерно).

Това, за което я подкрепям, е, че бави разрешителното на небостъргача на нашия калкан (до МС Малинов) заради неадекватен план на извозване и подвозване на материали. На това място само дирижабли могат да свършат работа!

17
Бе какво отопление в ремаркетата? То на старите нямаше отваряне/затваряне на вратите от шофьора, ти отопление! Не че в автобусите имаше особено отопление. Ремаркетата бяха два модела - на снимката до СУ е по-старото, по-новото беше по-аквариуместо. С навлизането на Икарус 180 доста понамаляха: специално в Русе останаха най-вече на Мартенската линия (на снимката). Междувпрочем, по Мартенската линия никога не са се движили съчленени. Както и Икар посочи, последните изчезнаха с появата на Икарус 280 през 1974 - поне в Русе.
Неповторимото им лашкане на задната седалка привличаше като магнит нас, учениците. Не завиждам на нещастните кондуктори, които по цял ден са се лашкали в тези ковчези.

18
Той не знае моделите, на всички тези 706 РТО, М80 и 11Г5 им вика само старите Шкоди. Каза нещо от рода на "едни заоблени, с двигател отпред, дето много друсаха"

Интересно защото тогава 11Г5 са били чисто нови, ама те и трите са на едно шаси и возят еднакво.
Шкода 706 РТО беше отличен за времето си автобус, не случайно и до наши дни има немалко музейни ветерани в движение. Докато нашите Чавдари винаги са си били разхлопани гетинаксови кутии, капещи отвсякъде. Като ученици правехме екскурзии предимно с Чавдар М81. Понякога се случваха Шкоди и щяхме да се избием, кой да се вози на Шкодата. Просто и като конструкция, и като качество изобщо не можем да се мерим с тях. На Чавдара му вибрираше и скърцаше и последния гетинакс, докато при Шкодата си е съвсем друга работа.

19
1. Потвърждавам за А400 - завърташе на детелината на 7-ми километър и тръгваше от ХМС. Обслужваше се от Чавдарки 11Г5.
Кои години е било това?
1980-82. След това бавният дотогава А76 до Младост-1 стана хипербърз до Младост-4, като подминаваше Окръжна болница, бл.222 и бл.224. Всъщност първото ми возене с бързия А76 се случи като недоразумение: от Плиска се качих за една спирка до института (спирка "Студентски общежития"). Но едната спирка се оказа ХМС.

20
1. Може ли някой да потвърди това, имало ли е наистина линия 400, с какви автобуси се е обслужвала. И от колекционерите, ако имате може ли да снимате табелки на тази линия, ако имате запазени разбира се.

2. Също друго интересно, че по 13-ката май са се движили последните в София Чавадри М80, Шкоди и такива автобуси от старото поколение, някъде началото на 80-те Нищо чудно и на 400 да са били такива, защото човека каза че са пускали "най големите останали антики" там според него.
1. Потвърждавам за А400 - завърташе на детелината на 7-ми километър и тръгваше от ХМС. Обслужваше се от Чавдарки 11Г5.

2. По А13 се движеха Шкоди РТО 706 до началото на 80-те. Снимката със стария Чавдар е от по-ранни години.

3. Икаруси 180 се движеха по А1 и А3 до края на 70-те.

4. Чавдари М80 не помня да е имало по градски линии от 1977 насам. Виждаха се по кремиковските за последно.

5. Първите Чавдари 11Г5 с отварящи се навън бели двукрили врати изчезнаха за нула време - преквалифицираха се на аварийни или са ги шитнали по провинцията. В София се движеха изключително със сгъващи се врати. А иначе Чавдари 11Г5 имаше по много линии - освен крайградските и излетните: 4, 10, 60, 72, 75, 84, 105, 106, 200, 114,120,... В средата на 80-те настана масова Икарусизация.

Pages: [1] 2 3 ... 612