Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 583
1
Всъщност как е вариант 2: използва се трасето на ТМ6 като десният му коловоз в посока НДК става на рампа, по която вървят ТМ1 и 7 двупосочно, а по левия върви ТМ6 двупосочно?
Тъй като се получават 2 едноколовозни трасета, тук стои проблемът с автоматичните светофари, предотвратяващи насрещни ситуации. А именно: трамвай идва от спирката на Петте. Как ще се индикира, дали е ТМ1/7, за да се включи горният светофар за идващите откъм Пилоните или е ТМ6 и трябва да се включи долният светофар за идващите откъм тунела?

Ако рампата за 1/7 се изгради вляво откъм 20 ОУ, както беше началният вариант, може ТМ1/7 да нямат изобщо едноколовозен участък. Платното за нерелсовите към тунела се премества с лента надясно, като шестицата е едноколовозна в зоната на стеснение заради рампата отляво. На пръв поглед изглежда добре, но пресичането под остър ъгъл на трасето на ТМ1/7 с пътното платно не е безопасно, а и завоят в началото на тунела ще се изостри заради обратния преход от едно- към двуколовозно трасе.
Друга екзотика е, ако спирката се премести откъм 20 ОУ, а след нея шестицата пресича пътното платно по едноколовозно трасе. Но това разваля удобната връзка между трамвайната и тролейната спирка.

2
Явно са му обяснили, щом е знаел да гони от паметника Левски Кракра. Но се е залисал човекът и като е видял разкопките, се е усетил за издънката. Стереотипът е силен - след толкова години по един и същ маршрут маневрите стават машинално.
През Сточна би натрупал огромно закъснение, което няма да избие даже и без престой в Левски. Предвид, че в момента кръстовището Левски/Дондуков не е в обичайното си състояние, е оправдана маневрата, ако не е подложил на риск други участници в движението.

3
И също така че там се държат мръсните пари на планетата. Като индустрия са по-слаби от Германия и Австрия.
Ами то точно затова мръсните пари са при тях. Ако банковата им тайна беше разтегливо понятие, нямаше да има при тях нито нацистко, нито каквото и да е било диктаторско злато.
И сигурно по тази причина на фюрера изобщо не му е минавало през ум да приобщи немскоезичните швейцарци (2/3 от всички) към фатерланда. А и Швейцария твърдо е отказвала да дава убежище на бягащи от Райха евреи. Колко чернилки и колко турци е пуснала - бъдете сигурни, че са си направили сметката точно като швейцарски часовник.

4
Всъщност в момента, в който СО спряха машрутките, защото вече имало метро, започна нова вълна от автомобили втора употреба.
Никой не е спирал маршрутките - те се самоспряха. Даже Владайската М22, която е далеч от всякакво метро. Но това е друга тема, нямаща нищо общо с обсъжданата.

5
Ами представи си за момент, че хората работят и не ходят по гарите за безсмислени разходки, а само да пътуват оттам. Освен това да ми подскажеш, ако съм в Берлин, как да си закупя запазено място за влака на връщане Варшава-Берлин? Да чакам седмица да ми го пратят по пощата ли? Тъпо, тъпо...

6
За протокола официалното съобщение на ЦГМ:
ОТ УТРЕ (22.07.2017) ДО 14.09. 2017 СЕ ЗАТВАРЯ В ДВЕТЕ ПОСОКИ УЧАСТЪК ОТ БУЛ.„ДОНДУКОВ”
Промени в трамвайни, тролейбусни и автобусни линии. Закриват се спирки
Обект “Реконструкция на бул. „Княз Ал. Дондуков” в участъка от ул. . „Кракра” до ул. „Сердика”

- ВОД за участъка ул. „Кракра“ – бул. „Васил Левски“ затваря от 00.00 часа на 22.07.2017 г. до 24.00 часа на 14.09.2017 г. посочения участък и се въвеждат промени в организацията на движение:
1. забранява се влизането на пътни превозни средства /ППС/ в двете посоки по бул. „Княз Ал. Дондуков” между ул. „Кракра“ – бул. „Васил Левски“
2. въвежда се двупосочно движение на ППС по ул. „Кракра” между бул. „Княз Ал. Дондуков” и бул. „Янко Сакъзов”, като се забраняват престоят и паркирането
3. забраняват се престоят и паркирането на бул. „Янко Сакъзов” на по 50 м след ул. „Кракра“ в посока ул. „Сан Стефано“
Център за градска мобилност ЕАД, дирекция “Паркиране и мобилност” ще закрият местата за почасово платено паркиране в обозначените за ремонта места.

От 04.30 часа на 22.07.2017 г. до 24.00 часа на 14.09.2017 г. се въвежда временна организация на обществения транспорт както следва:

Трамваен транспорт:
1. Трамвайна линия № 20 да се движи по временния маршрут от депо Искър до площад “Васил Левски”.
2. Трамвайна линия № 22 да се движи по временния маршрут от автостанция Изток до площад Васил Левски.
3. Трамвайна линия № 22А продължава да се движи по маршрут от ж.к. Красна поляна до Младежки театър. Линията продължава да работи по действащите разписания
4. Трамвайна линия № 23 продължава да се движи от ТМ ухо Гео Милев до ул. Обиколна /ж.к. Дружба 2/. Линията продължава да работи по действащите разписания

Тролейбусен транспорт - тролейбусни линии № 1, 2А и 4:
• в посока център маршрутите се възстановяват по ул. “Кракра”. Остава закрита спирката с код 2012 “Ул. Кракра” на ул. “Кракра” в посока СУ “Св. Климент Охридски”
• в посока съответно ж.к. Левски Г и ж.к. Хаджи Димитър: : от бул. „Васил Левски”, надясно по бул. „Янко Сакъзов”, наляво по ул. „Кракра”, надясно по бул. „Княз Александър Дондуков“ и по маршрутите
Тролейбусите от №№ 1, 2А и 4 да спират на съществуващата временна трамвайна спирка за трамвайни линии № 20 и 22 с код 6103 “Площад Васил Левски” на бул. „Янко Сакъзов“ след бул. „Васил Левски” в посока съответно ж.к. „Левски Г” и ж.к. „Хаджи Димитър”
В участъка от спирка с код 1699 „СУ Св. Климент Охридски“ до спирка с код 1858 „ул. Бяло море“, тролейбусите от посочените линии ще се движат на дизелови двигатели.
Автобусен транспорт, АТ Малашевци:
1. Автобусна линия № 78 /само в посока Централна гара/: от кръстовището бул. “Княз Александър Дондуков”/ул. “Злетово” надясно по ул. “Злетово”, наляво по бул. „Ген. Данаил Николаев”, площад „Сточна гара” и по бул. „Сливница” по маршрута до Централна гара
В обратна посока маршрутът не се променя.
2. Автобусна № 79 /само в посока Стинд 2/: от кръстовището бул. „Княз Александър Дондуков” – ул. „Злетово” надясно по ул. „Злетово”, наляво по бул. „Ген. Данаил Николаев”, пл. „Сточна гара” и надясно по ул. „Константин Стоилов” по маршрута до „Стинд 2”
В обратна посока маршрутът не се променя.
3. В променения участък автобусите от линии № 78 и 79 да спират на спирка с код 1857 “Ул. Бяло море” в посока площад Сточна гара.
Временна автобусна линия № 20ТМ: маршрутът се скъсява от пл. Централна гара до пл. „Васил Левски”. Линията да работи по разписания:
Закрити са спирки:
• с код 0297 „Бул. В. Левски“ на бул. “Княз Александър Дондуков” за трамвайни линии № 20, 22 и 23 и автобусни линии № 78 и 79 в посока център;
• код 0298 „Бул. В. Левски“ на бул. “Княз Александър Дондуков” за трамвайни линии № 20, 22 и 23 в посока гара Подуене
• с код 2012 „Ул. Кракра“ на ул. “Кракра” за тролейбусни линии № 1, 2А и 4 в посока СУ Св. Климент Охридски”



7
Разни / Re: Пазарите в София
« on: 21.07.2017, 11:59:54 »
В градовете - не само в големите, в Гърция и Италия име седмични пазари. За половин ден се затваря цяла улица или голяма тревна площ (в Солун е цял квартал). Изникват безброй сергии или опъват навеси пред бусовете си. Има огромно предлагане на зеленчуци, плодове, месо, риба, а също така - дрешки и джунджурии - най-вече Made in China. Цените са доста изгодни, затова и стълпотворението е сериозно - и то най-вече от местните жители. И не съм виждал нито един касов апарат на подобни сборища. Ето какво представлява централният площад в Сан Джиминяно в подобни дни: https://cookingintongues.files.wordpress.com/2013/01/img_3079.jpg, https://cookingintongues.files.wordpress.com/2013/01/img_3085.jpg
Разбира се, след това има основно миене на пазарните площи и така - до следващата седмица.

Отделно има базари пред Коледа, Великден, патронния празник на градчето и други поводи.

8
Разни / Re: Пазарите в София
« on: 21.07.2017, 11:45:07 »
В Дървеница през 90-те беше предвиден пазар в горната част на зелената ивица - срещу Лесотехническия. Направиха удобна площадка, сергии (тогава нямаше големи козирки). По неизвестни за мен причини този пазар не тръгна, въпреки че най-близкият съседен беше в Мусагеница срещу НСлС. В крайна сметка на мястото на неосъществилия се пазар сега е Фантастико.

9
Какъвто и да е вариант, едноколовозни трасета не трябва да има.
А ако случайно има, да не е със стрелки, а с "прибрани коловози".
Едноколовозно трасе на ТМ6 не би създало проблеми, но това не е така за едноколовозно по ТМ1/7.

Колкото до перспективната идея на фафан за трамвай по Евлоги, тя е реализируема и при варианти 2 и 3, не само при 4. Но си я представям по-скоро като трам-бус ленти по Евлоги, доколкото разрушкване на зелената ивица и канала едва ли биха допуснали еколозите. А и все още са живи доста от свидетелите на голямото наводнение от 1983.

10
в който пуснат 6 на 5-6 мин.
Как си представяш 1, 6 и 7 в пакет по Ботев, ако 6 и 7 са по на 5-6 минути, отделно 8 и 10 от Македония до Възраждане?

11
Защото Юридическата дирекция на общината - който не я е хванал, той не я е бил. Нито концесиите, нито наредбите за билетите, нито за общинските такси се доглеждат. Нещата през 2016 са били отписани вече. Формално погледнато, концесионерът би могъл да оперира по техническите критерии от 2009 - съдът нито от Евро 6 се интересува, нито от стойността на концесионната такса.

Причината е някъде в първите страници на темата: през 2007 бяха обявени три големи пакета - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=587.msg24777#msg24777, после се даде частичен заден ход (което също може да е подозрително - пускаме нашите концесионери, спираме чуждите). После през 2012 Любомир Христов се правеше на герой, че ще прекрати незабавно концесиите. Изобщо политиката на СО по концесиите е едно безкрайно лашкане във всички посоки. Дали по користни подбуди или от управленска недостатъчност - няма да го коментирам.

За любопитните припомням третия неосъществил се пакет:  56, 57, 67, 75, 78, 79, 82, 100, 101, 213 и 214 - малко селско-цигански линии, но и някои твърдо съчленени.

12
Е нали намалената транспортна задача намалява приходите на концесионера? Нещо май се оливаме в детинщини! Дискусията се кретенизира тотално!

13
нови автобуси от марка, която вече е експлоатирана по родните пътища и общо взето са ни известни всички техни проблеми
Ами ще видим през следващите години, кои автобуси ще се представят по-добре - Ютонгите или ВМС-тата.
Може да има по-чисти и по-малко чисти частни превозвачи, но съм сигурен, че няма частен превозвач, който да избере автобусите си по критериите на великия търг за 110+30 автобуса. Нека припомня - "китайците" изпреварват по разходи другите участници след 107000 км пробег според депозираните официално данни на участниците: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=7728.msg100133211#msg100133211.

14
То дискусионно е изобщо омешването в един пакет на разнородни по същността си линии...

15
Вариантите 4* не са лоши, но без ухо около ССЦ наистина не си ги представям. Дано да се върви към вариант 3.
Нямам представа за вариант 2, какво е искал да каже авторът: едноколовозна рампа при 20 ОУ и едноколовозно трасе преди захода в тунела (и защо е необходимо?). Малко хаотично става: ТМ1 и 7 ще "танцуват" на кръстовището при Петте кьошета: спирка отдясно, после престрояване вляво... Вариант 2 не е много по-удачен от сегашния Вариант 1: от гледна точка на трамвайното движение даже е по-зле, само дето не пречи на съда.

16
Да не почваме пак за ланския сняг!

Кой е ланският сняг?
За обиколката по стария Малинов при ХИТа. Всичко по темата е казано и от година вече не е актуално.

17
А защо не са си поръчали автобуси, отговарящи на характеристиките на линиите от търга?
Няма такова мъгливо понятие - характеристика на линия. Има (или няма) в обществената поръчка описание на минималните изисквания за возила и това описание може да е на ниво маршрутна линия. Това, че някой в предната концесия беше пропуснал А204, а сега - А86, си е проблем на писачите на тръжна документация.
Макар че съчлененият статус на А86 е дискусионен за разлика от очевадната необходимост по А204.

18
Вашите разсъждения са, все едно че човекът живее около гара Бургас. Директната връзка на Царево, Приморско, Созопол, Слънчев бряг и т.н. натежава доста за автобуса. Прекачването и чакане в пека на гара Бургас не е оферта през лятото. За мен, както и ozzy посочи, оптимално решение е спален вагон от Бургас, но ако се пътува през деня - по-добре с автобус.

19
А да, точно защото българинът е алчен. Иска, иска, иска. Интересно ми е какво ще стане когато и усвояването им се види малко.

Какво ли? Ами виж този комшия в стария ми блок: https://www.google.bg/maps/@42.6515359,23.3561069,3a,16y,144.98h,107.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbjvi7v-inGoW5A6sbGSDCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
Виж внимателно трите апартамента един над друг в края на по-високото тяло! Нееее - не са три, а е един апартамент - тризонет, построен от собственика на крайния апартамент от първия от етажите на по-високото тяло. То се вижда, че не е в стила на блока с гофрираната ламарина пред прозорците. Екстра - тераса-градина върху общия покрив на ниското тяло. Допълнителна "екстра" за съседите му отдолу - теч поради нарушената хидроизолация и напояването на градината.
Та такива ми ти работи!

20
Не се споменава също така, че идващите от „Филиповци“ нямат опция за завиване наляво по СОП, което налага заобиколки през кръговото, но дори и някои хора да считат това за адекватно решение аз силно се съмнявам, че който и да е квартал трябва да става заложник на такива инфраструктурни неуредици и хората да се принуждават да заобикалят оттам и отсам.
Е хайде сега, превземки! Хората от Изток имат ли възможност да завият наляво по Цариградско към центъра, без да минат през Винарово колело? А тези от The Mall и околните бизнес сгради към Младост? И хиляди още примери. Когато бях в Белград, гаражът беше срещу хотела, от другата страна на бул. Теразие. Но обикалянето, за да спра пред хотела да товаря багаж, беше няколко километра, тъй като в централната част на Белград левите завои на булевардите са забранени.
У нас се робува на някакви обичаи, останали от каруцарските времена и калните пътища.

Връзките по кръговото (с включена връзка Дертлиев) и по Царица Йоанна са напълно достатъчни, други - само за пешеходци. Както междувпрочем на Ботаническата градина и на Царско село.

Pages: [1] 2 3 ... 583