Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 598
1
Както и да въртите нещата, 60 съчленени автобуса си трябват. 345-ците не са вечни, след тях МАНовете 262... Добре дойдоха Lion's city-тата, но минаха 3 години без други съчленени и започва 4-та. 

2
Преди няколко дни коментирахме, че не е подадена оферта за дълги. Ако искаме качествени - явно трябва да се копи/пейстне тръжната документация за МАНовете. Явно с тези условия следващите печеливши ще са БелКомунМаш или ЛиАЗ.
Все пак какви са отзивите от няколкомесечната експлоатация на ВМС в МТК спрямо Ютонгите (макар и дизелови)?

3
Дано всички тролеи ги ремонтират по-скоро и им върнат вида когато ги получихме.
Да не би в Швейцария да ги изпращат за ремонт? Защото поне в София ремонтите в депото се ограничават до лошо нанесена нова боя.

4
Разни / Re: Топло
« on: 12.12.2017, 22:14:22 »
По добре да помислят как с европейски средства да стимулират хората да ползват еко горива !
Повечето възможни мерки са на държавно, а не на общинско ниво:
- високи екотакси за твърдите горива
- нулев акциз на газ в бутилки за отопление
- нулев акциз на газьола за отопление (в Гърция дизелът на бензиностанция е към 1.25-1.30 евро, а за отопление - 0.90 - 0.95 евро). У нас е бил също нулев до края на 2015 г.
- енергийните помощи да не се изплащат за твърди горива, а за бутилки газ или частично покриване на сметки за ток
- от европроект може да се финансира закупуване на климатици

Тъй като таксите за автомобили са общински, те могат да се обърнат с краката нагоре
- с увеличаване на годините таксите да се вдигат (на когото са скъпи и не кара кола цяла година - временно да си връща номерата в КАТ)
- сериозни преференции за Евро 4+


5
- Най-ощетени са от североизточен Берлин. Кварталите Хоеншьонхаузен, северен Марцан, Вартенберг. Тяхният S75 е допълнително съкратен. Само в часовете пик всеки влак достига до Осткройц. Извън тях само до гара Лихтенберг. 10 минутният такт се запазва, но на практика тази линия има вече само 6-7 спирки. Дори и до Остбанхоф вече не достига. Прекачването се осъществява на същия перон и на двете места, но по този начин се обричат хората от тези квартали да се прекачва постоянно, за да достигнат дори до центъра на града.
Поначало S75 не е ли подлиния на S7? Т.е. би трябвало съставите и да са в синхрон със седмиците и трите станции, които я отличават, ще са добре обслужени. Като се прибави връзката със S5 на Лихтенберг и S3 на Осткройц, положението не е зле. Прекачване на ниски подове на един перон не е болка за умиране, не е като да се таралянкаш по мръсните стълби на Осткройц и разни мургави "българи" да те ритат.  :devil:
Всъщност североизтокът има 5, 7 и 75, а югоизтокът - само 3 и 9. Ако преди 75 е стигала до центъра и без 9 е имало голяма диспропорция в обслужването на кварталите на Източен Берлин.

6
трима самопровъзгласили се за специалисти по всичко "спасители".
Мога да приема оценката ти, стига да знам все пак - от кого е дадена тя: кой си ти, специалист по какво си, образование, квалификация, професионална кариера? Спасителите, добри или лоши, излизат с имената си, добре е в тема "Представяне на участниците" да кажеш нещо за себе си. Иначе от дупката на анонимността е лесно да се плюе по всичко на света.

7
Сигурно ти е направило впечатление, че возилата се движат с прилична скорост, даже и най-големите кочини.

8
За да могат да са полезни паяците, те трябва да евакуират единствено коли, които пречат на движението:
- влизат в габарита на трамвай
- запушват изход на гараж и паркинг
- пречат на кръстовище на тесни улици
- пречат на преминаване по улицата на тежки возила
Категорично трябва да им се забрани да евакуират коли от места, предвидени на престой или паркиране. Такива се заскобяват или се заснимат и им се изпращат електронни фишове.
Изобщо е далеч по-ефективно да заскобят 20 или да изпратят фишове на 200 шофьори, отколкото да отнесат една кола с паяк. Това, че не могат да си съберат глобите, си е чисто организационен проблем.

9
Разни / Re: Топло
« on: 12.12.2017, 09:18:02 »
То малко след дъжд качулка, но да документираме голямата авария от вчера:
Quote
Отстраниха аварията, оставила четири столични квартала без парно
12 Декември 2017 06:14
 
Сменена е част от топлопровод
В нощта срещу вторник е отстранена голямата авария, която остави четири столични квартала без парно. Това съобщи за NOVA говорителят на "Топлофикация София" Елизабет Павлова.

Тя обясни, че е била сменена част от топлопровод. Близо 24 часа хиляди абонати на дружеството бяха на студено. Ремонтът на тръбите продължи почти през цялата нощ. Аварията заплашваше да наложи дървена ваканция за училищата и детските градини в  кварталите "Стрелбище", "Бели брези", "Красно село" и част от "Гоце Делчев".
Източник

10
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.12.2017, 11:51:51 »
Отново същите анализи като за ТЕЦ-овете и т.н. не ги прилагате за горивата, които не извират на бензиностанцията. А пък едно от поръчаните изследвания срещу производството на батерии даже включвало емисиите за производството на циповете на комбинизоните на работниците...
Малко по-надолу подчертах, че петролът и газта не са равномерно по Земята, а трябва да се доставят отнякъде. Разбира се, че в себестойността влизат комбинезоните на чистачите както на бензиностанцията, така и на АЕЦ. А и проектирането и разработката на нови енергийни източници, двигатели, батерии и т.н.

11
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.12.2017, 09:50:08 »
Производството на електрическа енергия от въглища в електроцентралата е много по-ефективно от работата на малкия ДВГ в автомобила, не всичкото електричество се получава от въглища, а също и от вода, вятър и др. (АЕЦ нарочно не споменавам, защото е спорен въпрос)
Твоите разчети също не са коректни, тъй като мериш КПД само на турбината спрямо това на силовия агрегат на ДВГ. В ТЕЦ на въглища има сериозни разходи и увреждане на природата от добива на въглища, транспорта до ТЕЦ-а, сероочистка на изходящите емисии. Не е без пари и добивът на енергия от вятъра, слънцето и приливите, като все пак там няма вредни емисии. В атомните централи има доста разходи по управление на риска.
Поначало природните ресурси са неравномерно разпределени и при техническия прогрес нееднократно се е случвало запасите на стратегически за момента ресурс да са в изолирана държава накрая на географията - било за титан, селен, уран, литий и т.н. И най-вече на петрол и газ в средата на 20-ти век. Така че доставката никога не е с нулева цена.
Всеки новооткрит енергиен източник или начин на придвижване се е наложил с течение на години. Минали са десетки години преди ДВГ да замени парния и електрическият трамвай да замени конския, т.е. новото да стане по-ефективно от старото. Така че електроавтобусите и електроавтомобилите след 10 години ще са на съвсем друго ниво. В това отношение за момента не е удачна масова замяна на ДВГ с електро-, тъй като двигателите и батериите в момента след 5 години ще са безнадеждно остарели.

12
Мой приятел е кръстил тази снимка: "Sic transit Gloria veloaleii"  :D

13
Какво и къде ще се строи в София догодина?

Quote
Πpoeĸтът зa бюджeт нa Cтoличнaтa oбщинa зa 2017 г. e 1,257 млpд. лeвa. Πлaниpaнитe coбcтвeни пpиxoди ca 612,5 млн.лв. Kaпитaлoвaтa пpoгpaмa e нa cтoйнocт 397,34 млн.лв., oт тяx 275 млн.лв. ca cpeдcтвa пo oпepaтивни пpoгpaми нa EC. Toвa cъoбщи днec ĸмeтът нa Coфия Йopдaнĸa Фaндъĸoвa, ĸoятo пpeдcтaви yпpaвлeнcĸaтa пpoгpaмa и бюджeтът нa Cтoличнaтa oбщинa зa дoгoдинa нa ceминap в Πpaвeц, пpeдaдe БTA.

Kмeтът пoдчepтa, чe нe ce пpeдвиждa yвeличaвaнe нa мecтнитe дaнъци и тaĸcи. Cтoличнaтa oбщинa пpoдължaвa пoлитиĸaтa cи нa инвecтиции и мepĸи зa пoдoбpявaнe нa тpaнcпopтнaтa и oбpaзoвaтeлнaтa инфpacтpyĸтypa, мoдepнизaция нa гpaдcĸия тpaнcпopт, paзвитиe нa мeтpoмpeжaтa.

Πpeз 2017 г. ycилиятa нa oбщинaтa щe ce нacoчaт ĸъм peмoнт нa вътpшeнитe ĸвapтaлни yлици, peĸoнcтpyĸция нa мeждyблoĸoвитe пpocтpaнcтвa и paзвитиe нa вeлoмpeжaтa в гpaдa. Ocнoвeн пpиopитeт пpoдължaвa дa бъдe paзвитиeтo нa Coфия ĸaтo "зeлeн" гpaд чpeз пoдoбpявaнeтo нa ĸaчecтвoтo нa въздyxa. Инoвaциитe и изпoлзвaнeтo нa нoвитe тexнoлoгии зa peшaвaнeтo нa ĸлючoви пpoблeми нa гpaдa, щe бъдaт фoĸyc в пoлитиĸaтa нa oбщинaтa зa дoгoдинa, пocoчи cтoличният ĸмeт.

Дoгoдинa пpoдължaвa cтpoитeлcтвoтo нa тpeтия лъч нa мeтpoтo и мoдepнизaциятa нa гpaдcĸия тpaнcпopт. Πo OΠ "Peгиoнaлнo paзвитиe" e зaлoжeнo зaĸyпyвaнeтo нa 11 нoви тpaмвaя. Πpoцeдypaтa щe бъдe oбявeнa дo ĸpaя нa тoзи гoдинa, пocoчи ĸмeтът. Ha финaлa e пpoцeдypaтa зa зaĸyпyвaнeтo нa 30 нoви aвтoбyca. Изцялo щe бъдe peмoнтиpaнa yл."Гpaф Игнaтиeв" cъc cpeдcтвa пo OΠ "Peгиoни в pacтeж" и coбcтвeнo финaнcиpaнe нa Cтoличнaтa oбщинa.

Πpeдвиждa ce цялocтнa пoдмянa нa BиK инфpacтpyĸтypaтa, зaщoтo тя нe e пoдмeнянa oт дeceтилeтия, ĸaзa ĸмeтът Фaндъĸoвa. Щe бъдaт пocтaвeни изцялo нoви тpaмвaйни peлcи и нoви тpoтoapни нacтилĸи. Зa дoгoдинa e плaниpaн и peмoнт нa бyл. "Дoндyĸoв", ĸъдeтo cъщo щe бъдe пoдмeнeн тpaмвaйният път.

Πoдгoтвят ce и пpoeĸти зa цялocтнa peĸoнcтpyĸция нa тpaмвaйнитe тpaceтa пo бyл. "Цap Бopиc Tpeти", бyл. "Maĸeдoния", yл. "Kaмeнoдeлcĸa" и дoвъpшвaнe нa тpaмвaйнaтa линия пo бyл. "Бългapия" пpи бyл "Ив.Eв. Гeшoв". Cтoличнaтa oбщинa зaлaгa дoвъpшвaнe нa втopия eтaп нa бyл. "Moнтeвидeo" cлeд пpиĸлючвaнeтo нa тeжĸи oтчyждитeлни пpoцeдypи.

Щe бъдe paзшиpeн бyл."Toдop Kaблeшĸoв" oт бyл."Цap Бopиc Tpeти" дo ж.ĸ."Бъĸcтoн". Πpeдcтoи дa зaпoчнe изгpaждaнeтo нa Изтoчнaтa тaнгeнтa oт "Бoтeвгpaдcĸo шoce" дo ceвepнaтa cĸopocтнa тaнгeнтa. Зaлaгaт ce cpeдcтвa зa изгpaждaнe нa ĸpъгoвo ĸpъcтoвищe нa бyл."Cв.Kлимeнт Oxpидcĸи" и бyл."Aндpeй Ляпчeв". Πpeдвидeн e peмoнт нa yчacтъци oт бyл. "Шипчeнcĸи пpoxoд" и бyл. "Aceн Йopдaнoв" пpи зaлa "Apeнa Apмeeц", cъoбщи ĸмeтът Фaндъĸoвa.

Cтoличнaтa oбщинa плaниpa дoвъpшвaнeтo нa чeтиpи нoви дeтcĸи гpaдини - в ĸв. "Бoянa", "Дpaгaлeвци", "Mлaдocт 4" и "Kpacнa пoлянa". Дoгoдинa зaпoчвa цялocтнa peĸoнcтpyĸция и въвeждaнe нa мepĸи зa eнepгийнa eфeĸтивoнcт в 26 yчилищa и дeтcĸи гpaдини cъc cpeдcтвa пo Oп "Peгиoни в pacтeж", инфopмиpa ĸмeтът нa Coфия.



Ако се направят поне 3 от обещаните неща - ще е добре . Дано Държавата да ги натисне , относно Председателството ни на ЕС.
Нека да направим едно обобщаване и след време ще видим какво е изпълнено и какво не.  :)
2017:

Нови превозни средства:
  • 11 нови трамвая
  • 30 нови автобуса

Инфраструктура:
1. Улица Граф Игнатиев
  • Нова ВиК инфраструктура
  • Ново трамвайно трасе
  • Нови тротоарни настилки
2. Булевард Дондуков
  • Ново трамвайно трасе
  • Нови настилки (според анкетата която общината проведе за типа настилка на булеварда)
3. Булевард Цар Борис III
  • Ново трамвайно трасе
4. Булевард Македония
  • Ново трамвайно трасе
5. Улица Каменоделска
  • Ново трамвайно трасе
6. Булевард България и Гешов
  • Подмяна на трамвайно трасе в участъка на кръстовището
7. Булевард Монтевидео
  • Довършване на втори етап на реконструкция на булеварда
8. Булевард Тодор Каблешков
  • Разширяване на булеварда от Цар Борис до Бъкстон
9. Източна тангента
  • Изграждане на тангентата от Ботевградско шосе до Северната Скоростна тангента
10. Булевард Климент Охридски и Булевард Андрей Ляпчев
  • Изграждане на кръгово кръстовище на двата булеварда
11. Булевард Шипченски проход и Булевард Асен Йорданов
  • Ремонт при Арена Армеец

Липсващи проекти:
  • Трамвайна линия до Дървеница
  • Трамвайна линия до МС Младос 3

Нека прегледаме предвиденото в бюджет 2017 и изпълненото:
- Граф Игнатиев - неизпълнено
- Дондуков - изпълнено
- Цар Борис III и Македония - неизпълнено
- Каменоделска - неизпълнено
- България/Гешов - неизпълнено
- Монтевидео - на финалната права
- Каблешков - изпълнено от Бъкстон до Кауфланд, неизпълнено от Кауфланд до ЦБ3 поради съдебни процедури
- Източна тангента - неизпълнено. За момент го сбърках с източната дъга на СОП при Казичене
- кръгово Ляпчев/Климент охридски - неизпълнено
- Шипчевски проход/Асен Йорданов и пред Армеец - изпълнено
- закупуване на 11 нови трамваи - избран производител - Шкода
- закупуване на 30 дизелови автобуса - отменено и чака замяна с ОП за 22 газови

Тук се вижда отговорът на въпроса на Агента, защо в Бюджет 2018 няма нищо ново - това са просто неизпълнени през 2017 проекти, даже има един пропуснат - кръговото на Ляпчев/Кл.Охридски

14
Може да се разшири малко кръстовището на ул. 197 за да могат автобусите да обръщат удобно и безопасно, около станцията на лифта са оградени частни терени и няма да е лесно да се направи ново обръщало. :rolleyes:
Коя е улица 197 ?

15
Изтрити теми / Re: Нощен транспорт
« on: 09.12.2017, 17:58:46 »
,

16
Нека отбележим, че снощи таблата за изписвали времената на пристигане на нощните 94 и 280.

17
Quote from: dir.bg
Бюджетът на Столичната община за 2018 г. е 1, 433 млрд. лева, каза кметът Йорданка Фандъкова при представяне на проектобюджета.

Това е със 104, 868 милиона лева повече от 2017 г. Заложени са близо 654 милиона лева собствени приходи, което е с 30.4 млн. лева повече от 2017 г. Тенденцията е на постоянен ръст на собствените приходи, коментира Фандъкова.

Планираните приходи от местни данъци са 306, 6 милиона лева, а неданъчните - 347,3 милиона лева.

Собствените приходи от основния данък - за недвижимите имоти, са 103 милиона лева, а от такса смет, с която се финансира изцяло почистването и третирането на отпадъците - 200 млн. лева.

Средствата, които са заложени в инвестиционната програма, са почти половин милиард - 494,988 млн. лв. Източниците са различни, но най-голямата част - 383, 613 млн. лева, е от защитени проекти за европейско финансиране.

Най-големият обект за следващата година е строителството на третия лъч на метрото. 327,383 млн. лева ще бъдат инвестирани през 2018 г. в изграждането на първите 12 станции от третия лъч.

Големите пътни ремонти през 2018 г.

103, 675 млн. лева ще бъдат инвестирани в реконструкции на улици и булеварди, изграждане и ремонт на улиците в кварталите, цялостни ремонти на трамвайни трасета и мостови съоръжения.

За строителство и основен ремонт на базовата инфраструктура са предвидени 15,056 милиона лева.

Предвижда се довършване на разширението на бул. "Тодор.Каблешков" от бул. "Бъкстон" до бул. "Цар Борис Трети".

Планира се да започне изграждането на южното платно на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "България" до ул. "Костенски водопад", където имотите са отчуждени
.

Ще започне и първият етап от изграждането на Източната тангента от бул."Ботевградско шосе" до ССТ.

Планира се да започне ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" и пл."Славейков", като са заложени 13,381 милиона лева за това. Предвижда се подмяна на настилките, засаждане на дървета, пускане на фонтана, модерни места за продажба на книги, обясни Фандъкова. За изцяло ново трамвайно трасе по ул. "Граф Игнатиев" , което ще бъде изпълнено и по нова технология, са предвидени 6,357 милиона лева.

Продължава ремонтът на мостови съоръжения. За това са предвидени 4 милиона лева.

За 2018 г. е предвидена цялостна реконструкция на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис Трети". Ще бъде реконструирано и трасето по ул. "Каменоделска" и ще бъде довършен участъкът от бул. "България".

Общата сума за реконструкция на трамваен път през следващата година е 37,516 милиона лева. Малко над 35 милиона лева са предвидени за закупуване на нови трамваи.

За поддръжка, изграждане и ремонт на кварталните улици са заложени малко над 37 милиона лева, а за улично осветление - 6 милиона лева.

Нови автобуси

 Планира се да има 142 нови автобуса на природен газ и 20 електробуса. Поръчката за 120 от автобусите вече тече, а поръчката за електробусите също е на финала. Предстои обявяване на поръчката за още 22 автобуса на природен газ, уточни Фандъкова. Тя обясни, че инвестициите в метрото, електротранспорта, в нови автобуси са насочени към подобряване на качеството на въздуха в София.

Парите за училища, градини и паркове

 Малко над 32 милиона лева се планират за строителство, основни ремонти и енергийна ефективност на детски градини и училища. През 2018 г. ще започне строителството на първата детска градина в кв. "Манастирски ливади - изток" и първата за кв."Кръстова вада". Започва строителството на детска градина в Курило.

Над 11 милиона лева са предвидени за възстановяване на паркове и градини, като в плановете е реконструкция на Западен парк.

Столичната община ще продължи да инвестира и в зоопарка - около милион и половина са предвидени са реконструкция и разширение на клетките на приматите.
Да документираме заявените намерения сега, за да ги сравним с извършеното след година.
- отново фигурира "Каменоделска"
- довършването на ТМ трасе в България се явява на пореден поправителен изпит.
- говори се само за започване на Графа. Обещано е трамвайно трасе по нова технология, дано това не значи участъци и прибрани коловози.
- не се говори за Каблешков от Луи Айер до Черни връх. Надали ще има голяма полза от удвояването на Каблешков от България до Костенски водопад, след като булевардът се свършва в нищото източно от Луи Айер.
- дълбоко в бъдещето е изпаднал и Копенхаген.

18
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 08.12.2017, 15:30:26 »
Тук е информацията за обществената поръчка: https://sofiabus.nit.bg/proczeduri-po-zop/dostavka-chrez-lizing-na-20-broya-el-edinichni-avtobusi/
За последно е удължен срокът до 04.12.2017 поради наличие на единствена представена оферта.

19
организация на движението - в част си безопастност, тоест точно нуждата от груби гърбици;
Какви груби гърбици и безопасност??? Има си наредба, регламентираща височината и ширината им. В Бургас пък бяха монтирали стоманени гърбици, подходящи за места, където трябва да се спре - митница, тол-кабинка, а не да се мине с 30-40 км/ч. Дали под натиск от Соларис или не, бургаските общинари излязоха разбрани и махнаха неадекватните си покупки. Докато в СО предният зам-кмет директно отказа да спазва закона, а преди година мина акция по частично вкарване в норма на гърбиците и после всичко отшумя.

20
Общо взето, при липса на информация на таблата, ползващите нощен транспорт са само случайни пътници, забелязали автобуса. Ако по подобен начин искат да докажат неефективността на нощния транспорт, то успяват.  :angry:

Pages: [1] 2 3 ... 598