Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 170
1
Днес видях Шкоди на 7 да карат с табели "Кино Одеон". Как очакваме хората да започнат да гледат какво пише на табелите, като то понякога е напълно грешно?

2
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 12.07.2017, 10:10:45 »
USB зарядните не струват нищо (освен ако не са решили да напълнят джоба на наш човек с обществена поръчка), така че не виждам нищо лошо да се добави едно удобство за пътниците. Това, което не ми харесва в идеята е, че зарядните ще са до вратите. Това е предпоставка хора да стоят с телефоните си около вратите и да затрудняват допълнително качването и слизането. И без тези зарядни масово се трупат хора около вратите и не минават навътре. Според мен добро място за такива зарядни е на дръжките около съчленението и до четворните седалки.

3
Ами като не спре, значи не вози пътници, не е ли очевидно?!

А бе то е очевидно, ама аз съм свидетел на немалко курсове главно от Хаджята до СУ, които се изпълняват без пътници с табели за депо и какво ли още не, вместо да се возят пътници както е записано в разписанията.
Липсата на код "за депо" няма да реши този проблем.

4
Мненията не си противоречат. Двете табели:
"94 за гараж до СУ" и "За гараж" означават различни неща. При първия пътниците виждат непълен курс, знаят докъде могат да се возят и по коя линия са. Вторият мпже да се включва след това, когато превозното средство се изключи вече от линия.
Нека не забравяме и електротранспорта, при който все още не е ясно като пише "За депо" ще спре ли, или не и ще вози ли пътници, или не.
Ами като не спре, значи не вози пътници, не е ли очевидно?!

5
В Германия и Холандия се използват аналози на "за гараж" и няма объркване. Пътниците ще свикнат, че когато не пише дестинация, а само "за гараж" не обслужва маршрута. Реално няма значение и никой не го интересува за гараж ли е автобусът или по друга прочина не вози пътници, просто за гараж е кратко и ясно. На български няма смислен аналог на "not in service".

6
Какъв е смисълът да има отделен код за всяка ситуация, като например "авария"? Досатъчно е да има код "ЗА ГАРАЖ" и чакащите ще знаят, че когато пише "ЗА ГАРАЖ" не вози пътници. Когато обслужва част от маршрута да изписва номера на линията и крайната спирка без "за гараж", например "94 до СУ".

7
Възроптаваме. Некролозите след първа врата са също толкова ненужни, колкото и тези на предното стъкло.

Аз пък не възроптавам. Нека некролозите на първа врата останат, но задната им страна да се използва пълноценно, вместо да е бяла и да се печата схема на маршрута на нея.
И колко четлив очакваш да бъде маршрут, напечатан на лист А4? И кой друг освен човекът, седящ на първата седалка, ще може да го види?

8
Възроптаваме. Некролозите след първа врата са също толкова ненужни, колкото и тези на предното стъкло.

9
Как така не е задължителна, пък се налагат глоби? Нали трябва да е забранено нещо, за да се налагат глоби за извършването му.

10
Голяма гордост бяха дизеловите двигатели, а сега вместо да се използват, се правят такива безумни маршрути. :help:

11
Тук в Холандия няма нито табели в долния десен ъгъл на стъклото, нито има външно оповестяване на спирките, нито има надписи с брайлова азбука. Чудя се как се оправят слепите хора. Може би питат чакащите около тях? Мисля, че всеки би отговорил на въпроса "Извинявайте, този автобус кой е?".

12
Други градове / Re: Враца
« on: 28.06.2017, 11:27:58 »
Прие ли се промяната на транспортната схема?

13
Най-добре е да изписва само последната спирка, без неща от сорта на "за гараж" и "вози пътници до", както е в цяла Европа. Щом европейците са свикнали, и ние ще свикнем да гледаме какво пише на табелите. При тролеите например още от времето на пластмасовите табели си пишеше "до Гурко" или "до ВМА" и никой нямаше проблем с това.

14
И докато целият текст се скролне, автобусът вече ще е заминал. Да не говорим колко е нечетлив. :fan:

Едит: След като го изгледах няколко пъти си промених мнението. Текстът се скролва достатъчно бързо и е достатъчно четлив. Ще привлича внимание и дано да има по-малко заблудени пътници.

15
Кабините се борят със симптомите, а не с причините.

16
Изтрити теми / Re: Контрольорите
« on: 21.06.2017, 01:50:21 »
И като отговориш на простотията с простотия, накрая ще станеш същия като тях...... :/

17
Малко оффтопик, но ми е необяснимо защо има булевард, кръстен на британско-югославски агент, готвил преврат срещу цар Борис, подкрепял бомбардировките на съюзниците над България и народния съд. За мен е срамно булевард да носи името на народен предател и терорист.

18
Гаража на РКТ ли имаш предвид? Той е срещу София мел, но нито на стрийт вю, нито на сателита се виждат останали автобуси вътре.

19
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 18.06.2017, 00:37:44 »
В Шумен ги спряха още 2009-та. Понастоящем само в Габрово има Икаруси в редовна експлоатация.

20
Сравни тази табела с табелата от коментара на Благун и сам прецени стандартна ли е или не. Размерът на табелата, размерът на шрифта, синята лента, всичко това е по-различно от стандартните двуредови табели.

Pages: [1] 2 3 ... 170