Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - hitar_potter

Pages: [1] 2 3 ... 84
1
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: Today at 01:16:00 »
Втория проблем е колко надеждна ще бъде силовата електроника за двигателите.
Не мисля, че положението ще е по-различно от при тролейбусите.

2
Бизнес парк
Акад. Александър Теодоров Балан
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
Сердика / Сердика II

3
Започнали са да боядисват стълбовете на електронните табла. При руско посолство посока центъра беше прясно боядисано, а на енергопроект видях екип.

4
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 17.05.2017, 17:10:44 »
Ако колите са на по 20+ минути, никаква полза няма да има от тази рекуперация. А на равно също са ефективни, просто не излизат „на плюс“. Ако енергията отиваше в спирачни съоротивления, щяха да харчат повече.

5
Тук си прав. Всъщност в много европейски градове си карат само на хартия и с нашите електронни карти сме пред тях. Но с тия перфоратори пък изоставаме много. Наистина най-важното е да се осъвремени политиката на тарифиране и да се махнат тия пусти перфоратори. А вече билетите да се валидират от електронни устройства или да се разпечатват направо валидирани (както в автоматите в електротранспорта).
Но след като вече така или иначе имаме вече реализирана система с електронни карти, можем просто да я доразвием и да станем изцяло paperless. Носителят струва 2 лева – почти колкото сегашната цена на „карта за еднократно пътуване“. За жителите на града тази цена не е нищо, а пък за гостите на града може тези карти да се взимат срещу депозит, който се възстановява при връщане на картата. С това би се изчерпала нуждата от това да се използва хартия в превозните документи изобщо. За мен е мистерия защо ще се изгражда изцяло нова система за таксуване.

6
Хартиеното билетче в този си вид ощетява в едни случаи пътуващите, а в други – ЦГМ. Отдавна трябваше да е станало спомен. За съжаление вместо да вложат реални усилия в адекватна тикет система, от ЦГМ направиха бутафорните турникети, които те пускат да влезеш в метроро с СМС. Понеже цяла Мара втасала, та до СМС/мобилно приложение сме опрели.

А иначе вярвам, че и с наличната в момента система в трамваите, тролеите и метрото може да се премине към по-адекватна тикет система, като ще е нужно само да се оборудват автобусите и да се направят автомати за зареждане на картите. Но както е и на в много други случаи, явно едни хора ще усвояват едни пари, щото общината ни е богата...

7
Емо, защо смени заглавието на публикацията си?

8
Това е другото, което си мислех. Колкото и желание и качества да имаш, ако не си неутрален и обективен, не можеш да се справиш с модераторската работа. На хората отстрани им изглежда като работа, изпълнена с упражняване на власт, а то в действителност е изключително наблагодарна и мръсна работа, свързана и с общуване с хора. Виждам, че някои от кандидатите си имат разпри с други потребители и има голяма опасност да стане взаимно дразнене и провокиране, а в това няма нищо градивно. Затова и предложих, стига Агента и spicy_e да са съгласни на това, да работят като екип с надеждата, че взаимно ще се консултират и коригират при нужда.
Но нека да видим какви ще са резултатите от „балотажа“.

9
Леле мале, преди няколко часа беше „честито на победителите“, сега – прегласуване. Всъщност има ли възможност двамата кандидати да заровят томахавките, да заработят заедно и така всички да са доволни? С уговорката, че ако някой се провини и си позволи волности, изхвърча?

10
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 11.05.2017, 15:06:36 »
Направете един за музеен експонат, тия рейсове са си класика за София и са спомен на много хора. Толкова ли е наложително да излезе на линия и да се счупи пак, вместо да се пази за музей например.
Ето това е трезво мнение, въпреки, че си почитател на модела. Тези автобуси са си изпяли песента. Редно е да има музеен експонат (или два), а останалото – заслужен брак.

11
Точно така, в Интернет и на спиркознаците трябва имената да са достатъчно подробни. А челните табели трябва да показват накъде ОТИВА превозното средство. За 305 например двете посоки трябва да са „Централна ЖП гара“ (без площад!) и „Младост 3“. На спиркознаците естествено като крайна ще бъде обозначена Пейфил. Вижте как са дефинирани направленията в метрото: Люлин-Младост и Надежда-Лозенец. Макар и да е възможно объркване (особено след като метрото ходи и до летището), доста по-объркващо щеше да е, ако се използваха крайните станции вместо това – например „Сливница-Бизнес парк“ или „Витоша–Обеля“ / „Витоша – Летище София“ .

12
Еми, спорът тук не е за имената на спирките. Става въпрос за това, че на челните табели не е нужно даже да се изписват конкретните имена на крайните спирки, ами името на дестинацията. ЦГМ естествено са подходили по най-мързеливият начин - променили са повечето имена на крайни спирки така, че да са по-общи. Така например последната спирка на 213 е Младост 4. Което е супер за челна табела - дава обща представа до коя част на София отива.
Но други имена на крайни спирки не са подходящи: кулинарен комбинат Пейфил, Хюндай България и т.н. Защо ми е да знам къде се намира въпросният комбинат, след като искам да ида до Младост? Нали затова кварталите си имат имена? Отново натъртвам, че говоря в контекста на табелите по превозните средства. Те трябва да са кратки и ясни, грубо да ориентират пътниците за направлението на пътуване и нищо повече.
Обаче имената на спирките в сайта и по спиркознаците, а също и тези, които се известяват по високоговорителите и вътрешните табели трябва да са си конкретни! В този контекст Младост 4 е лошо име на спирка. Та това е обширно понятие! Според мен името ѝ трябва да е бил. Незнамсикой, но по табелите на автобусите да си пише Младост 4.

Поради същата причина трябва да отпаднат и паразитите площад, ухо, квартал, ж.к. и прочее...

13
Доколкото ми е известно, тази станция и в момента е предвидена, има съществуващо уширение в тунела за нея. Целта ѝ е била именно връзка с гара Обеля. В този ред на мисли, не виждам проблем частен инвеститор да вложи пари за изграждането ѝ.
A на ПИК не бих разчитал за достоверни новини..

14
Нали имаше и новорегистриран от IP, което ползва единия кандидат? Не на задкулисието  :P  :devil: :devil: :devil:

15
Абе хора, какво дупчене бе, в света на Семейство Флинкстоун ли живеем, че това да е нормално? Крайно време е да имаме съвременна тикет система, в която най-малкото билетите да се валидират с дата, час и посока на превозното средство. Няма смисъл да се мисли как да се оправя системата с унищожителите на билетите, тя просто трябва да се изкорени!

16
И за пореден път – перфораторите от каменната ера е крайно време да бъдат премахнати!

17
Разни / Re: Топло
« on: 09.05.2017, 10:23:10 »
Все пак от днес е спряно

18
едва ли някой от вас ще може да прогнозира как ще се държи с младите по времето на своята старост.
Това е въпрос на възпитание в първите 7 години от живота. Така че се сещаш как ще се държат ;)

19
Защо е заключена „книгата за похвали и оплаквания“ в раздел Снимки?

20
Разни / Re: Топло
« on: 09.05.2017, 01:19:39 »
Днес имаше топла вода, а във входа са залепили лист с информация, че ще се спре парното от 19 май. Става въпрос за Младост 3.

Pages: [1] 2 3 ... 84