Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 72
2
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.01.2018, 22:01:34 »
Автобус  ЗИС-155 пред Народния Театър, заснет през 1958г. Любопитен е надписът на ливреята отстрани : per esperanto por mondpaco. Може би е по повод на проведен международен конгрес по есперанто, въпреки,  че не намирам данни  това да се е случило през същата година. Източник: https://www.ebay.com/itm/Bulgaria-1958-sofia-buss-photo-7083/112762909774?hash=item1a4131744e:g:JcYAAOSwXtNaYPq5
Няколко кадъра от различни места из страната,     направени от съветски туристи през 1986г.: https://www.otzyv.ru/read.php?id=167416

3
В задната част на 7045 днес се усещаше миризма на газ. Може би климатиците при ниска скорост на движение засмукват част от отработените газове, понеже ауспуха е изведен доста високо или изпускателните колектори не са добре уплътнени... Не ми се иска да допусна, че има теч от бутилките. Досега не ми се е случвало да вдишвам такъв аромат при който и да било автобус от модела.

6
Чавдар М81 и много Шкоди пред Народното Събрание, като част от пъзел, произведен в бившата ГДР. Източник:  www.ebay.de/itm/DDR-VEB-Annaberger-Puzzle-1000-Teile-Sofia-Bulgarien/173097696452?hash=item284d6d3cc4:g:mzAAAOSw8RZaWxpq

7
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 05.01.2018, 22:22:45 »
ЗиУ с инв. №1221 по линия №10 заснето през 02.2003г. Благодаря :) Източник:  https://www.flickr.com/photos/bassdrumben/56384825/in/album-1221231/

9
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 31.12.2017, 17:35:16 »
Красиви кадри от столицата, заснети през 1972г. от Henri Dorion. Прикачвам снимки на по-важните места. На първата снимка се вижда част от  МТБ-82/ТБ-51/55, на следващите снимки има и 9Тр.
Източник: http://monde.ccdmd.qc.ca/recherche/index.fcgi?demande=rech&str=Sofia+Bulgarie

10
Ех този опасен чар... Само да допълня, че снимката на 701 по-скоро не е от 1975г., понеже след страшната катастрофа на Гарата  по линия №13, случила се на 21.08.1970г. никъде не съм срещал, да пише, че е възстановен по-късно. Прилагам извадки от Доклада на Директора на клон "Електротранспорт" инж. Цено Захаринов до СД "Градски транспорт"относно дейността му към  30.01.1971г
.
Т. 1(единствена) Относно брака на ремаркета тип 1001: На 21.08.1970г. стана голямата катастрофа на Гарата при която мотрис 701 дерайлира и се обърна, в резултат на което имаше много убити и ранени граждани. Със заповед № ИК 992/22.08.1970г. на СГНС бе подложена на преоценка цялата дейност на клона. Разгледано беше и състоянието на мотриси тип 701 и 901 и ремаркетата 1001 от специално назначена комисия с участието на специалисти от Министерството на транспорта. За да се подобри сигурността на движението още през 09.1970г. бяха спрени от експлоатация от предишното ръководство на клона ремаркетата тип 1001, които не са окомплектовани съгласно документацията с необходимите спирачни съоръжения. През 01.1971г. се ограничи скоростта на мотриси "Комсомолец" до серия, с което се намали опасността от движение на колите с  големи скорости. До извършване на обследването на мотриси 701,901 и ремаркета 1001 по колите не беше правено никакво преустройство. Комисията излезе с предложение по отношение на мотрисите  "Комсомолец" и ремаркета 1001 да се подходи като 12 мотриси се куплират с 12 ремаркета и II-ра моторна талига на мотрисите се премести за  I-ра моторна на ремаркетата. Да се монтира още една мотор-генераторна група с комплект акумулаторни батерии, да се монтират на ремаркетата магнитно-релсови спирачки и др. Така предложеното преустройство след като беше изготвена документация от Техн. отдел на IV-ти клон ще струва на 1 кола 20 000 лв. за преустройство + 11 540 лв. за Генерален ремонт или общо 31 540 лв. За 12 композиции за това преустройство ще са необходими  378 480 лв. Да разгледаме ползата от едно такова преустройство:
  Шаситата на мотрисите и ремаркетата "Комсомолец" са строени от ламарина СТ 3 с дебелина 4 мм. Това е довело до построяването на една слаба каросерия на която са силно корозирали основните елементи на шасито и страниците, някои от които вече са подменявани. Ако се направи подобрение на на предложените от комисията възли  каросерията няма да издържи експлоатацията по първоначално предвидения амортизационен срок. Предвижданото преустройство ще увеличи сложността на конструкцията с допълнителният куплунг за силовите кабели между мотрисата и ремаркето, който изобщо е трудноосъществим. Ще се добави допълнителна мотор-генераторна група, акумулаторна батерия, които ще увеличат уязвимостта на колата към повреди. В същото време не може да се очаква някакво особено подобрение на ходовия и спирачния режим на работа. Като се има предвид гореказаното, то ръководството на клона счита, че за преустройството на колите ще се даде сумата  378 480 лв., без да се подобри сигурността на конструкцията.  Остатъчната стойност на ремаркетата  тип 1001 е 250 000 лв. За да се подобри работата на колите на линия предлагаме следното:  Да се бракуват ремаркетата тип 1001, мотриси "Комсомолец" да се движат ограничени на серия до тяхното амортизиране. Да се установят сроковете за  амортизация на превозните средства съгласно наш доклад №3169/ 08.10.1971г. :

А) стари тм коли: 25 год.
Б) мотриси тип 801, 730, 920-963: 15 год.
В) мотриси тип 701, 901-919:  12 год
Г) ремаркета тип 1001: 12 год
Д) Тб “Шкода” :  12 год
Е) Тб “МАН”: 6 год.

11
Стар "Чавдар" пред Дома на съветите в Коларовград(мимолетно преименуваният Шумен). Източник:
 www.delcampe.net/en_US/collectibles/postcards/bulgaria/bulgaria-kolarovgrad-la-municipalite-old-bus-491361236.html

12
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 30.12.2017, 15:31:03 »
Повечето снимки от галерията са познати, но има един кадър с 22 до обръщалото на МС Опълченска, като след него в далечината се забелязва български трамвай по 3. Предполагам, че годината е 1999. Източник: http://www.hvswb.de/2015/bildergalerie/strassenbahnen?page=4#category

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 29.12.2017, 00:09:45 »
Варна, 1973г. : манифестация и странно превозно средство. Източник: https://www.flickr.com/photos/20152754@N00/albums/72157608552670638

14
Разни / Re: Поздрави
« on: 28.12.2017, 19:14:49 »
Честит Рожден Ден, Freshmaker!  :)  С пожелание за здраве, щастие и още повече бензин в кръвта!

15
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 21.12.2017, 22:55:08 »
Малко "забравени" герои:  http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=40&t=68089

16
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 20.12.2017, 20:59:42 »
В салона на 2150 първите два вентилационни люка на покрива са покрити с шперплат. Дори и да текат при дъжд това едва ли би помогнало...Но много способства за създаване на атмосфера тип "советский сарайчик".

17
За късите жълти - нещо ми се върти в главата, че са доставяни 1977, но откъде съм го чул, не мога да се сетя. Имаше един филм, май "Вилна зона" се казваше, и там имаше един такъв сниман, нещо като 999 или 993 беше. А някой може ли да систематизира какви са били доставките на Икаруси по години (като почнем от 180)? Ако е правено и го има в някоя тема, може само подсказка къде се намира.
Ето тук: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=255.60
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=255.80

18
Сутринта видях 0 302 по Бели Дунав, вероятно е бил пуснат на А 108.

19
За някой може да е интересно: списък на индекса на  рег. номера на дипломатическите автомобили на всички страни, които са имали представителство в бившия СССР към 60-те години на миналият век. Източник:  http://www.avtonomer.net/content/view/325/67/

20
"ДТО" №47 и №52, заснети през 1959г. Снимките с 37 и тб са познати от по-отдавна, имаше ги и в Изгубената България. Източник: http://mycentury.tv/en/gallery/gallery-bulgaria/sofia-1959.html

Pages: [1] 2 3 ... 72