Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - София 100

Pages: [1] 2 3 ... 66
3
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 08.06.2017, 22:48:29 »
Баркаса е с нормален 3-цилиндров двутактов двигател от Вартбург 353, който е с обем 992 куб. см и водно охлаждане. Проблемът е в големият разход на гориво, който е в следствие на малката компресия и сравнително високите обороти, при които се постига задоволителна тяга. За всичко е отговорен неефективния принцип на работа на мотора, топлинните загуби от триене(заради липса на мазилна система). При здраво каране двутактовите мотори проявяват неограничен апетит за гориво :D Има и версия с 1.3-литровия двигател, произвеждан в ГДР по лиценз на Фолксваген от 1988г.(монтиран първо на 353) до края, но изобщо не съм сигурен, дали такива екземпляри са внасяни в България.

4
1943 по 30 аварира между Доброславци и Мрамор, а  аварийният Камаз на гараж Земляне тъкмо беше дошъл да го изтегли около 17:50 часа.

5
2738 - А 29

6
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 07.06.2017, 18:43:04 »
А някъде дали има запазен Баркас? Те се ползваха на места дори след 2000-та година за доставка на храна до училища, детски градини и други.
До края на миналата година виждах всеки ден бял пътнически Баркас в движение, оставен  на паркинга на бензиностанцията в с.Мрамор(Софийско). Изглеждаше в много добро състояние и привличаше погледите от далеч. Може би е бил на някой работещ там, или местен човек. Иначе един мой съсед, който вече е покойник преди близо 5 години притежаваше бордови Баркас, който продаде на някакъв дядо от Своге. Но преди това колата не беше палена от повече от 10 години, и може да си представите какво се случи, когато успяха :D Иначе по темата за старите микробуси, останали в движение бих добавил, че в Нови Искър или някое от околните му села резидира един прекрасен товарен Жук, боядисан в електриково зелено.

7
1172 - А31

8
1517 този път е на  A 31.

9
Разни / Re: Странични въпроси
« on: 29.05.2017, 20:41:48 »
Пиша тук по молба на най-добрият ми приятел, който е запален колекционер на всякакви неща, свързани с детството му. Ако някой от вас като дете/тийнейджър е събирал картинки с кечисти или от дъвки "Turbo" и все още пази  колекцията си, но вече не му е нужна нека ми пише на ЛС, за да дам координатите му за връзка. Надявам се, че не прекрачвам правилата на форума, а ако е така се извинявам предварително.

10
1555 с табели за 31 беше теглен от аварийният Камаз днес около 17:35 часа.

11
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.05.2017, 22:12:13 »
Чудесна е! :) Поздравления за вложените усилия и средства :fan: Предполагам е с 4-степенна скоростна кутия, понеже е от по-късните екземпляри. И с този син цвят само липсва надписът "MILICJA" :) В България ли е експлоатирана Нисата или е внесена от Полша? Тези микробуси винаги са ми били от любимите заради спомените, които имам от детството. Служебната кола на дядо ми беше същият модел, но с тревнозелен цвят, а пък в детската градина ни доставяха храната отново с НИСА, но боядисана в електриково зелен цвят. Управляваше я една мила закръглена лелка, която редовно ни черпеше с желирани бонбони защото и помагахме да разтоварва съдовете с храна :)

12
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.05.2017, 21:22:31 »
Контрапункти на автомобилостроенето в Италия:  Lamborghini Huracán Spyder и Fiat 500 :laugh:. А вчера на паркинга на един от Lidl-ите в Надежда видях Dodge Coronet от 1948г., който учудващо не се задвижва от V8 мотор, а от "компактен" редови шестцилиндров двигател с обем 3.8л :rolleyes:

13
Снимка на живописните места, през които е минавала теснолинейката, начело с локомотив 606.76, направена в периода 1964-1966г. Източник:  http://www.ebay.com/itm/35mm-Slide-BDZ-Bulgaria-Railways-Steam-Loco-606-76-1964-Original-Bulgarian-/361990874195?hash=item5448566453:g:K2AAAOSwY3BZKA2g

15
"MAN-AEG" №78 по тм 12, началото на 70-те години на миналият век. А бялата кола зад ГАЗ-51 е Framo V901, предшественикът на Barkas B1000 :).

16
1517 - А 30

17
Сираки П. Електронов, участник (с предложение за рационализация в една от мините в Смолянско) в Конгреса на изобретателите и рационализаторите, проведен в края на 09.1961г. в София.

18
Каква е причината постът ми от темата за снимки на трамваите да бъде изтрит? Това, че снимките не са актуални означава ли автоматично, че нямат никаква стойност, особено с оглед на това, че може да се направи обзор и сравнение между състоянието на заснетите места тогава и днес? Явно създавам нечуван офтопик и преча...
Благодаря за отговора и се извинявам за прибързаният извод, който изразих.

19
Стара София / Ретро снимки
« on: 20.05.2017, 10:34:54 »
За миг всичко се превръща в история... 2009 не беше толкова отдавна, но колко много неща се промениха за тези 8 години:  http://www.sis-nis.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=355
А тук един Цепелин се движи по Витошка, най-вероятно около началото на 20-те години или дори по-рано: https://www.delcampe.net/en_US/collectibles/postcards/bulgaria/cpa-carte-photo-de-bulgarie-rue-vitochko-tramway-hdk1-254483852.html

20
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.05.2017, 09:47:00 »
Картичка с изглед към Джамията и пл. Света Неделя, виждат се и сградите на мястото на ЦУМ... Булевардът е имал много приятен и подреден облик, а в далечината се задава нов MAN :laugh:
И само 102 000 души население към 30-те години. Източник: http://www.ebay.fr/itm/GRAVURE-ANNEE-30-BULGARIE-SOFIA-TRAMWAY-BOULEVARD-MARIE-LOUISE-MOSQUEE-BANJA-BAC-/122358548637?hash=item1c7d23489d:g:nksAAOSw4CFYpekj

Pages: [1] 2 3 ... 66