Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - AGENT 006

Pages: [1] 2 3 ... 420
1
Обективно погледнато нямаше бракувани икаруси след ОР. Последните основни ремонти бяха на 2382, 2216, 2466 и 2499 от 2010 г. и от 2011 г. на 2444. Към 2015 г. бяха на 4-5 години, което беше малко, но все пак беше половината време на това, което би трябвало да издържат такива основни ремонти. Е да имаше и ремонти от 2004 г., но те бяха просрочили времето си за повторен ОР още 2011-2012 г., а камоли 2015 г. и накрая вече не приличаха на нищо. Със сигурност обаче имаше поне 10 икаруса, които към началото на 2013 г. бяха в състояние, в което изглеждаше, че могат да се движат още и в момента. За съжаление част от тях бяха рязко и стремглаво съсипани още от 2014 г., когато наистина започна окончателният край на икарусите и към началото на 2015 г. свестните икаруси се бяха смалили двойно.

2
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: Today at 08:33:04 »
Припомних си, че 2606 беше един от малкото останали с релсова врата на кабината и ми стана жал. 2107, който имаше такава вече я няма от известно време. Останаха само 2702 и 2914.

3
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6
« on: Yesterday at 20:51:55 »
-Бомбардие не са най-качествените трамваи.
Именно. Не бива да се забравя, че Бомбардиер произвеждат самолети.
-Кончар не са по-качествени от Песа
Тук се лансираше противното 2013 и 2014 г. преди първите песи. Много хора хвалеха Кончар и не веднъж се изказваха мнения, че те са по-добри от Песа. Аз си бях създал мнение, че Кончар са много елитни трамваи.
-какъвто и трамвай да пуснеш по стълби да се търкаля става български
Не отричам, аз отговарях на Kingpin.
-ние не сме най-зле в Европа, има и по-зле
Разбира се, но точно това е факта, който трябва да ни мотивира да се стремим към по-високи стандарти. За съжаление обикновено се получава обратното. Причината за това е именно масово низкото ментално ниво. Хората са се примирили с отрицателното и не смятат подобрението за възможно, в резултат на което не се борят за него и се развива дълбоко провинциално мислене, а скептикът не е този, на когото можеш да имаш доверие, когато си поставяш някаква амбициозна цел.
-положението бавно, но сигурно се подобрява. Тези Шиндлер-и са стъпка в правилната посока.
Напълно съгласен, но имам значителни опасения относно как това ще стане. Както ти сам каза не можеш да пуснеш трамваите по релсов път приличащ на стълби и да очакваш да останат хубави, а ремонтите, които се правят за идването на нови трамваи, така както стана за песите, са на само част от най-проблемните трасета. Ако нещата се развиваха правилно отдавна да сме ремонтирали и забравили участъци като тунела на „Люлин“, „Каменоделска“, „Илиянско шосе“, надлез „Надежда“, „Граф Игнатиев“, Ал. Стамболийски“ и „Княгиня Мария Луиза“. От 2014 г. до сега имаше достатъчно време това поне да започне да се случва, но още не е. Също така, като цяло ни е ясно, че комбинацията от поддръжка и инфраструктура ни е слабо място и поради това тези трамваи ще бъдат изложени на изключително неблагоприятна среда. Възможностите за дълго да запазят образцовия си вид, да не се лъжем, са малки. Е да, разбира се, че ще са по-добре от българските дръгели, но с тях ли трябва да се прави сравнение? За да се проявят като добри машини им трябва добра база, а нашата база не е просто лоша, тя е ужасна. Пример за това са динозаврите. Това са едни от най-сложните трамваи били някога в София, а „Красна поляна“ ги изпраща на новобранците, спазвайки типичния модел да не се поема отговорност за проблемния подвижен състав. Никой не иска да поеме отговорността и да си направи труда да проучи нещата и да каже годни ли са или не. Просто виждат, че не държат на хамалско каране и имат блокировки на вратите(един от най-сериозните проблеми за подвижния състав в София), пращат ги на новобранците, те да се оправят както могат, а че пътниците, ватманите и цялата система губи от това на кого му „дреме“. Ние искаме да сме добри, но не притежаваме нагласата да го постигнем реално. Бяга се от отговорност и от решаване на проблемите, а трябва да се прави точно обратното.

4
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6
« on: Yesterday at 18:03:43 »
Ще навляза малко в едно продължително изложение, но мисля, че е нужно. Проблематиката е много сложна и се простира до на пръв поглед проблеми и въпроси, които изглеждат нелогични за коментиране тук. Нашите географски ширини са били дом на една от най-силните Средновековни цивилизации - Византия. Историческите обстоятелства на турското завоевание и изключително бързите процеси на радикални промени и модернизация на запад през XVIII и XIX в., които ние сме проспали ни поставят в много неизгодно положение. Ние оставаме най-бедните, най-недоразвитите и най-неразбиращите от високите стандарти на запад. Липсва ни културата на мислене, която имат напредналите страни. Нямаме стремеж да се борим адекватно и безкомпромисно с проблемите, пред които се изправяме. Проблемът не е до Фандъкова или другите хора работещи в Столична община. Ние не разполагаме с мисленето, което да ни отведе до един красив, стриктно подреден и функциониращ правилно с висок стандарт столичен град, каквато е изградената ни визия за западните градове, което включва неотменно трамвайния транспорт. Много лесно е да се каже защо ние взимаме бракувани трамваи от западняците, но ако се поставиш на мястото на кмет или друг управляващ на локално или на надлокално равнище предполагам няма да ти е никак лесно да кажеш не, няма да купуваме песи и трамваи втора употреба, ще взимаме най-скъпото и най-първокласното само чисто ново. И всъщност никой от близките ни балкански съседи не е по-различен от нас в това отношение. Нито Румъния, нито Сърбия, Гърция или Турция имат трамваи Бомбардиер, които са се отличили като най-качествените трамваи на световно равнище. И да, ще кажеш добре де, за тия 25 песи можехме да вземем по-малко, но по-качествени Кончар, което не е Бомбардиер, но пак е едно по-добро ниво от нашето в момента. Пак е въпрос на еволюция на мисленето - да смяташ, че градът, който управляваш и гражданите му заслужават безкомпромисно отношение, а не целенасочено скъперничество за публични цели, както е при нас, защото властимащите са на ниско ниво на мислене и идеята, че като властимащи трябва да дават всичко от себе си за доброто на обикновените граждани, им е чужда, а оправянето на нещата в този казус е много продължителен процес. Ние за съжаление все още сме далеч от началото на тази еволюция на мисленето, но в случай, че започнем трамваи като тези биха били един приличен старт, като се има предвид, че не е само трамвайния парк, който трябва да се подобрява, а редом с него трябва да се подобряват поддръжката и инфраструктурата. Не забравяйте също така, че в повечето пъти при случаи на продаване на возила за втора употреба въпросните возила се извеждат от употреба заради по-ниския стандарт, а не заради невъзможност да продължат да изпълняват службата си и всички са наясно с това, не само ние тук, но и всеки интелигентен мислещ и разсъждаващ човек. Дори нещо повече тези шиндлери са като нови и по нашия начин на мислене би било грехота да ги извеждаме от експлоатация в този вид, а вероятно и състояние. Да, не искам да си навличам възобновяване на спора за динозаврите, за които до момента се оказва, че са практически негодни и някои хора тук подозират, че са ни пласирани такива още от Хале и ние не можем да направим нищо, но конкретно при шиндлеритеи не би трябвало да има толкова сериозни проблеми, защото са по-прости и работят главно с пневматика, за разлика от динозаврите, които са само бъкани с електроника, която и до днес в не малка степен остава загадка, която някои хора смятат не само за нерешима, но смятат също така и че загадка няма, защото няма нищо за разгадаване и тези трамваи просто не стават. Смятам, че в тези шиндлери има потенциал да ни служат вярно повече от 10 години и те категорично не са скрап в смисъла на негодни за повече експлоатация, а че не са последен модел Бомбардиер и не притежават всички възможни екстри, които той притежава не е нещо, за което някой, някога е или би бил спорил, дори не само в среда на тясно запознати хора като нас, но както вече казах и на всички интелигентни, мислещи и разсъждаващи хора.

5
3312 by Владимир Симов, on Flickr
Бих искал да обърна специално внимание на отвратителното състояние на осветителната схема в този участък от кръстовището на „Пейо К. Яворов“ и „Драган Цанков“ до Руско посолство. Стълбовете са стари, ръждясали, грозни, има няколко различни вида „рога“, двойни и единични, няма стълб с две еднакви лампи на себе си, където има двойни „рога“ и като цяло има 3-4 различни вида лампи.

6
Ами то цялата им работа, на общината имам предвид, е такава.  :D
Аз им се чудя как така в момент с толкова много „кочини“ в автопарка, като се почнат разните предизвикващи смях персонажи, зелени бараки, бели МАН-ове бараки, ВМС бараки и разбира се върховите 0 305-тици и 0 302-ки, им хрумна да разкарват концесиите. Абе въобще... Смях, смях и пак смях. Искам мнението на Пейчев по този въпрос.  :D
Управлението на подвижния състав в автобусния транспорт е пълна пародия.

7
Едно старо песозавърско клипче от 11-ти декември 2014 г.:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=mm8dDw2a90I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=mm8dDw2a90I</a>

8
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: Yesterday at 08:54:52 »
Две ЧКД-та и две песи:
2039 &amp; 2048 by Владимир Симов, on Flickr
2321 &amp; 2303 by Владимир Симов, on Flickr

9
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: Yesterday at 08:37:41 »
Ето и снимката на 2162 от 309:
2162 by Владимир Симов, on Flickr

10
Ми те какво да му правят всъщност? Това не са стандартни панелни блокове, няма заварки в арматурата между панелите, а с изолацията ще прикрият всички налични проблеми по фасадата. Изкривяването едва ли е поправимо, но наличието му не е непременно доказателство, че конструкцията е застрашена и не е ясно дали това потъване продължава и може да застраши конструкцията вбъдеще. Не вярвам този проблем да е оставен непроучен преди началото на ремонтно-строителните работи.

11
Няма ли някакъв правен начин да се докажат негодни (като за след 6 месеца служба) и върнат тия 'автобуси' наистина?

Аз пък си представям как едно цяло и некачествено поколение младежи го връщат някъде.........., щот те ги купиха де...........
А ти па си сигурно света вода ненапита.  :D Колегата има право да получи нормален отговор, а не демонстрации на високо самочувствие. Ти като знаеш и разбираш да не би да си се родил такъв?
Иначе ситуацията в „Малашевци“ пак е динамична. Днес по 309 се беше появил 2162, а скоро след него от гарата по „Ботев“ дойде 2051 с табели 309 явно за включване на негово място.

12
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 21.04.2017, 08:07:14 »
Пропътували през десетилетията, през бури и жега, през дупки и павета, през най-добрите и най-лошите си времена 30 години по-късно те все още са тук:
2914 &amp; 2915 30 years faithfull service by Владимир Симов, on Flickr

13
Късно е вече, това се прави в самото начало, когато дойдат произведени и ако не ти харесат можеш да се откажеш. При нас например „КАРАТ С“ имат една партида отказана от Румъния, но забравих кои са номерата на тези КОНЕКТО. Проблемът не е до негодността на автобусите, а до негодността на хората, които са ги избрали, да взимат роля в тази дейност.
Междувременно 1220 май е отишъл на ремонт, защото в последно време няколко пъти виждах титулярът му с други Ютонг-и.

14
Разни / Re: Топло
« on: 20.04.2017, 22:19:38 »
И аз съм съгласен с Веско. Проблемът се преекспонира. Аз винаги съм свикнал, че през април парното се спира, но и след това има студени дни и се включват маслени радиатори, конвектори и печки. Това, че тази година студът се оказа доста сензационен не прави положението толкова скандално. Ами преди откриването на сезона на есен да не би да е по-различно?

15
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 20.04.2017, 20:39:17 »
801 ли е намера?

16
Аз си ги виждам най-редовно, точно в рамките на април са ми най-редовни пред обектива.

17
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6
« on: 20.04.2017, 14:46:58 »
По 8 в понеделник.

18
Това трасе беше свързано с „Ломско шосе“ преди строежа на метрото. По него са се движили 1 и 6 до „Обеля“ и след това 1 до „Обеля“ и 6 до сега резервното колело във „Връбница“ I. С построяването на метрото и решението да не се движат трамваи през „Ломско шосе“ това трасе е изолирано и не е ползвано оттогава насам.

19
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 20.04.2017, 08:30:38 »
Както се казва нещата се променят. Преди близо 6 години динозаврите бяха разтоварвани, сега динозаврите посрещат крокодилите:
1215+214 by Владимир Симов, on Flickr

20
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 20.04.2017, 07:54:52 »
Това е от алчност. Твърде много хора смятат, че по-голямата сума е равна на по-голяма печалба, но не е така. Надуването на цените не е решение за устойчива и дълготрайна печалба, а тъкмо обратното - предпоставка за „спукване на балона“ в един момент, когато цените станат твърде високи и потенциалните купувачи започнат да се оттуглят. Иначе строи се далеч не само в „елитните“ квартали. И в „Люлин“ в момента има няколко строящи се и току що завършени сгради. Мисля, че са 6. Едната е тази с бяло-червената фасада с диагонални линии до метростанция „Люлин“, която вече е завършена, втората е от другата страна на метростанцията в „Люлин“ 8 на бившата улица 400, сека „Казимир Енрот“, третата е на улица „Македония“ в „Люлин“ 10, четвъртата е на „Панчо Владигеров“ и „Проф. Александър Станишев“, петата на „Луи Пастьор“ и „Димитър Талев“, а шестата на „Луи Пастьор“ и „Царица Йоана“.

Pages: [1] 2 3 ... 420