Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Hakkinen

Pages: [1] 2 3 ... 38
1
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 20.07.2017, 20:03:16 »
1870 е все още прекалено пресен, ще го видиш след 1 година на какво ще прилича :D
За неоплана 1584 - ходовата му част е добре, вътре хлопат капаците, вибрират стъклата, което е обяснимо на фона на това, че от 2005 г. се движи в града. :D Пак е в по-добро състояние от значителна част от подвижния състав на Алекс Ок. Там автобуси се движат без амортисьори (т.е. окачването се държи само на възглавниците) - примери 0652, Неоплана на Петър Стойчев, дори един Ирисбус (бившият 0867). 3371 пък е в неизвестност от поне два месеца. Иначе те имат един новозакупен червен миди Ман, генерация 1997-1998 г., който ще взема да снимам най-накрая. :D Интересното е, че е по-дълга база - поне 10 метра. Похвално за тях е, че в почти всички автобуси, оборудвани с климатици, последните наистина работят.
В "Надежда" имат две новодоставени метанки, Man A21. Ще ги видим кога ще излязат.

2
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 07.07.2017, 15:44:29 »
Да съживим темата с две пресни снимки на мановете близнаци. :) Произведени през 2003 г., вкарани през февруари 2013 г., общо взето не са мръднали оттогава.

3
Нова туристическа Сетра на "Пътнически превози" - Велико Търново, закупена съвсем наскоро, произведена през 2012 г.

4
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 14.05.2017, 01:01:37 »
Интересни снимки. В последните 2 години наистина и двамата превозвачи доста са си обновили парка, макар и да не се съмнявам, че сигурно в автобусите на "Алекс ОК" през лятото температурите пак гонят тези в Сахара  :D Интересно е да се види, че 1584 още движи - това май е най-старият автобус в града вече, поне от тези градско изпълнение. Предполагам обаче, че всички О405Н-ове и НЛ202-ки са вече бракувани.
3560 май още е жив, ама е дълбока резерва. :D

5
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 13.05.2017, 17:23:47 »
Обширен фоторепортаж с актуални снимки на великотърновския подвижен състав. Приятно разглеждане!

http://transportvt.blogspot.bg/2017/05/blog-post_41.html

Тук ще кача само две от снимките, които съм предоставил, да не задръстваме излишно форума. :) Първата е на един от новите VDL на "Надежда", вече облепен.
Втората е чисто информативна - новодоставен миди Man на "Алекс Ок". Предвид, че е със стария тип табло (тип NL 202), предполагам, че е произведен преди 2000 г.

P.S. Скоро ще обновя напълно и секцията с подвижния състав, че има промени.

6
До месец линия №4 във Велико Търново отново ще се движи по улица "Димитър Буйнозов" при излизането си от квартал "Картала".

Това реши транспортната комисия в Община В. Търново след предложение на граждани и становище на фирма "Надежда" за маршрута и спирките.
В посока от кв. „Картала” към Великотърновския университет движението ще се осъществява по следния начин: Обръщало – ул. „Вихрен” – ул. „Алеко Константинов” – ул. „Димитър Буйнозов” – ул. „Беляковско шосе” – бул. „България” – ул. „Васил Левски” – ул. „Христо Ботев” – жп гара – ВТУ. Нови спирки ще бъдат разкрити на ул. „Алеко Константинов” и на ул. „Беляковско шосе” – срещу комплекс „Слънчев дом”.
В обратна посока влизането към кв. „Картала” ще бъде по ул. „П. Яворов”. Там ще бъде обособена спирка по желание за всички автобусни линии към жилищната зона.

http://transportvt.blogspot.bg/2017/05/4_5.html

7
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 03.04.2017, 21:12:00 »
Още две нови придобивки на фирма "Надежда" - VDL Berkhof Ambassador 200 /7563 и 7564/, произведени в края на 2008 г., с двигатели, отговарящи на еконорма Евро 5.

8
Временно са променени маршрутите на две крайградски автобусни линии от общинската транспортна схема. Причината е затвореният път между Велико Търново и с. Шемшево.
Автобусната линия, която свързва старопрестолния град със селата Шемшево и Леденик /№6/ ще се движи двупосочно по следния маршрут: Съдебна палата – бул. „Никола Габровски” – кръгово кръстовище до предприятие „Елмот” – улица „Козлужда” – Западен пътен възел – главен път I-4 В. Търново – София – с. Леденик – с. Шемшево.
По същия маршрут ще пътува и автобусът към селата Буковец и Керека. Разписанията остават непроменени.

По-рано днес кметът на община Велико Търново Даниел Панов разпореди затваряне на пътя към с. Шемшево заради авария, засегнала свода на моста над р. Янтра. Движението бе ограничено както за автомобили, така и за пешеходци, за да не възникне опасност от инциденти. Пътуващите към Шемшево, Леденик, Буковец и Керека следва да използват трасето през Западен пътен възел и главен път I-4 Велико Търново – София.
В края на Западната индустриална зона на старопрестолния град, както и в източния край на с. Шемшево са поставени ограничителни пътни знаци. Водачите следва да се съобразяват с временната организация на движението и да ползват обходния маршрут.
И през утрешния ден представители на различни институции, инженери и експерти по пътно строителство ще извършват огледи на засегнатия мост, за да бъде направена количествено-стойностна сметка на необходимото проектиране и на ремонтните дейности. Сезирана ще бъде и Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерски съвет.

Източник: https://transportvt.blogspot.bg/2017/02/blog-post_22.html

9
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 23.01.2017, 17:13:05 »
Нещо ново за линия №9. :)
И "най-прясната" доставка на Алекс.

10
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 05.01.2017, 22:37:21 »
Действително интересни снимки, на които се вижда какво караше Вожда преди и какво сега, чак ме хваща лека носталгия по времето, по което Месаря обслужваше 13-ката с 4-те Ириса до откат  :crazy: Сега видимо поне е мешана скара, което прави нещата по-интересни за фотографите. Поне този нов стар Ирис на "Алекс ОК" вози ли добре или и той е някаква развалина, взета евтино? Също така "Надежда" на всички линии ли вече ползва този тип табели? Маршрутът е изписан сякаш с по-дребен шрифт.
Старото, но новодоставено Ивеко си вози дървено и хлопа прилично, но не толкова заради модела, колкото заради многото километри, на които е. 1 милион и отгоре не му мърдат, предвид възрастта му. Като цяло не е развалина, състоянието му е обичайното за автобусите на фирмата. :D Но си е неудобно за града - много тясна пътека, седалките са на малко отстояние една от друга, подът е висок като на Икарус. Общо взето, предимството му пред малките Отокари е широката втора врата и окачването на възглавници. Иначе моторът като че ли е в добро състояние и не си е загубил от мощността.
На "Надежда" вече всички табели са от този тип, включително и тези в Горна Оряховица.

11
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 04.01.2017, 21:06:39 »
Да съживим малко темата с два автобуса Iveco. Първият е една от новите покупки на "Алекс Ок", моделът, доколкото се ориентирам, е Irisbus Iveco MyWay. Този специално е произведен около 1999/2000 г.
Вторият е една от новите придобивки на фирма "Надежда" - Iveco Irisbus Crossway LE, произведен втората половина на 2010 г.

12
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 27.12.2016, 12:11:11 »
Няколко поста по-назад видях едно оранжево Цитаро на което електронната му табела изписва линия 9 и съответния маршрут. Въпроса ми е, може ли да изписва друго освен това? На почти всички снимки е само на 9.
По принцип този автобус е заложен само на тази линия. Мисля, че изписването е ръчно дело, тъй като самата система липсва. :)

13
Време беше да ги вземе най-накрая някой тези Ириси. Все пак е грехота сравнително нови автобуси в прилично състояние да събират прах. До последно обаче се надявах да цъфнат в Бургас и някой ден даже да стана титуляр на някой от тях  :crazy:
То пак може да им станеш титуляр :D ако се преместиш в Горна..  :D

14
Една доста добра новина - от "Надежда" са взели автобусите Irisbus Crossway LE, с които Пламен Атанасов обслужваше линия 13. Всичките са произведени след 06.2010 г., с двигатели Евро 5, по-нова модификация от тези на "Алекс". Вероятно до дни ще ги пуснат, след стандартните технически огледи.

15
По моите спомени от 80-те години, Икарусите винаги са били удобно в България.

А по мои спомени, 20 годишни икаруси, които бяха на ПП и Атанасов, изглеждаха точно толкова нови, както са изглеждали при закупуването им.

На Пламен двата Икарус 280 бяха много хубави, макар спомените ми за тях да са детски. :D Помня по-добре втория - май беше внасян от Прага, ако не се лъжа. Беше доста по-нова модификация от тези на ПП, с шест-степенна кутия и действително беше като изкаран от завода. Другият съчленен като че ли бе внос от Германия. Имаше и една или две 260-ци, пак негови.
На ПП бяха по-стари, но пък поддържани. Е, имаше изключения, но в крайна сметка то си зависи и от шофьорите на всеки автобус.

16
Както казах - има си общинско дружество с подобна дейност, заради което не се налага да бъде правена отделна общинска транспортна фирма. В заключение бих казал, че като бъде подаден проектът, тогава ще стане ясно.
Какво би било, ако през миналия програмен период Велико Търново имаше достъп до тези мерки, си остава в хипотезата на вероятностите. Да се твърди как щяло да стане еди какво си, е несериозно.

17
4110 е оборотен автобус в "Надежда".

Объркал съм се, питах за другия такъв МАН с ръчните скорости, който е на "Алекс ОК".

Бракуван е, половината му мотор е на 0359 :D

18
Няколко факта..
Първо - Градовете, които реализираха проектите за ИГТ до момента, са в Първа и Втора агломерация. В изтеклия вече програмен период 2007-2013 по мерките за ИГТ, част от ОП "Регионално развитие", можеха да кандидатстват София, Варна, Русе, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Плевен. Велико Търново не бе във Втора агломерация. Затова тук проект за ИГТ нямаше как да се реализира. Не можеш да кандидатстваш по мерки, които не са били отворени за теб, нали? По същия начин стояха нещата в Габрово, Шумен и останалите аналогични по големина градове.
Второ - Велико Търново вече е във Втора агломерация. Заедно с горепосочените градове без София, която е в Първа. Освен, че мерките за интегриран градски транспорт вече са достъпни, градът ни е сред приоритетните за финансиране на проекти по ОП "Региони в растеж". И както казах - проектирането е в одобрената инвестиционна програма.
Трето - Общинска транспортна фирма във Велико Търново няма много отдавна. В сравнение с останалите градове, които са в Трета и Четвърта агломерация, където бяхме и ние доскоро, какво ни е на подвижния състав? По новост превозните средства отстъпват единствено на шест града - София, Варна, Пловдив, Бургас, Плевен и Стара Загора.  "Надежда" има много добър подвижен състав, От "Алекс Ок" и те почнаха да внасят по-читави автобуси. Колко ги поддържат, вече е друг въпрос.
Четвърто - в перспектива, с проекта за ИГТ нещата ще се подобрят още. Планове за създаването на голяма общинска транспортна фирма няма, а и аз лично не смятам, че е нужно. Има дружество с подобна дейност, което може да оперира с няколко електробуса. А пускането им ще завиши още повече критериите и към частните превозвачи.

19
От днес по линиите на "Надежда" се движи още един VDL Berkhof Ambassador 200. :) 2005 или 2006 г. е произведен. Снимки - в съответната тема.

20
Велико Търново / Re: Снимки
« on: 14.10.2016, 21:23:52 »
От днес по линиите на "Надежда" се движи още един VDL Berkhof Ambassador 200. :) 2005 или 2006 г. е произведен.

Pages: [1] 2 3 ... 38