Author Topic: Шумен,Търговище,Разград и Силистра  (Read 75846 times)

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: dib
pavkata_zaraboy86, с кои точно градове сравняваш транспорта в Шумен. и по кои показатели смяташ, че нашият транспрот "е направо трагедия".
Снимки на автогарата в Шумен имам, дай ми имейл да ти ги пратя.
Весело посрещане на празниците на всички писещи и посещаващи форума!

Снимките може да ги качиш и тук, ще са интересни и за други потребители. И без това от тези градове няма никакви снимки, приемете го като любезна подкана да споделите с останалите участници снимки на транспортна тема от градовете си  

pavkata_zaraboy86

  • Guest
Quote from: dib
pavkata_zaraboy86, с кои точно градове сравняваш транспорта в Шумен. и по кои показатели смяташ, че нашият транспорт "е направо трагедия".
Снимки на автогарата в Шумен имам, дай ми имейл да ти ги пратя.
Весело посрещане на празниците на всички писещи и посещаващи форума!

Списъкът според мен е дълъг, като пак подчертавам, че говоря за подвижен състав: бил съм в Сливен, Карлово, Сливен, Стара Загора, Велико Търново, а това което виждам в нета в Ихтиман и други градове от Шоплука също ме натъжава....      

Иначе ще се радвам да ми пратиш снимки, и то много. Между другото пуснах пробно един сайт на нашата автогара в Шумен, който не претендирам да бъде нищо особено. Засега в съвсем начален етап и липсва информация или е мноог непъна по някои секции:

http://autogarashu.free.bg

e-mail: pavkata_zaraboy86@abv.bg

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Привет на всички от Шумен! Видях из другите теми въпроси за Шуменския транспорт и мога да се включа. Тук тролейбуси така и не тръгнаха, но помня точно кога как се развиваха нещата. През пролетта на 1988 г. започнаха да опъват първите жици по контактната мрежа за бъдещия тролейбусен транспорт. До края на 1989 г. вече беше готова цялата линия, която пресичаше надлъж целия град от Индустриалната зона в източната част на града, където беше изграден обръщач и депо, през ж.к. Добруджа (в който живея) - Автогара - Руски паметник - Кооперативен пазар и оттам по бул. Симеон Велики - пл. Оборище - хотел Шумен - Томбул джамия - пл. Раковски (недалеч от парк Кьошкове в крайната западна част на града). Там също беше изграден обръщач. Пред очите ми са новите лъскави жици на мрежата. Всичко беше готово за старт на първа линия. Тя беше с дължина 7 км. Бяха закупени 2 тролейбуса, които така и не тръгнаха, понеже трябваха поне 4 за една линия, а пари за още не се намериха. Така вече закупените бяха продадени на Бургас, а Шумен си остана без тролейбусен транспорт. Мрежата стоеше докъм 1996 г., когато поради набезите на роми, беше свалена, колкото беше останала, да не окрадат и останалото. Никой повече не заговори за такъв транспорт. Сега останаха само сивите стълбове да напомнят за неосъществената придобивка.
Една снимка, от 1991 г., на която се вижда контактната мрежа по бул. С. Велики. http://photo-forum.net/bg/index.php?APP_AC...p;USER_ID=32127
Сутрин докъм 10 ч., около обяд и следобяд откъм 16 ч. автобусите са пълни. Прекалено са малки и хората се тъпчат като сърдели. Макар и нови, чисти, но малки. Да, през моя квартал минава номер 4 и се движи често, на 15 минути. Другите са по-нарядко. Към кв. Тракия пътуват 6 и 9, те се почти дублират, имат малка разлика в маршрута, така че сборно също имат чест редовен транспорт. Кв. Боян Българанов пък има линии за всички направления. Номер 7 също е редовен на дведесетина минути. Спирките повсеместно са сменени с нови, прозрачни, фини, уж европейски.

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Ето актуална схема на градския транспорт в Шумен, по картата на града са прокарани линиите по улиците през гкоито преминават заедно с номерата:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=5770558

Offline SKODA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 232
    • View Profile
Quote from: yogimax
Привет на всички от Шумен! Видях из другите теми въпроси за Шуменския транспорт и мога да се включа. Тук тролейбуси така и не тръгнаха, но помня точно кога как се развиваха нещата. През пролетта на 1988 г. ..... са сменени с нови, прозрачни, фини, уж европейски.

Този автобус  на заден план на снимката да не е Чавдар 14-20?
Жалко! С тролейбусен транспорт би било по-добре.


Приятен ден!

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Вид на автобусите от градския транспорт в Шумен през 1960-те години:
http://www.shumen-city.com/components/com_..._2088587568.jpg
1970-те години: http://www.shumen-city.com/components/com_..._1185934047.jpg

pavkata_zaraboy86

  • Guest
Изключително ценни снимки, благодаря на двама ви!

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Между другото има един леко оптимистичен факт   Автобус номер 4 до преди година се движеше на 20 минути, а оттогава увеличиха честотата му и е на 15 минути.

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Разписанието на градския транспорт в Шумен, което е дадено на линк на предните страници не е съвсем пълно. Миналата седмица се возих на номер 14, отивайки до университета, но в разписанието тук този номер не фигурира. И беше стар раздрънкан чавдар на 35 годишна възраст.  Все още има малък процент такива, малък процент икаруси, а може би 80% (субективно) са Ивеко-Отойол нови. Много икаруси имаше докъм 2002 г., след това какво стана изведнъж поизчезнаха, а малкия процент Чавдари се задържат по-упорито.
Между другото преди 10 години често пътувах до Търговище, там имаше 3-4 линии, имаше номера 3 и 4 държавни линии, и номер 10 бяха частни маршрутки. Ходеха по маршрут ЖП гара-автогара-център-кварталите Запад 1, 2 и 3. За други линии не си спомням. Сега не знам как е. Гарата им е далеч и със сигурно е останала поне една градска линия.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11256
    • View Profile
    • Email
В Разград видях някаква линия номер 2, обслужваше се от автобуси Ивеко с по 3 врати, от типа на старото Конекто, бяха дори с перденца и със затъмнени стъкла, сравнително нови, може би от 90-те години.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Quote from: Ivo
В Разград видях някаква линия номер 2...


Автобусна линия 2 в Разград свързва автогарата -> жп гарата -> 'стъкларския завод'

Offline stan4o

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
    • View Profile
А някои може ли да каже нещо повече за транспорта в Разград!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15513
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: stan4o
А някои може ли да каже нещо повече за транспорта в Разград!
Както виждаш, който знае нещо, не се свени да пише и подобни въпроси като твойте са излишни.

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Quote from: stan4o
А някои може ли да каже нещо повече за транспорта в Разград!


Повече инфо другата седмица, след като се върна от Разград. С малко повече късмет - може и снимки да има...

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Quote from: difian
Както виждаш, който знае нещо, не се свени да пише и подобни въпроси като твойте са излишни.
Ами аз си говорих сам на себе си в тази тема. Явно никой не се интересува от транспорта в Шумен, никой нищо не пита, никой не благодари... Сам си писах на себе си.  Разград явно е по-интересен, така се получава де факто.

pavkata_zaraboy86

  • Guest
Quote from: yogimax
Ами аз си говорих сам на себе си в тази тема. Явно никой не се интересува от транспорта в Шумен, никой нищо не пита, никой не благодари... Сам си писах на себе си.  Разград явно е по-интересен, така се получава де факто.
yogimax, за съжаление аз никога не ползвам градски транспорт, за да задам някакви по-съществени въпроси. иначе судоволствие чета всякаква информация за транспорта в нашия град!

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 117
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Quote from: yogimax
Ами аз си говорих сам на себе си в тази тема. Явно никой не се интересува от транспорта в Шумен, никой нищо не пита, никой не благодари... Сам си писах на себе си.

Споко приятел, четем какво си писал - просто всичко е достатъчно подробно, за да няма какво да питаме    
За което - благодарско!  

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Нова автобусна линия е пусната в Шумен, тя е номер 61 и се движи по маршрут Тракия Юг - ул. Дедеагач - бул. Симеон Велики - Кьошковете - Стария град. Автобусите се движат само в почивните дни. От времето на социализма не беше имало редовна линия до Шуменското плато, ето че най-после отново вече има

Offline SKODA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 232
    • View Profile
Миналия месец бях в Шумен и правих снимки. По всички линии пускаха само Otoyol. Вечер и сутрин в пиковите часове пускат Чавдар 11Г5 и 13-20. Чавдарите са около 10 бр. 13-20 и 10 бр. 11Г5 (това видях в гаража.) Икарусите са 5, като 1 от тях се движи по линия 9 до 9 ч, а след това стои на колелото в Б. Българанов. В 13 часа извозва работници до "Алкомет". Другите 4 кибичат в гаража и ги пускали само в извънреден случай. Е това е, приятен ден.


Приятен ден!

Offline yogimax

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 57
    • View Profile
Шумен от край време си е постен по отношение на градския транспорт. Само Отойоли - скучно е. Пак добре, че си видял поне Икарус, щото едно време имаше много, а от години не съм виждал ни един. Имам карта на линиите от 1981 г., има доста повече линии и доста повече покрити с тях улици, отколкото сега.