Author Topic: А 72  (Read 36039 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3768
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #280 on: 29.11.2016, 15:36:41 »
Проблемът с тесния пробив ще се реши в близките няколко месеца, когато е готова метростанцията. :) Големият проблем е между НДК и Орлов Мост. :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8238
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: А 72
« Reply #281 on: 29.11.2016, 18:30:58 »
Аз си мисля следното. 72 от ж.к. „Западен парк“ по маршрута си с обратен завой на „Орлов мост“ и 72А от стадиона, както обръща 75 в момента до „Плиска“ по установеният маршрут. Таксуването е друг въпрос. За настоящата система за таксуване няма какво да коментирам. Нужна е надеждна валидация като тази с подарените ни от чехите валидатори в 2057, като се добави отпечатване и на час и линия, но това е друга тема.
Иначе за диаметралните линии. Идеята за разцепване, за да се компенсира по-добре всяко закъснение е добра, но не всички линии са еднакви и не съм много съгласен, че това е адекватно решение за всички линии. 11 например е много оптимална линия в момента. Има проблемни участъци, но в „Слатина“ и в „Овча купел“ е спокойно, а „Сливница“ е с много добро ниво на организация дори в участъка между „Одрин“ и „Опълченска“, където бус лентата е запречена. 72 е особен случай, защото прави много заобиколки. Първо вместо да се включва по булевард „България“ от „Гешов“ минава по „Св. Георги Софийски“ и „Пенчо Славейков“, след това светофара на „Граф Игнатиев“ и този на „Орлов мост“ и накрая грандиозните заобиколки през отвратителните тесни и бавни трасета в „Редута“.

Защото страстта направи невъзможното възможно!
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6332
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #282 on: 29.11.2016, 19:48:47 »
Аз си мисля следното. 72 от ж.к. „Западен парк“ по маршрута си с обратен завой на „Орлов мост“ и 72А от стадиона, както обръща 75 в момента до „Плиска“ по установеният маршрут.

Не е добре. Връзката между трамваите и метрото на Стадиона в посока Редута отива на кино.

Според мен тази тема ще стане актуална ЕДВА КОГАТО заработи система за таксуване по време и тръгне МД3. До тогава е безсмислено.


Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3160
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #283 on: 29.03.2017, 00:33:08 »
Какво мислите относно идеята:
 А 9 - ул. ген. Гурко - Хотел Плиска по маршрута на 72.
 А 72 - Автобаза Искър - Зап. парк със съчленени автобуси, като може да минава през гара Подуяне.
« Last Edit: 29.03.2017, 00:35:51 by Tatra »
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 918
линия номер: 1

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8238
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: А 72
« Reply #284 on: 29.03.2017, 07:54:28 »
Губи се връзката към НДК, която в момента осъществява 72, а това е важно. Принципно съм съгласен, но мисля, че това е проблем. Може би 9 да обръща с 94, за да прави връзката към НДК, но пак аз го казвам по-скоро като хипотеза, не съм запознат с всички обстоятелства.

Защото страстта направи невъзможното възможно!
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3768
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #285 on: 29.03.2017, 08:19:40 »
Пътникопотокът към Автобаза Искър е нищожен и няма смисъл дотам да ходи редовна линия със съчленени автобуси. :rolleyes: Най-смислено изглежда разделяне на 72 на две линии с удобна обща спирка за прекачване примерно Орлов Мост или Подуяне. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17010
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #286 on: 29.03.2017, 09:46:54 »
А аз не разбирам защо пак се заговори за разделяне на 72? Маршрутът е оптимален и осигурява достатъчно важни връзки.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3768
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #287 on: 29.03.2017, 10:29:35 »
Заради неравномерното натоварване и острите завои в Редута - между ВМА и Орлов Мост е претоварен и определено се нуждае от съчленени автобуси, но такива няма как да минат по сегашния маршрут в Редута поради завоите с много малки радиуси, а и там натоварването е значително по-малко. :rolleyes: Единственият реален вариант за съчленени автобуси с минимална промяна на маршрута е от Величко Атанасов директно по Атанас Узунов съответно в обратна посока от Атанас Узунов по Величко Атанасов, но вътрешността на Редута остава без транспорт. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6332
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А 72
« Reply #288 on: 29.03.2017, 11:48:35 »
А не е ли по-добре тогава да се разкрие друга линия, допълваща 72 с маршрут ВМА - Военна академия/Орлов мост.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11509
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #289 on: 29.03.2017, 12:20:18 »
Единственият реален вариант за съчленени автобуси с минимална промяна на маршрута е от Величко Атанасов директно по Атанас Узунов съответно в обратна посока от Атанас Узунов по Величко Атанасов, но вътрешността на Редута остава без транспорт. :rolleyes:
Велчо Атанасов се казва улицата.
Като цяло смятам, че трябва да се мисли в посока по-кратки маршрути, които ще са по-лесни за обслужване и при задръстване ще може по-лесно да се избие закъснение. Разбира се, това е свързано и с промяна на тарифната политика.
И не съм съгласен, че натоварването в Редута е по-малко. Доста пъти съм бил свидетел как автобусът се препълва на първата спирка на бившия х-л Плиска. Заради дългия маршрут и задръстванията, на практика в Гео Милев и Редута 72 не изпълнява адекватно транспортната си функция. Често автобусите закъсняват и половината от тях тръгват без пътници, за да наваксат закъснението. Неадекватният транспорт в Редута накара немалко хора да се качат на личните МПС-та.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3768
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #290 on: 29.03.2017, 12:31:33 »
Принципно идеята за линия от обръщалото на ВМА до Орлов Мост или Военна Академия не е лоша - няма проблем и в двата края да обръщат съчленени автобуси, почивката може да е на обръщалото на ВМА, то и без това се ползва само при ремонти и сериозни закъснения и почиващ автобус не би бил сериозен проблем. Друга възможност е обръщане на кръговото на Гешов и Св. Георги, но възниква проблем с почивката - на Орлов Мост и Военна Академия няма удачно място без да се затруднява движението. :rolleyes: Улицата е Велчо Атанасов, извинявам се за грешката. Натоварването на 72 в Редута е определено по-малко отколкото в участъка ВМА - Орлов Мост и претъпкани автобуси има заради задръстванията и свързаните с тях закъснения и наваксвания посредством движение без пътници. Най-уместно изглежда да има отделен автобус Плиска или Гео Милев - Военна Академия, който да избягва задръстванията и да е редовен, може би промяна на 9 или евентуално 75. :rolleyes:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17010
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #291 on: 29.03.2017, 14:46:44 »
Спазването на разписанията може да се получи с обособяване на бус лента по Евл. Георгиев. Не е нормално заради задръствания да се разваля транспортното обслужване на ползващите 72 като маршрутът му се разделя.
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3768
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #292 on: 29.03.2017, 15:18:49 »
За целта трябва да се направи трета лента във всяко платно - при само една свободна за останалото движение никой няма да спазва бус лентата. :rolleyes: При сегашното положение обслужването на ползващите 72 така или иначе е трагично - в участъците  ВМА - Александровска и НДК - Орлов Мост има истинска блокада, след завършването на метростанциите ще се решат проблемите в първия участък, но не и във втория. :rolleyes:
« Last Edit: 29.03.2017, 15:23:52 by V.Peichev »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2513
    • View Profile
Re: А 72
« Reply #293 on: 29.03.2017, 20:57:00 »
Не бяхме ли коментирали удължаване на А75 до ВМА? Ако това се случи, при интервал от 10, максимум 15 минути, мисля, че линията ще е доста успешна, дори и да не е препълнена от Гео Милев до ВМА. Според мен А75 с добър потенциал, но не на интервал от близо час.

Едно малко фантастично предложение: участъкът от А72 между Орлов Мост и хотел "Плиска" се електрифицира и се пуска тролейбус, а А72 се скъсява до Гара Подуене. Това трябва да е съчетано с адекватна тарифна политика, за да има смисъл.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775