Author Topic: Стари варианти на трасето  (Read 34666 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Стари варианти на трасето
« on: 29.11.2006, 12:30:02 »
Добавил съм в раздел "метро" нови снимки от депото в Обеля.
Заповядайте!

-----> http://sgt.50webs.com/depoobelq.htm <------
« Last Edit: 19.04.2009, 20:02:22 by blagun »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #1 on: 12.08.2007, 21:05:53 »
Quote from: Jimi
..., 3-ти пазара ще са най добре на мен лично и двата варианта са ми все тая щото то до нас НЯМА да има метро     
Дам.И най-важното забравих да кажа  Просто трябва да се направи наистина един отличен вътрешноквартален транспорт, който да отвежда пътниците до метрото.Няма да съм краен метрото да стане единствената връзка на Люлин с центъра и цивилизацията, но вместо да се мисли за линии за автобуси и тролейбуси до центъра както преди да се направят няколко наистина смислени линии от възлови точки във всчки микрорайони до станциите.
« Last Edit: 20.03.2009, 19:00:59 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #2 on: 05.10.2007, 10:40:50 »
Quote from: alpha_adversativum
Може, обаче един съвет от мене - или двата нови блока до пощата, или някъде в южната част на 8-ми микрорайон, защото иначе от метрото няма да имаш файда!
На новите блокове по Царица Йоанна им е удобно, а иначе за панелките - да очакват разклонението на МД1, и то в посока югозапад, а не запад.

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #3 on: 06.10.2007, 05:29:55 »
ами да ви кажа че тия блокчета бяха купени още преди да са построени така че успех в опитите да се намърдате там      
а тия сметки от по 20метра на ден лично на мен ми излизат криви , чесно да си признаня , мисля че ако бяха пуснали Охлюф с ишиаз и лумбаго (едновременно) до сега да е стигнал до сердика      
 Ако тепърва ще започват тунела към от СУ  , защо тогава затвориха подлеза на сердика  и сега единствения вариянт е да минеш на светофарите които иначе никак не се използвахаот пешеходците?      
« Last Edit: 06.10.2007, 05:32:32 by brego »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #4 on: 31.01.2008, 02:41:56 »
Мафиотското управление на Софиянски освен останалите си непростими грехове в транспортно отношение ще се запомни с две неща - унищожаването на околовръстната линия и преместването на метротрасето от утвърдения проект под Цариградско Шосе. Тези два факта объркват и блокират доста от транспортните решения за в бъдеще. А метромрежата се разширява навсякъде. Само дето там има план за застрояване и е ясно след 10 години къде ще се наложи да се удължава и там не се затроява, респ могат да го правят по открит способ или някой от другите по-евтини способи, а не да дълбаят с къртица.

Пък и има заложен четвърти метродиаметър.
« Last Edit: 13.02.2008, 02:13:04 by etnies »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #5 on: 31.01.2008, 22:08:23 »
Quote from: etnies
Мафиотското управление на Софиянски освен останалите си непростими грехове в транспортно отношение ще се запомни с две неща - унищожаването на околовръстната линия и преместването на метротрасето от утвърдения проект под Цариградско Шосе. Тези два факта объркват и блокират доста от транспортните решения за в бъдеще.
Аз не мисля, че промяната на метротрасето е лоша. Даже напротив - едно затваряне на Цариградско би било доста неблагоприятно, а копаенето под земята - доста скъпо. Да го бяха направили, когато са строяли Цариградско...

За мен липса на всякаква далновидност е ул. Богатица и жк. Южен парк.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #6 on: 31.01.2008, 23:46:44 »
Quote from: etnies
Мафиотското управление на Софиянски освен останалите си непростими грехове в транспортно отношение ще се запомни с две неща - унищожаването на околовръстната линия
Околовръстната жп линия де факто загина при строежа на бул. България през 1978-80. Ако визираш пробива Д.Несторов (сега Акад.Гешов): последният остатък от околовръстната линия - отсечката под Тотлебен до гара Стан си беше бунище и развъдник на комари.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #7 on: 04.02.2008, 02:38:01 »
Quote from: ozzy
Аз не мисля, че промяната на метротрасето е лоша. Даже напротив - едно затваряне на Цариградско би било доста неблагоприятно, а копаенето под земята - доста скъпо. Да го бяха направили, когато са строяли Цариградско...

За мен липса на всякаква далновидност е ул. Богатица и жк. Южен парк.

Не просто лоша, а изключително лоша.
1. Цариградско шосе е много по-важна транспортна артерия за живущите в Младост
2. Една от трите най-натоварени спирки в София остава без метростанция в близост.
3. Стария маршрут би бил много удобен за гостите на София - да си оставят колите на паркинг около Цариградско и да не пълнят града. Място за изграждане на паркинги между 7ми и 5ти километър - дал господ. Сега това е невъзможно - около пазара в Младост 1 няма място, а дори и да имаше, вместо да се отпуши Малинов, ще се запушва допълнително - къде от гостите на столицата, къде от дружбенци.
4. Двойният ефект - намаляване на колите плюс намаляване на автобусите и сега ще го има, но в много по-малка степен.
5. Ненужно се приближават I и II МД. За сметка на това зейва немалък участък без НИКАКЪВ транспорт - на север от Цариградско в участъка Евлоги Георгиев - Ситняково
6. Вместо по ненатоварения участък под Драган Цанков да има широк трамвай, есбан или каквото си харесате, а под натовареното Цариградско - метро, в момента метрото минава под нищото в продължение на 3 км.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #8 on: 04.02.2008, 11:21:06 »
Да, но пък ще има удобна станция на Графа. Освен това се предвижда да има паркинг на Цариградско при станцията на Интерекспо, част от лъча към Дружбите. Вярно е, че Плиска остава без метро, но квартал Изток и Изгрев ще имат метростанция, а който иска да се прекачва, може да го направи на някоя от спирките на метрото в центъра и няма да изгуби много време. Да не говорим, че спирката на хотел Плиска допреди 15-17 години (когато е взето решението за метрото да минава по Драган Цанков) не беше натоварена както сега - за справка тогава 213, 305 и 306 не спираха там.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #9 on: 04.02.2008, 11:24:50 »
Според мен една автобусна линия по Ж. Кюри ще има голям ефект
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #10 on: 04.02.2008, 11:52:06 »
Quote from: ozzy
Да, но пък ще има удобна станция на Графа. Освен това се предвижда да има паркинг на Цариградско при станцията на Интерекспо, част от лъча към Дружбите. Вярно е, че Плиска остава без метро, но квартал Изток и Изгрев ще имат метростанция, а който иска да се прекачва, може да го направи на някоя от спирките на метрото в центъра и няма да изгуби много време. Да не говорим, че спирката на хотел Плиска допреди 15-17 години (когато е взето решението за метрото да минава по Драган Цанков) не беше натоварена както сега - за справка тогава 213, 305 и 306 не спираха там.

Решението е взето преди 9 години. Иначе споровете са отпреди 20 години, откакто е направен тунела, а Плиска в последните 15 години винаги си е била натоварена спирка. И решението е повлияно не толкова от по-бързото изграждане на метрото, а от терените по и около които ще минава. Най-малкото оня хотел при блок 1Б никога нямаше да го има, съответно някой хора лапнаха добри парички от терените около рекичката със звучното име Лайнянка. Странно как в центъра метростанциите са на по 1к, а в Мусагнеица - на 600м.
Да не говорим, че участъкът около Драган Цанков е (или беше) по-слабо застроен от алтернативния по Цариградско Шосе. А и там по проект трябваше да минава скоростен трамвай. Така и двата булеварда щяха да имат бързо придвижване към ЦГЧ. Да не говорим, че сега Изток ще имат метро, но няма да имат довозване - на практика единствената годна улица да има довозващ транспорт е Жолио Кюри, който заради локалното може да бъде само еднопосочен.
Определено вараинта "през едно" е много по добър - широки трамваи по Шипченски и Цанков, а посредата им, където е най-големия пътникопоток - метро. Та аз съм песимист за ограничаването на задръстванията по Цариградско след пускане на метрото до Младост 1.
« Last Edit: 04.02.2008, 11:54:11 by etnies »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #11 on: 04.02.2008, 12:10:15 »
Quote from: Repcho
Според мен една автобусна линия по Ж. Кюри ще има голям ефект

Имаш предвид нещо като локален автобус като пендел?
« Last Edit: 04.02.2008, 12:10:33 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #12 on: 04.02.2008, 12:21:03 »
Quote from: LG_
Имаш предвид нещо като локален автобус като пендел?
Ами нещо такова, но не може Плиска да остане без транспорт до Интерпред. Разстоянието не е малко.
НЕ на хейтърството!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #13 on: 04.02.2008, 13:42:47 »
Quote from: Repcho
Ами нещо такова, но не може Плиска да остане без транспорт до Интерпред. Разстоянието не е малко.
май-няма да е възможно да се прокара тунел от хотел плиска до жолио кюри кино изток и от там да минава 72 до интерпред.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #14 on: 04.02.2008, 21:09:30 »
Quote from: etnies
1. Цариградско шосе е много по-важна транспортна артерия за живущите в Младост
2. Една от трите най-натоварени спирки в София остава без метростанция в близост.
3. Стария маршрут би бил много удобен за гостите на София - да си оставят колите на паркинг около Цариградско и да не пълнят града. Място за изграждане на паркинги между 7ми и 5ти километър - дал господ. Сега това е невъзможно - около пазара в Младост 1 няма място, а дори и да имаше, вместо да се отпуши Малинов, ще се запушва допълнително - къде от гостите на столицата, къде от дружбенци.
4. Двойният ефект - намаляване на колите плюс намаляване на автобусите и сега ще го има, но в много по-малка степен.
5. Ненужно се приближават I и II МД. За сметка на това зейва немалък участък без НИКАКЪВ транспорт - на север от Цариградско в участъка Евлоги Георгиев - Ситняково
6. Вместо по ненатоварения участък под Драган Цанков да има широк трамвай, есбан или каквото си харесате, а под натовареното Цариградско - метро, в момента метрото минава под нищото в продължение на 3 км.
1. За метрото е все тая, дали ще мине под Драган Цанков или под Цариградско - времето е същото
2. След окончателно довършване на двата подлъча до Младост-4 и Дружба едва ли Плиска ще е това, което е в момента
3. На Цариградско не се прескачат паркингите - там е супер скъпа територия за бизнес сгради. То и при сегашния вариант метрото ще пресича Цариградско около Атомния център и там все още има възможност за изграждане на паркинг.
4. Цариградско е много по-подходящо за голям трафик, отколкото Драган Цанков. Така че много по-полезно би било да намалее трафикът по Др.Ц., отколкото по Цариградско.
5. МД1 и МД2 са твърде далеч. На едната страна на кантара са Гео Милев, Слатина и Хр.Смирненски, които наистина се отдалечават от метрото. Но от другата страна са далеч по-многолюдните Изток, Дианабад, Мусагеница, Дървеница, Стунетски град и Витоша, до които то се доближи при сегашния вариант.
6. Нормалнорелсовият трамвай Младост-Юнак беше една скъпоструваща неудачна идея, за щастие неосъществена. То е смешно в 21-ви век да се счита за нормално от Младост до центъра да се стига за 30-40 минути. Трамвайни трасета "Далечни квартали-център" трябва да се проектират само в тип "леко метро" - автономни, с пресичане на 2 нива на основните артерии (визирам Ботевградско шосе, България, Ломско шосе, Цар Борис ІІІ). Да се твърди, че замисленият трамвай би бил скоростен е точно толкова нелепо, колкото, че ТМ20 е скоростен например. Разбира се, ако имаше леко метро по Драган Цанков и тежко метро под Цариградско, щеше да е идеално, но проектът съвсем не беше такъв, единствено врътката в гората се спестяваше от тунела под ТВ кула.
Боя се, че и ТМ22 до Овча купел няма да донесе желаното облекчение на ОК именно поради дългото време за пътуване.

Да не говорим, какви катастрофални щяха да бъдат последиците от отпадане даже и на едното платно на цариг
« Last Edit: 04.02.2008, 21:13:25 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #15 on: 05.02.2008, 02:12:55 »
Quote from: blagun
1. За метрото е все тая, дали ще мине под Драган Цанков или под Цариградско - времето е същото
2. След окончателно довършване на двата подлъча до Младост-4 и Дружба едва ли Плиска ще е това, което е в момента
3. На Цариградско не се прескачат паркингите - там е супер скъпа територия за бизнес сгради. То и при сегашния вариант метрото ще пресича Цариградско около Атомния център и там все още има възможност за изграждане на паркинг.
4. Цариградско е много по-подходящо за голям трафик, отколкото Драган Цанков. Така че много по-полезно би било да намалее трафикът по Др.Ц., отколкото по Цариградско.
5. МД1 и МД2 са твърде далеч. На едната страна на кантара са Гео Милев, Слатина и Хр.Смирненски, които наистина се отдалечават от метрото. Но от другата страна са далеч по-многолюдните Изток, Дианабад, Мусагеница, Дървеница, Студентски град и Витоша, до които то се доближи при сегашния вариант.
6. Нормалнорелсовият трамвай Младост-Юнак беше една скъпоструваща неудачна идея, за щастие неосъществена. То е смешно в 21-ви век да се счита за нормално от Младост до центъра да се стига за 30-40 минути. Трамвайни трасета "Далечни квартали-център" трябва да се проектират само в тип "леко метро" - автономни, с пресичане на 2 нива на основните артерии (визирам Ботевградско шосе, България, Ломско шосе, Цар Борис ІІІ). Да се твърди, че замисленият трамвай би бил скоростен е точно толкова нелепо, колкото, че ТМ20 е скоростен например. Разбира се, ако имаше леко метро по Драган Цанков и тежко метро под Цариградско, щеше да е идеално, но проектът съвсем не беше такъв, единствено врътката в гората се спестяваше от тунела под ТВ кула.
Боя се, че и ТМ22 до Овча купел няма да донесе желаното облекчение на ОК именно поради дългото време за пътуване.

Да не говорим, какви катастрофални щяха да бъдат последиците от отпадане даже и на едното платно на цариг

1. Времето е еднакво, пътникопотока по Цариградско - значително по-голям
2. Винаги ще си остане натоварена спирка. Все пак там не е само място за прекачване, а и генератор на голям пътнкопоток - "пътникосборът" на спирката е огромен - от Шипченски до Драган Цанков и от Тинтява до Жендов.
3. Ако се следва логиката къде е скъпа земята - дай тогава да разкараме зона А на Южния парк -  ако земята околко Цариградско е златна, то зад НДК е платинена с диаманти. Около Полигона има предостатъчно място - и за молове, и за Карфури, и за бизнесцентрове, и за паркинги
4. Драган Цанков ще го разширяват така или иначе и ще има сходни габарити с Цариградско, така че това не го приемам за аргумент. Като направят пресичане на две нива на кулата - ето ти дубльор. С тази разлика, че трафикът се забива в тапата на Евлоги. А за разлика от Цариградското, което има накъде да избяга на Орлов мост, при Драган Цанков наистина ще е страшно.
5. Изток е еднакъв и за двата диаметъра , но все пак около Плиска е значително по-населено и застроено, отколкото около Интерпред, а и пътникопотоците около синия хотел са доста по-равномерни от натоварването сутрин/вечер на Интерпред.
6. Основното на бързия трамвай би било Дървеница - Юнак. Там пресичания има на 8.12, Брадистилов, малкото пътечка до ИСК на УНСС (което се затваря без да им мигне окото), ГМ Димитров, В.Калчев (ползва се същото решение, продължение на естакадата). 8.12 и Брадистилов се решават със синхронизирани светофари, ГМ Димитров - или гмуркане под кръстовището, както сега прави метрото или в краен случай ще бъде единственият светофар, на който ще се чака - ако се прецени, че е по-удачно кръстовището при ОМВ да е на две нива. Нататък от естакадата до Юнак трасето е автономно и преспокойно трамвая може да си кара с 60 км/ч - е, не са 80 км/ч, но за сметка на това спирките ще са по-начесто и придвижването ще се осъществява доста бързо. Пък и към Младост - трасето по Сахаров е пак автономно. В Щутгарт пак има къде да се измисли автономно трасе.
За Младост има и втори вариант - трамвая да си мине по проектирания за него мост Въртопо - тъкмо и Мусагенчани не са капо.
Ползата от този проект е неоспорима - хем си облекчаваме Цариградското, хем на споменатите от теб квартали се осигурява бързо придвижване - дали ще го наречеш леко метро или скоростен трамвай е все тая - както се вижда е възможно да се осъществи почти автономно движение. А и Младост има два железни коня - лек и тежък. Това, че в първоначалния проект не е имало продължение на естакадата при КАТ и другите споменати елементи съвсем не значи, че проектът е лош и не може да бъде преработен. Всъщност - на едно мнение сме.
7. Най-тежкият проблем е наистина строителството под Цариградско в участъка Орлов Мост-Алея Яворов. Все пак за времето на строежа локалните ще престанат да са такива и макар и стеснен, преминаване ще има. В краен случай - така и така ще се разширява Драган Цанков и ще има две нива на Телевизионната, ако трябва трафикът ще се отбие. Като последователността би била следната - пускане на трамвайното трасе->разширяване на Драган Цанков, ако е нужно - и на Евлоги в участъка Графа - Орлов Мост (нещо, което рано или късно ще стане така или иначе) ->затваряне на Цариградско. Първите два етапа можеха да са готови отдавна, ако вместо Стоян Янев беше някой друг. Или просто имаше кадърен човек на несъществуващия вече пост Главен Инжинер.
« Last Edit: 05.02.2008, 02:26:12 by etnies »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #16 on: 05.02.2008, 02:45:25 »
Каквото и да обсъждаме тук, вече има избрано трасе и в момента се строи. Благун е прав, че спирката на Плиска няма да е същата след завършването на първия диаметър - просто хората вече няма да им се налага да се прекачват там  За хората от Гео Милев остават тролеите, тм 22 и 9 и 72, което хич не е малко.
Драган Цанков дори и да го разширят, пак няма да е като Цариградско - има по 2 платна във всяка посока, няма локални, няма кръстовища на 2 нива, а доста пресечки.
Освен това станцията при Онкологията ще има голям ефект за Студентски, понеже няма да се налага човек да кисне по цял час в задръстванията, докато стигне СУ, а само за 20-25 минути с прекачване (280 + метро) ще се стига.
Иначе като цяло подкрепям тезата на Благун за трамвая и за строителството на метрото.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #17 on: 05.02.2008, 10:37:53 »
И аз като цяло подкрепям тезата на Благун. Важно е големите отдалечени кавартали като Младост, които генерират най-многото човекокилометри, да са свързани с метро до центъра. А това дали трасето ще преминава под Цариградско или под Драган Цанков е почти все тая. И вата случая биха овслужвали достатъчно други територии. Като предимство на сегашния вариант на трасето е разсредоточване на транспортните потоци (метро и надземни) от Цариградско, което осигурява по-добра "покривност". А като недостатък това че както каза Етнийс трасето преминава през "нищото" от Юнак до Интерпред и по пътя не обслужва урбанизирана територия.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #18 on: 05.02.2008, 11:46:21 »
xx
« Last Edit: 13.03.2010, 13:53:00 by zlatin »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #19 on: 05.02.2008, 15:48:40 »
Quote from: zlatin
А как е въможно межу Света Неделя и НДК да няма, още повече, че по първоначалния проект има.

И в първоначалния проект няма. Но проектите се правят, за да се променят. На Солунска и Раковска трябва да има станции.

Относно трасето на МД-1 - общо взето мисля че добре обясних защо е по-добре да има метро+бърз трамвай, отколкото само метро. Но наистина там е минало. Освен ако на някой не му хрумне да направи диаметър от СУ под Цариградско през Плиска и с завой към Слатина - кой знае....