Author Topic: Стари варианти на трасето  (Read 30678 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #20 on: 05.02.2008, 22:32:22 »
Quote from: etnies
диаметър от СУ под Цариградско през Плиска и с завой към Слатина - кой знае....
Хей, все това Цариградско... Ами то от едната страна е ненаселено чак до Незабравка! Оста на квартала минава по Шипченски проход и там би могло да се мисли за наистина леко метро или скоростен трамвай, а не пародия като сегашната ТМ20, която има една единствена скоростна отсечка - от баня Гео Милев до Оборище. И това като се свърже с другото леко метро на гара Подуене - пътувай и пей!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #21 on: 06.02.2008, 18:18:25 »
Quote from: blagun
Хей, все това Цариградско... Ами то от едната страна е ненаселено чак до Незабравка! Оста на квартала минава по Шипченски проход и там би могло да се мисли за наистина леко метро или скоростен трамвай, а не пародия като сегашната ТМ20, която има една единствена скоростна отсечка - от баня Гео Милев до Оборище. И това като се свърже с другото леко метро на гара Подуене - пътувай и пей!
И в Дружба има и то по-дълга скоростна отсечка. Да не говорим, че и през Гео Милев добре се придвижва. Май по този булевард колите нямат навика да се движат по трамвайната линия.
Всъщност все ми се струва, че първоначалният вариант за МД-1 въобще не е бил под Цариградско, а точно под Шипченски проход. МД-1 е бил за Дружба. Вероятно МД-2 след Хладилнака е щял да цепи на югоизток към Дървеница и Младост. На стари схеми се вижда нещо подобно.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #22 on: 06.02.2008, 18:29:08 »
Е... като се има предвид, че Цариградско е населено само от северната си страна, наистина би било по-разумно да се е предвиждало под Шипченски - да цепи през ядрата на кварталите,а  Цариградско да извозва с рейсове и реолеи. Затова според мен една метролиния под Шипченски, като отделна линия на метрото, с депо в Дружба на мястото на депо Искър ще обслужва по-добре източна София, заедно с трети диаметър много по-добре, от колкото първи с тая измислена отсечка рез Дружба, която само замазва очите... Да не говорим, че за Дружба 2 е предвидена станция на средата на полето между двете Дружби, та общо взето на тая станция пътникопотока ще е нищожен, тъй като това си е спирка насред нищото и Дружба 2 ще продължи да си се тъпче по автобуси и тролеи и няма да използва метрото... облагодетелствани са 6-7 блока, които са в близост до станцията, останалата ччаст от комплекса няма полза от него, същото важи и за Дружба 1!!!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11464
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #23 on: 06.02.2008, 21:26:08 »
Е да, но колко му е да пуснат един рейс, който да обикаля Дружба 2 и да спира при метростанцията? Дали тогава няма да има повече пътници метрото?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #24 on: 06.02.2008, 21:49:29 »
Те всичките тези рейсове сега като ги спрат ще видим кой с какво ще бъде принуден да пътува  Въпорсът е довозващият транспорт да е на ниво, каквото можем да се надявам и за Люлин.Когато и прекачванията не важат, метро плюс довозващата линия до вкъщи няма да е проблем.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #25 on: 06.02.2008, 21:57:49 »
Всъщност първата станция в Дружба не е по средата на полето, а точно на периферията на Дружба 1, а другата е рпи линията на ТМ 20. Кофти е за Дружба 2, но пък ТМ 20 като се удължи до Цариградско и се пусне една хубава автобусна линия от Дружба 2 за довозване, нещата ще се нормализират.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #26 on: 07.02.2008, 05:38:17 »
Quote from: boleroto
Е... като се има предвид, че Цариградско е населено само от северната си страна, наистина би било по-разумно да се е предвиждало под Шипченски - да цепи през ядрата на кварталите,а  Цариградско да извозва с рейсове и реолеи. Затова според мен една метролиния под Шипченски, като отделна линия на метрото, с депо в Дружба на мястото на депо Искър ще обслужва по-добре източна София, заедно с трети диаметър много по-добре, от колкото първи с тая измислена отсечка рез Дружба, която само замазва очите... Да не говорим, че за Дружба 2 е предвидена станция на средата на полето между двете Дружби, та общо взето на тая станция пътникопотока ще е нищожен, тъй като това си е спирка насред нищото и Дружба 2 ще продължи да си се тъпче по автобуси и тролеи и няма да използва метрото... облагодетелствани са 6-7 блока, които са в близост до станцията, останалата ччаст от комплекса няма полза от него, същото важи и за Дружба 1!!!

Ako погледнеш внимателно картата на Дружба се вижда че НЯМА начин и двете Дружби едновременно да са близко до метростанция, поне не и в посока север-юг. Или едната, или другата. Ако го бяха прекарали по трасето на трамвая Д2 щеше да е ОК, но Д1 е далече. Обратно, ако минаваше през средата на Д1 пък щеше да е далече от Д2.
Сегашното решение е най-доброто - обхваща по-голяма част от Д1, а покрай началото на Д2 се застроява все пак, което не може да се каже за района около трасето на трамвая. Пък и така ще има и трамвай, и метро.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #27 on: 07.02.2008, 11:05:09 »
xx
« Last Edit: 13.03.2010, 13:52:39 by zlatin »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15423
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #28 on: 07.02.2008, 13:00:10 »
Quote from: zlatin
Има и едно много по-просто и по-удобно решение, от Орлов мост по Иван Асен и после по Шипченски проход към Дружба да мине друг диаметър, от там през станцията на СУ, станция на Славейков, Станция на пресечката на Витошна и Солунска, където ще прави връзка с други диаметри и оттам към Овча купел например.
Подобна линия ще е много по-натоварена отколкото линия 2.
Eгати простото решение- цял нов диаметър да строим- проекти, финанси, строителство- това е като в рекламата на Мтел ХоумБокс- първо една молбичка, после едни багерчета за едно каналче, няколко дупчици...    Метрото поне засега не е нужно да е толкова на гъсто и да строим по 20 диаметъра.с адекватен довозващ транспорт и дна балансирана, равноотдлаечена линия и в двете части не е проблем.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #29 on: 07.02.2008, 14:12:29 »
ss
« Last Edit: 13.03.2010, 13:47:04 by zlatin »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #30 on: 07.02.2008, 16:36:53 »
Quote from: zlatin
Е това е глупаво, просто ако не се строи метро, ще е още по-евтино.

Гарантирам ти че ако не се строи метро няма да е по-евтино! Все пак и за пари става въпрос.

Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #31 on: 16.02.2008, 01:28:26 »
Quote from: zlatin
Има и едно много по-просто и по-удобно решение, от Орлов мост по Иван Асен и после по Шипченски проход към Дружба да мине друг диаметър, от там през станцията на СУ, станция на Славейков, Станция на пресечката на Витошна и Солунска, където ще прави връзка с други диаметри и оттам към Овча купел например.
Подобна линия ще е много по-натоварена отколкото линия 2.

От Дружба до СУ съм съгласен, но от СУ до Овча купел... под Славейков и Солунска.. и как на Солунска ще прави връзка, като там други диаметри нямат станции???
А и от Солунска по кой начин ще стигне до Овча купел и... Княжево-Овча купел-СУ-Левски и Дружба-СУ-Овча купел... половината ти диаметър се покрива с трети...
Ако се строи диаметър под Шипченски проход след като достига СУ, той трябва да обслужва Васил Левски и Сточна гара и да прави връзка с втори диаметър на Централна гара.. с една приятна станцийка точно срещу автогарата и с топла връзка с касовата зала на Станция Централна гара...
По този начин метромрежата в центъра се уплътнява, маршрутите не се припокриват... не се застрашава 60% от застрояването на наистина останките от стара София... и най-важното - единствената зона с много нива на метросистемата е СУ, което прави удобна връзка с много институции и търговски зони в района... ако се направи станция на Попа, станция на Славейков е излишна, а на Солунска... поне според мен там не е необходима...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #32 on: 16.02.2008, 11:45:43 »
Quote from: zlatin
Има и едно много по-просто и по-удобно решение, от Орлов мост по Иван Асен и после по Шипченски проход към Дружба да мине друг диаметър, от там през станцията на СУ, станция на Славейков, Станция на пресечката на Витошна и Солунска, където ще прави връзка с други диаметри и оттам към Овча купел например.
Едва ли е възможно технически и едва ли има смисъл от тройно пресичане. По-скоро, евентуален диаметър изток-запад би било да е от Шипченски проход към Подуене (връзка с МД3), Сточна гара и Централна гара (връзка с МД2).
За Овча купел, по-лесно е МД3 след Лагера да се разделя към Княжево и Овча купел.

Жалко заради упорството им срещу МС на Солунска. Може поне някаква подготовка да направят, за да може в бъдеще да се изгради. Също и на Военния клуб. За компактния център на София разстояние 500 метра между метростанции не е толкова малко. Но 3 диаметъра с 6 станции в центъра: Сердика, СУ, НДК, Солунска, Военен клуб, Попа са достатъчни даже и в дългосрочна перспектива. При това положение пл. Славейков ще е по на 500 метра разстояние от метростанции и на трите диаметъра, не виждам, какво повече може да се желае. Тогава наистина ще намалеят радикално колите в централната част.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #33 on: 16.02.2008, 13:17:42 »
Quote from: blagun
1. .....Жалко заради упорството им срещу МС на Солунска. Може поне някаква подготовка да направят, за да може в бъдеще да се изгради. Също и на Военния клуб. За компактния център на София разстояние 500 метра между метростанции не е толкова малко.
2. Но 3 диаметъра с 6 станции в центъра: Сердика, СУ, НДК, Солунска, Военен клуб, Попа са достатъчни даже и в дългосрочна перспектива. При това положение пл. Славейков ще е по на 500 метра разстояние от метростанции и на трите диаметъра, не виждам, какво повече може да се желае. Тогава наистина ще намалеят радикално колите в централната част.
1. Действително разстояние от 500 м в центъра можеше да се допусне, но както на Военния клуб (МД-1), така и на Солунска (МД-2), МС няма да има. Но ще видите, че и без тези 2 станции, 2-та метродиаметъра през центъра ще си бъдат перфектни.
Друг е въпросът, че за МД-3 при сега заложения проект (в неопределеното бъдеще), станция на Попа задължително трябва да има. Тук разстоянието между станциите НДК и СУ е осезателно по-голямо, а и Попа е по-възлово място в сравнение с Военния клуб и Солунска.
2. Всъщност и при 2-та готови диаметъра в центъра ще има достатъчно станции, които може да се каже, че добре ще обслужват цялата централна градска част. Те са си точно 6! Към споменатите Сердика, СУ, НДК, добавям Лъвов мост, Опълченска, Юнак. Нима те не са в центъра на София. Да не говорим, че и станция Хемус спокойно може да се причисли към централната градска част.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #34 on: 16.02.2008, 13:49:29 »
Именно... центърът при завършени диаметри ще се обслужва от десетина станции... при всички положения това ще е добро покритие на пътникопотока. А за Военния клуб - при една добра реорганизация на движението и ускоряване на ТБ9.. ето ти перфектна връзка с метростанцията на НДК, а и от Военния до СУ разстоянието не е чак толкова голямо...

Относно старото трасе на МД1... къде е трябвало да са станциите под Цариградско? На Университета, на Полиграфическия, детелината на Ситняково, Плиска и разклона за Младост, нали???

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #35 on: 16.02.2008, 16:49:13 »
Koлеги, съобразявайте се със темата, нарочно беше отделена.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #36 on: 16.02.2008, 19:20:21 »
Как ли щеше да бъде реализирано преминаването на метрото през детелината на Ситняково и разклона за Младост? Би било интересно, ако преди Ситняково излизаше на ниво с моста и после пак гмур под земята.

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #37 on: 16.02.2008, 21:29:05 »
аз съм чувал че под цариградско имало някаква огромна канализационна тръба с размери достатъчни да мине джип .. това нямало ли е да е доста голяма пречка за копането. Ако е истина де  

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #38 on: 16.02.2008, 21:58:15 »
Quote from: maniak
Как ли щеше да бъде реализирано преминаването на метрото през детелината на Ситняково и разклона за Младост? Би било интересно, ако преди Ситняково излизаше на ниво с моста и после пак гмур под земята.

Както метромостовете в Москва и Киев...
Едва ли.. по-скоро са го планирали да е дълбоко заложено под детелината, обаче ми е интересно, ако бяха пуснали метрото под Цариградско... как по-точно щяха да го направят... това означава да разрушат всички детелини и после да ги въстановяват...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #39 on: 16.02.2008, 22:15:05 »
Quote from: eeasss
аз съм чувал че под цариградско имало някаква огромна канализационна тръба с размери достатъчни да мине джип .. това нямало ли е да е доста голяма пречка за копането. Ако е истина де  
с малката поправка че става дума за магистрален топлопровод, който тръгва от ТЕЦ Дружба и големите тръби, които са отгоре в Дружба се пускат под Цариградско, където наистина размерите на тунела са достатъчни да влезе джип, преди време имаше серия статии за това в Стандарт
НЕ на хейтърството!