Author Topic: Стари варианти на трасето  (Read 31383 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #40 on: 16.02.2008, 22:21:56 »
Quote from: boleroto
по-скоро са го планирали да е дълбоко заложено под детелината, обаче ми е интересно, ако бяха пуснали метрото под Цариградско... как по-точно щяха да го направят... това означава да разрушат всички детелини и после да ги въстановяват...

На Яворов няма начин да не е дълбоко, защото наклонът от Орлов мост е голям, пък след Яворов имаме леко спускане към Плиска. Изобщо щеше яко копане да падне. Не съм екоекстремист, но доста дървета в градината щяха да дадат фира!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #41 on: 17.02.2008, 05:25:08 »
Quote from: blagun
На Яворов няма начин да не е дълбоко, защото наклонът от Орлов мост е голям, пък след Яворов имаме леко спускане към Плиска. Изобщо щеше яко копане да падне. Не съм екоекстремист, но доста дървета в градината щяха да дадат фира!

Toва пък защо?

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #42 on: 17.02.2008, 12:19:42 »
Quote from: blagun
На Яворов няма начин да не е дълбоко, защото наклонът от Орлов мост е голям, пък след Яворов имаме леко спускане към Плиска. Изобщо щеше яко копане да падне. Не съм екоекстремист, но доста дървета в градината щяха да дадат фира!
Никога не е правен сериозен, истински проект за МД-1 под Цариградско (тогава Ленин). В края на 70-те и началото на 80-те, доколкото въобще се коментираше за метрото, имаше някаква идея за МД-1 точно под Цар Иван Асен ІІ и Шипченски проход, т.е. към Дружба. Неясно защо тогава като че ли Младост не се спрягаше за метро.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #43 on: 17.02.2008, 21:07:51 »
Quote from: etnies
Toва пък защо?
Сравнително най-безболезненото за трафика място би било южно от главните платна на Цариградско. От Незабравка нататък имаш локално платно, но дотам - как? Да не би някой да копа 2-3 км с къртица заради дърветата? А пък ако го бяха прекарали под някое от главните платна, бедна ми е фантазията какво задръстване щеше да настане в София, и то за цели години! Северното локално платно също би създало проблеми - блокът до (бившето) Ропотамо и дипломатическия блок на спирка Ал.Жендов са твърде високи и твърде близо до платното. Също и блоковете от жк Яворов, също и сърцето на партийната пропаганда: Работническо дело+БТА. То и южното локално има блокове, близо до тротоара (след кино Изток). Абе, откъдето да го погледнеш - все проблеми.
Ако бяха направили тунели за метрото при строежа на Цариградско през 70-те, щеше да е лесно, но кой тогава ти е мислел за метро?
« Last Edit: 17.02.2008, 21:11:32 by blagun »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #44 on: 17.02.2008, 21:52:53 »
Quote from: greg
Никога не е правен сериозен, истински проект за МД-1 под Цариградско (тогава Ленин). В края на 70-те и началото на 80-те, доколкото въобще се коментираше за метрото, имаше някаква идея за МД-1 точно под Цар Иван Асен ІІ и Шипченски проход, т.е. към Дружба. Неясно защо тогава като че ли Младост не се спрягаше за метро.
все ми се струва,че е имало проект от там за Младост под Малинов. И при строежа на надлеза от околовръстното към Малинов, който още не е довършен и булеварда, който е трябвало да свършва на исток от Хит и да се образуват 5 кьошета в Младост, все ми се струва че отдолу е прокопан тунел за метрото, дори прибившия кореком до Хита има направени подлези и все си мисля, че отдолу може да има излята някоя метростанция в груб строеж и тунели за МД1 като при ндк и хемус и  пробива подуене.При построяването на Камбаните сигурно е имало идея МД1 да стига до там.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #45 on: 17.02.2008, 21:55:27 »
единственото за което си прав е наличие на подлези при Хит и Мол Принцес
НЕ на хейтърството!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1228
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #46 on: 17.02.2008, 21:57:39 »
Quote from: Repcho
единственото за което си прав е наличие на подлези при Хит и Мол Принцес
има и изградени в началото на бизнеспарка където започва надлеза за околовръстното.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #47 on: 17.02.2008, 22:14:29 »
И мене са ме съмнявали тия подлези и то доста... ама не ми се струва възможно да се е построил такъв обекти и никой да не е разбрал...
Иначе тези подлези са включени в метростанция 16 в новия проект, нали?


Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #48 on: 17.02.2008, 22:58:02 »
Quote from: greg
Никога не е правен сериозен, истински проект за МД-1 под Цариградско (тогава Ленин). В края на 70-те и началото на 80-те, доколкото въобще се коментираше за метрото, имаше някаква идея за МД-1 точно под Цар Иван Асен ІІ и Шипченски проход, т.е. към Дружба. Неясно защо тогава като че ли Младост не се спрягаше за метро.

Не съм съгласен! До 1998 планът за МД1 си минава под Цариграддко. Виждал съм го на схема.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #49 on: 18.02.2008, 01:39:18 »
Quote from: etnies
Не съм съгласен! До 1998 планът за МД1 си минава под Цариграддко. Виждал съм го на схема.
Става дума по-скоро за детайлен проект, а не за черта с флумастер на карта на София с формат В5. Не знам, кога официално е одобрен сегашният проект, но мисля, че още по Янчулево време се говореше, че тунелът под ТВ кула ще е за метро, а не за трамвай. Все пак това беше свързано с преговорите за заем от японска банка, а нали Янчулев имаше "топли връзки" с японците.
То всъщност липсата на детайлни проекти до последния момент си продължава и сега. Иначе как да си обясним невероятната змейка на трасето на ТБ5 в Младост-1? Кой знае нататък колко неща ще възникнат...

Offline boygeorge

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #50 on: 18.02.2008, 10:42:37 »
Когато откриваха метрото преди 10 години във вестник "Труд" имаше схема на трите метро диаметъра и тогава метрото трябваше да минава под "Цариградско шосе". Едва с новия градоустроиствен план се оказа вече окончателно да се минава под "Драган Цанков". Иначе и аз съм се съмнявал за тези подлези.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #51 on: 18.02.2008, 10:47:00 »
Quote from: boygeorge
Когато откриваха метрото преди 10 години във вестник "Труд" имаше схема на трите метро диаметъра и тогава метрото трябваше да минава под "Цариградско шосе". Едва с новия градоустроиствен план се оказа вече окончателно да се минава под "Драган Цанков". Иначе и аз съм се съмнявал за тези подлези.
Te oт таблоида какъв труд са си направили да изнамерят картата според теб  Според мен са се добрали до първата възможна и не е изключено да е била неактуална вече за времето си.

 За подлезите- повече от видимо е, че са за метро.Като вид са идентични с тези на м-я Сливница и при гара Подуене.

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #52 on: 18.02.2008, 11:07:02 »
Ами според оуп някаде около тия подлези се пада станция на метрото. Обаче според мен ако имаше изградена станция или тунели щеше да се знае и метрополитена нямаше да пропуснат да се похвалят

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11501
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #53 on: 18.02.2008, 11:12:44 »
Quote from: eeasss
Ами според оуп някаде около тия подлези се пада станция на метрото. Обаче според мен ако имаше изградена станция или тунели щеше да се знае и метрополитена нямаше да пропуснат да се похвалят
Трябва някой свидетел да каже как са строили този участък от булеварда в края на 80-те. Според мен е логично да направят и станция, не само подлези...но кой знае какво са мислили тогава.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #54 on: 18.02.2008, 18:10:07 »
Действително приличат на атриумите на Сливница, но ако имаше изградена станция, щеше да е оповестено в проекта за МС13-17...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #55 on: 18.02.2008, 21:17:54 »
Quote from: etnies
Не съм съгласен! До 1998 планът за МД1 си минава под Цариграддко. Виждал съм го на схема.
Това вероятно е някакъв проект от 90-те (началото), за кратко време просъществувал, а може би само една схема.


Quote from: etnies
Не съм съгласен! До 1998 планът за МД1 си минава под Цариграддко. Виждал съм го на схема.
Добре, до 1998 г., но от коя година!?!?


Quote from: boleroto
Действително приличат на атриумите на Сливница, но ако имаше изградена станция, щеше да е оповестено в проекта за МС13-17...
Може и да приличат. Но няма изградена метростанция със сигурност. Тези подобия на подлези са остатък от стар замисъл за реконструкция на Малинов (тогава Людмила Живкова). В края на 80-те трябваше да започне основен ремонт (пълна реконструкция) на бул. Людмила Живкова (по-късен Младост, Колумб, Малинов). Булевардът щеше да бъде с подлези и..... дойде 1989 г. и всичко приключи. Остатък от подготовка за отбиване на движението е безобразната улица, която свързва Мл-1 и Мл-2 зад Макдоналдс. Тя си стои и до днес, дори е учудващо как точно се реституираха терените точно до нея.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #56 on: 18.02.2008, 21:20:24 »
Quote
Може и да приличат. Но няма изградена метростанция със сигурност. Тези подобия на подлези са остатък от стар замисъл за реконструкция на Малинов (тогава Людмила Живкова). В края на 80-те трябваше да започне основен ремонт (пълна реконструкция) на бул. Людмила Живкова (по-късен Младост, Колумб, Малинов). Булевардът щеше да бъде с подлези и..... дойде 1989 г. и всичко приключи. Остатък от подготовка за отбиване на движението е безобразната улица, която свързва Мл-1 и Мл-2 зад Макдоналдс. Тя си стои и до днес, дори е учудващо как точно се реституираха терените точно до нея.

И аз това казвам - ако имаше нещо изградено, щеше да е опоменато в проекто-плана. А тези подлези ще се включат в сегашния прокет.. там има станция до тях, нали?
« Last Edit: 18.02.2008, 21:20:39 by boleroto »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #57 on: 18.02.2008, 21:27:19 »
Quote from: greg
Това вероятно е някакъв проект от 90-те (началото), за кратко време просъществувал, а може би само една схема.


Добре, до 1998 г., но от коя година!?!?

Oсвен дългогодишен работник в Метропроект да търсим.

Иначе говоря по спомени, и по чуто от други хора. И по смътен спомен от схема. А и още през 80те се е водел спор - под Цариградско или под Драган Цанков. За разположението си Дружба е пасвала добре за МД1. И все пак не вярвам при плановете за строеж на метрото (тези, при започването му през 1980г) крайната точка на МД1 да е била в Дружба, а не в Младост. А и лунният пейзаж зад Хит е правен около '85-'87 с мисъл за метрото. Ако е имало вариант Дружба, то той вероятно е от седемдесетте, когато е бил застроен района около Окръжна болница.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11501
    • View Profile
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #58 on: 18.02.2008, 21:34:33 »
Quote from: etnies
А и лунният пейзаж зад Хит е правен около '85-'87 с мисъл за метрото.
Не, по-скоро тогава са мислели за разширението на Малинов, затова разчистиха терена там.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Re: Стари варианти на трасето
« Reply #59 on: 18.02.2008, 21:48:55 »
Според мен след време трябва да се изгради и отсечката под Шипченски проход... във всеки случай ще е дубльор на Цариградско и ще го освободи от доста линии, да не говорим, че ТБ 11 експресно през Цариградско не обслужва перфектно кварталите северно от него, докато метрото плюс един трамвай от Опълченска - Дондуков - Подуене - Гео Милев (стария марштут на 22 мисля) ще се справят перфектно.