Author Topic: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)  (Read 82773 times)

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #20 on: 29.07.2008, 23:22:58 »
MAN SG262 според мен е много сполучливо изпълнение(едно от най - добрите в градски транспорт София) и ми е много интересно как от MAN не са се справили само със заглушителната уредба. Предполагам ви е направило впечатление, че оппеделено фабрично не са никак тихи, а още по - лошо, постоянно някой е с изгоряло гърне или гъвкави връзки(не съм сигурен кое от двете, но смятам, че е 2рото) и шумът е доста силен и дразнещ. В малашевци постоянно ремонтират по няколко и междувременно вече има нови с този проблем и така постоянно. Аз се возя на тях вече 6 години и това е единственото нещо, което ме дразни в тях.
« Last Edit: 29.07.2008, 23:24:31 by 2158 »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #21 on: 29.07.2008, 23:35:15 »
Здрави машини са, само стълбите на 4та врата не са измислени като хората
НЕ на хейтърството!

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #22 on: 29.07.2008, 23:54:31 »
Да съгласен съм височки са малко. Преди около година една бабка се опита да се качи точно от там и понеже не успя взе да  мрънка по адрес на СКГТ, че не мислели за възрастните хора. Успя да развесели авобуса :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #23 on: 02.08.2008, 22:18:43 »
Абе честно казано МАН СГ 262 не ме кефи много. Вчера се возих на такъв по 9ТМ и докато качим баира до кръста-то беше рев зор, едва-едва със скорост не повече от 10 км/час и то при положение че в ерйса бяхме само 5-6 човека. А шофьора го беше настъпил до дупка. Много са слаби тия МАН-ове, иначе салона е горе-долу ок, особено след като сложиха тапицерии на седалките. Аз май някъде писах и преди-Чавдар 141 според мен е с класи отгоре-помня че като дойдоха тези съчленените МАН-ове понякога като чисто нови ги пускаха по 98 до с.Железница през събота и неделя, заедно с Чавдар 141. Е още тогава ми направи впечатление, че макар и чисто нови едва-едва стигаха до Железница, просто много трудно качваха баира, докато Чавдар 141 направо летяха нагоре. Осмен това като концепция, когато е произведен МАН СГ 262 е бил доооста стар. 15 години преди него вече са се правели съчленени нископодови автобуси, но някой е сметнал този автобус за "ултрамодерен" защото друго сигурно не е виждал :D Айде и Чавдар 141 е с такава конструкция, ама неговият прототип е правен почти 10 години по-рано от МАН-а, а напрактика в МАН-а няма нищо ново.
Честно казано Хюлиез и Мерцедес О 305 Г според мен са с класи над МАН СГ 262, лично на мен О 305 Г ми харесват повече.
« Last Edit: 02.08.2008, 22:23:46 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2662
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: МАN
« Reply #24 on: 02.08.2008, 22:54:55 »
При всякакви сравнения си личи, че Мерцедес е доста над МАН. Като возене, външен вид, здравина, двигател. Напълно съм разочарован от нископодовите МАНове, най-вече НГ312. По-изгнили са дори от най-гадните и стари Икаруси, които съм виждал, двигателите вибрират ужасно, шумни са, скапват се страшно бързо, в салона всичко дрънчи и се клати.

Накратко казано - МАН са боклуци.
« Last Edit: 02.08.2008, 22:59:20 by Tony »

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #25 on: 03.08.2008, 00:10:48 »
Е вие ги изкарахте най - големите боклуци, мисля че преувеличавате. За 0345G conecto и като цяло по - новите мерцедеси категорично съм съгласен, че са по - добри. Но за по - старите като 0305G(heuliez) незнам къде им намерихте толкова предимства. Мисля, че тук вече роля играят и пристрастията. :)

Offline vasko456

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3932
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #26 on: 03.08.2008, 01:03:43 »
2158, точно така. Тук вече се намесва и симпатията.
Аз лично смятам, че МАН (дългите по 94) са много по-добри от 0 345, а Иво аз също съм катерил баир с МАН и трябва да ти кажа, че не е хич така както го описваш.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2662
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: МАN
« Reply #27 on: 03.08.2008, 10:27:44 »
СГ262 са по-добри от О345Г, но не могат да се сравняват с Мерцедесовия си аналог -О405Г. О345/Г са с модерен и лек турбодизелов двигател, а останалите - с атмосферни (повечето).

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #28 on: 03.08.2008, 13:03:19 »
Някъде беше спорено и беше доказано, че О345Г са по-добри от СГ262 по редица показатели
НЕ на хейтърството!

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2662
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: МАN
« Reply #29 on: 03.08.2008, 13:18:15 »
Все пак О345Г са с по-модерен и усъвършенстван двигател и по-нисък под, но това е единствения им + пред МАНовете.

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: МАN
« Reply #30 on: 03.08.2008, 23:28:43 »
Спорът е с доста относителен характер, поне според мен. И 0345г и сг262 си имат както предимства така и недостатъци. Зависи от каква гледна точка ще изхождаш(комфорт на пътници, на водач, дизайн двигател, издръжливост, надежност и т.н.). Единственото сигурно е, че и двата модела за сега са в учудващо добро състояние за 9те, 10те си години експлоатация и си мисля, че още доста ще карат без ОР. За мен лично това са най - качествените автобуси в София. 

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2662
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: МАN
« Reply #31 on: 03.08.2008, 23:36:12 »
Не мисля, че О345Г или МАН СГ262 са най-качествените. Във Варна има О405Г на 21 години, които също нямат ОР, купени на старо, тук се движат от 2005г. Най-новите са 1990г и са в перфектно състояние.
За нископодовите МАНове - не мисля какво ще правят с тях - всички имат някакъ проблем - малък или голям.

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7100
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #32 on: 05.08.2008, 09:30:28 »
Абе честно казано МАН СГ 262 не ме кефи много. Вчера се возих на такъв по 9ТМ и докато качим баира до кръста-то беше рев зор, едва-едва със скорост не повече от 10 км/час и то при положение че в ерйса бяхме само 5-6 човека. А шофьора го беше настъпил до дупка. Много са слаби тия МАН-ове, иначе салона е горе-долу ок, особено след като сложиха тапицерии на седалките. Аз май някъде писах и преди-Чавдар 141 според мен е с класи отгоре-помня че като дойдоха тези съчленените МАН-ове понякога като чисто нови ги пускаха по 98 до с.Железница през събота и неделя, заедно с Чавдар 141. Е още тогава ми направи впечатление, че макар и чисто нови едва-едва стигаха до Железница, просто много трудно качваха баира, докато Чавдар 141 направо летяха нагоре. Осмен това като концепция, когато е произведен МАН СГ 262 е бил доооста стар. 15 години преди него вече са се правели съчленени нископодови автобуси, но някой е сметнал този автобус за "ултрамодерен" защото друго сигурно не е виждал :D Айде и Чавдар 141 е с такава конструкция, ама неговият прототип е правен почти 10 години по-рано от МАН-а, а напрактика в МАН-а няма нищо ново.
Честно казано Хюлиез и Мерцедес О 305 Г според мен са с класи над МАН СГ 262, лично на мен О 305 Г ми харесват повече.
MAN SG262 e модел произвеждан в Турция и е аналог на "немските" SG242 от средата на '80-те. Просто има 4та врата.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #33 on: 15.08.2008, 20:44:50 »
Не мисля, че О345Г или МАН СГ262 са най-качествените. Във Варна има О405Г на 21 години, които също нямат ОР, купени на старо, тук се движат от 2005г. Най-новите са 1990г и са в перфектно състояние.
За нископодовите МАНове - не мисля какво ще правят с тях - всички имат някакъ проблем - малък или голям.
Е, човекът каза, че са най-качествените в София, а не в България. А Иво по каквато и тема да се изкаже, изводът му винаги е един и същ - 0305/Хюлиез са върхът. И това, че веднъж се е прежалил да се качи в турски автобус, съвсем не значи, че от наблюдението му може да се правят някакви изводи. Защото всеки ден се возя с 280/94 и знам как катерят баир, когато ги настъпят здраво.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #34 on: 15.08.2008, 23:08:13 »
Не мисля, че О345Г или МАН СГ262 са най-качествените. Във Варна има О405Г на 21 години, които също нямат ОР, купени на старо, тук се движат от 2005г. Най-новите са 1990г и са в перфектно състояние.
За нископодовите МАНове - не мисля какво ще правят с тях - всички имат някакъ проблем - малък или голям.
Е, човекът каза, че са най-качествените в София, а не в България. А Иво по каквато и тема да се изкаже, изводът му винаги е един и същ - 0305/Хюлиез са върхът. И това, че веднъж се е прежалил да се качи в турски автобус, съвсем не значи, че от наблюдението му може да се правят някакви изводи. Защото всеки ден се возя с 280/94 и знам как катерят баир, когато ги настъпят здраво.
Защото не си се возил на такъв до Железница. Там е бая по-стръмно все пак и е продължителен баир. Тогава да видиш как щеше да заобичаш Чавдар 141. А щом казвате че Варненските МАН-ове не са качествени, какво остава за тези СГ 262. Все пак онези във Варна са съчленени нископодови, с доста по-мощтни двигатели, с 2 турбини, с вентилация, хубави седалки, а наще ги виждате какви са.

И ми е много интересно като ги хвалите СГ 262 дали ще могат да се качат до Алеко? Щото мен ме съмнява.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: МАN
« Reply #35 on: 15.08.2008, 23:22:47 »
Мене па е много странно как от едно возене може да се вади трайно мнение за автобус, и това да се натяква постоянно. За разработване на двигател да си чувал. Щото МАН-овете са били към Железница точно заради това и никой не ги е юркал залудо по баирите. За разписание няма да говоря защото ако имаш време е нормално да караш лежерно, от това следва ли че автобуса е скапан ???????
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #36 on: 15.08.2008, 23:29:17 »
Е возил съм се много пъти, не само веднъж. Освен това казах, че горе-долу ги харесвам, единствено че двигателя за съчленен автобус е твърде слаб и високият под не ми харесват. А пък като качвахме по 9ТМ големият баир по Черни Връх, бях отпред при шофьора, беше го настъпил до дупка а километража заби на 10 км/час. Но все пак 260 коня за такъв тежък съчленен автобус ми се виждат малко. Хюлиезите са 280, О 405 Г са 360, Чавдар 141 са 340, МАН-а е на дъното по мощност а пък е доста тежък.
И като не ми казахте-като го хвалите може ли да се качи до Алеко по линия 66?
« Last Edit: 15.08.2008, 23:59:13 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2662
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: МАN
« Reply #37 on: 16.08.2008, 10:25:39 »
О 405 Г са 360
Малка поправка - О405Г са 250 или 300 коня  ;)

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: МАN
« Reply #38 on: 16.08.2008, 11:25:10 »
О 405 Г са 360
Малка поправка - О405Г са 250 или 300 коня  ;)
Важното е Иво колко ги е замеил, или по-точно колко им дава... :P

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Re: МАN
« Reply #39 on: 16.08.2008, 11:53:55 »
Зависи от модела. Тези в Пловдив, които се движат по линия 29 са 360 коня с 2 турбини. Някъде из темата за Пловдив беше писано вече. 300 коня е по-старият модел от 80-те, 250 са единичните.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР