Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 189942 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #40 on: 04.05.2006, 20:57:57 »
Двата модела, обект на спор в тая тема, си имат своята пазарна ниша и своите клиенти. Никой от Мерцедес не е толкова глупав и технологиите им са предостатъчно модерни за да създадат автобус с климатик, аудио, видео, джакузита, макузита и т.н. но това не отговаря на нашите (а и не само нашите) финансови възможности. Производството на Конекто се извършва единствено и само в турския завод, защото никой на запад няма да го купи а така е по-близо до потенциалните клиенти. Когато се изчерпи пазарния му жизнен цикъл в турския завод ще започнат да правят Цитаро докато Майнц вече произвежда летящи автобуси  пък някоя страна като Индия, Чили и Монголия може да откупи лиценза за Конектото и да си го сглобява.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10836
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #41 on: 04.05.2006, 22:31:42 »
Quote from: difian
те си идват от този район и там са си най-разпространени.Нормално е да са специално направени за датски колички...      :P  :lol:
Мерси за поправката едитнах си въпросния пост,разбира се имам впредвид детски колички но в бързината съм написал буквата "а" вместо "е"
« Last Edit: 04.05.2006, 22:32:53 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #42 on: 10.05.2006, 01:35:31 »
Някъде бях чел (май в другия форум), че щяло да има довозващ трамвай за Дървеница. Забелязах, че контактната мрежа между Онкологията и Дървеница си е на мястото, а и релсите са цели. Вярно ли е това за трамвая, или пак нещо не съм разбрал и ако е така как ще се прави връзката с Парк-хотела (все пак трябва да има връзка с депо)?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #43 on: 10.05.2006, 12:49:53 »
Quote from: conecto
Някъде бях чел (май в другия форум), че щяло да има довозващ трамвай за Дървеница. Забелязах, че контактната мрежа между Онкологията и Дървеница си е на мястото, а и релсите са цели. Вярно ли е това за трамвая, или пак нещо не съм разбрал и ако е така как ще се прави връзката с Парк-хотела (все пак трябва да има връзка с депо)?
Предвижда се да се възстанови ТМ2 като от Семинарията, вместо да завива наляво към ТВ кула, продължава направо по Симеоновско шосе и от Зоопарка - наляво по Г.М.Димитров (вариант - от гара Пионер - наляво по Н.Габровски и от бензиностанция Шел - наляво по Г.М.Димитров). От Онкологията си продължава по старото трасе. ТМ18 ще отпадне, както и трасето от Семинарията до Руското посолство.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #44 on: 10.05.2006, 16:17:02 »
Според мен трасето до парк-хотел Москва трябва да остане. Винаги ще има хора, който да го ползват. Най-добре иначе ще бъде (като бъдещи планове...) трамваят да продължи направо след ТВ кулата по посока Шипченски проход и да се направи връзка с 20 и 22. В мимента няма удобна връзка точно м/у тези "квартали".

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #45 on: 10.05.2006, 16:29:25 »
Quote from: maniak
Според мен трасето до парк-хотел Москва трябва да остане. Винаги ще има хора, който да го ползват. Най-добре иначе ще бъде (като бъдещи планове...) трамваят да продължи направо след ТВ кулата по посока Шипченски проход и да се направи връзка с 20 и 22. В мимента няма удобна връзка точно м/у тези "квартали".
Мисля,че идеите ти са безсмислени.Хората ще предпочетат да пътуват една станция с метрото до националния или да продължат до СУ и Сердика,отколкото да изминават същия марширут с бавния трамвай.Не забравяй, че оттам до Румънското посолство са 413 и 120,а и не виждам трамвай покрай детелината на Цариградско.Като стигне Шипченски проход накъде-колело в двора на Военния музеи или 31 училище?
  Иначе и на мен ми е любим трамвайния път през гората...
« Last Edit: 10.05.2006, 16:30:27 by difian »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #46 on: 10.05.2006, 16:51:06 »
Аз какво ще кажете от Семинарията по Симеоновско шосе и да продължава след гара Пионер към квартал Витоша, нали се оплакват, че нямали транспорт. Не си представям подобна линия натоварена, там си имат коли А ако минава след гара Пионер към Дианабад се дублира с 94. Въобще смятам, че няма нужда от такъв трамвай, прекалено много средства ще глътне изграждането на подобна линия. Най-добре да остане в сегашния си вид с ТМ 18.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #47 on: 10.05.2006, 19:09:56 »
Quote from: conecto
Аз какво ще кажете от Семинарията по Симеоновско шосе и да продължава след гара Пионер към квартал Витоша, нали се оплакват, че нямали транспорт. Не си представям подобна линия натоварена, там си имат коли А ако минава след гара Пионер към Дианабад се дублира с 94. Въобще смятам, че няма нужда от такъв трамвай, прекалено много средства ще глътне изграждането на подобна линия. Най-добре да остане в сегашния си вид с ТМ 18.
Дали ще се строи или не трасето, съдбата на ТМ18 е решена, а смисълът му след пускането на метрото - почти нулев. Новото трамвайно трасе е само 3300 метра, частта от Онкологията до Дървеница съществува (значително по-малко от продължението до Овча купел-1 и 2 например).
Сравнение не може да става на бившия маршрут на ТМ2 със сегашния на ТМ18 - вместо Мусагеница, Дървеница, южната част на Дианабад ТМ18 обслужва единствено малка част от Изток и Изгрев. Отделно, че с трасето се дава връзка в центъра и довозване до метрото на силно застрояващия се район около Зоопарка - между Студентски град, Дианабад и Витоша. Отделно - връзка на южната част от центъра с ВУЗовете, до които метрото няма да достига. Отделно - връзка на Дървеница, ЛТУ и ТУ с метрото (иначе връзката трябва да се прави само с автобуси). В по-далечна перспектива линията може да бъде продължена към Студентски град и Малинова долина (дано някога това стане жилищен комплекс) и ТМ2 да стане основен довозващ транспорт до метрото за целия район Студентски. Докато ТМ18 освен проблемното обръщало-маневрило е напълно безперспективна.

С другото съм съгласен - Н.Габровски не е много широк, а пък е добре снабден с транспорт - 88, 94 и 102. Затова вариантът през Зоопарка е по-добър. С откриване на метрото автобусите по 94 ще намалеят, а А88 вместо през Дианабад може да минава през Драган Цанков, изпълнявайки връзка на Изток с Лозенец и довозване на Лозенец до МС Интерпред.

Трамвай по Симеоновско направо след светофара с Г.М.Димитров - това като че ли е по-зле -  четирилентовият булевард ще се превърне в двулентов с трамвай по средата, а пътникопотокът в кв.Витоша все пак е значително по-малък от този в Дианабад, Мусагеница и Дървеница. Освен това се губи довозващата връзка до метрото. Може някакъв кръгов маршрут да се измисли - примерно 2А и 2Б да се въртят както сега 213/214, но това вече е в зоната на фантастиката.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #48 on: 10.05.2006, 21:14:12 »
Quote from: conecto
Някъде бях чел (май в другия форум), че щяло да има довозващ трамвай за Дървеница. Забелязах, че контактната мрежа между Онкологията и Дървеница си е на мястото, а и релсите са цели. Вярно ли е това за трамвая, или пак нещо не съм разбрал и ако е така как ще се прави връзката с Парк-хотела (все пак трябва да има връзка с депо)?
Ами аз много не го виждам тоя трамвай как ще стане, поне в близките няколко години. Ще трябва да се разкопава оживена артерия като бул. Михайловски, а дори и в най-добрия случай трябва да се реже от гората, за да се прекарат релсите встрани. А на практика, в тези райони никой няма да го ползва (ловния парк, да речем, е твърде пуст). А и ще се дублира с метрото след Онкологията. Единственият смисъл е да го прекарат до Студентски град, но те пък си имат А280 и А94. Така че, май няма смисъл от хвърляне на вятъра на и без това оскъдни средства.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #49 on: 10.05.2006, 22:32:17 »
Quote from: tiristor
Ами аз много не го виждам тоя трамвай как ще стане, поне в близките няколко години. Ще трябва да се разкопава оживена артерия като бул. Михайловски, а дори и в най-добрия случай трябва да се реже от гората, за да се прекарат релсите встрани. А на практика, в тези райони никой няма да го ползва (ловния парк, да речем, е твърде пуст). А и ще се дублира с метрото след Онкологията. Единственият смисъл е да го прекарат до Студентски град, но те пък си имат А280 и А94. Така че, май няма смисъл от хвърляне на вятъра на и без това оскъдни средства.
Аз сега се сещам,че в стария форум обсъждахме и идеята за затворена линия,откъсната от останалата трамвайна мрежа.При нас май ще е прецедент,но не е необичайна практика в други страни(за пример линии 87 и 88 в Берлин,не че на повечето те говорят нещо,но са на отделен оператор,собствени депа,откъснати...).Така че това не е проблема,въпросът е дали е по-рационално.Може да се направи като довозваща до метрото и да ходи от Дървеница през Студентски град до Витоша.Спестява се нулевия пробег покрай горите.Стигането до Центъра обаче ще е задължително с прекачване...

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #50 on: 10.05.2006, 22:46:29 »
И аз не мисля, че този трамвай ще стане в близкото бъдеще, а и някакси не си го представям от там...  особено между басейн Диана и Шел-а.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6735
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #51 on: 10.05.2006, 23:15:24 »
Поле за развитие на трамвайна мрежа в Дървеница, Студентски град и Малинова долина има колкото си искате. Освен всички проекти за метро и трамваи в този район имаше идея 94 да се поеме от тролейбуси, което не е никак лош вариант. Ако плановете се изпълнят на 100% целият този район ще е с може би най-доброто транспортно обслужване в цяла София - гъста мрежа от трамваи, тролеи и автобуси + метро.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12417
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #52 on: 11.05.2006, 12:00:17 »
Quote from: tiristor
1. Ще трябва да се разкопава оживена артерия като бул. Михайловски, а дори и в най-добрия случай трябва да се реже от гората, за да се прекарат релсите встрани.
2. А на практика, в тези райони никой няма да го ползва (ловния парк, да речем, е твърде пуст).
3. А и ще се дублира с метрото след Онкологията.
4. Единственият смисъл е да го прекарат до Студентски град, но те пък си имат А280 и А94. Така че, май няма смисъл от хвърляне на вятъра на и без това оскъдни средства.
Пълен нонсенс.
1. По бул. Михайловски трамвайно трасе има, новото трасе ще е вляво от Симеоновско шосе. Корекцията по пресичането на кръстовището с бул.Яворов е работа за един уикенд. Ясно, че трябва да се просече гората, но за Софияленд, Японската болница, и т.н. не трябваше ли? Хайде сега да спрем всички магистрали, защото неминуемо трябва да се секат дървета! За построяването на бул. Яворов са били просечени мнооого повече дървета, но сега никой не оспорва транспортното значение на тази артерия.
2. Ами то и А67, 88, 94 и 102 минават през същия пуст район, също А120, 413. Хайде тогава и тях да спрем!
3. Това е толкова нелепо, че го отдавам на късния вечерен час на постинга. Трамвайното трасе и метрото НЕ СЕ ДУБЛИРАТ НИТО С МЕТЪР! Метрото от Онкологията завива наляво в посока Младост, а трамваят идва от Г.М.Димитров и завива надясно в посока ТУ.
4. Това може да стане някога, но доколкото ми е известно, на настоящия етап се говори само за използване на трасето по бул.Кл.Охридски. Ако някой ден в далечното бъдеще се изгради трасе в Студентски град, очевидно е, че А94 и 280 няма да са в сегашния им вид.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #53 on: 12.05.2006, 15:23:39 »
Аз пък си мисля, че няма смисъл да се разгръща трамвайна мрежа в този район, защото трябва да бъде теснолинейна, а все пак един ден ще минем на нормално междурелсие. А за идеята за откъсната мрежа от останалата много не я разбирам- трябва да се направи депо, Трамкар също остава откъснат, а е необходима и връзка с влак за доставянето на нови мотриси.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4459
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #54 on: 12.05.2006, 15:58:49 »
Това за влака не е съвсем вярно. На много места по света новите мотриси се докарват с автотранспорт - камиони. Тук стои въпросът обаче дали самите хора, които живеят в гореспоменатите квартали се нуждаят от трамваен транспорт. Ако се направи допитване и се установи необходимостта от свързване с трамваи, тогава вече започва търсенето на средства и строителството. Не смятам, че общината има някакви планове за-сега за прокарване на такава линия. Не забравяйте и друго, че плановете на общината бяха краят на 2006 отсечката на метрото да е открита. Какво се получи с тези планове. Дори и 2008 е прекалено оптимистична дата за завършването на участъка.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #55 on: 13.05.2006, 16:54:57 »
Тук искам да питам за една спирка от маршрута на 111 на околовръстното, в посока Люлин. Не знам официалното й име, пада се точно след тази за Овча купел (след ОМВ). Преди нея има един мост, под който минават влаковете за Перник, дано ме разбрахте
Спиркоуказател липсва естествено, а автобусите винаги спират точно на пресечката с някаква уличка, което не ми се вижда логично. Предположих, че спирката може да е преди или след пресечката, но такива следи не намеих- нито джоб, нито навес, нищо! Знаете ли къде точно трябва да е спирката, странно е хората да слизат от автобуса точно на улицата

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4699
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #56 on: 14.05.2006, 12:36:27 »
Точно там си е била винаги спирката а ако не се лъжа някога имаше и спиркоуказател. Няма друго място където да може да отбива и за това е на тази улица по която рядко се движат коли. Ако не се лъжа тя води до поделението. Друг е въпроса че това противоречи на всякакви наредби. Във форума на СО ми бяхйа отговорили на предложението за спирка на автобуси пред депо Клокотница че не може понеже ще е на не знма си колко емтра от улица. Да не говорим че сега и със светофара на Филоповско шосе споирката се пада точно на улица, на 2 улици е и спирката на трамвайте на Ботев и Сливница посока Македония. Просто наредбите важат само когато има изнася.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #57 on: 15.05.2006, 02:44:12 »
Къде е бил поставен спиркоуказателя, насред платното ли?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10836
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #58 on: 15.05.2006, 21:49:18 »
Quote from: maniak
Това за влака не е съвсем вярно. На много места по света новите мотриси се докарват с автотранспорт - камиони.
Кака така? това е интересно,малко ме съмнява че можеш да качиш цял вагон на камион но щом казваш,това преди не го знаех.Това занмчи че ремаркето трябва да е дълго поне 30-40 м.,което малко ме съмнява,как ще взима завоита.Ами ако вагона е 5-6 пъти съчленен,има някои по 50-60 метра дълги?Имаш ли някакви снимки?
Ако все пак се построи някакво автономно трасе,откъснато от останалат ж.п.мрежа,може мотрисите може да се доставят с влак до гара Пионер.
Но най-добре е да се продължи сегашното трасе от Стоян Михайловски по Симеоновско шосе,Г.М.Димитров и да се свърже със старото.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15427
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #59 on: 15.05.2006, 23:23:46 »
Quote from: Ivo
Кака така? това е интересно,малко ме съмнява че можеш да качиш цял вагон на камион но щом казваш,това преди не го знаех.Това занмчи че ремаркето трябва да е дълго поне 30-40 м.,което малко ме съмнява,как ще взима завоита.Ами ако вагона е 5-6 пъти съчленен,има някои по 50-60 метра дълги?Имаш ли някакви снимки?
Ако все пак се построи някакво автономно трасе,откъснато от останалат ж.п.мрежа,може мотрисите може да се доставят с влак до гара Пионер.
Но най-добре е да се продължи сегашното трасе от Стоян Михайловски по Симеоновско шосе,Г.М.Димитров и да се свърже със старото.