Author Topic: Осигурителните инсталации в метрото  (Read 20933 times)

Offline marik

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • http://autoborsa.eu
    • Email
Здравейте,
отварям тази тема за да стане ясно на всички, каква е сигурността в Метрото! Като бивш локомотивен машинист в метрото, мога да кажа, че това е най сигурния транспорт! Причината е проста, влаковете(и тунелите) са снабдени със система за сигурност наречена АРС(автоматично регулиране на скоростта). Тази система позволява движението на влаковете един след друг на разстояние един от друг(20-30 сек), без опасност от удар! В Русия например, тази система е надградена и се използва Телеуправление(т.е. влаковете могат да се движат без машинист).
Ще се радвам на интерес ат Ваша страна 

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
При нас не се ли движат "на междугарие"?

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Сега се движат на повече от междугарие заради малкия брой мотриси (едва 7 в пиков час), но движението може да се осъществява на участъци в междуспирчието.
Иначе 20-30 сек разстояние между съставите никйде го няма. Все пак помислете, че престоя на мотрисите на станция е 25сек. Е как тогава ще става това движение на 30 сек

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
На какво разстояние тогава са проходните светофори при положение че средното разстояние между станциите е 1000 м. ?

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Данеби въпросната АРС да го позволява, като неработи със светофарите.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
При всички случаи АРС е обвързан със светлинната сигнализация.

Offline marik

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • http://autoborsa.eu
    • Email
отговарям веднага
АРС и система, която работи без сигнализация! Целта е да има голяма проходимост! Както името говори, автоматично регулиране на скоростта, когато един влак наближи на спирачно разстояние предния влак, автоматично му се сигнализира да ограничи скоростта! Да предположим, че влака отпред е спрял, а ние се движим със скорост 80км(максимално допустима), тогава на светлинното табло светва лампа за 60 км, машиниста е длъжен да намали, в противен случай влака спира автоматично! Доближаваме още спрелия влак, светва ни лампа 40 и пак същата процедура и така до пълно спиране преди да сме достигнали спрелия влак!
А що се отнася за тези 30 секунди, само ще Ви кажа да посетите Москва! Там в час пик влаковете са на интервал 30 секунди! Бил съм и там и в Санкт-Петербург(тук интервала е 90 секунди в час пик)! И още нещо, за разлика от БДЖ, където влаковете масово закъсняват не с минути а с часове даже, то в Метрото, при закъснение от графика с 5(пет) секунди, диспечера ти се обажда да те пита, защо си закъснял

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
Добре защо тогава изобщо има светофори. На какво разстояние се слагат един от друг и колко е спирачното разстояние в метрото?

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
А аз искам да попитам след като мине влака и светне червено кога светва жълто и има ли следващия влак право да тръгне на жълто?
Другият ми въпрос е за пожарогасителите - от скоро ги забелязах в старите влакове (не съм виждал в новите), но ми се виждат доста стари и очукани. Къде са били до сега?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
Има право на жълто. Следващият му е затворен.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Какво значи "следващия му е затворен"? И какъв е смисъла от жълтото?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
Жълтото предупреждава че следващото е червено.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
след жълто светва зелено - поне това се случва, когато се гледа от перона. Нямам идея какво свети в тунелите вътре.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4106
    • View Profile
    • Email
Аз пък не съм виждал жълт светофар в метрото досега.. ама може би защото блея повече по архитектурата  

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
АРС-то на софийското метро е за максимум (или минимум?!) 90 секунди. А и доколкото си спомням е нашенска направа.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
Quote from: boris
след жълто светва зелено - поне това се случва, когато се гледа от перона. Нямам идея какво свети в тунелите вътре.
Всеки светофор е предупредителен на следващия го. Като писах че щом изходния на Опълченска примерно свети жълто значи следващия светофор в тунела (вероятно входния на К.Величков) е червен, защото влакът не е отстъпил метростанция К.Величков. Въпросът е дали между Опълченска и входния на К. Величков има и друг проходен светофор, който разделя междугарието на два блок-участъка.

И как всичко това е свързано с АРС. То и АЛС дава показания на дисплея в локомотива с каква скорост трябва да се движи влака но всичко е обвързано с показанията на светофорите. При АРС същото ли е?
« Last Edit: 29.03.2008, 07:48:50 by CKD »

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
Аз пък не съм виждал жълт светофар в метрото досега.. ама може би защото блея повече по архитектурата  

Добре де, не е класическожълто, а малко бие на оранжево. Някой път като изпуснеш влака (много неприятен момент) се загледай как светва червено и след около 1,5 мин става жълто-оранжево. Няма ли начин някой машинист да сложи камера в кабината, да заснеме един курс и да по пусне после в нета?

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Това за петте секунди закъснение изобщо не е истина, возил съм се при машинист, който закъснява около минута, та и малко повече и никой не му се обажда, но ми каза 4е ако закъснее с около 2 мин тогава задължително ще му се обадят да го питат защо закъснява.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4106
    • View Profile
    • Email
Quote from: boris
Добре де, не е класическожълто, а малко бие на оранжево. Някой път като изпуснеш влака (много неприятен момент) се загледай как светва червено и след около 1,5 мин става жълто-оранжево. Няма ли начин някой машинист да сложи камера в кабината, да заснеме един курс и да по пусне после в нета?

И аз се надявам да попадна на нещо такова! Мечтата ми е да видя тунелите в нормална перспектива, а не само стена...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
Пак ще виждаш стени защото е пълно със завойчета.