Author Topic: Осигурителните инсталации в метрото  (Read 20382 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4458
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Какво очаквате да видите от тунелите. Скоростта и тъмнината не помагат за качествено видео, като добавим и неравностите... А и, повярвайте ми, никой машинист не би разрешил да се прави видео. Това не е играчка.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Oбект от националната сигурност. Трябва 100 разрешения. Иначе имаше един клип на Тибетски сърца точно с преминаване на тунелите, но много забързано. Това е било и изискване, за да не може да се видят подробности. А и сега с този тероризъм...

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Доколкото съм наблюдавал, семафори (светофори... каква е разликата всъщност?) има на изхода на станцията и малко преди входа, между тях други няма. Не съм сигурен какво е положението между Опълченска и К. Величков например, където има междинни коловози.
А стрелките автоматично ли се сменят?

@ marik: Не е ли депресиращо цял ден да караш в тунели?
« Last Edit: 29.04.2008, 11:49:48 by conecto »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Има един семафор след стрелката за вливане в коловоза след опълченска, в посока К. Величков. Ама той винаги свети зелено

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
marik остви отврен въпроса за връзката между светлинната сигнализация и АРС
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline marik

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • http://autoborsa.eu
    • Email
Здравейте, виждам че темата предизвика интерес  
За съжаление нямах много време за да отговарям веднага на повдиганите въпроси! Сега набързо ще се опитам да отговоря
1. За 5(пет) - е секунди, тук в София не те търсят веднага, но в Русия и Украйна, където съм бил на сецализация е точно така, лично на мен ми се е случвало, когато се забавихме на една станция заради голям трафик на хора.
2. АРС може да работи със сигнализация(по подобие на Ериконв БДЖ), номоже да работи и без сигнализация! Питате как? Информаията се черпи на линеен принцип, т.е. на всеки метър има датчици, които подават инфо на машиниста във всеки един момент. Ето защо проходния е без значение!
3. Сфетофор - е руска дума и означав сфетофар.
4. Спирачното разстояние в метрото е (вече съм позабравил) между 400-700м, но това силно зависи от скоростта на движение, колко е тежък влака и т.н! За новите влакове съм чул, че спирачката не им е добра! Старите(ако може да се каже, че са стари - 1989г)) спират добре. Общото мнение е,че новите не са добри.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6733
    • View Profile
И все пак коя осигурителна система работи в момента АРС или светлинната. При АРС следва светофорите да са загасени, а поне за изходните които се виждат от перона това не може да се каже.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Може и двете да работят за по-сигурно...

Offline marik

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • http://autoborsa.eu
    • Email
До колкото знам са включени за по-голяма сигурност, което няма логика! Сигурността си е една и съща. Но така машинистите са по спокойни, че всичко е ок!

Offline s_o_kv_v_zp_l_s_o

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 129
    • View Profile
    • Email
Quote from: boleroto
Аз пък не съм виждал жълт светофар в метрото досега.. ама може би защото блея повече по архитектурата 

Добре де, не е класическожълто, а малко бие на оранжево. Някой път като изпуснеш влака (много неприятен момент) се загледай как светва червено и след около 1,5 мин става жълто-оранжево. Няма ли начин някой машинист да сложи камера в кабината, да заснеме един курс и да по пусне после в нета?
Да има начин и как го направи това на следващия ден изхвърча от работа.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Това вече е административен проблем, защото имено адмнистративния апарат е наложил подобна забрана. Другите метрополитени пускат в собствените си сайтове подобни клипове, за да хранят любопитството на хора като нас, а тия тука се правят на интересни.... една граната в някоя от станциите ще е достатъчно фатална, колкото бомба в някое западноверопейско метро...

Offline s_o_kv_v_zp_l_s_o

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 129
    • View Profile
    • Email
По отношение на сигурността. Изобщо много се нервирам, когато снимам в метрото и започнат да ми зяят по високоговорителите. Разбирам, че това им е работата, ама какво точно мойе да направи една снимка ?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
В ръцете на човек, имал опит в строителството на метростанции или на сгради въобще.. може да направи това, че да се определи къде точно да се метне самоубийствено настроеният фанатик без бъдеще и да причини максимално големи щети. Но мисля, че трябва да се мисли в друга посока - да се направи карта, подписвана и подпечатвана и от Братоев, ако трябва, която да позволява на почитателите на метрото да снимат в метростанциите. Ама за тая цел трябва да се регистрира "фен клуб"... Парис Хилтън има такъв в България, пък нашето си метро да си няма... срамота.

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Това са глупости - фанатикът-самоубиец спокойно може да мине и сам да си огледа терена, преди да дойде и да се гръмне на следващия ден примерно. И е вярно че в почти всички европейски метрополитени може да се снима, само ние се правим на интересни. Я вижте само в ютюб колко клипове от кабините има...

Offline T1000

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1996
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Преди години, когато пускаха първите станции, си спомням, че много приказваха как нашето метро, и главно станциите, били годни за бомбоубежища, та може от това да е. Да пазят военна информация, макар че пак - на който му трябва, ще мине и ще види сам, или най-много ще прати доверен човек.
I'll be back®

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
макар че пак - на който му трябва, ще мине и ще види сам, или най-много ще прати доверен човек.

Тука става въпрос за конструктивните особености на станциите или тунелите, които не могат да се видят при оглед с просто око. При обследването преди година две на съществуващите тунели казаха че те са преоразмерени почти два пъти, точно поради това че са строени и като бомбоубежища.
Ама и ние една дискусия заформихме... :P
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4105
    • View Profile
    • Email
Абе.. те хубаво са годни за бомбоубежища, но слава Богу.. вече няма опасност да се налага да ги използваме за тая цел :)

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Да чукнем на дърво, ама никога не можеш да знаеш кога и за какво ще ти се наложи да ползваш дадено нещо. Справка - днес се навършват пет години от атентатите в Испания

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2030
    • View Profile
В голяма част от метрополитените е забранено снимането . В Истанбул беше забранено и полицаите правеха забележки на хората , които се снимаха в метрото , дори и на мене :) Но по отношение на сигурност Истанбулското метро е доста сигурно ! На турникерите има полицаии и като видят съмнителен човек , човек с голяма чанта или куфар задължително го проверяват !

Offline s_o_kv_v_zp_l_s_o

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 129
    • View Profile
    • Email
Което е добре. Аз много се съмнявам, че ще запроверяват някой с куфари и др. Аз обаче ако снимам се крия зад кплоните на Люлин или Вардар и няма проблеми. На Опълченска най-много се карат.