Author Topic: Осигурителните инсталации в метрото  (Read 22234 times)

Offline s_o_kv_v_zp_l_s_o

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 129
    • View Profile
    • Email
И от къде и как да си изкарам карта за снимане ?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Защото така ще можеш да се легитимираш пред охраната и ако картата е договорена с управлението на Метрополитен, може да ти дава право да снимаш тунели, строителни работи и т.н. ... Такива карти на любителски клубове се правят за много места по света и за много различни неща.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Но мисля, че трябва да се мисли в друга посока - да се направи карта, подписвана и подпечатвана и от Братоев, ако трябва, която да позволява на почитателите на метрото да снимат в метростанциите. Ама за тая цел трябва да се регистрира "фен клуб"... Парис Хилтън има такъв в България, пък нашето си метро да си няма... срамота.
Виж, това вече е креативна мисъл. :D
Като начало : нужно ни е да проверим какво е написано за снимането в станциите в "Правилата за ползване на метрото", които са на публични места.
После се изтупваме в Метрополитен и искаме разрешение (на базата на тези "Правила" за снимки, по възможност подписано от Братоев.
(С изваждането на един входящ номер ще стане, тъй като ще трябва да ни отговори...)
Другият начин, за който споменава boleroto също може да се опита.
При това без "фен-клуб".
На практика форумът представлява такъв . :P
Трябва само да се съберат няколко човека (+ администраторът и собственика на сайта) и да поискаме среща с инж. Братоев, на която да обясним подробно кои сме, как популяризираме метрото... и т.н.
И да помолим, за съдействие за провеждане на форумски срещи с техно участие, на ккоито ще се снима и снимките ще се побликуват в интернет.
Руските форуми го правят... и поне в Москва са го постигали.
Вярно съгласуването на дати, списък на участници отнема доста време (на хората не им е само до нас) но става.
Особено пък, както през следващите 4 години предстои активен строеж - мисля, че може да се издейства в присъствието на техен човек да се заснемат важни моменти от строителството.
Това, обаче ще иска и поемането на наша отговорност : да се държим като официален форум на фенове на метрото.  8)
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
То идеята е хубава , но според мене доста трудно би се осъществила !

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Руснаците пак ни сложиха в малкото си джобче!
Днес, Директорът на Московското метро, инж. Гаев отговаря на зададени онлайн въпроси на пътници и всичко се публикува.
Ето какво е отговорил той на въпрос за снимането в станциите:
Въпрос: " Зная, че в московското метро официално е позволено снимането с любителски камери, без предварителни заявки, въпреки това сътрудници на охраната пречат на това, стигайки до повреда на имущество, като се позовават на някакви заповеди на началството."
Втори въпрос: " Не е ли целесъобразно направо да се напише на билета: "Дава право на любителско фотографиране, съгласно Правилата" ?

Отговорът на Гаев: " Забраната за фотографиране не е отпаднала от новите Правила. Още през 1990 г. тази забрана отпадна. Обикновеното снимане (без стативи и светкавици) не е забранено. Само не пречете на хората. Не заставайте по средата на потока от хора. Позволено е снимането, което не пречи на пътникопотока."
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Lubomir

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
Някой ще може ли да даде снимки от строителството на метростанциите Младост 3 и Цариградско шосе?  :P
мога, но положението не е коренно променено. Изкопа като размери е същия, изливат му шлицовите стени и това е.... и си построиха къщички за строителите, някой ще си помисли, че 3 диаметъра ще строят
Кофти...ако успеят до 2012-та година да построят това отклонение и отсечката от Надежда до Лозенец направо ще призная,че тези строители правят някакви магии.  :D И според мен е по-добре поне крайните станции да са с островни перони като станциите от старият метродиаметър.  :bb:

borosport,може ли да ми кажеш мейла на тия от Метрополитена?  :P


Между другото много ми е интересно след като са готови и двете отклонения(към Летището и Младост 4)как ще е сигурно,че влакчето,идващо от Младост 4 няма да се сблъска с това от Летището,особено ако вървят на малки интервали...?  :fan:
« Last Edit: 02.06.2009, 15:19:04 by LG_ »

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Всичко е въпрос на разписания и организация, а и все пак в метрото си има семафори, които показват какво е положението по-напред по трасето. :)

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Между другото много ми е интересно след като са готови и двете отклонения(към Летището и Младост 4)как ще е сигурно,че влакчето,идващо от Младост 4 няма да се сблъска с това от Летището,особено ако вървят на малки интервали...?  :fan:

По същия начин както и два влака по неразклонена линия. Първо, има разписание по което двата влака минават в различен момент. Второ, трасето е разделено на сегменти и преди всеки сегмент има семафори. Дори да има отклонение от разписанието, машинистът ще види червен сигнал и ще може да намали или дори да спре. Ако и това не стане, има автоматика, която ще спре влака автоматично.

На всичкото отгоре разделянето на двете линии е направено така, че дори (хипотетично) да стане катастрофа, ударът не може да е челен, а само страничен.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Дискусията за светофарите, светофорите и семафорите - вече тук

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
дори (хипотетично) да стане катастрофа, ударът не може да е челен, а само страничен.
Е как ще стане страничен удар?! :blink:

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 969
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
дори (хипотетично) да стане катастрофа, ударът не може да е челен, а само страничен.
Е как ще стане страничен удар?! :blink:

Той не говори за удар ;под 90 градуса. Става въпрос когато единия състав идва от Мл 4 към центъра и в следващия момент дойде и състав от летището, че този от летището(например) ще се нацепи странично в другия, там където линиите се сливат.

kukurqk

  • Guest
Здравеите . Искам да ви попитам как стои въпросът със сигурността на пътниците  по време на движение в метрото .  Гледам ,че за жалост в нашите тунели на метрото няма отстрани перони или тротоари както им се вика , по които ако се случи нещо  в тунела с влака,  пътниците да могат да се изтеглят от мотрисата . Това значи ли ,че човек остава заклещен вътре ?

Какво би станало примерно при пожар в мотрисата или тунела или при проблем  нещо  в мотрисата и вземе ,че спре вътре в тунела ?

Също ме интересува как стой въпроса с  възникнали заметресения . Има ли процедури за проверки тогава дали всичко е наред ?

Питам за всичко това защото смятам ,че е доста важно пък и много странно ми се случи един път в мотрисата докато пътувах от станция Вардар към Западен Парк след тръгването от станция Вардар  мотрисата като взе да се  движи едно бавно бавно и намаляваше скороста и изведнъж везе,  че си спря вътре в тунела . Така стоя 10-15 секунди след което бавно бавно взе ,че се придвижи към заветната станция . Това беше по времето когато имаше няколко земетресения същите дни  , а аз взех ,че си изкарах акъла в мотрисата докато беше спряла в тунела  :angel:  Това незнам дали се е случвало на други и от какво е ,но  споделете .
« Last Edit: 07.10.2009, 00:02:01 by kukurqk »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Тротоар няма - има обезпечена т.нар. алея за персонала - тя се намира от едната страна на тунела и при евакуация, ватмана трябва да отвори вратата, от която е алеята. От същата страна са и евакуационните изходи.

При каквато и да било авария, съставите трябва да спрат до най-близкия евакуационен изход и да се изнесат хората през него...

kukurqk

  • Guest
Тротоар няма - има обезпечена т.нар. алея за персонала - тя се намира от едната страна на тунела и при евакуация, ватмана трябва да отвори вратата, от която е алеята. От същата страна са и евакуационните изходи.

При каквато и да било авария, съставите трябва да спрат до най-близкия евакуационен изход и да се изнесат хората през него...

а  между всяка спирка на метрото  ли има такава  алея  8)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Дали между всяка спирка има такъв перон (точния термин) зависи от ширината на тунела, но е сигурно, че на всеки 500-600 м има аварийни изходи. Обикновено те се изграждат при вентилационните шахти - защото между всеки две спирки има и вентилационни шахти. При изграждането на вент-шахтата пред военния клуб затова се забавиха толкова много с изграждането й - защото там има и авариен изход.
На останалите въпроси : при спиране в тунела, заради пожар или друга причина - най-напред се изключва захранването на контактната релса и след това пътниците се евакуират по тунела до най-близката станция.
Персоналът на метрото постоянно се обучава (и тренира) как да действа в такива случаи.
А тунелите (поне по нормативи) са достатъчно сигурни при земетресения. Всъщност и без това по-големите поражения са на повърхността, а не под земята. Допълнително за това спомага профила и начина на изграждане на тунела. Разбира се да не дава господ земетресения по-силни от 8 степен за да се убеждаваме в това, но такива са достатъчно редки. При 4-5 степен няма абсолютно никаква опасност.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Поствам тук отговорите на инж. Братоев как работи автоматиката в метрото . Доста добре е обяснено как автоматиката намалява скоростта и защо понякога даден влак намалява скоростта, степен на осигуреност :

  - Автоматиката в Софийското метро е тройно осигурена и сблъсък на мотриси не може да се случи в София.
Това заяви за Агенция "КРОСС" Стоян Братоев - изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД - гр. София :
- Ако машинистът не отреагира, автоматиката спира влака. Тази автоматика е снабдена с друга автоблокировка, която спира мотрисите, ако се доближат.
 Столичното метро е разделено на блокови участъци, на около 120 м. всеки и във всеки един от тях има необходима скорост. Ако първата мотриса, която върви отпред, следващата се намира на 3 блоков участък. В момента, когато стъпи на третия блоков участък, автоматически се намалява скоростта на мотрисата на 60 км, на втория участък вече е на 40, а на първия на 20", поясни директорът на столичното метро.
Челен сблъсък на мотриси в столичното метро не може да се случи, защото метрото е проектирано, така, че мотрисите вървят по различни пътища, т.е движението е еднопосочно.
 Автоматиката на софийското метро е с тройна защита и у нас не е възможно да се случи катастрофа, подобна на тази във Вашингтон
- увери ни директорът на Софийското метро, Стоян Братоев.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
За сължината на блоковите участъци да не е имал впредвид на 1200 м вместо 120 м?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2528
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не. Блок-участъците на АЛС/АРС (за които говори той) са 120 м.
Блок-участъците на светофорната сигнализация са по-дълги, като принципно инсталацията може да работи и без светофори.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15546
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Някъде по темите за метрото бяха тиражирани и снимки от такива пробни евакуации. Не знам дали могатр да се намерят по-бързо в галерията на сайта.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4097
    • View Profile
    • Email
Аз се сещам само за антитеррорристичното учение на К. Величков.
Иначе аварийните изходи между станциите, не са само по един - примеерно между Люлин и Сливница са 3, между Вардар и Западен парк са три или четири...
Мисля имаше някаква стандартна мярка за разстояние между аварийните изходи, която беше равна на максималната дължина на състава или нещо подобно, но не съм много сигурен. Факт е, че в сегашния метродиаметър, ваварийни изходи в новия участък почти няма - между Кюри и Младост 1 няма нито един по обясними причини - надземно трасе и недостатъчно дълги подземни трасета; в тунела под Д. Цанков има няколко, ама не мога да ги преброя точно колко са, а между Юнак и Сердика са обо 2 - във вентилационните уредби...