Author Topic: в.з. Ярема  (Read 23616 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11421
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #20 on: 23.08.2013, 21:15:53 »
Автобуса за Самоков обаче минава през Кокаляне, Пасарел, Горни и Долни около, някои курсове са през Щъркелово гнездо, а не през Бистрица и Железница.

Иначе наистина глупаво е до такива забележителности и големи вилни зони да няма автобус, до към 2006-та 2007-ма докато линията беше на Земляне си бяха ок, ама после където стъпи частник след него само разруха :( На много места стана така за съжаление.  То не бяха съсипани автогари, въжени линии, автобусни линии, всичко. А Земляне обслужваше линията до последно с големи туристически автобуси и се пълнеха.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #21 on: 23.08.2013, 21:28:48 »
Сега като се замисля, не съм сигурен дали автобуса не тръгваше от автостанция Дървеница, където преди въртяха рейсовете за Бистрица и Железница + 123.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2636
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #22 on: 23.08.2013, 21:36:04 »
Бус-а тръгваше от Дървеница,обслужван от "Нов пламък" с маршрут до Клисура.Сега вече не обслужват линията.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #23 on: 26.08.2013, 11:18:11 »
В крайна сметка се оказа, че има една полулегална-полунелегална маршрутка за Ярема, Ковачевци, отбиване през Ярлово, Поповяне, отбивка през Алино и Белчин Баня, Белчин и до Клисура. Но никъде не е обявена. Микробусчето е Пежо или Ситроен, не обърнах внимание, като софийските маршрутки и тръгва от Автогара Юг, но не от самата автогара, а от уличката отсреща, където има вход на една автокъща. На някаква пернишка фирма, с пернишки номера е. Тръгва всеки ден в 9 сутринта и в 6.15 вечерта. Обратно от Клисура тръгва в 6 сутринта и в четири след обяд. Спира и на спирката на Лесотехническия, където спират 69, 70, 123, 88 и 413 - срещу трамвайното ухо. В Ярема има три спирки - пред детска градина Питър Пан, в началото на самата вилна зона и пред чешмата, старата последна спирка на 270. Прави впечатление, че всички села нагоре си имат по две автобусни спирки, а в Поповяне са цели три. В Белчин конкретно има спирка съвсем близо до Цари Мали Град, в посока Клисура, но ни остави на центъра, понеже нямаше хора за Клисура и спря дотам. Ако не я бях открил съвсем случайно, отиването просто пропадаше. Първо отидох на автогара Сердика да питам, понеже в Интернет последната информация е, че автобусът тръгва оттам. На информация ми казаха, че Нов Пламък от там тръгва само за Диканите и Дрен. После звъннах на Нов Пламък, които ми отговориха, че вече не карат по тази линия. Най-накрая отидох на Автогара Юг, където нищо не знаеха - казаха ми до Самоков по другия път през Панчарево и оттам за Белчин. Между другото, въпреки че са през половин час, и до Самоков повечето автобуси са маршрутки - голям рейс за Самоков не видях. Съвсем случайно видях отсреща бялото микробусче и то пет минути преди да тръгне, та си поговорих с шофьора, който ми каза, че има сутринта в девет часа.
Не знам през останалите дни как е, но в петък вечерта и в събота сутринта си има хора и определено трябва по-голям автобус. Беше пълна с правостоящи, в събота сутринта също - до Ковачевци стояхме прави. Не можело да пуснат голям рейс, понеже имали в наличност, ама линията била "допълнителна" и съответно нямали право.

Иначе крепостта е много хубава, има също етнографски музей и реставрирана възрожденска църква. Имаше страшно много хора, но явно почти всички, освен нас, бяха с коли. За фуникулера се чака бая, понеже вагончето е само едно, много малко е - малко-по-голямо от асансьорна кабина и пускат на курс по максимум 8 човека. А в 12 на ообяд, дори да има хора да чакат, се хлопва мандалото за час и 15 минути. Пътуването в едната посока е три минути. Понеделник и вторник не се движи - тогава можеш да се качиш до крепостта само по екопътеката или с колата по черен път..Вярно не е кой знае какво, не е като фуникулерите из Австрия и Швейцария, но досега и такъв нямахме. Цените също са добри - билетът е четири лева на човек за всичко, вкл. качване и слизане с фуникулера.Яденето също е много евтино - в центъра на селото има едно ресторантче, горе-долу чистичко, където за осем лева общо се наядохме двамата с кебапчета, картофи и безалкохолно. С една дума добре, обаче липсата на адекватен транспорт разказва играта на всичко. Не всички може да са с коли. И през Самоков положението не е добре. Дотам добре, обаче от Самоков за Белчин има само три автобуса дневно и за да идеш, трябва да се качиш задължително на първата маршрутка в седем сутринта, че да хванеш рейсчето за Белчин. Следващото е чак след обяд. Вечерното го отписваме, защото се прибира в Самоков след като последната маршрутка за София е заминала. Друг транспорт няма. А схемата е тотално самоковско ориентирана, въпреки че много хора от тези села ежедневно идват на работа в София.

А едно време, докъм 2001-ва година, от Дървеница имаше две отделни линии - София-Поповяне-Ярлово и София-Ковачевци-Клисура, обслужвани от малашевски Чавдари 11М4, всъбота сутринта по два и все бяха пълни, много често и с правостоящи. Ползвал съм ги до Железница, където ходех да правя геодезически замервания, вместо трошките 11Г5 по 69. Бил е зачислен и пробен Чавдар 130 от Малашевци, но него не го сварих когато почнах да пътувам в тази посока..По едно време до Клисура пътуваше дружбенска много ръздрънкана Шкода 11М3 и понякога 11Г5. После линията мина към Република и стана една, но пускаха Кенти, същите като за Катунци, също бая се пълнеха. Пое я Земляне със същите автобуси. Докато когато през 2007-а идват Нов Пламък, те поне в събота сутринта са пускали Исузу, но от година и половина са се отказали и кметицата на Белчин ми сподели, че сума ти време се е борила за пускането поне на тази маршрутка. Не ми е ясно как могат да се отказват, при положение, че линията я има в транспортната схема, и то на Столична община, и който я е взел на конкурса, е длъжен да я обслужва.

А работата всъщност е изключително проста - пътят е общо взето хубав, дупки няма и могат да разделят курсовете до Самоков половината да са през Панчарево и Околците, а другата половина да минават през Железница и да обикалят през тези села. Ярлово например си е бая голямо село, има и секретно военно поделение.
« Last Edit: 26.08.2013, 11:34:10 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11421
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #24 on: 26.08.2013, 11:45:46 »
Браво супер разходка сте си направили. Зарибихте ме и аз да се поразходя до там.

Иначе за рейсовете е абсолютно вярно, по едно време пътуваше малко автобусче Исузо от градския тип, преди това бяха Кенти и Чавдар-и.

За това съм на мнение че всички пътнически превози у нас трябва да са държавни, както е и БДЖ, за да няма такива мизерии. Защото съм се убедил многократно, че там където стъпи частник, след него цари само разруха. Това е пореден пример, как нещо разработено е напълно съсипано от частник, а примери такива у нас мога да изнамеря десетки. Нищо не пречи линията да се обслужва от О 302-ките на Земляне например, или от старите Конекта, вместо от частник и пак да си се разработи. Единични автобуси в Земляне както знаем има доста, не мога да разбера защо трябва да се плаща и възлага на някой, който само съсипва, вместо на общинския гараж, който има и много по-богат автопарк, вместо камиони, преправени в автобуси.

Не мога да повярвам, че и до Самоков вече са бусчета, само преди 1 година ходих на Боровец и до Самоков пътувахме с голяма луксозна Сетра от по-новите, с климатик, телевизия и тн, пътуваха около 50-60 човека чак и правостоящи имаше, не мога да си представя с бусче.

Все едно се връщаме в едното време, когато са правели Чавдар-Родина на шаси от ГАЗ, сега по същия начин правят автобуси от камион, така де от товарен бус, нищо ново от тогава, само дето тогава пак са били доста по-просторни и комфортни отвътре, и с нормални седалки и височина на тавана.
« Last Edit: 26.08.2013, 11:48:36 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #25 on: 26.08.2013, 12:13:13 »
Само в България е така. И в чужбина има частници, ама не смеят да си позволяват такива работи. На всичкото отгоре, за обслужване на такива слабоефективни селски линии автобусните превозвачи получават държавни и общински субсидии. Въпреки това и въпреки наличието на утвърдена транспортна схема, си позволяват да "режат" курсове и дори да се отказват от линиите.

В събота иди по-рано, примерно към осем да си на автогарата, за да не стоиш прав.
« Last Edit: 26.08.2013, 12:47:08 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #26 on: 26.08.2013, 12:20:13 »
Всичко опира до контрол от страна на общините и транспортното министерство. Отминаха времената, когато всичко е било държавно - сегашната икономическа обстановка е съвсем друга, горивата са по-скъпи и за държавата би бил непосилен разход да поддържа неефективни линии и то с големи автобуси. Не виждам нищо лошо да пътуват маршрутки, до Самоков от поне 7-8 години също са преобладаващо маршрутки. Не може ей така да се каже, че всички частници са лоши - има доста нови линии, развити именно от частни фирми. Примерно преди години нямаше директен автобус от София до Костенец/Долна баня, а сега има по няколко на ден, включително имат и един двуетажен. От София до Банско преди 15 години имаше 2 автобуса на ден и то изгнили Чавдарки, а сега са почти на всеки час (разбира се, и курортът се разрасна няколко пъти).
« Last Edit: 26.08.2013, 12:24:12 by ozzy »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Elena Dasseva

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #27 on: 17.10.2013, 09:27:05 »
Здравейте!

Само тук открих актуална информация за превоз до с.Ковачевци Самоков. В кои дни и в какви часове има автобуси за там? И къде спират в София?

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #28 on: 17.10.2013, 10:04:02 »
Всеки ден има маршрутка сутрин в 9 часа и вечер в 18.15 от автогара Юг - под надлеза до Интерпред. Само че спира не точно под моста, където останалите автобуси, ами на уличката отсреща, в диагонал, входа на автокъщата, за да не плащат. Спират и на спирката при Лесотехническия, до старото трамвайно колело, където спират автобуси 88 и 413.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Elena Dasseva

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #29 on: 17.10.2013, 10:38:31 »
Това на кръстовището на Софарма ли е, на спирката има някакви заведения и тото пункт? Или още по-нагоре към Т-Маркет или Фантаскито дори?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #30 on: 17.10.2013, 11:27:00 »
Това на кръстовището на Софарма ли е, на спирката има някакви заведения и тото пункт? Или още по-нагоре към Т-Маркет или Фантаскито дори?
По-скоро се има предвид спирката след улицата за УНСС и Студентски град. Има един нов блок и бензиностанция ОМВ зад него.

Благодаря, Икар, за информацията. Предполагам, че маршрутът е София-Ярема-Ковачевци-Ярлово-Ковачевци-Поповяне-Белчин баня-Клисура. Знаеш ли случайно кой е операторът и кога е следобедният курс от Ярлово за София?
« Last Edit: 17.10.2013, 11:29:43 by blagun »

Offline Elena Dasseva

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #31 on: 17.10.2013, 11:45:11 »
Ясно, там беше спирката на "селските" автобуси преди. Сега не знам дали се ползва за тази цел.

А към София бус тръгва много рано, 6 или 7 часа сутринта и спира на онкологията.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1485
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #32 on: 17.10.2013, 15:35:20 »
Маршрутът е София(Автогара юг-входа на автокъщата) - спирката на 69,70,123, 88 и 413-точно след ул 8-и Декември за УНСС и Студентски град - Ярема - Ковачевци - Ярлово - Ковачевци - Поповяне - Алино - Белчин Баня - Белчин - Клисура. Операторът е някаква пернишка фирма - бели маршрутки Пежо Боксер с пернишки номера. От Клисура тръгва в четири следобед, от Белчин тръгнахме към 4.10, в Ярлово беше някъде към пет без нещо. Не следях точно часовете. От Железница насам спира по желание на всички спирки на МГТ по пътя към автогара Юг.

Ако се пътува в петък вечер или в събота сутринта към селата, задължително трябва да се иде към един час преди часа на тръгване, понеже има голяма тарапана и в противен случай поне до Ковачевци стоенето прав е гарантирано.

И никъде няма никаква информация, аз, както съм написал малко по-нагоре, съвсем случайно я открих, първо ходейки на автогара Сердика, после обаждайки се на Нов пламък, които са се отказали преди две години от тази линия, и накрая случайно засяках микробусчето срещу автогара Юг предната вечер съвсем малко преди да тръгне. Ако не беше шофьорът да ми обясни, няма кой - на автогарата нищо не знаят, а шофьорите на самоковските маршрутки те пращат първо на Самоков, че оттам да гониш рейс за селата. За Белчин и Ярлово  и оттам са всичко на всичко три курса дневно.....
« Last Edit: 17.10.2013, 15:42:29 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Elena Dasseva

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #33 on: 21.10.2013, 15:31:24 »
Благодаря за информацията. Всичко е вярно.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12955
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #34 on: 31.12.2016, 13:01:05 »
Нека отбележим, че през 2015 експериментално бяха пуснати курсове на А69 до Ярема, прекратени след няколко месеца поради неефективност.

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 510
  • Citaro
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #35 on: 31.12.2016, 13:50:41 »
Че то така, както беше направено беше доста тъпо. Мисля, че беше нещо от сорта на понеделник сутринта един курс и петък вечерта пак един курс и събота и неделя по два. Така или иначе повечето хора от Ярема имат коли и ходят с тях до магазините на Брезите (които също така обслужват и Плана).

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #36 on: 31.12.2016, 15:45:42 »
Според мен трябва линия 70 да бъде Плана - Царева махала - в.з. Ярема. Сутрин като се включва да изпълнява линия 69, вечер като се изключва - също. Може и да е по-малък автобус (мидибус) или бусче.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #37 on: 31.12.2016, 16:33:51 »
Плана и Ярема трябва да имат връзка със София - достатъчно е примерно сегашният 70 да ходи и до двете места за сметка на съкращаване на почивката евентуално може би не всички курсове. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4894
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #38 on: 01.01.2017, 13:02:25 »
Това, което казваш е безсмислено. По-добре редовна връзка с прекачване, отколкото нередовна без прекачване.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Дженгала

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #39 on: 01.01.2017, 15:00:20 »
Според мен трябва линия 70 да бъде Плана - Царева махала - в.з. Ярема. Сутрин като се включва да изпълнява линия 69, вечер като се изключва - също. Може и да е по-малък автобус (мидибус) или бусче.

Това е много добра идея, не бях се сетил за такъв вариант.