Author Topic: в.з. Ярема  (Read 22390 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1125
    • View Profile
Re: в.з. Ярема
« Reply #40 on: 01.01.2017, 19:54:04 »
Вилна зона Ярема е в Софийска област, не е в София-град и вероятно това е една от причините да няма редовна автобусна линия. Ярема е в землището на с. Ковачевци - Самоковско.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4660
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #41 on: 01.01.2017, 21:45:39 »
Това няма значение. Например село Голяновци е в община Костинброд - намира се на километър от града, но до него ходи автобус 31.
Въпросът в случая е в това, населеното място към къде гравитира повече и възможността за поделянето на квоти между съседни общини за междуселищни превози.
Незаинтересоваността на Столична община за населените места, които гравитират около нея е пословична. Ще илюстрирам с конкретния пример - на шосето за Мрамор имаме четири села - Мрамор, Житен, Голяновци и Драговищица. Вместо да има една редовна автобусна линия от Драговищица до Обеля имаме следната ситуация, която вече се бетонира, заради поредната скандално-корупционна концесия, която направиха на линиите в Северна София:
- село Драговищица, община Костинброд - около 1000 души население и множество вили на софиянци - кучета ги яли. Транспорт - йок! Хората се оправят сами. Най-често ходят пеша до Голяновци, където хващат автобус 31;
- село Голяновци, община Костинброд - около 550 души население - за разлика от двойно по-голямото село Драговищица, които нямат автобус, това село има - автобус 31, който в делник в пик е на 15-20 минути, а през деня в предпразник/празник - 30-40 минути...
- село Житен, Столична община - около 600 души население и множество къщи на софиянци. Обслужва се от линия 31 като през селото минава и междугалактическата линия 28, която тръгва от село Мрамор и завършва в село Локорско, за връзка на населените места в район Нови Искър с районната администрация в Нови Искър.
- село Мрамор, Столична община - над 2000 души население и множество къщи на софиянци + индустриална зона с няколко производствени предприятия,  същото обслужване като село Житен - с автобуси 31 и 28, но тук се появява и автобус 30 събрал вече хората от Балша (около 700 д. население) и Доброславци (над 1000 д. население), който в делник в пик е на 30 минути, а празник - на 40-45 минути.

Логичният въпрос е - защо Столична община се е договорила с община Костинброд да обслужва село Голяновци, а за двойно по-голямото село Драговищица - не се е, при все, че може да се ползва квотата за междуселищни превози между двете общини, а и ще има по-голяма сметка, тъй като живеят двойно повече хора.
Абсолютно логично е да има една крайградска линия, която да обслужва всичките села по пътя (около 2150 д. без Мрамор), независимо къде минава административната граница, с адекватно разписание, с курс около 78 минути, с разстановка 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник  и друга линия, която да обслужва другите села (над 1700 д. без Мрамор)  - Доброславци и Балша, която и в момента е с курс от около 78 минути, но колите също трябва да се променят на 4-3-4-2 делник и 3-3-3-2 празник и да се синхронизира с другата, така че в пик от голямото село Мрамор да има обслужване на двойно по-кратък интервал.

Та с в.з. Ярема случаят е същия. Двете неефективни дестинации - Плана и Ярема могат да се комбинират, за да станат заедно по-ефективни и да правят връзка с 69 на Царева махала. Ако Столична община пожелае, може да го направи.
« Last Edit: 01.01.2017, 21:50:23 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #42 on: 01.01.2017, 23:03:57 »
А още по-големия въпрос е защо не са се договорили да обслужват и град Костинброд, като автобус да прави връзка с метростанция Ломско шосе и ще се пътува само 15-20 мин. Със сигурност линията ще е доста успешна, понеже много Софиянци живеят в Костинброд, има предприятия, индустриална зона. Същото важи и за БДЖ, с влак се пътува само 15-20 мин. до центъра на София а има само няколко влака на ден :blink:

В.з. Ярема мисля че си е към област София-Град, по-скоро точно на границата. Едно време как може да е имало а сега не може?

Може да се пробва обаче като 69(не знам сега тази година ли ще е) се върне към гараж Дружба да се движи до Ярема вместо до Белите брези.

А пък нищо не пречи да има автобуси и до Ярлово, и до Кладница и до други места обслужвани от ГТ но на по-висока цена. Така беше до преди 10-тина години и автобусите бяха все пълни и много хора ги ползваха. Как пък тогава можеше а сега не?
« Last Edit: 01.01.2017, 23:05:33 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 821
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #43 on: 02.01.2017, 01:18:37 »
На Ярлово им бяха спряли автобуса до София дори по едно време. Цената от 6 лева до там е безбожна като се има предвид, че от Ярема надолу гасят двигателя и са потенциални убийци, за да поизкраднат нафтата. Няма да бъде натоварен автобус чак до там на интервал по-малко от 2 часа, че дори и толкова. Но 3 курса сутрин и 3 вечер биха били полезни. Също така и за туристите, там маршрутите в планината са прекрасни. Елин Пелин също е дестинация, която би било много хубаво да бъде обслужвана от системата на ГТ на София. Автобуси има на 30 минути през Окръжна до София юг, също така има и до автогарата на Герена и все са пълни, а хората плащат по 2.50 при ТопТранс и 3 лева при БКТранс. Най-добрия вариант за цялата община е обособяване на 2 линии до София едната през Нови хан и една през Мусачево\Равно поле, както  е и сега и няколко линии от останалите села до Елин Пелин и от там прекачване на автобусите за София. Гарантирано ще бъдат ефективни тези линии, ако се движат със същата скорост като сегашните.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12688
    • View Profile
    • Email
Re: в.з. Ярема
« Reply #44 on: 02.01.2017, 14:18:24 »
Та с в.з. Ярема случаят е същия. Двете неефективни дестинации - Плана и Ярема могат да се комбинират, за да станат заедно по-ефективни и да правят връзка с 69 на Царева махала. Ако Столична община пожелае, може да го направи.
Би било много добре, стига разписанията да са синхронизирани с тези на А69. А сегашният пробег на А70 е толкова разточителен, че може и два автобуса да вървят от центъра на Железница към Ярема и Плана, за да правят връзка и с А98.
Разбира се, жителите на Плана ще вдигнат олелия за загубения пряк автобус до градО.
Специално за Ярлово, след като е в община Самоков, би могло тази община да се погрижи, като удължи линията Самоков-Ковачевци-Ярлово до Брезите. По този начин се свързва със софийската маршрутна схема. Поначало поради липсата на зони в крайградските линии на София удължаването на маршрутите товари финансово СО, още повече за села оттатък нейните граници. Нека отбележим, че при соца крайградските билети бяха с пъти по-скъпи от градските.
« Last Edit: 02.01.2017, 14:26:45 by blagun »