Author Topic: Трасета и обръщателни колела  (Read 47685 times)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4319
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Искам да попитам, какво е това обръщало в близост до надлез "Надежда", точно преди ТМ 1,6 и 7 да се спуснат там в "дупките" на Триъгълника. Даже има и трети коловоз, около 100м.  Интересува ме, кои линии са ползвали това обръщало и кога. Благодаря предварително((((:
« Last Edit: 11.09.2007, 16:45:50 by Dragon »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

toshliak

  • Guest
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #1 on: 05.04.2006, 23:44:01 »
Доколкото разбирам става дума за облъщалото на трамваи 9 и 14! Те и сега си въртят там! Поправете ме ако греша или пък става дума за друго обръщало!!!

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #2 on: 06.04.2006, 01:44:45 »
мисля че говори за друго - за обръщалото в наалото на надлез надежда откъм самия квартал - мисял че се казва Надежда (но не съм сигурен!)

ползва се аварийно и при ремонти.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #3 on: 06.04.2006, 09:42:59 »
Това е Надежда-Месарницата. Там много отдавна са въртяли всички линии за Надежда преди да построят участъка по Ломско шосе. През 80-те когато депо Пенка Михайлова се е препълвало там са нощували част от вагоните. Сега се ползва като резервен кръг.
« Last Edit: 06.04.2006, 09:46:39 by CKD »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4319
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #4 on: 06.04.2006, 14:22:13 »
Много благодаря за инфото!(((: Да, наистина не става дума за сегашното на 9 и 14, знам че те и сега си въртят там.

Поздрави!
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #5 on: 24.04.2006, 02:13:19 »
Аз пък искам да питам какви са тези трамваи, които всеки ден чакат на Триъгълника- резервни коли ли са? Защото има и в двете посоки  
« Last Edit: 24.04.2006, 02:13:40 by conecto »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4319
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #6 on: 24.04.2006, 13:50:28 »
Quote from: conecto
Аз пък искам да питам какви са тези трамваи, които всеки ден чакат на Триъгълника- резервни коли ли са? Защото има и в двете посоки  

Да, това са резервите или чакащите смяна.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #7 on: 24.04.2006, 19:33:36 »
По една кола за 1, 7, 6/12 и 11 линии.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4319
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #8 on: 25.04.2006, 14:54:52 »
А откога датира участъкът по Ломско шосе?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #9 on: 25.04.2006, 16:04:02 »
Значи има няколко етапа - от Връбница до Надежда-3 (ул.Хр.Силянов). Оттам се разделят трасетата - ТМ7 по Ломско шосе до ул.Бели Дунав (1986) и ТМ15 - най-напред - до Надежда-5 (1988) и после - до Обеля-2 (1990).
Данните са от сайта на МЛК

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15515
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #10 on: 01.07.2006, 19:22:41 »
Ето снимки от трамвайното кръстовище зад Рувекс:
http://snimka.bg/album.php?album_id=32331&photo=93

Имаше интересни надписи по траверсите:
  • Крива №8 излизане ухо Люлин
  • Излизане/Връщане триъгълник посока Дървеница/Младост.
(Има ги на няколко снимки.Ако знаех,че излизат толкова добре, щях да ги снимам изцяло.)
Не знам доколко си личи по снимките,но като чели са запазени пролуки при съседните строежи,както за продълженията за Андрей Ляпчев и Сахаров,така и може би за излизане на релсите към новата доста широка улица до Кауфланд.А там Триъгълник ли е трябвало да се получи или само отклонения към Младаст и към Въртопо?
Липсваха езиците на стрелките.

А тук до Билата,където трябва да продължава Сахаров хипермаркетът строи някаква допълнителна търговска площ.Само са подравнили терена и няма някакави дълбоки изкопи,затова вероятно постройката ще е с временен статут.
« Last Edit: 01.07.2006, 20:22:22 by difian »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #11 on: 06.07.2006, 23:16:32 »
Quote from: difian
Ето снимки от трамвайното кръстовище зад Рувекс:
http://snimka.bg/album.php?album_id=32331&photo=93

Това в Дружба/Гара Искър ли е?

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #12 on: 07.07.2006, 11:42:58 »
Quote from: conecto
Това в Дружба/Гара Искър ли е?
Каква Дружба? Не виждаш ли Биллата? Ако не знаеш - това е между Младост 1А и 3, зад Деницата.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #13 on: 07.07.2006, 15:18:17 »
Billa- та я видях, обаче за другите снимки си помислих, че са правени в Дружба, заблудил съм се по някои блокове явно.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #14 on: 11.09.2007, 14:29:36 »
Quote from: CKD
Това е Надежда-Месарницата. Там много отдавна са въртяли всички линии за Надежда преди да построят участъка по Ломско шосе. През 80-те когато депо Пенка Михайлова се е препълвало там са нощували част от вагоните. Сега се ползва като резервен кръг.
Кръгът се използваше за нощуване на вагоните от Станьо Василев .Третият коловоз беше направен именно за тази цел .След производството на 714-729 и 801-845 тясното депо Станьо Василев стана още по-тясно и на тези две места се караха вагоните .Поради малкото място в депото и невъзможността за маневри София 65 нямаха зачисления .

Quote from: conecto
Аз пък искам да питам какви са тези трамваи, които всеки ден чакат на Триъгълника- резервни коли ли са? Защото има и в двете посоки  
За 1 и 7 има дълъг вагон , за 6 и 12 има къс а за 11 има София 100.

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #15 on: 11.09.2007, 16:25:11 »
Ами за 3 и 2 от депото ли вадят-не е зле да си има една машина на Орландовци-колелото си има място за резерва!
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17203
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #16 on: 11.09.2007, 16:26:58 »
Quote from: София 70
Кръгът се използваше за нощуване на вагоните от Станьо Василев .Третият коловоз беше направен именно за тази цел .След производството на 714-729 и 801-845 тясното депо Станьо Василев стана още по-тясно и на тези две места се караха вагоните .Поради малкото място в депото и невъзможността за маневри София 65 нямаха зачисления .
За 1 и 7 има дълъг вагон , за 6 и 12 има къс а за 11 има София 100.


Аха това за липсата на зачисления съм го чувал, но ще проверя след като първи парк мина само на карданни дали не е имало.

А на Триъгълника стоят подмените - също както на Въраждане стои подмяна за Втори парк.
мур

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #17 on: 05.12.2007, 19:42:18 »
така - малко да съживим темата...

преди година-две с Благун (може би и още някой се беше включил) имахме спор относно това дали и кога е съществувал ляв завой от В.Левски към Дондуков в посока моста Чавдар.

наскоро се сетих за това и реших да го проверя, като се допитам до водачи на 6-та линия, която до 2002 (мисля тогава беше) бе в Левски, т.к. точно те използваха този завой за вклъчване/изключване от Сточна гара. наиситна подобен завой е същуствувал до близкото минало и не съм се лъгал в спомените. още през 96-та (може би беше 95-та?) когато беше ремонт на В.Левски от Ректората до Дондуков вървеше ТБ2А от Х.Д. до Сточна гара, като минаваше изцяло по Дондуков.

та по времето на този ремонт имаше много интересни линии - ТБ7 до 4-ти КМ (половината лято - голям кеф!), част от тролейбусите мисля, че вървяха през Ректората до Кракра (или се бъркам с друг ремнт, когато беше затворено само западното платно на Левски?). ТБ11/4 (единят със сигурност, може би и двата) пък въртяха на националния стадион.

сега като се замисля да преди 10 години също си стоеше и част от ККМ-то по ул. Орион, даже имаше и два спиркознака недемонтирани зад сладкарница Миньор (за някогашния А110).

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #18 on: 05.12.2007, 21:30:42 »
Quote from: x3m
така - малко да съживим темата...

преди година-две с Благун (може би и още някой се беше включил) имахме спор относно това дали и кога е съществувал ляв завой от В.Левски към Дондуков в посока моста Чавдар.

наскоро се сетих за това и реших да го проверя, като се допитам до водачи на 6-та линия, която до 2002 (мисля тогава беше) бе в Левски, т.к. точно те използваха този завой за вклъчване/изключване от Сточна гара. наиситна подобен завой е същуствувал до близкото минало и не съм се лъгал в спомените. още през 96-та (може би беше 95-та?) когато беше ремонт на В.Левски от Ректората до Дондуков вървеше ТБ2А от Х.Д. до Сточна гара, като минаваше изцяло по Дондуков.

та по времето на този ремонт имаше много интересни линии - ТБ7 до 4-ти КМ (половината лято - голям кеф!), част от тролейбусите мисля, че вървяха през Ректората до Кракра (или се бъркам с друг ремнт, когато беше затворено само западното платно на Левски?). ТБ11/4 (единят със сигурност, може би и двата) пък въртяха на националния стадион.

сега като се замисля да преди 10 години също си стоеше и част от ККМ-то по ул. Орион, даже имаше и два спиркознака недемонтирани зад сладкарница Миньор (за някогашния А110).
Честно да ти кажа не си го спомням този завой въпреки, че между 93 и 99г минавах оттам всеки ден за училище. Както и ТБ2А да е вървял до Сточна гара. Единствено си спомням десния завой от Дондуков към Васил Левски посока Сточна гара. (но той май и сега си го има)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #19 on: 05.12.2007, 23:55:25 »
Quote from: x3m
наскоро се сетих за това и реших да го проверя, като се допитам до водачи на 6-та линия, която до 2002 (мисля тогава беше) бе в Левски, т.к. точно те използваха този завой за вклъчване/изключване от Сточна гара. наиситна подобен завой е същуствувал до близкото минало и не съм се лъгал в спомените. още през 96-та (може би беше 95-та?) когато беше ремонт на В.Левски от Ректората до Дондуков вървеше ТБ2А от Х.Д. до Сточна гара, като минаваше изцяло по Дондуков.
Ааа, това не се брои. Тогава бул.Левски беше затворен от Дондуков до пам.Левски, ако не и до Оборище. Наистина имаше временно трасе с ляв завой към моста Чавдар. Но мисля, че беше след 1997-8 - то през 1996 си беше яка криза