Author Topic: Трасета и обръщателни колела  (Read 48105 times)

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #20 on: 06.12.2007, 00:20:13 »
със сигуронст беше преди промените от зимата на 97-ма.
за това допускам, че може и да е било 95-та.

завоят е съществувал и след това, т.к. в този период ТБ6 е закрит и в Люлин върви само ТБ7. впоследствие завоя се използва от ТБ6, а в по-ранни години за включванията на ТБ3 (но това е през 80-те - за периода от пускането на ТБ депо Искър, съпътствано с преместване на ТБ3 в Дружба и ремонта на Левски (който беше затворен на два етап - Рекотрата-Оборище и Оборище-Дондуков) нямам надеждна информация дали завоя е съществувал или е бил ликвидиран, но е сигурно, че завоя същестував поне още едно 4-5 години след ремонта на В.Левски)

@  bate_vanio
нормално е да не го помниш - това никой не го опмни, освен мен и още не повече от 10-ина човека в цяла София. а по-дяволите - за тази линия си имаше дори табелки и вървяха май само ЗиУта по нея...

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #21 on: 11.12.2007, 18:34:30 »
Quote from: x3m
сега като се замисля да преди 10 години също си стоеше и част от ККМ-то по ул. Орион, даже имаше и два спиркознака недемонтирани зад сладкарница Миньор (за някогашния А110).
Аз не помня контактната мрежа по ул. Орион, следователно е демонтирана поне преди 15 години.
Допреди няколко години зад Миньор имаше останка от един спиркознак за А110 (само горната част на "гъбата"). Може и още да си седи, ако не е попречил на някого.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #22 on: 11.12.2007, 18:48:54 »
парви разлика между части и същинска ККМ

до към 2000 още имаше опънит надлъжни въжета точно зад новия Атлантик

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #23 on: 12.12.2007, 22:38:08 »
А до коя година 310 минаваше в Люлин 10, покрай супера?

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #24 on: 12.12.2007, 22:58:25 »
Quote from: conecto
А до коя година 310 минаваше в Люлин 10, покрай супера?
някъде до 1993г., после направиха спирката до сладкарница Миньор,там имаше клон на дск,сега незнам дали още го има...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2329
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #25 on: 12.12.2007, 23:01:19 »
А някой знае ли до кога се е задържало трасето около св. Александър Невски, което се е включвало на Московска?

Също забелязах, че ги няма 10те метра релса при НОИ, а за това обръщало ме навява мисълта, че е щяло да се използва докато е траела реконструкцията на трасето Дървеница-Юнак.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #26 on: 12.12.2007, 23:13:42 »
Quote from: NiGhtPiSH
А някой знае ли до кога се е задържало трасето около св. Александър Невски, което се е включвало на Московска?

Също забелязах, че ги няма 10те метра релса при НОИ, а за това обръщало ме навява мисълта, че е щяло да се използва докато е траела реконструкцията на трасето Дървеница-Юнак.
По това призрачно трасе през НОИ и това на двайската е трябвало още 70-те години тм 10 от Стамболийски да се прехвърли директно на Пиротска да не пресича Ботев по Възраждане защото тогава са ставали там също страшни задръствания

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #27 on: 13.12.2007, 01:01:54 »
т`ва някога използвано ли е било и докъде е било строено?

не мога да намеря някой, който да ми даде еднозначен отговор на тези въпроси вече толкова години...

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #28 on: 13.12.2007, 09:05:58 »
Имахме апартамент в района на НОИ през осемдесетте - никога не е било достроявано - дори не е имало стрелки, просто два завоя направиха и така го оставиха години наред.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7947
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #29 on: 13.12.2007, 16:59:22 »
Quote from: andrez
Имахме апартамент в района на НОИ през осемдесетте - никога не е било достроявано - дори не е имало стрелки, просто два завоя направиха и така го оставиха години наред.
Приятелю Андрез , стрелки и кръстовки имаше .Извадиха ги преди 10-ина години.

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #30 on: 13.12.2007, 19:55:06 »
Quote from: София 70
Приятелю Андрез , стрелки и кръстовки имаше .Извадиха ги преди 10-ина години.
На мен в спомените ми от началото на 90-те се е запечатало само завоите, без стрелки. И си споням как питах баща ми за къде са тези линии и той не можеше да ми отговори

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2329
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #31 on: 13.12.2007, 22:26:06 »
Значи трасето е трябвало да бъде 1009 мм до Пиротска където става трирелсие....


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15538
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #32 on: 13.12.2007, 22:39:23 »
Quote from: NiGhtPiSH
Значи трасето е трябвало да бъде 1009 мм до Пиротска където става трирелсие....
Дали, когато са го планували това, са били замислили и широкия трамвай по Пиротска   По-скоро да са били избрали точно тези две улици, защото са били достатъчно широки да впишат кривите.Това е дало повод и да направят колелото на 20 на тях.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11335
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #33 on: 13.12.2007, 22:44:11 »
По едно време тролейбусното трасе до Младост, е продължавало по-нагоре по Цариградско, после е продължавало по бул.Александър Малинов, след това по Сахаров, и приблизително до старото обръщало на А111.
Някой знае ли в кои години тролейбусното трасе е минавало по бул.Александър Малинов, и защо вместо да си остане така, където е по-големият пътникопоток, и поссле да се продължи до Младост 4, е преместено по значително по-слабо натовареното трасе по ул.Йерусалим? Странна работа.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11606
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #34 on: 14.12.2007, 02:16:04 »
Quote from: Ivo
По едно време тролейбусното трасе до Младост, е продължавало по-нагоре по Цариградско, после е продължавало по бул.Александър Малинов, след това по Сахаров, и приблизително до старото обръщало на А111.
Някой знае ли в кои години тролейбусното трасе е минавало по бул.Александър Малинов, и защо вместо да си остане така, където е по-големият пътникопоток, и поссле да се продължи до Младост 4, е преместено по значително по-слабо натовареното трасе по ул.Йерусалим? Странна работа.
Аз знам от майка ми, че тб 5 е вървял по Малинов до края на 70-те някъде, и след като построяват Цариградско, преместват маршрута на петицата по Ерусалим, където е доста удачно да минава тролей, защото има доста блокове, които разчитат само на него. А и не забравяй, че през 80те години много се държеше на бързите автобуси, от тоя гледна точка за какво трябва да се удължава тролея до Младост 4 и да се влачи сто часа, като може по-бързо с автобус да се стигне до центъра?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #35 on: 14.12.2007, 12:37:01 »
Quote from: ozzy
Аз знам от майка ми, че тб 5 е вървял по Малинов до края на 70-те някъде, и след като построяват Цариградско, преместват маршрута на петицата по Ерусалим, където е доста удачно да минава тролей, защото има доста блокове, които разчитат само на него. А и не забравяй, че през 80те години много се държеше на бързите автобуси, от тоя гледна точка за какво трябва да се удължава тролея до Младост 4 и да се влачи сто часа, като може по-бързо с автобус да се стигне до центъра?
Вървял е по Малинов (разбира се тогава името е било друго) до 1972 г., когато започва ремонт на Цариградско и тролейбусната линия е унищожена. Съществуването на тази тролейбусна линия не е било повече от две години (1970-1972) и май трасето е било само до пазара в Младост. Преди удължаването до Младост ТБ5 е бил само до 4-ти или 5-ти км (сервиз Изток), все пак Младост-1 се строи 1968-1973 г.
Възстановяването на трасето по Цариградско не е веднага след ремонтиране на булеварда, а чак в началото на 80-те год.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6792
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #36 on: 16.12.2007, 00:40:00 »
И по-точно 1986 г.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #37 on: 17.12.2007, 21:54:47 »
Quote from: CKD
И по-точно 1986 г.
сигурно е така, не помня, но аз си мислех, че бях по-малък.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1230
    • View Profile
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #38 on: 18.12.2007, 23:38:49 »
Quote from: greg
сигурно е така, не помня, но аз си мислех, че бях по-малък.
мен ми е любопитно къде е било старото обръщало на сточна гара за люлинските рейсове по пътя на а85 и 86 за Х.Димитър преди тунела.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Трасета и обръщателни колела
« Reply #39 on: 18.12.2007, 23:57:50 »
Quote from: AROS
мен ми е любопитно къде е било старото обръщало на сточна гара за люлинските рейсове по пътя на а85 и 86 за Х.Димитър преди тунела.

Аз от 20 години за обръщало на Люлинските рейсове се там си го помня... Ти за кое време говориш?