Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Общински или частен обществен транспорт  (Read 23651 times)

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 835
    • View Profile
    • Email
Ми аз с 204 не пътувам, но пък виж по А8 и 14, сега се движат Конекто ЛФ, а преди Икарус 280, а като пуснеха някоя 305-ца се радвахме, така че аз съм доволен от сегашния подвижен състав.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2851
    • View Profile
TIGER64 много ти е къса паметта колко нередовно беше обслужването на линия 204 от гараж Дружба. Непрекъснато аварираха автобусите. Насочи интересите си за късите автобуси към политиците - те и техните роднини и любовници заеха повсеместно постове в общинските дружества. Така със своята некадърност и некомпетентност утежниха положението, на фона на задръстванията и чакането парите по непоследователно изпълняваните проекти да дойдат. Тук са изписани много неща, просто ги прочети.
                         

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Според мен, правите грешка като сравнявате сега съществуващия общински и сега съществуващия частен транспорт. ;) Нито едното, нито другото може да се каже, че са образци на това, което трябва да бъдат. ;)

Надявам се, че никой не твърди, че общински/държавен транспорт задължително означава безстопанственост, корупция, кражби и т.н. Тези неща не са някаква характеристика на общинския/държавен транспорт и при желание от страна на принципа може да бъдат ограничени или дори изкоренени. ;)

За това, смятам, че трябва да сравняваме двата вида транспорт на идейно ниво.

При общинският/държавен транспорт общината/държавата дава определени средства за тази дейност, като целият обем средства се изразходват пълноценно за дейността. При частния транспорт, държавата/общината дава определени средства на външен изпълнител и дори всичко да е напълно коректно, законно и т.н., част от тези публични средства отиват за печалба на този изпълнител.

Това е основната причина да съм напълно ЗА общински/държавен транспорт. При него всички средства отиват директно само за дейността, а при желание може да се изкоренят всички негативни практики. ;)

СБОГОМ, GTSofia.info

Offline M.Kirilov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
100% държавно! Има ли частник замесен някъде всичко отива подяволите. Жив пример е тролейбусния транпосрт в Пловдив закриха го махнаха контактните мрежи и сега 3-ия по големина град в България се лиши от екологичен транспорт заради факта,че беше даден на частник който го съсипа. В София отделни линии на автобусния транспорт  бяха дадени на частници заради които дълги години се возим в стари автобуси доскоро бяхме още с Икарусите поради факта,че парите за техните концеисии и нулевите проберги бяха на гърба на общинската хазна която е вместо да сменя Икарусите и старите Мерцедеси  от 1970г. ги даваше на частниците. Затова Обществения транспорт трябва да е обществен а, не частен! Това не е Такси а линии за обществено ползване.
От 26 години ни насаждат в главите как държавата е лош собственик,но всъщност не е така а точно обратното жив пример е Пловдив и тролейбусния им транспорт.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3876
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Нулевият пробег е за сметка на превозвача.
А в Икаруси се возеше, защото имаше далавера от това да ги държат и да източват бюджета за фиктивни ремонти по тях. Май не си запознат колко пари за части са откраднати. И в крайна сметка да се отдаде на концесия излиза по-евтино отколкото да се захравнат маса крадци. Никой концесионар няма сметка да краде .... от себе си.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1209
    • View Profile
Може би малко извън темата, но когато диспечерите разпоредят да се мине транзитно част от маршрута без пътници също ли се счита за нулев пробег?

Sent from mTalk for Windows 10
« Last Edit: 01.11.2016, 10:48:02 by dan »