Author Topic: Стари материали за ГТ  (Read 26640 times)

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 764
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #100 on: 06.03.2016, 23:50:30 »
Как бе хора? Преди сме били повече като населения в България, но хората си живяха там от където са, имаха си препитание. Имаше софийски жителство. За да се преместиш в София, трябваше да имаш повод и разрешение - работа, брак. Сега масово населението е струпано най-вече в София, също и в други големи градове.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #101 on: 24.03.2016, 20:56:38 »
 От дневната хроника във в."Днес", бр.738 от 01.10.1942г., четвъртък , научаваме,че ДТО започва да издава и "домакински" билети.Запазено благодарение на Браян Калоянов :)
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #102 on: 28.06.2016, 22:00:00 »
По същество това е някогашното дребнотемие, но от дистанцията на времето бихме могли да преценим доколко са настъпили някакви промени, или не съвсем...Извинявам се за липсата на естетичен вид, но повече от вестниците са служили за подложки на стари бюра и са с непоправими щети...
I - Фрагмент от дописка от в. "Работническо дело", бр.354,19.12.1988г., от който разбираме, че се е случил инцидент с деца(най-вероятно на светофар) и автобус №3321 по линия 204.
II - Дописка от в. "Работническо дело", бр.2, 09.01.1989г. за редовността на автобусните линии от Автостанция Малашевци.
Когато имам повече свободно време ще добавя и следващите неща в същият пост.
Ето :
III и IV - Обърнат Москвич върху релсите на тм 5 и пускането в експлоатация на новият мост Чавдар, в. "Работническо дело", бр.118, 28.04.1989г.
V - "Транспортният проблем в столицата", статия публикувана във в. "Работническо дело", бр.301, 28.10.1985г.
« Last Edit: 03.07.2016, 17:17:42 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #103 on: 12.07.2016, 18:00:28 »
Откриването на новия маршрут на ТБ2 на обръщалото в Борово (01.05.1978) - http://sendvid.com/mc6117jw?secret=10b77111-b122-4216-99a2-5732dc966c1e

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #104 on: 13.07.2016, 18:21:59 »
Откриването на новия маршрут на ТБ2 на обръщалото в Борово (01.05.1978) - http://sendvid.com/mc6117jw?secret=10b77111-b122-4216-99a2-5732dc966c1e
За сведение на по-младите колеги, дотогава ТБ2 се движеше от Ручей по България - тогава Трайко Китанчев до Мотописта.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #105 on: 21.04.2017, 23:22:56 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #106 on: 23.06.2017, 21:14:16 »
I - Дописка за развитието и бъдещето на метрото от в. "Подкрепа", бр. 1 от 27.08.1991г.
II - Дописка за новите цени  на превозните документи  от в. "Подкрепа", бр. 1 от 27.08.1991г.
III - Кратка статия за редовността на пътниците... от в. "Защо", бр. 1 от 01-08.01. 1992г.
IV - Кратък фоторепортаж за строителството на метрото от в. "Столица", бр. 0! 26.06.1992г.

Той не спира ни денем, ни нощем

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6626
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #107 on: 24.06.2017, 18:17:42 »
Доколкото виждам последните снимки трябва да са от станция Вардар.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #108 on: 07.08.2017, 19:59:08 »
I - "С пулса на големия град": статия, публикувана във в. "Работническо дело"бр.34, 03.02.1971г.
II - "Между красивото и грозното" : дописка, публикувана във в. "Работническо дело"бр.273, 30.09.1975г.
III -  "Трамваен път с три релси - защо не?" :  дописка, публикувана във в. "Работническо дело"бр.278, 05.10.1986г.
IV - "Софиянци вече пътуват и с почасови билети": статия, статия публикувана във в. "Демокрация", 04.11.1996г.
« Last Edit: 07.08.2017, 20:12:49 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #109 on: 08.08.2017, 10:55:40 »
инж. Огнян Бъклов очевидно са го послушали с ремонта на надлеза Дървеница.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #110 on: 08.08.2017, 12:27:46 »
Мда, твърде буквално са го послушали даже. Вместо да положат допълнителния канал от вътрешната страна са го направили от външната за да се максимално далече вратата на трамвая от перона. И после панелите като всички останали от прекрасния унгарски способ се нагъват и почва едно подскачане и виене на мотрисите над 15 км/ч. До сега берем ядове от тези умни за времето си инженерни решения.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #111 on: 11.08.2017, 15:16:30 »
Кратка статия, публикувана във в. "Труд", бр. 294, 15.12.1967г.,петък, по повод успешните резултати от експлоатацията на първият екземпляр съчленен тролейбус MAN, внесен от  Дортмунд, Германия.
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #112 on: 11.08.2017, 17:54:29 »
Уау! Научих нещо ново! Жалко че няма запазен такъв. Благодаря!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 764
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #113 on: 11.08.2017, 20:24:49 »
Не знам до кога са се движили, но изглежда не са изкарали много, защото аз не помня да съм виждал такъв. Аз само Шкодите 9тр помня.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #114 on: 11.08.2017, 20:41:02 »
Не знам до кога са се движили, но изглежда не са изкарали много, защото аз не помня да съм виждал такъв. Аз само Шкодите 9тр помня.
Тролейбусите са били в есплоатация до края на 1974г. а последният брой е бракуван в началото на следващата година. Основната причина за това е била липсата на резервни части(и по-скоро нежеланието да се купуват такива) както и лошата поддръжка - знаем, че социалистическа България е била лош стопанин, а днешната - също...


« Last Edit: 11.08.2017, 20:45:09 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2586
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #115 on: 11.08.2017, 20:46:42 »
Лоша е била за "гадните капиталистечески возила"(Иво да не се засяга  :D).За "изделията" на братските страни са се намирали части...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6401
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #116 on: 11.08.2017, 21:28:56 »
Много от частите на СОЦ возилата са били взаимозаменяеми, така че е логично, че е имало части за всички превозни средства от СИВ. И съответно да са липсвали каквито и да е било части за превозните средства произведени отвъд Желязната завеса. Статията е много интересна. Благодаря за нея! :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11264
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #117 on: 11.08.2017, 23:49:20 »
Проблема не е бил в капиталистическите возила, ами в острата липса на валута, защото частите,и самите коли са се купували с валута, която ни е била много ценна в онези години. Не че някой абсолютно ни е забранил да си купуваме западна техника, например автобуси О 305 Г но не се е гледало с добро око а пък и много валута е заминавала. Както знаете същото става и когато е трябвало да плащаме Икарусите с валута, появява се модела на Чавдар В 14-20 и масово се напълват градовете с такива.

Примери за купуване на хубава скъпа западна техника иначе има много през СОЦ-а, например локомотивите серия 04, не знам някога не ни е било изрично забранено. Също и луксозните за времето си и нашия район автобуси Мерцедес О 303 на Балкантурист, автобусите Барейрос, купувани са и Скании и др.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #118 on: 12.08.2017, 00:00:28 »
В статията много тактично изпускат всякакви подробности за произхода на съчленените. Радва как бързичко сменят темата с братска Чехословакия.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1456
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #119 on: 12.08.2017, 04:22:04 »
Чичо ви Благо и дядо ви Ялта сигурно са ги виждали на живо и ги помнят. Аз имам снимки в книгите, но сега няма как да ги сканирам и кача, понеже всичко е в България и не е ясно кога ще дойдат в Канада. Напротив Иво, от втората половина на 60-те години "другарите" налагат ограничение за внос на каквото и да е от извън СИВ, иначе е била готвена доставка на още 25 локомотива серия 04. Които между другото имаха един съществен недостатък-бяха адски шумни. Мерцедесите 0 303 са внасяни за конгресите на БКП, едва после са давани на Балкантурист, както и няколкото синьо-жълти Неоплан-а втора ръка, получени през 86-та. Тези тролеи са ги внесли от нема и къде, както и следващите 84-та година от Линц, просто защото съчленени в соцлагера не е имало кой да произведе - 84-та година няма серийно нито Икаруси, нито Шкода 15Тр, нито Зиу 10. Между другото Викторе докараха ли ви документите на тролея от Едмънтън?
« Last Edit: 12.08.2017, 04:25:00 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.