Author Topic: Стари материали за ГТ  (Read 27721 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12896
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #40 on: 04.10.2008, 15:44:13 »
Интересна карта :) Не знаех, че е имало автобус 124 до Младост 3 .....
Не знаеш, защото просто никога не е имало такъв. Може би е само някаква неосъществена идея.
Имаше, имаше! Нещо като допълнение на А114 в тогавашния му формат.

На мен ми се губи само ТМ13: Лозенец-София-север.
« Last Edit: 04.10.2008, 15:49:01 by blagun »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #41 on: 05.10.2008, 15:53:09 »
  ........На мен ми се губи само ТМ13: Лозенец-София-север.
За кратко време, но не едновременно бяха и 16, и 13. Толкова доколкото това бе в началото на 90-те год., когато като цяло започна разреждане на трамвайния транспорт към северната индустриална зона, движението и по двете линии не бе особено интензивно.... Затова и се помни титулярът №6! Причина за движение до Лозенец на №16 бе и натовареността на колелото на съдебна палата, където от 1989 г. освен №5 въртеше и №21 за Люлин, а дълги години това колело се използваше само от 5 и 16. След закриването на 16, за временното движение на 13 до Лозенец не откривам логично обяснение.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #42 on: 05.10.2008, 16:21:50 »
Днес подробно четох книжката 30 години трамваен транспорт, но за съжаление установих, че липсват страници. Разбира се не е фатално, не всичко е чак толкова интересно, за щастие липсват страници тук-там.
Обаче толкова доколкото на 53 стр. има важни дати, липсата на следващата 54 стр. ме разочарова. Много ми се иска да видя или поне да разбера нещо за 54 стр.
Може би и в липсващите съседни страници 33,34,35 също има интересни факти, тъй като според съдържанието на 33 стр. е трамвайното дело на общината след 1927 г...... и т.н. .....
Знам, че Тиристор и МЛК положиха неимоверни усилия за да се появи тази книжка тук, от което всички сме доволни...... Ама така ме мъчи тази липса....
Шегувам се разбира се, благодаря още веднъж..... трябва да съм доволен и на това, което го има. 
Пиши ми кои точно страници липсват и ще ги кача пак. Явно системата тук нещо не се оправи като хората.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #43 on: 05.10.2008, 16:23:54 »
  ........На мен ми се губи само ТМ13: Лозенец-София-север.
За кратко време, но не едновременно бяха и 16, и 13. Толкова доколкото това бе в началото на 90-те год., когато като цяло започна разреждане на трамвайния транспорт към северната индустриална зона, движението и по двете линии не бе особено интензивно.... Затова и се помни титулярът №6! Причина за движение до Лозенец на №16 бе и натовареността на колелото на съдебна палата, където от 1989 г. освен №5 въртеше и №21 за Люлин, а дълги години това колело се използваше само от 5 и 16. След закриването на 16, за временното движение на 13 до Лозенец не откривам логично обяснение.

Явно ситуацията е следната. При пускането на 21 до Люлин, Съд.Палата става претоварена и преместват 16 до Н.Петков. Тогава или в малко по-късен момен 13 се закрива. През лятото на 1989г. 13 няма. През лятото на 1990г. вече има 13 Лозенец-гара Север и се вижда, че и през 1991г. го има. След това 13 явно пак е изместен от 16, като този път 13 дава фира. Нататък нещата ги знем.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #44 on: 06.10.2008, 12:18:55 »
Днес подробно четох книжката 30 години трамваен транспорт, но за съжаление установих, че липсват страници. Разбира се не е фатално, не всичко е чак толкова интересно, за щастие липсват страници тук-там.
Обаче толкова доколкото на 53 стр. има важни дати, липсата на следващата 54 стр. ме разочарова. Много ми се иска да видя или поне да разбера нещо за 54 стр.
Може би и в липсващите съседни страници 33,34,35 също има интересни факти, тъй като според съдържанието на 33 стр. е трамвайното дело на общината след 1927 г...... и т.н. .....
Знам, че Тиристор и МЛК положиха неимоверни усилия за да се появи тази книжка тук, от което всички сме доволни...... Ама така ме мъчи тази липса....
Шегувам се разбира се, благодаря още веднъж..... трябва да съм доволен и на това, което го има. 
Пиши ми кои точно страници липсват и ще ги кача пак. Явно системата тук нещо не се оправи като хората.
54,56, 33,34,35 си спомням, че липсват със сигурност. около тях ми беше интересен материалът. има и други тук-там, но описът ми е вкъщи.
Всъщност качените страници са 83. Материалът започва от10-та и е до 102-ра, т.е. липсващите са около 10.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #45 on: 06.10.2008, 15:02:23 »
Тук съм ги качил същите и са подредени. Сега ще може да прочетеш пропуснатите.

http://picasaweb.google.bg/manchokapitancho/Album1930?authkey=nFYP832wi3Q

P.S. Пикасата се е изложила и ги е подредила по дата. Затова на всеки 4 нечетни, 3 са по-нататък. Причината е, че след сканирането трябваше да завъртам страници.
« Last Edit: 06.10.2008, 15:38:39 by mlk »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #46 on: 06.10.2008, 16:40:37 »
О, страшен си! Благодаря.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6126
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #47 on: 06.10.2008, 20:41:26 »
  ........На мен ми се губи само ТМ13: Лозенец-София-север.
За кратко време, но не едновременно бяха и 16, и 13. Толкова доколкото това бе в началото на 90-те год., когато като цяло започна разреждане на трамвайния транспорт към северната индустриална зона, движението и по двете линии не бе особено интензивно.... Затова и се помни титулярът №6! Причина за движение до Лозенец на №16 бе и натовареността на колелото на съдебна палата, където от 1989 г. освен №5 въртеше и №21 за Люлин, а дълги години това колело се използваше само от 5 и 16. След закриването на 16, за временното движение на 13 до Лозенец не откривам логично обяснение.

Явно ситуацията е следната. При пускането на 21 до Люлин, Съд.Палата става претоварена и преместват 16 до Н.Петков. Тогава или в малко по-късен момен 13 се закрива. През лятото на 1989г. 13 няма. През лятото на 1990г. вече има 13 Лозенец-гара Север и се вижда, че и през 1991г. го има. След това 13 явно пак е изместен от 16, като този път 13 дава фира. Нататък нещата ги знем.
Сигурен съм, че съм използвал 13 от Лозенец до гарата и в по-късен период 16 до Пиротска, където завиваше наляво. По 13 титуляри бяха София-70, но не знам на чие депо; а по 16 - предпоследните София 65 - 652, 656, 672.
Ако съдя по една рисунка, която съм направил на 5-6 години, по 16 са се движели и София 100.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #48 on: 06.05.2009, 22:49:04 »







Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12896
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #49 on: 07.05.2009, 17:49:44 »
Линия 5 - 1934 г. курс 64 минути, 2009 г. курс над 70 минути (31 минути в едната посока по разписание плюс почивки). И нека после някой да раздува за бърз трамвай по МД3 !

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17292
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #50 on: 16.05.2009, 12:28:09 »
Линия 5 - 1934 г. курс 64 минути, 2009 г. курс над 70 минути (31 минути в едната посока по разписание плюс почивки). И нека после някой да раздува за бърз трамвай по МД3 !

66 мин. е курсът и ако се направи скоростен трамвай, който да минава чрез тунелчета под Житница, Т. Каблешков, Околовръстното може да стигне и 50-52 мин.
мур

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #51 on: 16.05.2009, 12:35:44 »
За мен друго е интересно - нощните коли са всичките през 15 или 30 мин., т.е. е много вероятно те да са се събирали в центъра за прекачване. Само тм.4 е бил през 20, но това не е болка за умиране. А сега са кой както го хванат без никаква умисъл за синхронизация.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #52 on: 16.05.2009, 14:19:09 »
За мен друго е интересно - нощните коли са всичките през 15 или 30 мин., т.е. е много вероятно те да са се събирали в центъра за прекачване. Само тм.4 е бил през 20, но това не е болка за умиране. А сега са кой както го хванат без никаква умисъл за синхронизация.
Тогава всички трамваи са минавали или тръгвали от площад Света Неделя. Това е бил централният градски транспортен възел. А от площад Възраждане са тръгвали автобуси за села и градове в цяла югозападна България.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #53 on: 16.05.2009, 14:28:24 »
Да така е, само не съм сигурен за автобусите. Може би си прав за извънградските. Иначе за градските автобусни линии знам, че са се появили чак през 1936г. и в началото доста са поекспериментирали докато се установят стабилни маршрути за тях.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #54 on: 16.05.2009, 15:46:52 »
Да така е, само не съм сигурен за автобусите. Може би си прав за извънградските. Иначе за градските автобусни линии знам, че са се появили чак през 1936г. и в началото доста са поекспериментирали докато се установят стабилни маршрути за тях.
О, да, извънградските - например Перник, Брезник, Трън......

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #56 on: 15.11.2012, 11:02:30 »
Благодарности за интересното четиво. Особено ми харесва снимката на пробива при Д. Несторов с Икарус 280 по А260, както и чисто новите O345(G) в Земляне.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #57 on: 15.11.2012, 11:25:04 »
И аз изключително благодаря на Цанко. За несведущите ще спомена, че книжката беше издадена през 2001-ва г., по случай 100-годишнината на градския транспорт в София, в изключително малък тираж, за подаряване само на "богоизбрани" хора. Друг е въпроса, че е направо смешна в сравнение с литературата относно транспортните системи в развитите страни, но е повече от нищо.
« Last Edit: 15.11.2012, 13:19:32 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11649
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #58 on: 15.11.2012, 12:26:52 »
Благодарности за интересното четиво. Особено ми харесва снимката на пробива при Д. Несторов с Икарус 280 по А260, както и чисто новите O345(G) в Земляне.
Според мен Икарусът е по 74 ;)

Иначе брошурата е много ценна, има хубави снимки, браво на Цанко, че я е качил тук :fan:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #59 on: 15.11.2012, 21:12:10 »
И според мен е по 74. По това време по 260 бях Мерцедес О305.