Author Topic: Бързи автобусни линии  (Read 16420 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1426
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #60 on: 04.08.2014, 10:28:45 »
Аха. Табелите за Експрес Люлин бяха бели, с голямо дебело червено наклонено Е, при което в празнините между хоризонталните линии отдясно пишеше едно под друго, вертикално "Експрес Люлин", а в ляво, върху червения фон, беше знакът на София, в бяло, а по-късно, през 90-те, емблемата на гараж Република, в черен цвят - едно като часовник. Преди това не знам, но през 90-те на гърба на и на двата чешита табели беше линия 150, но, въпреки че и той беше експрес, си беше със стандартния зелен правоъгълник, бели цифри и черни надписи.

За други подобни особени табели се сещам само за линия 284, при която пак беше същото червено Е, но с бели цифри в ляво, но доста по-особен шрифт от стандартния, а в белите празнини в дясно, между хоризонталните линии, пак вертикално пишеше - СУ Кл. Охридски - Аерогара София.

Сетих се също, че като пуснаха първата "частна" линия на гараж Република, с трите червено-бели ГДР-ски Икаруса 250, първите табели бяха пак с червено наклонено Е, с черния часовник на гараж Република в ляво върху него, а в дясно - този път директно върху червените линии, в бяло, пишеше Експрес София Сандански. После, също и по линията за Катунци, минаха на бели табели с черни надписи....

Иначе Експрес Люлин през 80-те беше така, малко преди промените го удължиха с още една спирка до супер Витоша, като почна да спира и на бул. Христо Ботев, но през 90те, преди да го спрат, минаваше по бул. Джавалхарлал Неру, после покрай изкопа за метрото и на ляво по Петър Дертлиев, точно както тогавашния тролей 12, преди да го закрият и него, даже май ги спряха едновременно, на 1-ви май 1993-та.
Чавдарите В14-20 дойдоха чисто нови през лятото на 1990-та и поеха двете линии - експрес Люлин и 150, като събота и неделя вървяха по останалите линии на Република, но за няма и три години станаха на нищо.....Преди това бяха само Икаруси,.....За последно видях такъв Чавдар на линия през пролетта на 95-та, на 51, след което разкарваха само войниците - цигани от трудовото поделение в Обеля, преди да ги нарежат.
Наистина имаше и от мерцедесите 0 302 Т на "експреса", даже веднъж учителят ми по математика се оплака, че се качил в такъв, понеше мислел, че е 310, той пък бил експрес.......

Вече когато 150 го удължиха до Обеля-1 и стана целодневен, вкл. събота и неделя, беше само с Икаруси и много рядко Мерцедеси, понеже се пълнеше до козирката......
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4286
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #61 on: 04.08.2014, 23:43:01 »
A за Експрес Младост какво можем да кажем? И защо са спрени тези автобуси?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2207
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #62 on: 05.08.2014, 00:18:13 »
Ако се позовем на информацията от spirka.org Експрес Младост е закрит 1983г., но на картата от 1981г. не е означен, следователно той е съществувал съвсем кратко.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #63 on: 05.08.2014, 00:33:57 »
По бегли спомени той се роди заедно с удължаването и забързването на А76 от Младост 1 до Младост 4. За разлика от люлинския си събрат нямаше особен успех, тъй като по Цариградско се придвиждаха вкупом чак до блок 43 цял куп бързи линии, докато потокът люлински линии се разделя на Орион. По онова време А76 прескачаше доста спирки - Окръжна болница, блок 223 и блок 222, А276 прелиташе транзит от блок 43 по Малинов и Аврамов чак до община Младост, така че в Младост и бездруго си имаше "експреси".
Експрес Люлин пристигаше до ключовите люлински спирки Кооп.пазар и Магазин Витоша по-бързо от А112 и А310, а с А309 имаше покриващ се маршрут, но без общи спирки в Люлин. Освен това се спестяваше врътката до Сточна гара, а традиционно голяма част от люлинци се товареха на автобусите на Женския пазар в посока Сточна гара.
« Last Edit: 05.08.2014, 00:40:12 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #64 on: 05.08.2014, 02:43:45 »
емблемата на гараж Република, в черен цвят - едно като часовник.

Емблемата е стилизирано  а , т, р

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10935
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #65 on: 05.08.2014, 10:37:52 »
Това са били един вид "бизнес" линии  :D Прави ми впечатление, че и в други градове на запад сега има такива експресни линии, като билета е два пъти по скъп и не важат картите. Например Хамбург.

Мислите ли че ще имат приложеине и у нас, например експресни такива от Орлов мост до Младост и бизнеспарка, с новите МАН-ове, билета да е 2 лева, само с 2-3 спирки но чист, климатизиран автобус, със натегнато разписание и да те кара директно от точка А до точка Б без прекачване.

Може например и от НДК до Люлин 5 пак с 1-2 спирания и билет 2 лева. Може би наистина доста хора биха го предпочели пред адската тъпканица в метрото и прекачванията.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #66 on: 05.08.2014, 12:00:16 »
Иво, няма смисъл от това, както и пари да се финансира. Според мен много по-голям проблем е ниската скорост на движение на ГТ и разредените разписания. В празник май няма тролейбус на по-малко от 15 мин, това за мен не е нормално.
Да не забравяме, че когато е имало експресни автобусни линии, метрото не е било построено, колите са били в пъти в по-малко и практически не е имало задръствания.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1426
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #67 on: 05.08.2014, 12:46:29 »
276 в най-хубавите си години, след Орлов мост спираше чак на пощата в Младост-3, където 305 завива наляво, и после горе на предпоследната спирка на 76 - май блок 465. Не спираше дори и на 43-ти блок. Имам леля в Младост - 4 и го ползвах доста често. За жалост, беше само в работни дни и само сутрин и след обед. През 91-ва го спряха, като на негово място обърнаха 213 към Младост - 4.

Сега наистина, при наличието на метро и такива огромни задръствания, няма смисъл от такива линии. А че има тъпканица в метрото, това се дължи на неговото проектиране с дирника, а не с главата в новите участъци - късите станции и респективно невъзможността за влакове с по-голяма дължина.

В белите държави няма град с такива линии и неважащи карти, освен линии до летищата. Т.нар. "комерчески" линии са съветска измишльотина и всъщност представляват по-голямото братче на мара-шутките.
« Last Edit: 05.08.2014, 12:50:40 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2207
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #68 on: 20.08.2014, 00:26:23 »
Излиза, че Експрес Младост е съществувал в само в края на 1981г.  и началото на 1982г..

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3724
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #69 on: 20.08.2014, 10:35:28 »
В съвременни условия подобни бързи линии са безмислени - времепътуването в делник особено пиковите часове ще е почти като на нормален автобус поради задръстванията. Много по-смислено е затягане на разписанията, така че автобусите да не се влачат като черва в участъци без задръствания.  :) Примерно експрес от Младост до Орлов Мост би висял в задръстванията по Малинов и на Орлов Мост, експрес от Люлин би се забил в задръстванията от Ботев до Сточна Гара. АЛС в метрото позволява интервал 2 минути, съответно би могло в пик да има влакове на 2 минути, като след пускане на разклоненията до Терминал 2 и Бизнес Парк София интервалът на всяка линия да е 4 минути със синхронизация в общия участък.  :)

Offline БЦГМ

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
  • 1, 2, 3, 4, 7, 10, 14, 15
    • View Profile
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #70 on: 05.11.2014, 07:52:37 »
Когато (1976 или 1977) 209 тръгна по Цариградско шосе (тогава бул. Ленин), той не спираше на Орлов мост, мисля, единствен сред тези, които минаваха от там.  Между другото, беше с къси Икаруси.
Княжевският трамвай заобиколи с ухораздирателни скърцанета по релсите градинката на стария паметник на царя Освободителя и пак пое правата посока към югозапад.(Иван Вазов)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Бързи автобусни линии
« Reply #71 on: 05.11.2014, 10:44:01 »
Когато (1976 или 1977) 209 тръгна по Цариградско шосе (тогава бул. Ленин), той не спираше на Орлов мост, мисля, единствен сред тези, които минаваха от там.  Между другото, беше с къси Икаруси.
Да, и единствен от всички спираше на бул.В.Левски преди Аксаков в посока Борово (спирка СУ Кл.Охридски).