Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 409320 times)

yana1960

  • Guest
Трамвайни трасета
« on: 16.01.2006, 22:53:16 »
Нека тук коментираме трамвайните линии в София
« Last Edit: 14.08.2011, 01:10:00 by Repcho »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #1 on: 24.06.2006, 14:32:13 »
Най-добре ще е да се стегне изцяло инфраструктурата по отсечки, които позволяват развиването на по-високи скорости. Такива са:
За ТМ1: участък м/у Обеля и Надежда
За ТМ5: целият маршрут. По-принцип ,според мен, маршрута от Княжево до Съдебната палата трябва да е максимум 30 мин!!! За това разбира се трябва да се въведе автоматично регулиране на светофарните уредби.
За ТМ7: участък от Борово до моста на бул България и Витошка. Това, което правиха сега беше чисто чоплене на асфалта. Единствено ми харесва как са оправили кривата при НДК. Иначе останалото си е за цялостен ремонт
За ТМ8: участъците в Люлин
За ТМ9: трябва да се поставят тези ограничители, каквито в момента има на Витошка, обаче при прескачането им да има глоба. Така трамвайното трасе ще се обособи, а паркиралите мерцедеси, ягуари и подобни по Черни връх да бъдат санкционирани  и премахвани. Така ще има достатъчно място за останалия поток
За 11: участъка м/у Княжево и Красна поляна. По-нататък пак с такива ограничители.
За 20: участъка м/у Подуяне и Румънско посолство и след обръщалото в Гео Милев, към
Дружбите. За 22 участъка след Подуяне.
Ами това е в основни линии. Тези платна трябва да бъдат основно ремонтирани и по тях да се движат нови трамваи, а не тези бракми.
Ще има да почакаме докато се реаизира. Уфф    
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6115
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #2 on: 24.06.2006, 14:49:01 »
Предлагам новите трамваи от Инекон да се пуснат по ТМ5, тоест да отидат в Красна поляна, които от своя страна да изпратят Т4 в Банишора по ТМ11, а Българиите и Софиите да се нарежат.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #3 on: 24.06.2006, 17:22:02 »
Quote from: tiristor
Предлагам новите трамваи от Инекон да се пуснат по ТМ5, тоест да отидат в Красна поляна, които от своя страна да изпратят Т4 в Банишора по ТМ11, а Българиите и Софиите да се нарежат.
е те новите май точно за 5 ги гласят
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15484
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #4 on: 24.06.2006, 17:45:21 »
За 20 просто няма алтернатива за други трамваи.Просто след като 6ТМ-1000 за нищо не са ставали СКD са били единствената алтернатива в СИВ.И поради стечение на обстоятелствата това се оказват най-модерните ни и хубави трамвваи  
А към 9 могат да се прибавят 14 и 18.Но там причината пак е невъзможността да се пускат други трамваи.Доколкото знам и за гората и за Черни връх има забрана да се пускат български трамваи.

Quote from: maniak
За ТМ7: участък от Борово до моста на бул България и Витошка. Това, което правиха сега беше чисто чоплене на асфалта. Единствено ми харесва как са оправили кривата при НДК. Иначе останалото си е за цялостен ремонт
А аз не разбирам защо този участък не са го оставили на баласт,а е покрит с асфалт,като цялата отсечка е обособена.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4479
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #5 on: 24.06.2006, 17:45:29 »
Предлагам ТМ 8 да се закрие, така ще се освободи по още една лента в тунела за Люлин, и без това Тодор Александров е свръхтесен (освен това трябва да се синхронизират светофарите, не може една минута да чакаш на Арена).

Отсечката между Подуяне и Кракра е в окаяно състояние, тя е по-належаща от Подуяне-Румънското посолство.

Да се помисли за обособяване на трамвайното трасе по Дондуков.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15484
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #6 on: 24.06.2006, 17:50:49 »
Quote from: conecto
Предлагам ТМ 8 да се закрие, така ще се освободи по още една лента в тунела за Люлин, и без това Тодор Александров е свръхтесен (освен това трябва да се синхронизират светофарите, не може една минута да чакаш на Арена).

Отсечката между Подуяне и Кракра е в окаяно състояние, тя е по-належаща от Подуяне-Румънското посолство.

Да се помисли за обособяване на трамвайното трасе по Дондуков.
За 8 и без да предлагаш вече му пишат завещанията,смъртните актове и разпродават покъщнината.А ляолинчани да се сетят да ползват метрото по дяволите.Три ленти малко ли е?Да не би Цариградско,Ботевградско,Ломско,Рожен или Цар Борис III да са по-широки?

 И каква ти е идеята с обособеното трасе-като по Витошка ли?Просто трябва да се накарат по някакъв ефективен начин автомобилите да не пречат на трамвайте.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4479
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #7 on: 24.06.2006, 17:58:46 »
3 ленти, ама едната служи за паркинг. Тясно е. Идеята беше това да е основната пътна артерия Люлин-Център, но с тези струпвания на коли по многобройните светофари (които освен, че не са синхронизирани отново, държат маса време) и тази ширина, някак не отговаря на изискванията на комплекс с размерите на Люлин. Булевардът е недомислен отвсякъде, на големите пресечки дори не е с предимство. Но май влизам в друга тема...

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #8 on: 24.06.2006, 18:32:45 »
Според мен трасето на ТМ7 е нарочно обособено. При една ситуация на ремонт на бул България няма да е нужно да се закриват автобусните линии, а те спокойно ще могат да минават по трасето на трамвая. Друг вариант е за линейките да минават от там, но това вече е невъзможно поради лошото състояние на настилката. Трети вариант може да е, заради правителствения път. Пак да не се блокира при евентуално закриване на булеварда.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4479
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #9 on: 24.06.2006, 18:37:37 »
По тази логика трябва всички ТМ трасета да са на асфалт. Срамота е обособен трамвай да пъпли така  

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6115
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #10 on: 24.06.2006, 20:08:07 »
Quote from: conecto
Да се помисли за обособяване на трамвайното трасе по Дондуков.
Не знам дали това е добра идея - на практика Дондуков е твърде тесен за подобно обособяване. Обаче ситуацията може коренно да се промени когато построят подземните паркинги на Ал. Невски и Коня - тогава може да се забрани паркирането по Дондуков и да се наслагат ограничители за коли покрай релсите - така, както е сега на Витошка.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15484
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #11 on: 25.06.2006, 18:32:57 »
Quote from: maniak
Според мен трасето на ТМ7 е нарочно обособено. При една ситуация на ремонт на бул България няма да е нужно да се закриват автобусните линии, а те спокойно ще могат да минават по трасето на трамвая. Друг вариант е за линейките да минават от там, но това вече е невъзможно поради лошото състояние на настилката. Трети вариант може да е, заради правителствения път. Пак да не се блокира при евентуално закриване на булеварда.
Според мен там пре-спокойно може да се затвори само едното платно и да работят трите ленти на другото.Това за ремонтите важи тогава и за други подобни трасета(Ботевградско,Ситняково).

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Трамвайни трасета
« Reply #12 on: 26.06.2006, 00:14:20 »
Quote from: tiristor
Не знам дали това е добра идея - на практика Дондуков е твърде тесен за подобно обособяване. Обаче ситуацията може коренно да се промени когато построят подземните паркинги на Ал. Невски и Коня - тогава може да се забрани паркирането по Дондуков и да се наслагат ограничители за коли покрай релсите - така, както е сега на Витошка.

Да ти кажа не съм сигурен дали това би помогнало в конкретния случай...Плюс това такива неща се избягва да се правят, защото например ако сме нормална държава понякога се получава и линейка да мвине по трамвайните релси и какво правим тогава?Трябва просто с глоби и проверки да се научат шофьорите да карат.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4479
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #13 on: 26.06.2006, 10:00:31 »
Линейката пак ще може да минава, но ако ги няма спрелите коли по Дондуков, спокойно може да се отделят релсите, място за колите ще има достатъчно.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12688
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #14 on: 25.07.2006, 17:07:07 »
Quote from: maniak
Според мен трасето на ТМ7 е нарочно обособено.
Идеята, че е обособено, е добра. Но изпълнението - ужасно! Защо с бетонни проскости? И защо трамваят е прекаран подземно под едното платно на бул.България (обръщалото), а не са си направили труда да го прекарат подземно в подлезите на Гоце Делчев и Д.Несторов? Ако не чакаше на двата тежки светофара, щеше за 5-6 минути да е от Манастирски ливади до НДК!

Трамвайните трасета по Дондуков и Мария Луиза са абсолютно необособими, най-вече заради многобройните пресечки. Освен това, със или без паркирали в дясната лента (а понякога и в двете) коли, ТМ-трасето по Дондуков се използва съществено за престояване на коли.
Тук веднага София-70 ще ме апострофира - а трябва ли - ами трябва, стига да не пречат на трамваите. Няколко монтирани камери и "честитки" в КАТ ще охладят ентусиазма на нарушителите. Но не бива заради тях да се намалява пропусквателната способност на булеварда.
« Last Edit: 25.07.2006, 17:14:19 by blagun »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #15 on: 25.07.2006, 17:13:54 »
Съмнявам се! Преди 6-7 месеца направиха Витошка пешеходна и имаше надежди, че трамваите ще се движат по-бързо. Но НЕ. Положението е по-гадно. Трамваите се влачат като какавиди, а трасето е свободно. Просто трябва воля.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6769
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #16 on: 25.07.2006, 20:08:12 »
С това разтеглено разписание на 1 и 7 и въобще по-голямата част от трамваите в София какво юркане искате. Нали затова ватманите в Банишора ги наказваха за избито закъснение - че създават предпоставки за саморазпадане и нанасяне на непоправими дефекти в 'трамваите'.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11533
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #17 on: 25.07.2006, 20:15:25 »
Quote from: CKD
С това разтеглено разписание на 1 и 7 и въобще по-голямата част от трамваите в София какво юркане искате. Нали затова ватманите в Банишора ги наказваха за избито закъснение - че създават предпоставки за саморазпадане и нанасяне на непоправими дефекти в 'трамваите'.
Да, то с изключение на чешките останалите са големи бараки  
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4479
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #18 on: 25.07.2006, 22:07:52 »
Quote from: blagun
Идеята, че е обособено, е добра. Но изпълнението - ужасно! Защо с бетонни проскости? И защо трамваят е прекаран подземно под едното платно на бул.България (обръщалото), а не са си направили труда да го прекарат подземно в подлезите на Гоце Делчев и Д.Несторов? Ако не чакаше на двата тежки светофара, щеше за 5-6 минути да е от Манастирски ливади до НДК!

Не мисля, че двата светофара са толкова голям проблем. Трамваите едвам се влачат, заради лошото трасе, да не говорим какви бракми са.

А за Витошка какво очаквате- не сте ли забелязали, че БГ пешеходците са като овце, един да тръгне (по релсите) и всички след него.

(предлагам да се преименува темата на "Трамвайни трасета" или нещо такова)
« Last Edit: 25.07.2006, 22:09:05 by conecto »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4723
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #19 on: 26.07.2006, 10:58:11 »
Те пешеходците дори и да си пресичат така не предизвиквват таквиа забавяния, проблемът е от колите въху релсите. Просто е пълно с малоумници дето им се изумявам на ватманите как не им идва някой път просто да ги отнесат ако не се мръднат. Има адски тъпи и нахални шофьори дето ти идва да го прегазиш няколко пъти с трамвая.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София