Author Topic: Трамвайни трасета  (Read 418476 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #40 on: 04.08.2006, 13:25:09 »
Quote from: София 70
Искам да те успокоя , че никога няма да стане нормалнорелсово това трасе.всъщност в София нормалнорелсовите трасета приключиха с това , което е изградено.
В перспективния план за развитие на МГТ проектираните нови трасета очевидно са замислени като нормалнорелсови (предвид свързаността им със сегашните участъци) - по южната дъга Г.М.Димитров-Хладилника-Каблешков, ул.Вардар-Захарна фабрика, Овча купел-2.  От друга страна липсва теснорелсовото трасе по Стамболийски, което ме навежда до мисълта, че единствено теснорелсово депо ще остане Банишора, а теснорелсови трасета - Кръста-Лозенец-Графа-пл.Македония-Цар Борис ІІІ и Борово/Иван Вазов-НДК-Скобелев-Ботев-М.Луиза-Илиенци/Надежда.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6122
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #41 on: 13.08.2006, 21:39:15 »
Quote
Автор: в. Дневник

Ще се поправят ключови транспортни възли


---------------------------------------------------------

Столичната община планира да направи основен ремонт на трамвайните релси на градския транспорт за 2006 г. Това сочи съобщение за откритата процедура за избор на изпълнител в регистъра, воден от Агенцията за обществените поръчки.
Ремонтите ще обхващат някои от ключовите транспортни възли в столицата, откъдето минават трамваи. Тук влизат Лъвов мост, площадите "Семинарията" и "Света Неделя", кръстовището на булевардите "Шипченски проход" и "Ситняково", където се намира румънско посолство, около Националния дворец на културата и площад "Журналист". Ще бъдат ремонтирани и някои участъци в кварталите "Обеля", "Надежда", "Хладилника" и "Орландовци". Всички ремонти трябва да са приключило до края на 2006 г., като общината ще отвори предложенията на кандидат-изпълнителите на 15 юни.
Поръчката на общината е разделена на три обособени позиции, като във всяка влизат по няколко отсечки за ремонт и за които може да се кандидатства и индивидуално. За всяка позиция има и отделна гаранция за участие, които общо възлиза на 10 хил. лв.
Най-висока е гаранцията за участие в процедурата на обособената позиция, в която влизат ремонтът на кривата за отиване и връщане на трамваите покрай на площад "Света Неделя" и тя е 5.8 хил. лв. Другите две гаранции са 1700 и 3.5 хил. лв., съответно за първа и втора обособена позиция. В първата позиция влиза ремонтът на кръстовището при румънското посолство, докато във втората обособена позиция влизат Лъвов мост и площад "Семинарията".
За румънското посолство ок, само дето в плановете на СО липсват далеч по-належащи за ремонт отсечки, като релсовия път по Мария Луиза между гарата и ул. Опълченска, също така и района на кв. Триъгълника. Сравнен с тези участъци, Лъвов мост си е направо добре.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #42 on: 14.08.2006, 19:59:54 »
Имам един малко страничен въпрос за трамвайните трасета по принцип:

Защо релсите за в двете посоки на едно трасе не са свързани помежду си през определено разстояние? По този начин аварийната кола ще може да достигне до аварирал трамвай и няма да се налага задния да го бута. В смисъл- аварийната тръгва по релсите в правилната посока и на отбивката се включва в насрещното движение и достига до повредения трамвай.

Направих схема на това, което се опитах да обясня тук.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #43 on: 14.08.2006, 20:02:56 »
Не знам, но ако имаше, щеше да е много яко, трамваите щяха да могат да се изпреварват
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #44 on: 14.08.2006, 20:18:32 »
Малко щеше да е трудно да се изпреварват, но щеше да е полезно, защото много пъти съм виждал колко проблеми за движението създава "бутането". Явно има някаква основателна причина.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #45 on: 14.08.2006, 21:31:12 »
Много по-лесно и по-бързо става с бутане. Ако трябва да чакат аварийна ще стане колосална задръжка. Досега 106 години се оправят с бутане така че е безмислено да се променя след като се е доказало като ефективен метод.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #46 on: 14.08.2006, 22:38:31 »
Не се ли бъгват от бутане?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12733
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #47 on: 22.08.2006, 12:57:11 »
Quote from: tiristor
За румънското посолство ок, само дето в плановете на СО липсват далеч по-належащи за ремонт отсечки, като релсовия път по Мария Луиза между гарата и ул. Опълченска, също така и района на кв. Триъгълника. Сравнен с тези участъци, Лъвов мост си е направо добре.
Липсва също и кръстовището на Цар Борис ІІІ с Горнобанския път (Околовръстното шосе). Ако се оправи прехода през трамвайната линия, значително ще се подобри пропусквателната способност на светофара.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7945
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #48 on: 26.09.2006, 17:54:35 »
Както вече знаете за 20 дена 3 и 11 ще въртят в депо Банишора .По разписание за превъртането са дадени 5 минути. 19 линия ще е в Банишора .11а в Красна Поляна.
от 01.10 ще започне ремонта на бул Мадрид и бул.Вл.Заимов .
Ватманите от 4 парк ще бъдат командирован във 2-ри и 3-ти парк .

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6776
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #49 on: 26.09.2006, 19:41:35 »
Предвид че 22 ще върви до Мл. Театър а 20 до ст. Изток едва ли ще са много командированите ватмани.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #50 on: 02.11.2006, 23:06:50 »
Ремонтите по софийските булеварди и улици ще продължат до началото на декември. Най-дълъг ще е този на бул. "Янко Сакъзов", който ще приключи на 12 декември. Има забавяне на работите заради тръжната процедура около поръчките на трамвайните релси, които се купуват от Чехия и Полша, обясни зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов. Ремонтите трябваше да приключат до началото на ноември.

Трамвайни линии се подменят по бул. "Янко Сакъзов" и по ул. "Шипченски проход". Основният ремонт на "Шипченски проход" ще приключи на 15 ноември до Първо РПУ и ще продължи напролет, уточни Стоилов.

Тази неделя започва ремонтът на кръстовището на бул. "Цар Борис" ІІІ с Околовръстното. По план той трябваше да тръгне в събота, но е отложен с ден заради Задушница. Асфалтът ще бъде подменен изцяло. По булеварда в посока Княжево ще бъде поправен и 800 метра паваж. Продължава запълването на дупки и по 25 малки улици. Основните ремонти на булеварди тази година бяха направени с кредит от 20 млн. лв., който общината изтегли в началото на годината. С тези пари досега бяха преасфалтирани частично или изцяло бул. "Ген. Скобелев", "Мария Луиза", "Пейо Яворов", "Стамболийски", "Иван Гешов". Общинският съвет отпусна от бюджета и още 1.6 млн. лв. за подмяна на настилката на бул. "Сливница".

Кредитът беше изтеглен, защото в бюджета бяха предвидени само 11 млн. лв. за ремонти, колкото са записани и за следващата година. Догодина общината вероятно няма да може да тегли заем отново. Тазгодишният ще се изплаща от догодина до 2009 г. с лихва около 2%. До момента от него са похарчени 8.5 млн. лв., но до края на годината ще бъдат усвоени от изпълнителите и останалите пари, тъй като се плаща при предаването на обектите, обяснява в интервю пред в. "Пари" зам.-кметът по финансите Минко Герджиков. Той споменава и за заем от 38 млн. лв. за инфраструктурата.

Dnevnik.bg
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4734
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #51 on: 03.11.2006, 11:33:15 »
И как се оправя паважа - махат го и слагат асфалт!
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #52 on: 03.11.2006, 20:26:16 »
Quote from: Dragon
И как се оправя паважа - махат го и слагат асфалт!
мда, тва ще да е работа на МухоБойко, 100 години е с паваж, но сега леят асфалт като при това натоварено ТИР движение тоя асфалт не го виждам, максимум година и ще се оформят коловози
НЕ на хейтърството!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #53 on: 03.11.2006, 21:53:12 »
абе нали все някъде трябва да се излеят тия пари. по-добре в асфалт, отколкото в някой депутатски джоб... не че съм привърженик на смяната на паветата, нито пък смятам, че това е най-доброто решение за ремонт на това кръстовище. кога най-сетне ще се проумее, че муждународни пътища не трябва да се пресичат на едно ниво със светофарна уредба. това го няма никъде.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #54 on: 03.11.2006, 23:06:54 »
С асфалт е по-добре, отколкото с павета, но трябва да се направи качествено!Много е гадно да се возиш на павета
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #55 on: 04.11.2006, 00:17:46 »
Quote from: maniak
абе нали все някъде трябва да се излеят тия пари. по-добре в асфалт, отколкото в някой депутатски джоб... не че съм привърженик на смяната на паветата, нито пък смятам, че това е най-доброто решение за ремонт на това кръстовище. кога най-сетне ще се проумее, че муждународни пътища не трябва да се пресичат на едно ниво със светофарна уредба. това го няма никъде.
колега, паветата не ги махат от кръстовището а от целия булевард нагоре към Княжево додето трамвая излиза по средата
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #56 on: 04.11.2006, 14:37:59 »
Абе колега ти на магистралата да си виждал коловози?
А там наистина минават много тирове.Това, че е направено некадърно, не значи, че навсякъде е така.
Единствените павета, които струват са жълтите.Те не са мръднали.Всичко друго трябва да е асвалт.
 И честно да ти кажа вече ми писва да се оплакваш от кмета.Така и не се научи, че не той решава всичко.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #57 on: 04.11.2006, 14:46:18 »
Quote from: borosport
Абе колега ти на магистралата да си виждал коловози?
А там наистина минават много тирове.Това, че е направено некадърно, не значи, че навсякъде е така.
Единствените павета, които струват са жълтите.Те не са мръднали.Всичко друго трябва да е асвалт.
 И честно да ти кажа вече ми писва да се оплакваш от кмета.Така и не се научи, че не той решава всичко.
ооо да, сигурно премиера решава къде да е асфалт и къде паве. А за коловозите ще си говорим пак като се образуват в което съм сигурен. По магистралата се кара със 120-140 км/ч а в Княжево с максимум 40, като има задръстване е с 0. + това там не се сменя подложката и балстрата отдолу а направо го леят асфалта което е безумие. Паветата са и естествен огрничител на скоростта като в този участък това е наложително.
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11558
    • View Profile
Re: Трамвайни трасета
« Reply #58 on: 04.11.2006, 15:18:45 »
Quote from: borosport
Абе колега ти на магистралата да си виждал коловози?
Единствените павета, които струват са жълтите.Те не са мръднали.
Бате, не знам кой те е излъгал, ама жълтите павета са суперзле :lol: Преди 5-6 години ги пренареждаха, сега пак има изровени павета, да не говорим, че през зимата са суперхлъзгави и като нищо може да се пребие човек  
Иначе, поне според мен, паветата са по-подходящи за пешеходни зони и малки улички, кофти е да караш върху павета  Но най-много се дразня на улиците, които са били с павета и след това са ги асфалтирали отгоре, в резултат на което са целите в дупки :lol: За пример мога да дам бул. Петко Тодоров в Стрелбище, както и Костенски водопад в Гоце Делчев.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трамвайни трасета
« Reply #59 on: 04.11.2006, 15:25:31 »
Quote from: borosport
Абе колега ти на магистралата да си виждал коловози? ...
Да виждал съм! И то не в България. И такива неща се случват...   Но наистина международен път не е за павета.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.