Author Topic: Airport Express(AE) - наземен транспорт до Летище София  (Read 16956 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Тази мисъл ми хрумна съвсем случайно, но искам де питам за вашето мнение. Идеята е да се създаде автобусна линия, свързваща летището с гарата. Разбира се това може да се осъществи след изграждането на метрото до Младост и за сметка на някоя от младостките линии.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11601
    • View Profile
Е те нали искаха да местят гарата, автогарата при летището, тогава едва ли ще се наложи да се разкрие подобна линия!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15537
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: maniak
Тази мисъл ми хрумна съвсем случайно, но искам де питам за вашето мнение. Идеята е да се създаде автобусна линия, свързваща летището с гарата. Разбира се това може да се осъществи след изграждането на метрото до Младост и за сметка на някоя от младостките линии.
Във Виена имат тринадесет Туризмо, с които свързват града с Летището, но в Австрия са се амбицирали да го направят основен европейски терминал.



При нас кой от летището ще хукне към Гарата, а и особено след някои компании вече правят полети и до други летища в страната? Просто не виждам откъде ще се генерира трафик. Но на този етап би било по-добро решение от метро до Летището. Ако 84 се спусне по бул. Левски линията си е готова...
« Last Edit: 21.11.2013, 14:43:02 by difian »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12813
    • View Profile
    • Email
Мисля, че е добра идея. Преди години А284 се провали, но тогава нямаше такъв поток до Аерогарата. Този поток ще се увеличава, още повече когато навлязат по-сериозно нискобюджетните авиокомпании.
Разбира се, подобна линия не е за градски автобуси, а за туристически (евентуално с 30-35 места), позволяващи пренос на обемист багаж. Билетът би трябвало да е 2 - 2.50 лв без допълнителна такса багаж (както в междуградски автобус). Линията не трябва да е обременена с други транспортни задачи, а да спира единствено на Аерогарата, Орлов мост и Централна автогара (който има работа в източната част, да ползва А84).
Няма нужда да се чака метрото, може експериментално да се пусне такава линия при откриването на новата аерогара. Мисля, че през летните ваканции, около Коледа и други празници линията ще е натоварена, тъй като в София излита и каца 80-85% от авиотрафика за и от България.

Offline gecasux

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • http://www.data.bg/i.php?fid=14666091
това не е туризмо а трвего туризмо се правят в турция а травего в германия и са класи на туризмото.....  
3 7 7 4 T H E B E S T BUS http://www.data.bg/i.php?fid=14666091]

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15537
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: gecasux
това не е туризмо а трвего туризмо се правят в турция а травего в германия и са класи на туризмото.....  
Ако говориш за публикуваната от мен снимка,това си е точно О 403,моделът преди Туризмото,макар че и сега си се правят О 403 и не знам каква им е разликата с Туризмото.Нещо като  345-иците на Карат-с с дизайна на Конекто.
  Иначе цялото производство на туристически автобуси на Мерцедес вече е в Турция.Там започна да се прави и новото Травего.
   Между другото същите линии до летището на Виена сега се обслужват и от автобуси Темса Сафир-също турски.И не виждам къде е проблема с тяхното производство.Не искам да се изхвърлям в неща ,които не знам със сигурност,но те май дори са на първо място по брой произведени автобуси в Европа.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
И аз това казвам на всички, които ми обесняват, че понеже 305 били правени в ГЕрмания и са по-добри от турските.Абе хора как немците ще позволят да се правят боклуци под тяхната марка?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15537
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И още добавки по въпроса от мен.Ето ги Темсите в Австрийско:

Не ми се публикуваха повече снимки.Освен до летището Postbus имат такива за ученически превоз-пак Сафир-и.

За Травегото не може да се говори,че е с класи над Туризмото.Той просто е една класа над него.Туризмото е за по-къси дестинации.По-голям автобус е, предлагат се две дължини в триосно изпълнение...При Туризмото триосен вариант няма.Травегото няма двуетажна версия,но явно политиката на Евобус е такава.При Неоман Ман също нямат двуетажни,за разлика от Неоплан(говорим при туристическите,а не за ГТ на Берлин).

 Туризмото не е разпространено само в Източна Европа и Близкия Изток.Купува се и на Запад.Женският нац.отбор на Германия по футбол има Туризмо.А в Турция е пълно и с двата модела.Единственият Травего от новия модел след фейс-лифта, който съм виждал на живо беше на Мармарис.
« Last Edit: 30.11.2006, 02:25:46 by difian »

Offline toodrunk

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
    • Email
Тази мисъл ми хрумна съвсем случайно, но искам де питам за вашето мнение. Идеята е да се създаде автобусна линия, свързваща летището с гарата. Разбира се това може да се осъществи след изграждането на метрото до Младост и за сметка на някоя от младостките линии.
Предложих нещо подобно, виж най-горе в идеите.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2536
    • View Profile
Мисля, че идеята на Благун за линия с микробусчета между Централна гара и Летището е най-оптимална. Каквото и да си говорим, страшно много хора ги посрещат близки/приятели с коли, а голяма част от тези, които се предвижват сами използват таксита. Пътникопотокът едва ли ще е достатъчен, за да се движи автобусна линия на 15-20 мин. Според мен маршрут от сорта на Т2-Т1-бул."Брюксел"-бул."Цариградско шосе"-по маршрута на 213/4 би бил удачен. Естествено бусчетата ще спират само на терминалите и на хотел "Плиска".

P.S. Като ги знаем ЦГМ ще вземат да пуснат линия, която едвам се движи с 30 км/ч, така че ето още един плюс те да не се занимават с тази инициатива.
> Иначе идеята за линия до метрото е добра. Все пак е по-добре от нищо.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Иначе идеята за линия до метрото е добра. Все пак е по-добре от нищо.

Най-удачно би било да се пусне автобус до МС Цариградско шосе, след като тя стане готова! Такава линия може да се използва и като довозваща за Дружба. Въпросът с маршрута трябва обаче внимателно да се проучи.
Източноевропейски столици като Будапеща и Прага, с които София иначе не може да се мери са се решили на вариант автобус-най близката МС! Това са 200Е в Будапеща, която води до МС Кабана-Киспест и A119 в Прага до МС Dejvická
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12813
    • View Profile
    • Email
Най-удачно би било да се пусне автобус до МС Цариградско шосе, след като тя стане готова!
Тя като стане готова, ясно че ще е дотам линията. Дотогава може и бул.Копенхаген да изкарат и в едната посока да минава оттам.
Въпросът е сега...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Вече си имаме А384 да ни е честит!

Quote
Нов автобус от летище София до кв. "Младост"
20.12.2010 13:51
Автобусите ще спират на шест двупосочни спирки по маршрута
Новини
От днес между летището в София и станцията на метрото в кв. "Младост 1" се движи нова автобусна линия с номер 384.

Това съобщиха от Центъра за градска мобилност.

Автобусите ще се движат от началната спирка на автобусни линии с номера 3 и 5 при бл. 70 в кв. "Младост 1".

Те ще минават по бул. "Андрей Сахаров", ул. "Йерусалим", бул. "Цариградско шосе", бул. "Брюксел", до двата терминала на летището и обратно.

Автобусите ще спират на шест двупосочни спирки по маршрута.

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3489271

Интересно е ка е решено преминаването през Т1? На два пъти на пълен курс ли или само един (отиване или връщане)!
« Last Edit: 20.12.2010, 14:10:11 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17239
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Виж в Маршрутни промени, нещо сме обсъждали.
мур

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
На всеки курс минава: Младост - Т1 - Т2 - Младост, т.е. редува терминалите обратно на 84. Иначе между двата терминала се движи бусче (на летището), което тръгва на и 30 от Терминал 2 и е безплатно.
Пускам снима и тук:




Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12813
    • View Profile
    • Email
Quote from: news.dir.bg
София първа в ЕС по евтин транспорт до летището
13 юни 2011 / News.dir.bg

София държи челно място като един от европейските градове с най-евтин транспорт до летището.
В момента столицата разполага с два начина за стигане до аерогарата – автобусите на градския транспорт и такситата, пише вестник "Монитор". В европейски мащаб софийският рейс номер 84, който вози от центъра на града до летището, излиза точно 0.50 евро (1 лв.), което е най-ниската цена в ЕС. Единствено в Скопие автобусът излиза 0,30 евро.

В Париж и Лондон транспортът с влак излиза 25 лева. Цената на таксито в българската столица варира според отправната точка и частта на денонощието. От няколко седмици обаче тя не може да надвишава 1,30 лева на километър през деня и 1,60 лв. - през нощта. Така суми от 50 лева, с които „копърките” таксуваха чужденците, са вече история. Таксито най-често излиза между 5 и 6 евро (10-12 лв.) през деня, а през нощта стига до 6-7 евро (12-14 лв.).

С тези цени София държи абсолютното първенство по най-евтин таксиметров превоз до летището. Твърдата тарифа в много европейски градове като Лондон и Париж достига 50 евро (100 лв.). Солено е таксито дори и в близки до нашите доходи страни като Македония, Румъния, Албания и Сърбия. Най-евтино около нас е в Сърбия, където пътят от летище „Никола Тесла” до центъра на Белград с жълтата кола струва 11-12 евро.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2614
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Измерено в абсолютни стойности, последното може би е вярно. Само че никъде не е упоменато, че България вероятно е и единствената (или почти единствената) европейска столица, чието летище на практика е в самия град, а не край него, с всички последствия от това. Не е отбелязано и че аерогара София вероятно е единственото летище на този континент, откъдето такси може да ти откаже курс, понеже не му изнася да те вози, освен ако му дадеш примерно 20 лева вместо нормалните според тарифите 5-6 лева...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1180
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Измерено в абсолютни стойности, последното може би е вярно. Само че никъде не е упоменато, че България вероятно е и единствената (или почти единствената) европейска столица, чието летище на практика е в самия град, а не край него, с всички последствия от това.

Това не е вярно. Има не малок летища с разположение близко до софийското. На прима виста се сещам за Ница.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Аз не виждам нищо лошо в това, че летището е в града. Трафикът му не е толкова сериозен, че да се оплакваме от шума, който се създава, пък и през по-голямата част от времето самолетите захождат от изток. Фиумичино е на 30 км от Рим и постоянно над града прелитат самолети, които се чуват.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2614
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Всъщност написах "европейска столица", а не "европейски град".  :) Както и да е, имам предвид, че когато се говори за "евтиния" е добре да се обърне внимание какво точно получава човек срещу ниските цени. В нашия случай - две автобусни линии с автобуси в прилично състояние, една от които обаче предлага единствено смислена връзка с метрото, а другата действително води до центъра, но има огромен брой спирки по пътя. За общото състояние на автомобилния парк сред такситата и отношението на самите водачи към пътниците предпочитам да замълча.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.