Author Topic: Airport Express(AE) - наземен транспорт до Летище София  (Read 13687 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17010
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз не виждам нищо лошо в това, че летището е в града. Трафикът му не е толкова сериозен, че да се оплакваме от шума, който се създава, пък и през по-голямата част от времето самолетите захождат от изток. Фиумичино е на 30 км от Рим и постоянно над града прелитат самолети, които се чуват.

Съгласен съм. Има само лети, които минават над Центъра - примерно някъде над Пиротска, на мен не ми пречат. Много по-лошо би било, ако летището е Гона Малина примерно.
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Тъпа статия, написана по малоумен начин, без грам фактологична точност и някаква систематичност при анализа. Да го чете някое хлапе и да ахва, както е ахва по литературната фикция, където всичко е възможно и е плод на въображение, примесено с някакви случки от реалността, или да го чете средностатистическия българин, който е вулгарно маргинален и тъп.

 Иначе да питам и за колко вози ТXL-ът от Тегел до Александерплатц?  :P

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
Статията визира единствено цената. Тя нито отчита тарифата за превоз на багаж, нито прекачването, нито качеството на услугата.
Неслучайно повечето пристигащи се отказват от "най-евтиния транспорт в Европа" и си ползват такси. От Фиумичино е 10 евро, но хората масово ползват обществения транспорт.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile

 Иначе да питам и за колко вози ТXL-ът от Тегел до Александерплатц?  :P
2,30 евро тъй като се преминава през 2 зони – А и Б
http://www.bvg.de/index.php/de/3786/name/Tarifuebersicht.html
http://www.bvg.de/index.php/de/3713/name/Liniennetz.html

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Статията визира единствено цената. Тя нито отчита тарифата за превоз на багаж, нито прекачването, нито качеството на услугата.
Неслучайно повечето пристигащи се отказват от "най-евтиния транспорт в Европа" и си ползват такси. От Фиумичино е 10 евро, но хората масово ползват обществения транспорт.
От Фиумичино е 10 евро с влак или автобус.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
От Фиумичино е 10 евро с влак или автобус.
Излезе двусмислено. Да, 10 евро е с обществен транспорт, който е качествен и приемливо бърз.
Таксито е към 50 евро - дъщеря ми и приятелката и го изпробваха миналата година, когато си пропуснаха трансферния бус.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Точно пък качеството на услугата е на много високо ниво при нас. И при двете ни линии до летището автобусите са закупени чисто нови, нископодови са, а част от тях имат и климатици. Летището е първа спирка и за двете линии и винаги може човек да седне.Едната линия отвежда право в центъра, а другата до най-големият жилищен район в София, от където има връзка с метрото и със 113 за бизнеспарка и горната част на района.

Може би беше добре да има пак и 284, който да минава през СУ до Централна гара, и да се обслужва не от раздрънканите БМЦ-та например, ами от Конекто Г на Малашевци или Земляне, ще има и досатъчно места и достатъчно място за багаж.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17010
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Единственият проблем на 84 е, че спира на всяка керемидка.
Действително някаква линия Т1 - Т2 - Плиска - Орлов мост - Лъвов  мост - Ц. гара би била много по-полезна от сегашната 384.
мур

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Нека си ги има и 3-те линии. Младост все пак заради бизнеспарка е най-големият район, и няма лошо да има директна бърза връзка с летището, така както имаме и с Централна гара, просто трябва да се популяризира.Все пак ако си с багаж не е много удобно да се прекачваш. А пък да не забравяме и връзката с метрото, макар че през Орлов мост май излиза по-бързо връзката.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3768
    • View Profile
Връзката през Орлов Мост не е по-бърза - на Орлов Мост практически винаги има по-сериозни задръствания отколкото на Йерусалим. По Малинов задръстването е сравнимо. След пускането на МД2 ще има удобна бърза връзка от летището до гарата 384-МД1-МД2 практически без задръствания и не е нужна директна линия. :) До бизнеспарка пътува 113 от Младост 1, в бъдеще ще има и разклонение на МД1. :) Автобусите следва да са нископодови с цел удобно качване и слизане с багаж - стъпалото на Конекто Г е сериозен проблем. Също така в линиите към летището трябва да работят само контрольори излежали поне 5 години при строг още по-добре усилено строг режим с изградени умения за общуване - при назначаване да се изисква документ от ГДИН. :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
Попринцип, по линии, където обикновено хората носят много бажа е хубаво автобусите да са нископодови, но това малко стъпалце на Конекто Г не ми изглежда да е сериозен проблем. Ние говорим за сега, а не след години, когато се построи МД2. Иначе все си мисля, че е добре да има директна линия от летището до Централна гара, като автобусите спират в локалното пред самата сграда на гарата. Някак си няма да е удобно това с 2-те прекачвания с багажите, качване и слизане по стълби и тн. Летището и Централна гара са двете ни входни порти на града, така да се каже, който пристигне в София пръво вижда това, така че е редно да са свързани с такава експресна линия. И спирките да са само Т2, Т1, СУ, Централна гара. Никакви Плиска, Яворов, Лъвов мост и др.такива.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17010
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Връзката през Орлов Мост не е по-бърза - на Орлов Мост практически винаги има по-сериозни задръствания отколкото на Йерусалим.

Аз по този повод знаете през къде съм предложил линия... И не е задължително да спира там.
мур

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 831
    • View Profile
    • Email
Връзката Централна гара(и автогарата там) - летище София трябва да става с влак който уж щеше да бъде пуснат. Липсва около километър жп линия която за съжаление НКЖИ едва ли ще построи скоро. Тази жп линия  трябва да я има независимо дали са построени метродиаметри 1 и 2. Много хора от провинцият идват на летище в София за да се качат на самолет и трябва да има директна връзка Централна гара-летище. Идеята да се прекачват на Сердика е неудобна, а и стига сме набивали трафик в идеалния Център.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Доколкото си спомням, напоследък се приоретизира изграждането на МД1 до аерогарата, така че НКЖИ нищо няма да построи в скоро време. Те би трябвало да се замислят, колко са пропуснатите ползи на БДЖ от това, че авиогоривото не се доставя по железен път, а не го правят, пък вие се тюхкате за някакъв практически мижав пътникопоток до Ц.гара.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Потокът няма да е толкова мижав. ЕМВ на 20 минути ще свърши идеална работа, а инвестицията в 2 км железен път ще е в пъти по-евтина от строителството на мд1 до аерогарата, а и може да се изгради за няколко месеца.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Убеден съм, че няма и 20 човека на час, които да слизат от самолет, за да се качат на влак, хайде да кажем, че още толкова търсят и връзка с автогарата, т.е. три туристически автобуса (без междинни спирки) на 30 мин. биха отговорили на потребностите.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2513
    • View Profile
Мисля, че giorev е напълно прав. Дори такава автобусна линия би трябвало да е shuttle и да спира на двата терминала, евентуално Плиска, и пред гарата. Всяко смесване на предназначението й с градска линия (примерно да спира на 5-6 спирки) би довело до пътници, които само ще пречат. Цената също трябва да е различна - около 1.50-2.00 лв - и билетът да се издава само от шофьора като важи и за багаж. Естествено възниква въпросът с отчитането на билетите, понеже на баща ми в А66 от хотел "Морени" до лифта в Драгалевци не са му давали билетчета няколко пъти, което са си пари в джоба на водача.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Имаше една друга тема доста добре разработена, където бяхме коментирали ж.п. достъпноста на летището. Тогава до колкото си спомням най-резонна беше идеята да се направи ж.п. спрка на сегашната ж.п. линия София-Пловдив на мястото където тя се пресича с разклонението на МД1 към летището, като и на него се предвиди метростанция.  Горе долу същото като бъдещите МС и ж.п. спирка при Обеля!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Монтират се камери в автобусите и се знае в кой момент колко човека се возят.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм. Има само лети, които минават над Центъра [...]

Има... :)