Author Topic: Airport Express(AE) - наземен транспорт до Летище София  (Read 12065 times)

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3574
    • View Profile
Няма възможност да има директен транспорт от всяка точка на София до летището, това го няма в никой град. Предложения от мен автобус е удобен за хората, които не са от София и покрива няколко основни транспортни възли. Също по предложения маршрут няма тежки задръствания, единственото възможно задържане е на Сточна Гара. Евентуално може автобусът да се удължи на запад, но не съм убеден, че западните квартали генерират постоянен поток към летището, а и курсът се удължава сериозно и има риск от задръствания.  :rolleyes: Доколкото видях курсът  от гарата до летището през Подуяне и Слатина може да бъде около 25 минути на посока съответно с 3 автобуса се получава адекватен интервал.  :rolleyes:
« Last Edit: 24.01.2015, 17:09:57 by V.Peichev »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
По мои и на мои близки и приятели наблюдения 90+ % от хората, които пътуват със самолет използавт такси или личен автомобил за да отидат/се върнат от летището. Дори, в много случаи, когато човекът, който лети е от провинцията, се прави нещо като семейна разходка с колата, за да се изпрати роднитата и някой друг член на семейството връща колата или обратното - семейството пристига с колата, за да посрещне своя роднина. Има хора, които пък си оставят колата при свои познати в София, а някои си плащат и дългосрочен престой на платения паркинг.

А84 основно се ползва от работещи на летището и в района около него и от хора, които отиват да посрещнат свои близък (но на връщане ще се върнат с таксито, с което той ще се прибере) или се прибират от изпращане на свои близък (но на отиване са отишли с таксито, с което той е отишъл).

Следователно, след откриването на метрото до летището, наземна линия до терминал 2 не е нужна! Трябва да се помисли за автобусна линия, която да прави връзка между Терминал 1, бизнес зоната около летището и метрото или може А84  да остане със сегашния си маршрут, но само до Терминал 1 и да прави лека обиколка през Дружба, за да достига до някоя метростанция.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 160
    • View Profile
Хайде пак да набутаме хората в метрото  :P

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10718
    • View Profile
    • Email
Следователно, след откриването на метрото до летището, наземна линия до терминал 2 не е нужна! Трябва да се помисли за автобусна линия, която да прави връзка между Терминал 1, бизнес зоната около летището и метрото или може А84  да остане със сегашния си маршрут, но само до Терминал 1 и да прави лека обиколка през Дружба, за да достига до някоя метростанция.  ;)

Е, айде сега глупости! Да се връщаш назад, да се прекачваш, да обикаляш през Младост, да се тъпчеш до краен предел за да стигнеш до центъра! Екстра си е така 84, не виждам какъв е проблема че да се променя.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6023
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
...
А84 основно се ползва от работещи на летището и в района около него и от хора, които отиват да посрещнат свои близък (но на връщане ще се върнат с таксито, с което той ще се прибере) или се прибират от изпращане на свои близък (но на отиване са отишли с таксито, с което той е отишъл).

Следователно, след откриването на метрото до летището, наземна линия до терминал 2 не е нужна! Трябва да се помисли за автобусна линия, която да прави връзка между Терминал 1, бизнес зоната около летището и метрото или може А84  да остане със сегашния си маршрут, но само до Терминал 1 и да прави лека обиколка през Дружба, за да достига до някоя метростанция.  ;)

Грешни са ти наблюденията! Редовно виждам хора с куфари в 84. Определяно не изглеждат да са Дружбенци. 84 е нужна, дори след пуска на метрото! Виж, може да се закрие тм6 белким престанеш да воаьорстваш по трамваите, пък и нали си имате метро...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3738
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
На летището по-скоро му трябва нещо като експресен автобус, обслужващ само най-натоварените спирки. Когато съществуваше 284, идеята му беше страхотна, изпълнението също, за чий го закриха от ЦГМ, така и не се разбра, а се изгуби точно това, което той постигаше - експресна линия от Летището до Окръжна б-ца, Плиска и Орлов мост.

84 се използва много повече като довозващ транспорт из Дружба и Цариградско, понеже спира на всяка керемидка и се влачиш над 30 мин по маршрут, който 284 взимаше за 15.

Метрото е бързо, но то ще обикаля из много повече места - само пребройте колко станции ще има между Летището и Сердика / СУ. Пътуването няма да се подобри значително като времетраене, просто за същото време ще стигаш по-далеч.

Толкова ли е трудно да се върне 284 в предишния му вид?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Грешни са ти наблюденията!
Според тази информация летище София е обслужило малко над 3.8 милиона души за миналата година. Това прави средно по 10 500 души на ден. А84 има 111 курса в делнични дни, ако предположим, че във всеки курс се качват по 10 човека, който пътуват със самолет, това ще направи 1110 души или около 10% от дневния пътнокооборот на летището. Това означава, че останалите 90% се придвижват по друг начин.  ;) Ако не се лъжа, това написах и в предишния си пост, т.е. наблюденията са ми верни.  :) А следва и да отбележим, че 10 човека от и за самолетите на курс на А84 са твърде завишена цифра.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2453
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
84 е абсолютно необходима линия (и този факт не може да бъде променен от нечии мисловни полюции), както и смятам, че отдавна трябваше да има по-бърза автобусна линия от центъра до летището, дори да е с по-висока цена на билета. И съвсем сериозно смятам, че предвид сравнително слабата натовареност на нашето летище един експресен автобус до центъра щеше да бъде по-смислено решение от инвестирането във всичките милиони за прокарване на метро до Терминал 2, но това си е мое мнение... Защото сега при пускането на метрото, извинете, но за да стигнете с него до центъра, ще минете за по-кратко през Дружба, Младост, Мусагеница, Изток, и след има-няма половин час ще сте в центъра - същото в момента може да се направи с 84, само че без да се обиколи през Бурунди и Свазиленд.
Принудителното натъпкване на всички в метрото поради унищожаването на алтернативите му е форма на транспортен геноцид. Аз лично обаче след прочитане на определен брой мъдри предложения в тази и други подобни теми също започвам да се замислям дали ТМ6 до Обеля 2 не би било да се закрие, или поне пътуването с нея да се оскъпи драстично...
« Last Edit: 26.01.2015, 09:43:14 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1423
    • View Profile
    • Email
Аз не знам с кой акъл закриха съвременния вариант на 284 след ремонта на бул. Брюксел при положение, че и като вървеше отгоре, често го ползвах и си беше доста пълен редовно, дори и в почивните дни........

Между другото няма ли най-сетне да направят "прекия" път от бул. Брюксел до Летището, без да се минава светофара на Продан Таракчиев, който път беше на ниво трамбоване, трябваше само да му сложат бордюри и асвалт, както и да се довърши пътния възел на Брюксел при Нова Телевизия - от 5-6 години седи така и не е мръднал.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 797
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Какво стана с този пътен възел? Набиха колоните и сгънаха всичко...
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1039
    • View Profile
Наистина би било чудесно да има автобусна линия от Летището до Ц. Гара. Възможно е след пуска на метрото ресурса от 384 да се пренасочи по една такава линия. Но си мисля , че трябва да бъде по-експресна, за да е конкурентна на метрото. Нещо като бившата 284, да минава по бул. Брюксел и да спира само на основни спирки.

Offline TIGER64

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
Редно е 84 да си остане със сегашния маршрут, а 384 може да минава през терминал 1 и 2 през кв.Хр. Ботев, Сухата река и да отива до Ц.гара. Има много хора, които живеят в кв. Левски и Сухата река и работят на летището и така няма да се налага да обикалят през центъра, за да отидат на работа.