Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 86901 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15432
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Въпроси и отговори
« on: 17.04.2006, 20:15:03 »
Днес към дванайсет часа видях нещо странно, за което искам да попитам дали някой знае какво е станало.Тролейбус 2702 по девятката беше спрял на завоя в началото на Раковска след тунела при НДК.Даже и предницата не се беше вмъкнала в улицата между двете колони с паркирали коли.Не беше ударен или аварирал.Шофьорът говореше по радиостанцията си.Не бях стигнал и до Френската,когато тролеят ме застигна.Докато извървя цялата Раковска до нас го видях и в обратна посока.Сега докато пиша се замислих дали не е имал проблем с взимането на завоя?На мен не ми направи впечатление, че не може да завие, но най-вероятно е било това.Оттук ми идва и друг въпрос-тролейте имат ли заден ход?
« Last Edit: 19.03.2009, 09:20:45 by CKD »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10906
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #1 on: 17.04.2006, 21:52:12 »
Quote from: difian
Днес към дванайсет часа видях нещо странно, за което искам да попитам дали някой знае какво е станало.Тролейбус 2702 по девятката беше спрял на завоя в началото на Раковска след тунела при НДК.Даже и предницата не се беше вмъкнала в улицата между двете колони с паркирали коли.Не беше ударен или аварирал.Шофьорът говореше по радиостанцията си.Не бях стигнал и до Френската,когато тролеят ме застигна.Докато извървя цялата Раковска до нас го видях и в обратна посока.Сега докато пиша се замислих дали не е имал проблем с взимането на завоя?На мен не ми направи впечатление, че не може да завие, но най-вероятно е било това.Оттук ми идва и друг въпрос-тролейте имат ли заден ход?
Да тролейбусите имат заден ход.
Наистина странно какво се е случило.Днес и аз се натъкнах на нещо странно.Значи като пътувах с А111,видях на Бъкстон един тролейбус,който спрял така,че запречваше половината булевард,но странно беше,че рамаркето беше завило в обратна посока на завоя,а зад него имаше още един тролейбус.Интересно какво ли се е случило.
« Last Edit: 17.04.2006, 21:52:34 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6737
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #2 on: 17.04.2006, 21:58:33 »
Имат заден ход разбира се. Причина за задръжката на Раковска може да е била техническа неизправност или някакъв инцидент - паднал пътник, лек удар (при завой ремаркето се изнася и е възможно да закачи нечие огледало) или паркирала кола, която впоследствие да се е отместила.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6737
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #3 on: 17.04.2006, 22:04:55 »
Колелата на ремаркето се управляват чрез специални щанги. Наистина при по-висока скорост има такова усещане но чак неуправляемо е пресилено казано.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #4 on: 17.04.2006, 22:13:23 »
Quote from: CKD
Колелата на ремаркето се управляват чрез специални щанги. Наистина при по-висока скорост има такова усещане но чак неуправляемо е пресилено казано.
не знам дали е неуправляемо ама чувството за пътниците не е приятно
« Last Edit: 19.04.2006, 23:48:16 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4279
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #5 on: 18.04.2006, 13:57:41 »
Да, тролейбсуите имат заден ход.

Само искам да кажа, че чувството, че ремаркето носи идва от това, че задният мост също е гъвкав и ремаркето се изправя бързо. Качете се на Икарус по А3, застанете най-отзад и наблюдавайте, как при висока скорост, в началото на завоя ремаркето си се върти според завоя, но впоследствие се изправя и имаш чувтсвото, че автобусите не се "сгъва" изобщо.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11498
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #6 on: 18.04.2006, 19:50:13 »
Няма да забравя как един икарус по 111 преди 3-4г. как взе завоя от Андрей Сахаров за към Ал.Малинов, с доста висока скорост...имах усещането,че се движим на три колела.Естествено, вече не си спомням инв. номер.Но при завой задницата на икарусите доста се накланя
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4707
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #7 on: 18.04.2006, 20:28:45 »
И аз мога да кажа същото за един О345 Г по 306 преди няколко години на завоя от цариградско към младост. Задните му гуми засвириха на завоя.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11498
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #8 on: 18.04.2006, 20:40:43 »
доста е коварен този завой за към младост...а можеха да го направят с по-малка крива, но нали трябва да има и хотел и т.н....
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4279
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #9 on: 20.04.2006, 15:52:39 »
А защо на тролейбусите им падат токоснемателите понякога при преминаване през стрелка?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15432
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #10 on: 20.04.2006, 17:24:11 »
Quote from: Kaiser Kar
А защо на тролейбусите им падат токоснемателите понякога при преминаване през стрелка?
И аз да добавя нещо-те с магнитни сили ли се държат?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #11 on: 20.04.2006, 20:42:54 »
падат не само при стрелки. същото се случва при кръстачки и останалите уреди за захранване.

не съм сигурен с точност, но като се загледаш в самат мрежа ще забележеш че при тези уреди (кръстачки, стрелки, захравнащи контактори и т.н.) имат П-образен профил, като самият кабел минава по средата. в същото време и самите снематели са П-образна форма, но обърната - предполагам при повишена скорост не се улучва точно разстоянието м/у двете П-секции, при което се разкача. преди особени профили на ККМ-то има знакови узначение за водачите - какъв е видът на уреда и допуситмата скорост за безопасно преминаване.
всъщност подобни знаци има и при трамваите, влаковете и метрото.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4279
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #12 on: 20.04.2006, 23:09:18 »
x3m, мерси за обяснението(((:  На мен обаче ми се струва, че плъзгачите на токоснемателите на тролейбусите имат по-скоро U-образен профил, а кръстовките, стрелките и т.н. имат наистина П-образен и може би оттам идва работата, че плъзгачът се захваща по-слабо.
На моменти обаче ми се струва, че направо прътите се отблъскват от мрежата. Дали това не идва оттам, че примено стрелките имат полюси +/- в механизма на работа? Дифиан основателно пита, има ли магнитни сили в ККМ-тролейбус.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6737
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #13 on: 21.04.2006, 00:12:49 »
Натискът на токоснемателните прътове върху контактния проводник се осъществява от спираловидни винтови пружини, намиращи се в основата на токоснемателния прът - там където той се захваща за покрива на тролейбуса. Това е така наречения 'станок'. Станоците са няколко вида и от това зависи какви прътове могат да се поставят на тях. В столичния тролейбусен транспорт най-широко са разпространени железните и алуминиевите токоснемателни прътове. Правени са опити за съоръжаване на отделни тролейбуси с прътове изработени от стъклопласт, но е преценено че поради лошото състояние на контактната мрежа това не е икономически оправдано. Най-удачни за нашите условия са алуминиевите пръти които са както еластични така и достатъчно здрави. Именно поради еластичността си при преминаване през съоръженията те осигуряват по-надеждно токоснемане. Единственият им недостатък е лесното нарушаване на геометрията им по дължина. В другия си край токоснемателният прът завършва с токоснемателна глава. Тя се състои от носач и плъзгач. В плъзгача, който има формата на обърнато "П" се поставя въгленова вложка (графит). Разпространени са два основни вида токоснемателни глави, като от няколко години насам постепенно се внедряват глави от типа "ТГ-2001", отличаващи се с равномерно разпределяне на натиска и плавно износване на въгленовата вложка, което е постигнато чрез пружина, притискаща задната част на плъзгача. Същите имат ограничен ход по хоризонтала и вертикала. Главите "ТГ-2001" показват много по-устойчиво и надеждно токоснемане.

Докато при подвижния състав е постигнат максимума изисквания за безаварийно токоснемане, същото не може да се каже за съоръженията по контактната мрежа. С изключения на двете стрелки при Окръжна Болница е крайно належащо всички останали подобни съоръжения да бъдат изведени от експлоатация. Те отдавна са морално и технически остаряли и не могат да осигурят безаварийно движение на тролейбусите. Поради специфичната си конструкция не е възможно използването на токоснемателни плъзгачи с по-голяма дълбочина (респ. по-високи стени). Към проблемните съоръжения спадат и шините използвани в кривите. Тяхната конструкция също е стара, а техническото им изпълнение - неиздържано.

В крайна сметка по въпросите:
1. Магнитно токоснемане е невъзможно, защото графитът при никакви условия не може да има магнитни свойство.
2. През кръстоквите и стрелките не преминава кабел. Проводникът се съединява със стрелката посредством клема а вътре в самата стрелка е положена медна шина.
3. Масово използваните стрелки имат плитък П-образен профил, който не позволява да се използват по-дълбоки плъзгачи респ. не може да се подобри движението на пръта по контактния проводник.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #14 on: 21.04.2006, 11:10:08 »
стрелката на Окържна болница наистина е много добра-там тролеите могат да минат и с 50 км/ч и да не се разкачат, тя и на вид самата стрелка е различна,май че е правена от Пражка Строярна или нещо такова беше. Подобен външен вид има и стрелката на Винарово колело ама тя май е българско дело и не е хубава  
НЕ на хейтърството!

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #15 on: 22.04.2006, 17:43:53 »
Ще се върна на темата за завоя след тунела на НДК и ул. "Раковски". Там наистина понякога се чудя как успяват тия хора да влязат с тролеите- и не мога да разбера защо не вдигат колите, които спират на завоя. Веднъж пък един от старите къси тролеи не можа половин час да вземе завоя на "Кракра" и "Оборище", но този път шофьора си беше виновен.  :lol:
« Last Edit: 22.04.2006, 17:45:12 by conecto »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6737
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #16 on: 23.04.2006, 00:59:23 »
ЗиУ-то е с по-голяма база и по-трудно се промушва от Икаруса.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #17 on: 28.04.2006, 21:32:48 »
Quote from: x3m
...преди особени профили на ККМ-то има знакови узначение за водачите - какъв е видът на уреда и допуситмата скорост за безопасно преминаване.
всъщност подобни знаци има и при трамваите, влаковете и метрото.
A аз се чудих за какво са тези малки табелчици по жиците
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Малена

  • Guest
Re: Въпроси и отговори
« Reply #18 on: 15.09.2006, 22:48:57 »
Здравейте!
Сигурна съм, че ще можете да ми помогнете. Превеждам за тролеи, работата е там, че не знам съответствията на български на една част от термините, а искам да стане добър превод. Имам една проста скица, която ми направи 1 германец, ако може някой да ми каже как се казват тези неща на Български. Скицата е по-долу. Зачи жълтото е таванът на тролея, Сивото е някакъв лагер. Интересуват ме trolley и Bock? Ако някой тук знае немски и разбира от тролеи би могъл да ми е от страхотна полза, защото имам и др. въпроси. Благодаря на всички, които ще се отзоват.
« Last Edit: 15.09.2006, 22:50:06 by Малена »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Въпроси и отговори
« Reply #19 on: 15.09.2006, 23:17:54 »
Trolley е всъщност "пръчката". В Кратка българска енциклопедия съм срещал да я наричат "токоземател" или пак "тролей", но не съм 100% сигурен. За Bock не знам.