Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 85358 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12416
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #40 on: 31.12.2008, 19:11:15 »
Ако става дума за нашите примитивни стрелки-с електромагнит.Ако искаш да я превключиш,когато наближиш стрелката,натискаш педала,ако неискаш-минаваш по инерция.
Че как се вижда, накъде е включена стрелката преди подхода на тролея?

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #41 on: 31.12.2008, 19:23:29 »
Че как се вижда, накъде е включена стрелката преди подхода на тролея?

След стрелката има пресичане на жиците (плюса и минуса).Само едната е изолирана и изолатора е по-дълъг.Стрелката винаги е насочена на там,когато тролея я превключи след няколко секудни пак се връща в същата посока (със пружина).


Тук например стрелката е насочена надясно:
http://www.railfaneurope.net/pix/bg/trolleybus/Gabrovo/gabrovo_strelka.jpg



Всичко това е в случай ,че стрелката работи :)
Може и ръчно да се фиксира,като се разкачи цилиндъра отгоре.
« Last Edit: 31.12.2008, 19:26:37 by Beer »
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6733
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #42 on: 01.01.2009, 12:20:59 »
Точно така - изолаторът показва положението на стрелката. То е винаги едно и също - за тази от снимката - надясно. Ако тб трябва да продължи по лявата мрежа преминава през стрелката в тягов режим и вследствие консумацията в изолирания контакт преди стрелката във веригата се включват соленоидите, които обръщат езиците. След излизане на прътите от стрелката респ. липсата на консумация, езиците се връщат в изходно положение.

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #43 on: 01.01.2009, 17:16:58 »
ясно мерси за инфото

казахте, че нашите стрелки били с електромагнит.Освен с "радио връзка" (някъде видях, че така се наричат, май в коментарите на клипчето) какви други има ?

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #44 on: 06.01.2009, 19:44:25 »
може ли някой да ми каже каква е ролята на тези изолатори ? Защо изолатори ? Какво изолират ?

http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=493.0;attach=16534;image

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #45 on: 06.01.2009, 19:53:25 »
може ли някой да ми каже каква е ролята на тези изолатори ? Защо изолатори ? Какво изолират ?

http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=493.0;attach=16534;image

Мрежата е разделена на различни сектори.Проводниците от ляво се захранват от един кабел а тези от дясно-от друг.Така можеш да спреш тока във част от Кичук Париж примерно а 19-ката пак да се движи.Някои път изолатора може да се "изключи" като просто прокараш малко кабелче от едната му страна до другата и така да свържеш жиците.В Пловдив можеш да го видиш на доста места,защото мрежата е наставяна,в смисъл различните участъци са строени през различните години и така са се получили излишни сектори или е имало нужда от нови.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2442
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #46 on: 06.01.2009, 19:56:56 »
може ли някой да ми каже каква е ролята на тези изолатори ? Защо изолатори ? Какво изолират ?
Това е секционен изолатор - разделя две съседни секции от контактната мрежа. Паралелната работа на няколко токоизправителни станции е нежелателна и захранваните от тях части на мрежата трябва да са изолирани една от друга. Освен това при авария само повредената секция остава без захранване.

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #47 on: 06.01.2009, 20:32:40 »
ясно, благодаря

Offline Nuclear

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #48 on: 10.04.2009, 16:03:10 »
Здравейте :)
Имам няколко ламерски въпросчета, свързани с тролеите, за които от доста време търся място да попитам.
Конкретно за ония сините тролеи, мисля че са икаруси, които най-масово се използват в София (понеже главно в тях съм се возил.)
1. Имат ли тролеите скоростна кутия? (Или въобще някакъв механизъм за превключване на предавки). Защото при ускорение от начало до край шумът от двигателя се увеличава съвсем равномерно. Докато при автобусите се усеща, кога превключват скорости.
2. Имат ли акумулатор? (Предполагам че имат, защото дори и да се откачи някой от прътовете, лампичките вътре все още светят). Но могат ли при нужда (примерно ако спре тока) да се придвижват на акумулатор.

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #49 on: 10.04.2009, 16:08:22 »
С моите познания мога да ти отговоря на втория въпрос. Осемте (вече седем май) броя тролеи МАН в София могат при нужда да се движат със свалени прътове. Вчера дори видях един, но съжалявам, че не успях да го снимам, за да ти покажа.


А аз имам въпрос: Какво прави тази тема тук?  :D
« Last Edit: 10.04.2009, 16:10:15 by Knoxville »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6108
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #50 on: 10.04.2009, 18:31:54 »
2. Имат ли акумулатор? (Предполагам че имат, защото дори и да се откачи някой от прътовете, лампичките вътре все още светят). Но могат ли при нужда (примерно ако спре тока) да се придвижват на акумулатор.

Не могат да се придвижат на акумулатор, тъй като генерираният ток в авариен режим е доста по-слаб от този, който му трябва на тролея за да тръгне (и аз не съм сигурен дали се изразявам технически правилно).

Online snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #51 on: 10.04.2009, 19:44:28 »
нямат скоростна кутия и не могат да се движат без да са закачени към мрежата - това за икарусите. А мановете имат допълнително дизелов двигател, чрез който могат да се движат без да са закачени за мрежата.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2047
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #52 on: 28.07.2009, 11:54:45 »
Предлагам в тази тема да обсъждаме управлението на тролейбусите като цяло.

Преминаване през стрелка:

Quote from: V.Peichev
а влизане в ляво отклонение се натиска тяговия педал, така протича ток през електромагнита на стрелката и тя се отклонява в ляво, след преминаване се връща от пружина в дясно положение. За дясно отклонение се минава по инерция с отпуснат тягов педал, пружината държи стрелката в дясно положение. Забавяне се налага само при нискокачествените БГ стрелки, при преминаване с висока скорост е възможно дефектиране и даже запалване на стрелката. Чешките на Окръжна Болница допускат минаване с 50km/h, дори с по-висока скорост най-много да паднат прътите. При преминаване през стрелка не бива да се ползва рекуперативно спиране, може да доведе до дефектиране на стрелката.
« Last Edit: 12.05.2011, 23:05:49 by etnies »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2047
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #53 on: 28.07.2009, 12:43:46 »
Моля знаещите да обяснят как става номера с преминаването. Обяснете, моля. Ще сравняваме. Под удрям имах предвит натискам.  :)
« Last Edit: 28.07.2009, 14:07:01 by Sixkiller »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3640
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #54 on: 28.07.2009, 13:35:55 »
За влизане в ляво отклонение се натиска тяговия педал, така протича ток през електромагнита на стрелката и тя се отклонява в ляво, след преминаване се връща от пружина в дясно положение. За дясно отклонение се минава по инерция с отпуснат тягов педал, пружината държи стрелката в дясно положение. Забавяне се налага само при нискокачествените БГ стрелки, при преминаване с висока скорост е възможно дефектиране и даже запалване на стрелката. Чешките на Окръжна Болница допускат минаване с 50km/h, дори с по-висока скорост най-много да паднат прътите. При преминаване през стрелка не бива да се ползва рекуперативно спиране, може да доведе до дефектиране на стрелката. :)

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5142
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #55 on: 28.07.2009, 13:47:43 »
,че нашите тролеи връщат ли ток в мрежата ?

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #56 on: 28.07.2009, 13:48:50 »
1200 връща. Това е технологичен напредък.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2047
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #57 on: 28.07.2009, 14:11:29 »
За влизане в ляво отклонение се натиска тяговия педал, така протича ток през електромагнита на стрелката и тя се отклонява в ляво, след преминаване се връща от пружина в дясно положение. За дясно отклонение се минава по инерция с отпуснат тягов педал, пружината държи стрелката в дясно положение. Забавяне се налага само при нискокачествените БГ стрелки, при преминаване с висока скорост е възможно дефектиране и даже запалване на стрелката. Чешките на Окръжна Болница допускат минаване с 50km/h, дори с по-висока скорост най-много да паднат прътите. При преминаване през стрелка не бива да се ползва рекуперативно спиране, може да доведе до дефектиране на стрелката. :)
В. Пейчев, благодаря ти за информацията. Вчера същото ми беше обяснено от тролейбусен водач, но някой се засмяха в темата, казаха че такова нещо нямало. И все пак, при преминаване в ляво, тяговият педал трябва да бъде натиснат само 1 път на първа позиция преди самото преминаване.  :)

Колега georgi64, каква е разликата между поста на В. Пейчев и цитираният мой ? Не написах ли същото ?

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5416
  • 10 години в моя втори дом.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #58 on: 28.07.2009, 16:07:58 »
Чакайте малко сега! Колко педала има този тролей? Аз мислех, че са само газ и спирачка, освен ако нямате предвид газта под "тягов педал".
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

О, вижте! Човешката стоножка била не само малоумна, но и страдала от хемороиди!

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6733
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #59 on: 28.07.2009, 16:11:03 »
А ти как мислиш?!?
ЗиУ-тата имат три педала - тягов, ел. спирачка и въздушна спирачка.