Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 90397 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2511
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #640 on: 26.12.2015, 16:43:08 »
Колеги,някой има ли спомен къде освен в Добрич са експлоатирани тролейбуси ЗИУ 10?

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #641 on: 26.12.2015, 16:53:24 »
В Русе.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3596
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #642 on: 06.06.2016, 16:17:58 »
Имам въпрос относно ТИС-овете в трамвайния и тролейбусния транспорт. Първо, трифазови ли са ТИС-овете и какво е входното им напрежение? Второ, какъв тип са изправителите и какъв е принципът на работа на ТИС-а? Един изправител, който има 600 волта изходящо напрежение или първо има изправител, а после DC-DC преобразувател? Също така, изходният ток чист постоянен ли е или има някакви малки пулсации като остатък от променливия ток (ripple)?

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #643 on: 06.06.2016, 16:27:47 »
Трифазни мостови изправители. Има обичайните малки пулсации с честота 300 Hz след изправяне на трифазен ток.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3596
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #644 on: 06.06.2016, 20:16:45 »
Намерих донякъде отговор относно входното напрежение и устройството. Според руската Уикипедия входното напрежение е 10 kV, а според доклад на Русенския университет за състоянието на тролейбусната инфраструктура в града, напрежението е 20 kV. Дали Русе е изключение или в България се използват 20 kV вместо 10 не знам. Променливият ток се трансформира до 515 ли 565 волта (пак има разминаване в цифрите от двата източника), след което се изправя и контактната мрежа се захранва с 600 V. Имате ли представа също така дали изправителите използват диоди или тиристори? От това, което прочетох оставам с впечатление, че за високи мощности се използват тиристори.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 307
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #645 on: 06.06.2016, 20:27:49 »
Според зависи захранващото напрежение може да е 10 кВ или 20 кВ. В София има и от двата вида напрежение.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #646 on: 28.06.2016, 17:11:23 »
Хмм, обичайно използваните електропроводи средно напрежение не са ли 20 кВ?! Масово, мрежите на доставчиците са на това напрежение....

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #647 on: 06.07.2016, 17:51:27 »
20 kV са повечето, но има и много, които все още са на 10 kV, очакващи преустройство.

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2730
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #648 on: 03.11.2016, 00:49:55 »
Забелязах,че от няколко дни в целият гараж Левски е осветено вечер,но на плаца не се забелязва дейност. Някой да има предства дали се случва нещо или е само превантивно, против кражби ?

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #649 on: 03.11.2016, 02:39:13 »
Аз пък например на DAC Чавдарите бях забелязъл, че на етикета в кабинката пишеше напрежение 600 волта. Това дали не значи, че трябва да се карат там, където напрежението е точно 600 волта, с леко повече или леко по-малко, или пък че самия тролей е направен за максимум 600 волта и не трябва да се включва на по-високо напрежение.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3774
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #650 on: 03.11.2016, 08:24:46 »
Тролеите с тиристорно или транзисторно управление могат да работят нормално при отклонения на напрежението до 20% от номинала, антиките с контакторно понасят още по-големи отклонения. :)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4439
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #651 on: 03.11.2016, 08:26:34 »
Етикетът вероятно е върху някой шкаф и предупреждава, че вътре има оборудване под това.напрежение, за да не бъркат любопитни пръсти без да внимават.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline turboto96

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 116
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #652 on: 12.05.2017, 20:06:48 »
 Като стана на въпрос за трамвайното трасе: Семинарията-Дървеница, някой да е подочул случайно за тролейбусното трасе от Площад на авиацията (винарско колело) до Студентски град, или за въобще някакво ново тролейбусно трасе, да се замисля да се изгражда, понеже се говореше за няколко нови такива? Да не се окаже че си ни приказват приказки от 1001 нощ.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 641
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #653 on: 12.05.2017, 20:11:32 »
Като стана на въпрос за трамвайното трасе: Семинарията-Дървеница, някой да е подочул случайно за тролейбусното трасе от Площад на авиацията (винарско колело) до Студентски град, или за въобще някакво ново тролейбусно трасе, да се замисля да се изгражда, понеже се говореше за няколко нови такива? Да не се окаже че си ни приказват приказки от 1001 нощ.
Тролейбусен транспорт в София най-вероятно НЯМА да се развива. Ще се ползва наличната ККМ до деня, в който решат да направят огромната простотия - замяна на тролейбусите с електробуси.

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 409
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #654 on: 12.05.2017, 20:22:39 »
Това последното поне според мен едва ли ще се случи някога скоро. Все пак Шкодите за сега са на по 5 и 3 години, така че като си знаем условията, вероятно още поне 15 ще се търкалят, а до тогава електробусите вероятно ще бъдат на доста по-устойчиво ниво. Все пак до 15 години се надявам да сме достатъчно озрели, че да осъзнаем че тролеите са един от символите на София и ще е пълна простотия да ги разкарат.

Offline madbatt

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #655 on: 18.05.2017, 18:51:38 »
В Джобса днес е излязла обява за тролейбусни шофьори. Заплата от 870 до 1100?! Откъде тая разлика между тролейбусен и автобусен "труд"?

Offline madbatt

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #656 on: 22.05.2017, 19:35:51 »
Обявата на един от софийските гаражи, миналата година беше за 1500...

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #657 on: 27.05.2017, 00:51:10 »
За тролейбусите с постояннотоков двигател има ли някакъв циферблат който да показва колко са износени четките и още колко може да върви тролея с настоящите четки ? А има ли някаква лампичка която да святка за да ни уведоми в случай че в скоро време трябва да сменяме четките ?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4439
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #658 on: 27.05.2017, 11:50:03 »
Това се нарича поддръжка и профилактичен преглед.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2482
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #659 on: 27.05.2017, 12:24:35 »
Няма такива лампички. Четките се проверяват при редовните прегледи, а и е горе-долу известно с достатъчна точност колко километра издържат.