Author Topic: Ново трамвайно трасе в Надежда  (Read 114837 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12618
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #20 on: 05.02.2009, 14:31:53 »
Съвсем лека поправка-Лондон пусна 3 трамвайни трасета 2000-та година. :)
Както в Лондон, така и в Париж многократно цитираните от вас трамваи имат спомагателна роля, и то - от квартално значение.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2328
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #21 on: 05.02.2009, 14:41:07 »
Чакайте, чакайте много много глупости изписахте... Метротрасето по Ломско Шосе ще се строи по открит способ! Единствения и наистина логичен и резонен вариант е по Хр. Силянов да мине трамваят! Тази идея съм я предлагал още преди поне година.

Ломско шосе просто трябва да си остане само за коли, защото там трамваи нямат място. Този булевард трябва да е 3х3 ленти в посока от околовръснтото до ул. Резбарска. С пътен възел при Обеля, където да се отклонява пак 3х3 ленти към моста над 1 ЖП линия, и да се разшири по този начин бившата Добринова Скала до АМ Люлин и повече проблеми с трафика в тази част на София няма да има...


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6757
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #22 on: 05.02.2009, 15:30:12 »
Интересно само как ще се набута широк трамвай през триъгълника. Да рушнат целия Надлез заради начинанието?
В надлеза има габарит и за широки кошове. Все пак за Илиянци и Обеля линията е строена с презумпцията да бъде широкорелсова в светлото бъдеще.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12618
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #23 on: 05.02.2009, 19:23:48 »
Ломско шосе просто трябва да си остане само за коли, защото там трамваи нямат място.
Че кой е говорил за Ломско шосе? Ясно, че там изчезва трамваят. Дискусията е по Бели Дунав или по Хр.Силянов. Според мен Силянов е по-слабо решение, тъй като няма да прави добра връзка с МД2, докато Бели Дунав се вързва идеално с метростанцията при Билла.

В надлеза има габарит и за широки кошове. Все пак за Илиянци и Обеля линията е строена с презумпцията да бъде широкорелсова в светлото бъдеще.
Когато е проектиран надлезо-подлез Надежда (60-те), никой и хабер си е нямал от нормалнорелсов трамвай. За такова чудо започна да се говори през 80-те.
« Last Edit: 05.02.2009, 19:26:09 by blagun »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6757
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #24 on: 05.02.2009, 20:28:44 »
Няма значение че е проектирано и строено през 60-те. Габаритът е предостатъчен.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #25 on: 05.02.2009, 21:18:00 »
Съвсем лека поправка-Лондон пусна 3 трамвайни трасета 2000-та година. :)
Както в Лондон, така и в Париж многократно цитираните от вас трамваи имат спомагателна роля, и то - от квартално значение.

Хубаво е подобни мнения да не се форимрат само от четене на неподходяща преса. Трамваят има функции на алтернатива на метро линия в Париж.

За щастие поне тази година пробегът ще е същият , защото транспортната задача е малко увеличена .
По Хан Кубрат ще се движи трамвай , който ще се включва от бул .Рожен .Кога ще стане не е ясно . При една добра организация и нормална работа на ден от 8 часа - би могло да се случи за месец-два.

Да, защото всички промени в Надежда се свързват със сторителството на меторо, а това няма да стане 2009. Затова няма заложени пари за това, нито примени в транспортната задача. Но както казах в началото, добре е да се помисли бъдещото трасе да е максимално ефективно. Това изключва възможността да се изгради като теснилинейно. Габаритът на тунелите не е аргумент. Няма проблем дори по Графа да минат широкорелсови трамваи.
« Last Edit: 05.02.2009, 21:22:03 by zlatin »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7940
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #26 on: 06.02.2009, 09:19:39 »
Можеш ли да ми отговориш на въпроса - защо в Лисабон няма нормалнорелсови трамваи .Ако можеш да ми отговориш сам ще си дадеш и отговор защои в София не стои на дневен ред изграждането на нормалнорелсови трасета .
Има някои фактори , които не позволяват в София съществуване на нормалнорелсови маршрути. Доказателството е трасето по ул.Пиротска.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6456
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #27 on: 06.02.2009, 09:28:35 »
че какво и е на Пиротска. освен това че вече не се паркира от двете страни а само от едната нищо друго не се е променило нито пропусквателната способност на улицата нито движението на трамваите, даже мисля че сега е по-добре отколкото с тм3.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12618
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #28 on: 06.02.2009, 09:42:54 »
Можеш ли да ми отговориш на въпроса - защо в Лисабон няма нормалнорелсови трамваи .Ако можеш да ми отговориш сам ще си дадеш и отговор защои в София не стои на дневен ред изграждането на нормалнорелсови трасета .
Има някои фактори , които не позволяват в София съществуване на нормалнорелсови маршрути. Доказателството е трасето по ул.Пиротска.
Аргументите ти са несъстоятелни.
Теснорелсовият трамвай е много по-малко разпространен от нормалнорелсовия, даже в градове с далеч по-стар център и тесни улици от софийските. Конкретно в София единствено трасето по Графа е спорно, дали може да мине на нормално междурелсие (завоите на Алабин, Журналист).

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #29 on: 06.02.2009, 10:59:53 »
Винаги съм учудвал като мине време и се подеме отново спора "Тесни или Широки".
Надали междурелсието има съществено значение при наличието на неавтономни трасета с чести спирки и спирания.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #30 on: 06.02.2009, 11:20:07 »
Винаги съм учудвал като мине време и се подеме отново спора "Тесни или Широки".
Надали междурелсието има съществено значение при наличието на неавтономни трасета с чести спирки и спирания.

Дори и по една улица като "Граф Игнатиев" широкорелсовият трамвай може да се движи по-бързо, не е само въпрос до автономността на тресетата, а също и до дисциплина от страна на останалите участници в движението, вкл. и пешеходците. съществена аргумет обаче е не само скоростта, но и възмопжността за превоз на повече хора.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #31 on: 06.02.2009, 11:29:14 »
Винаги съм учудвал като мине време и се подеме отново спора "Тесни или Широки".
Надали междурелсието има съществено значение при наличието на неавтономни трасета с чести спирки и спирания.

Дори и по една улица като "Граф Игнатиев" широкорелсовият трамвай може да се движи по-бързо, не е само въпрос до автономността на тресетата, а също и до дисциплина от страна на останалите участници в движението, вкл. и пешеходците. съществена аргумет обаче е не само скоростта, но и възмопжността за превоз на повече хора.

Което се компенсира с дължината на мотрисата. Да не говорим, че ивънпиково по 7 и двусекционен пак не се препълва.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #32 on: 06.02.2009, 12:04:30 »
Винаги съм учудвал като мине време и се подеме отново спора "Тесни или Широки".
Надали междурелсието има съществено значение при наличието на неавтономни трасета с чести спирки и спирания.

Дори и по една улица като "Граф Игнатиев" широкорелсовият трамвай може да се движи по-бързо, не е само въпрос до автономността на тресетата, а също и до дисциплина от страна на останалите участници в движението, вкл. и пешеходците. съществена аргумет обаче е не само скоростта, но и възмопжността за превоз на повече хора.

Което се компенсира с дължината на мотрисата. Да не говорим, че ивънпиково по 7 и двусекционен пак не се препълва.

Целта трябва да бъде да има място за сядане за всички пътници, не дали могат да се натъпчат вътре някак си.

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15479
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #33 on: 06.02.2009, 12:20:34 »
Целта трябва да бъде да има място за сядане за всички пътници, не дали могат да се натъпчат вътре някак си.
Tова да се тълкува като трамвай- единствено със седящи места, без такива за правостоящи, ли !?

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #34 on: 06.02.2009, 14:49:14 »
Целта трябва да бъде да има място за сядане за всички пътници, не дали могат да се натъпчат вътре някак си.
Tова да се тълкува като трамвай- единствено със седящи места, без такива за правостоящи, ли !?

Не естествено, а когато от общината правят разчетите за пътници, гъстота на движение на трамваи и т.н., да гледат да осигурят толкова и такива мотриси, че да има място за сядане на всеки.

Offline moni9309

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #35 on: 06.02.2009, 15:13:07 »
Според мен трябва да махнат двойните седалки от някой мотриси става въпрос за ЧКД и Дюваг на Искър-а. Също така на ЧКД-тата да направят като на Дюваг при вратите да няма седалки същото мисля,че го има и при теснолинйните ЧКД-та. Трябва този проблем за се разреши, защото така ще се увеличи мястото за правостойщи пътници.Да го няправят като мотрисите на метрото едни срещу дреги седалките. Този елемент го има при 4-осните Дювази.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #36 on: 06.02.2009, 15:33:33 »
Според мен трябва да махнат двойните седалки от някой мотриси става въпрос за ЧКД и Дюваг на Искър-а. Също така на ЧКД-тата да направят като на Дюваг при вратите да няма седалки същото мисля,че го има и при теснолинйните ЧКД-та. Трябва този проблем за се разреши, защото така ще се увеличи мястото за правостойщи пътници.Да го няправят като мотрисите на метрото едни срещу дреги седалките. Този елемент го има при 4-осните Дювази.

Не е ли по-добре да махнат всички седалки?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12618
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #37 on: 06.02.2009, 16:00:28 »
Винаги съм учудвал като мине време и се подеме отново спора "Тесни или Широки".
Надали междурелсието има съществено значение при наличието на неавтономни трасета с чести спирки и спирания.
За нормалнорелсови трасета може да се изтръска Германия за употребявани мотриси на добра цена. Докато теснорелсовите са кът. Видяхте, как Инеконци ни тупат като брашнен чувал за някакви си 18 или 14 или вече не знам колко мотриси. А нуждите ни са с порядък по-големи.
« Last Edit: 06.02.2009, 16:08:06 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11066
    • View Profile
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #38 on: 06.02.2009, 20:05:19 »
ОФФ: Стига с тези махания на седалки. Идеята на превозните средства за обещствен превоз на пътници е освен да превозват хора, на тези хора да им се осигури комфорт, а не да се тъпчат прави като коне един върху друг. Този комфорт се постига, с по-малки интервали на движение, по възможност два реда двойни седалки в превозните средства и максимално повече хора да заемат седящо място. Седящото място освен повече комфорт предлага и повече сигурност, което е много важно. Мисля, че в бъдеще нашият градски тарнспорт трябва да се стреми точно към тези работи-повече седящи места, по-удобни седалки, по-малки интервали на движение, по-голям капацитет-така ще е предпочитан от много повече хора.
Неслучайно почти всички рейсове, които идват втора употреба имат комфортни тапицирани седалки, обикновено по два реда двойни седалки. За да осигури повече комфорт транспортният оператор, който ги е поръчал и ползвал преди да дойдат у нас. за това автобусите, дошли втора употреба имат толкова много екстри и са толкова удобни.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15479
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ново трамвайно трасе в Надежда
« Reply #39 on: 06.02.2009, 21:28:09 »
Те и новите са си с тези екстри- в някои дори и масички има- Кобрите за мен са по луксозни и от луксозен туристически автобус, ако трябва да използвам реториката на Иво...

И с това да се спре офф-а !!! В моето мнение връзката с Надежда е единствено с Кобрите по 150, които двиткат из Квартала, а в други и такава връзка няма !!!