Author Topic: Бутони за отваряне на вратите от пътниците  (Read 42309 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
То ги има и в О305 ама дали работят, щом вече и в съчленените конекта вече неработят а някой са вързани и към стоповете на автобуса. А ако допуснем че работят дали у нас те биха се ползвали? В София където автобусният транспорт е основен, просто няма как да не се спира на всички спирки.
В крайградските линии и нощните такива по би имало смисъл от СТОП бутоните, но аз съм с леки резерви че при нашитер условия (нивото на преобладаващата част на шофьорите и пътниците) идеята би имала почва.


« Last Edit: 25.04.2009, 11:24:34 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Кончара май вратите се отваряха от пътниците с бутон и това беше великото чудо за всички...

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Да, защото хората нявсякъде го правят, само на нашенци тук трябва да се отваря на всяка спирка всяка врата.......

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4396
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Някой може ли да ми "избаца" стоп бутон, ако може по-запазен? Ако може и парчето тръба... :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6170
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А случайно да искаш да ти "избацаме" и някой автобус така? :angry:

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2492
    • View Profile
Той сигурно иска да си направи автобус у дома.  :D
П.С Предлагам темата да се изтрие.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В магазин за авточасти на автобуси не можеш ли да отидеш, потърсиш и вземеш. Първият такъв, за който се сещам е на Христо Ботев преди Централна гара... Предполаам не очакваш да имаме матрица и да леем палстмаса и т.н.

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4285
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
На един познат в Ладата клаксонът му е на такъв бутон :D
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Спомних си,че преди 2год водача на един автобус по 306 (не си спомням номер) излезе от кабината и се скара на един дядка,който се беше попдрял на СТОП бутона  :laugh:

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
Преди малко ми дойде идеята, че STOP-бутоните трябва да се въведат по извънградските линии. Примерно А3 да спира на спирките между Пасарел и Кокалянското ханче както досега, но след това до Горубляне спирките да са 'по желание'. Така най-малко ще се скъси времетраенето на пътуването, а през зимата превозното средство няма да изстива. Мислите ли, че изобщо това е приложимо?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10928
    • View Profile
    • Email
Стига да ги научат хората защо не? Не само там, ами и на нощните курсове като няма много хора също е приложимо.

Иначе в момента у нас май само в Перник са на такава система със стоп-бутони и отваряне на вратите от пътниците. Щом в един град може, защо да не може да се приложи и в други градове?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4535
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Стоп бутоните са задължителен аксесоар в модерното градско превозно средство и за въвеждането им пречи единствено неандерталското мислене на пътниците, както и на началниците, които ги е страх някой случайно да не се оплаче от това.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
СТОП-бутоните са много добро нещо, стига да се ползват. Изобщо няма смисъл шофьорът да спира на всяка спирка, да отваря и затваря врати. Естествено, в такъв случай е редно, даже е задължително да се намали и в случай, че няма хора на спирката (към тях не се считат контроли или сънчовци скрити в храстите или зад будката) и желаещи да слизат, да се продължи по маршрута. Във Варна преди години подобна система работеше идеално по линия 409 (тогава беше едва 28-30 км. в посока), но вратите се отваряха пак от шофьора. Времето за преминаването по маршрута беше точно разчетено, а пътниците от една макар и малка фирма бяха се научили на някаква култура. Само дето на повечето Кенти бутоните бяха преместени на тавана, което създаваше неудобства за по-ниските.
После през 2007г. във Варна се появиха 4 Неоплана Н 4021. Същите работеха отново на 409, но малкият превозвач беше асимилиран. Хората свикнаха на глезотиите на Транстриумф шофьорът задължително да спира на всяка спирка. Въпросните 4 Неоплана бяха от Берлин. Съответно втора и трета врата са с фотоклетки и се отварят при включен блокаж и натиснат СТОП-бутон или външните бутони. На туристите от Германия това не им правеше особено впечатление, но даже редовните пътници на 409 бяха отвикнали от системата на стария превозвач "Има дзън- има вън". Трудно беше внедряването на подобна система (която за мен е най-удобна) въпреки големите червени лепенки с бели надписи на прозорците на вратите, над вратите, срещу тях и на табелата за следващата спирка "Вратите се отварят само при подаден сигнал чрез бутона".
На О345/Г бутоните са удобни за шофьора- на таблото светва съответна сигнализация на коя врата е натиснат бутона.
Сега шофьори отново се опитват да призоват пътниците да си натискат бутоните за слизане. Намалят преди спирката, влизат в джоба (където лазят) и при евентуално потегляне се намира някой да си вдигне ръката малко по-нагоре по дръжката която държи и да натисне онуй нещо дето май че хапело.  Има и по-селски прояви с провиквания и нарочно подминаване на спирката.

Като цяло такава система може да се въведе във всеки град. За по-лесно и бързо внедряване може да се потърси съдействие на медия в която да се направи репортаж за "еволюцията на транспорта", още по-лесно става за структура, като СКГТ със сайт. Преди по-масово внедряване, подобно модернизиране, може да се приложи за по-нормално натоварени линии и крайградски/селски. Неизбежни са надписи на вратите. Също Икарусите трябва да се пригодят. След като се свикне с натискането на бутон преди спирка, може да се премине и към отваряне на вратите (2, 3, 4 и още ако има) от пътниците, автоматичното им затваряне и вече задължителното наличие на блокаж. Така няма да има ексцесии със затиснати пътници, щото нещо/някой пречи на видимостта и/или концентрацията на шофьора.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Принципно водачите гледат в огледалото дали има хора за слизане,а тези бутони са по-скоро за улеснение на водачи. На мене ми се случи в Брюксел на една от най-натоварените спирки шофьора да не ми спре,само защото съм забравил да натисна СТОПа.   :laugh:

Offline Grisha_Kovachki

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Тия бутони не бачкат, колко съм ги натискал, ама..  :D

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Вчера без да искам се облегнах на СТОП бутона на една Шкода. И той не работеше. Явно ги спират умишлено,а не поради дефейти. Доколкото знам само някой автобуси на КаратС изполлзват бутоните за последните врати,но в скоро време не съм виждал такива.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2466
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Как разбра, че не работи?
Какво очакваш да се случи, като го натиснеш?

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Аз мисля, че във всички автобуси на Карат работят стоп-бутоните.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Как разбра, че не работи?
Какво очакваш да се случи, като го натиснеш?

Облегнах се,и то с чанта. Дори не се чу нищо. Очаквах да светене над шофьора надпис ,,STOP'' (ако на шкодите има такъв). Но шофьора дори не разбра,значи няма никаква връзка на бутоните с кабината.


Аз мисля, че във всички автобуси на Карат работят стоп-бутоните.

На някой автобуси (скоро не съм виждал) когато са отворени вратите,тогава свети ,,Стоп''а на водача. А за бутоните за 3та врата на някой бели и съчленени (нали имаше някакви лепенки да натиснем отвън,за да се отвори),вече са облепени с тиксо и се отварят заедно с другите.


Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6343
    • View Profile
Не знаеш дали има светещ надпис, но очакваш да свети  :/ Със същата сила мога да кажа, че не работят климатиците в БМЦ-тата  :D