Author Topic: Бутони за отваряне на вратите от пътниците  (Read 43494 times)

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2732
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Не знаеш дали има светещ надпис, но очакваш да свети  :/ Със същата сила мога да кажа, че не работят климатиците в БМЦ-тата  :D

Щом има бутони,значи трябва и някъде да има светещите лампи над кабината на водача. Щом конекто имат,значи и те трябва да имат. Пък и не са правени специално за нас-следователно би трябвало да са със работещи бутони (както е в повечето страни). Пък и би трябвало да се чуе нещо като ,,тин''.

Online bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2489
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Какво общо имат светещите надписи над кабината със STOP-бутоните?!
Облегнал си се без да искаш с чанта на бутона, не е ясно дали изобщо си го натиснал, очаквал си (без да искаш?) да видиш светещ надпис без да си видял дали изобщо има такъв, но си сигурен, че бутона не работи.
« Last Edit: 07.06.2012, 22:36:57 by bdz43r »

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1685
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Има автобуси, на които няма звуков сигнал или такъв за пътниците, че е натиснат бутона. Сигнал с лампичка има само за шофьора. На други автобуси лампите и алармите са скопени (по различни причини) и е оставена само лампата при водача. На трети пък изобщо всичко е махнато, че дразни и пречи. При германските изчадия най-често светва жълта лампичка,  с нарисуван знак за спирка (табелка с "Н") или нарисувана детска количка. При други лампата е червена, с оградено в кръгче "Н" или количка. При берлинските автобуси има само една голяма жълта или оранжева лампа която светва (ако са наред, оранжевите дразнят някои шофьори). При 345, поне тези във Варна, понеже бутоните са само пред вратите, отпред при шофьора светва на коя врата е натиснат бутона. Това последното е много удобно.

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2732
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Какво общо имат светещите надписи над кабината със STOP-бутоните?!
Облегнал си се без да искаш с чанта на бутона, не е ясно дали изобщо си го натиснал, очаквал си (без да искаш?) да видиш светещ надпис без да си видял дали изобщо има такъв, но си сигурен, че бутона не работи.

Сигурен съм,че се облегнах. Но водача дори не погледна назад. Явно не работеше. Хайде сега да не правим от мухата слон и само да спамим в темата.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3803
    • View Profile
Нормално е бутоните да имат някакъв механизъм за разпознаване на целенасочено натискане от случаен допир с тяло, багаж и т.н. примерно да сработват при определена сила на натиск.  :)

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2732
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Нормално е бутоните да имат някакъв механизъм за разпознаване на целенасочено натискане от случаен допир с тяло, багаж и т.н. примерно да сработват при определена сила на натиск.  :)

Предполагам,че е така. Но е най-вероятно,защото много хлапета си играят и ги натискат. И пенсионерите се подпират на тях.

Сега се сетих нещо:  преди 3 години,тъкмо бяха докарани нови бели конекто. Явно бутоните работеха,защото един дядка нещо си играеше с един бутон и водача излезе и започна да му се кара  :D

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6344
    • View Profile
Това, че водачът не е погледнал назад да погледне, въобще не е явен знак, че бутоните не работят.
Ако беше погледнал назад и в това време се беше случило птп, сега щеше да го вписваш в другата тема. Ще те помоля да спреш да пишеш бисери, защото при следващ такъв ще клюкара на модераторите чрез бутон "докладвай", който работи.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1435
    • View Profile
Ммм и на мен ми се е случвала случката със стоп бутона. В конектата по 111 и аз като Neronov се облегнах, щом водача ми направи забележка значи би трябвало да работят. :)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15464
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Има автобус и автобус, както и тролейбус и тролейбус... Ако желаете, почнете да се возите във всяко превозно средство и накрая дайте един списък- къде, какво и как. В София в момента тези бутони нямат реална функция- не знам колко спирки "По желание" има останали, та да има и практика да се спира само след натискането на бутона. Това, както и занижения контрол и пълното безхаберие в общинските най-вече фирми към поверената им собственост- чисто нова или стара, води до това да имаме всякакви случаи. Но тук седите и спамите за возило, на което даже не сте дали и инв. номер, та евентуално да се докаже...  :banned:

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4623
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
При T4D-C от Хале бутоните за вратите по принцип трябва да светват при натискане за да си поискаш да ти отвори вратата. При нас обаче те постоянно светят. Правих си експеримент с натискане на бутон в салона до първата врата и взирайки се в кабината при натискането не видях нещо да светна на ватманския пулт, нито ватманката погледна в огледалото. Трамваят беше 1152.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1693
    • View Profile
Нормално е бутоните да имат някакъв механизъм за разпознаване на целенасочено натискане от случаен допир с тяло, багаж и т.н. примерно да сработват при определена сила на натиск.  :)
И един мармот увива шоколада в станиол.

Ако беше погледнал назад и в това време се беше случило птп, сега щеше да го вписваш в другата тема. Ще те помоля да спреш да пишеш бисери, защото при следващ такъв ще клюкара на модераторите чрез бутон "докладвай", който работи.
Да да да, водачите абсолютно винаги гледат само и единствено в пътя, не си говорят по телефона, не продават билети в движение и не си говорят с пътници в кабината. А пък тези бутони са абсолютно излишни и единствената цел им е да сигнализират на водача, че някой се е облегнал на тях...
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6754
    • View Profile
Светеща табела "Стоп" в салона няма. На екрана на водача се изписва от коя врата е подаден сигнала и толкова.

Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 412
    • View Profile
Светеща табела "Стоп" в салона няма. На екрана на водача се изписва от коя врата е подаден сигнала и толкова.

Оригинално в О305,О345 и Дюваг мисля че има. Но предполагам че при ремонтирането на 305 са ги махнали, те са по принцип триъгълна призма на лявата или дясната тръба.

Във Варна, О305Г от Monchengladbach имаха такива и даже мисля че до края работеха.

О345 имаха оригинално като светеше една червеникава кръгла лампичка точно над вратата.


2096 - най-добрият варненски автобус
Най-добрите софийски возила: 2155,9060,317,2505 (автобуси) и трамвай 503
Метрото е най-добрия транспорт!

Ама О405 са много грознииии

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3803
    • View Profile
Вес пак ако при всяко случайно докосване с тяло, багаж и т.н. сработват бутоните, то те ще пречат на шофьора. Необходим е механизъм за разпознаване на целенасочено натискане.  :)

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4298
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Вес пак ако при всяко случайно докосване с тяло, багаж и т.н. сработват бутоните, то те ще пречат на шофьора. Необходим е механизъм за разпознаване на целенасочено натискане.  :)

Цял свят с такива механизми си служи понеже... Просто хубави бутони трябват, не като на новите конекта, дето където и да го хванеш, го натискаш.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
    • View Profile
Възраждам темата, защото мисля, че е актуална предвид доставките на нов ПС. Днес реших да пиша за ЦГМ дали е възможно:
Quote
Да се въведе отваряне на вратите от пътниците по линиите с обновен подвижен състав? Тъй като новите превозни средства ще са 196 броя + тролеите Шкода, които в момента са в експлоатация = 226 превозни нови возила, имащи такава опция. По този начин ще се намалят разходите и ще се облекчи работата на климатиците. Предполагам, че за да свикнат хората, ще е нужно да се напечатат и разлепят стикери, но това не би трябвало да отнеме време.


И преди малко ми отговориха
Quote
не, подобна мярка може да се прилага при еднороден състав на експлоатационния парк. В случая ще има разнопосочност на информацията по отношение на превозните средства.

Като оставим отговора в стил стажант-връзкар (няма обръщение и "подпис" на писмото), се вижда явното нежелание да се въведе тази система. Нали все от някъде трябва да се почне? Кой ще поеме отговорност, бутоните на новодоставените превозни средства да в изправност след 5-10 години, за да се въведе системата?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3809
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Абе за 3 месеца не можаха да се научат на 204 с тея врати, където имаше 100 бележки, лепенки и картинки. По 14ката и 1цата си знаеха, ма на 204 са свикнали на готово да им е всичко.... Не става просто с тая система, отделно по натоварените линии няма и смисъл - спира се навсякъде и все си има за слизане и качване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11041
    • View Profile
    • Email
На мен ми е чудно тогава как се научиха сами да си отварят вратите пътниците в мотрисите Сименс Дезиро, както и във всички модернизирани вагони 63-та и 44-та серии? Може би трябва някаква разяснителна кампания, ама ми е странно как така за едни и същи работи понякога се научават веднага понякога не става.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8325
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Може би въпроса е малко страничен, но за какво служат копчетата "врата" в Шкода 26tr и как работят бутоните за инвалиди в съответните предвидени за тях места?
Страстта е нашата сила
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11041
    • View Profile
    • Email
Предназначението им е, вместо шофьора да спира на всяка спирка, ако има за слизане като се съобщи следващата спирка по уредбата настискаш стоп бутона, при шофьора светва лампичка че има хора за слизане, спира на спирката, натискаш си бутона "врата" вратата се отваря и слизаш, вместо да се отравят всички врати постоянно да се стопла/изстива тролея.  Ако никой не натисне стоп-бутона няма смисъл въобще да се губи време да спира.

Обаче тази система не се използва тука, защото уж пътниците не знаели как. Същата я има и в О 305 Г и Хюлиезите, като пристигнаха си работеше и се ползваше, но закратко.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР