Author Topic: Бутони за отваряне на вратите от пътниците  (Read 41559 times)

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Той много лесно се изключва - маха се гадния зумер и въпросът се решава, само че от МАН го "пломбираха" със свинска опашка след като установиха, че бая рейсове бяха без него.....

Зумерите на вратите също са отвратителни.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2644
    • View Profile
На съчленените тролеи звукът преди затваряне на вратите е нетърпимо силен, при автобусите се понася.
Никога не се съгласявайте на оперативни интервенции,преди да е потвърдено състоянието ви от лекар с друга специалност,както и от личния ви лекар.Четири цифрено число са хората,осакатени като животни с фалшиви диагнози!Нито една институция на желае да защити правата ви... Радио Реакция

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
В тролеите звука на вратите явно мжое да се настройва, защото съм попадал на такива с много силен, както и на такива с много слаб. Иначе наистина при мановете е много зле звука при натискане на бутоните, щом и при псоледната врата се чува неприятно.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Настройва се като се набият парцали върху зумера или пък дупката се запуши с нещо - примерно дъвка.
Като им мине гаранцията ще изчезнат всички възможни зумери.

Offline ivanovnikolai188

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 143
  • Линия: ТБ 1 Тролей: 2112
    • View Profile
    • Email
Защо трябва да се правят мизерии?  :help: Очевидно може софтуерно да се настрои звука - има един тролей в Надежда, които пищи два пъти и след това се отварят вратите (при другите писка през цялото време при отваряне и затваряне), в Искър има един, при който не пищи изобщо при отваряне, а само при затваряне. Отделно има с различна сила на звука - нужно е да се пипнат софтуерно малко. Да, звукът е прекалено силен в някои тролеи, но това не е причина за мизерии. Отделно блокировките в Искър, които се махат също е изключително лоша практика, но това е друга тема.
Мнението ми е: Който има проблем с новата техника - блокировки, бутони за отваряне на вратите от пътниците и звукови сигнали - има достатъчно Графове и Икаруси - могат да заповядат.
Как в Надежда се грижат за техниката, която им е поверена, а пък в Искър - тук да запушим, там да резнем...  :help: :help:

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Мнението ми е: Който има проблем с новата техника - блокировки, бутони за отваряне на вратите от пътниците и звукови сигнали - има достатъчно Графове и Икаруси - могат да заповядат.
Как в Надежда се грижат за техниката, която им е поверена, а пък в Искър - тук да запушим, там да резнем...  :help: :help:

Напълно съм съгласен. Иначе и в Искър има водачи, които се грижат за поверената им техника (примерно 1655, 1661, 1666, 1667, 1669 от дългите, 1605 и 1606 от късите, има и други, разбира се), но май наистина зависи предимно от водачите, защото ако се разчита на техническия персонал... Но въпреки всичко продължавам да не разбирам как всичко в тази държава се "оправя" с парцали, тел, вестници, червен пипер и прочее подръчни материали и защо според толкова много хора това е съвсем в реда на нещата. В крайна сметка акустичният сигнал е предвиден в помощ на незрящите хора - нормално е да се намери начин да бъде настроен така, че да не бъде дразнещ (при новите МАН-ове действително е ужасно пронизителен), а не тази иначе полезна функция да отиде по дяволите.
« Last Edit: 26.05.2015, 11:02:40 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Мога да ти кажа, че незрящите хора се оправят, ориентират се (понякога по-добре и от някои здрави и прави хора), останалите пътници също им помагат и т.н. -за което БРАВО! Вратата се чува, че се отваря и затваря и без зумер. Шофьорът вижда, че има за слизане на таблото също без да пиука (грачи).
Също така не пречи водачът да си се грижи за поверената техника и без да му пищи - все пак той го прави, за да му е по-приятно на него, а пищялките са едно от нещата, които дразнят много.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4254
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Доколкото ми е известно, сигнализацията за незрящи е изискване на ЕС. Време е за жестоки санкции за повреждането на тези системи при всички возила, купени с пари от ЕС и независимо дали са в гаранция или не.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline radley

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
Незращите чуват по-добре от зрящите обикновено, та нямат нужда от супер силни децибели. Колко му е да ги регулират софтуерно.
А в някои е наистина оглушаващо и за зрящ. Аз имам чувствителни уши и имаше един период в който без мп3-ка не се качвах на тролей.
Като че ли по-силен е сигнала в дългите Шкоди, в късите вече е уреголиран. Такива впечатления имам.

Offline carlson

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
За отварянето на вратите от пътниците - ами просто не са свикнали, нямат навик, тъй като дълги години не е имало такава практика - съответно изграденият навик е да чакат водача да отвори вратите. За промяна в навиците е нужно доста време - това е изследвано от учените.
А иначе мога да си представя какво им е на водачите - меко казано изнервящо е.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6034
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ами не е точно така. Хората свикнаха с бутоните и сега натискат каквото видят, дори да не е бутон  :laugh:

Offline carlson

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
 :laugh:
Ами може би точно защото не са уверени и се притесняват да не би да не улучат нужното копче. А и са свикнали, че останалите копчетата така или иначе не работят.
Спомням си, че още в началото на 90-те се появиха едни оранжеви автобуси по линията на 76 (доскоро още се движеха). Е, и те имаха такива бутони за отваряне на вратите, които се ползваха няколко месеца. После явно са се отказали да превъзпитават пътниците.

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1423
    • View Profile
    • Email
При тях, то всъщност малка част от тези автобуси все още са в движение, въпреки че не стават абсолютно за нищо вече, проблемът беше не толкова в бутоните, а в това, че вратите се затваряха след определени секунди, независимо има или няма качващи се или слизащи пътнници.......Имаше затиснати хора, скандали ставаха непрекъснато....Хората питат "Защо затваряте, не виждате ли, че има хора", а шофьорът "Ама не ми викайте на мене, какво да направя, като вратата се затваря сама, това е автомат, бе момче....." И заради това ги преработиха отново да се отварят от шофьора.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline The Freshmaker

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
проблемът беше не толкова в бутоните, а в това, че вратите се затваряха след определени секунди, независимо има или няма качващи се или слизащи пътнници..."

То това със затварянето на вратите под носа на качващи се хора си се случва всеки Божи ден и в момента при новите МАН-ове, поради гениално измислената и прекрасно настроена система за 3-та и 4-та врата, вчера наблюдавах как трима души притичваха от една врата към друга без да имат грам вина за това кой как е поръчал иначе чудесните сами по себе си новите автобуси... За закачливата идейка бутони за отваряне при тези автобуси да има само от едната страна на вратата отвън, а 4-та врата отвътре да се отваря с бутон, разположен на еди кое си на брой стъпало нагоре, приблизително до тавана, да не отварям и дума...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline carlson

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
...а 4-та врата отвътре да се отваря с бутон, разположен на еди кое си на брой стъпало нагоре, приблизително до тавана, да не отварям и дума...
Мерси, че ме светна - да не взема да доизнервя някой водач.
Пътувам с тролей от време на време и все още нямам автоматизирани рефлекси.
« Last Edit: 11.07.2016, 10:13:33 by difian »

Offline spicy_e

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1430
    • View Profile
    • Email
ШофьорЪТ на 2007 вчера първа смяна не използва разрешение. Същото се отнася за 2016 втора смяна днес. :help:
« Last Edit: 11.07.2016, 10:13:47 by difian »

Offline mishot

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
В Холандия се натиска само стоп бутон за да укажеш на шофьора да спре на спирката, защото ако няма чакащи на спирката и никой не е съобщил, че ще слиза я подминават. Чудя се дали това не би било практично за селските линии, че да не спират на спирките по шосетата когато няма никой за качване и слизане? Защото сега например 1, 3, 5 и 6 спират по спирки в нищото когато няма никой за слизане и качване. Дали българинът би привикнал на тази система? Това, което биха спечеили превозвачите е време и гориво, защото няма нужда да се спира толкова често и да трябва да се ускорява отново. И за пътниците е добре, защото така се пести доста време. Иначе вратите в холандско ги отваря шофьора мисля, само на влаковете са с копчета и на съчленените автобуси оследната, трета врата.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2417
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Българинът трудно привиква с всякакви нови системи. Но новите поколения ще го усвоят от малки и ще израснат привикнали.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2644
    • View Profile
Ще спират, защото като са извън пик се развива скорост и се излиза извън разписанието. Следва, в един момент нередовен курс. По-добре да спрат, отколкото да създадат колона от превозни средства зад себе си. Понякога ми е чудно на ватманите как търпят това влачене - сигурно в един момент свикват?! Щом могат и да се гримират...
« Last Edit: 09.04.2016, 03:21:02 by tm0 »
Никога не се съгласявайте на оперативни интервенции,преди да е потвърдено състоянието ви от лекар с друга специалност,както и от личния ви лекар.Четири цифрено число са хората,осакатени като животни с фалшиви диагнози!Нито една институция на желае да защити правата ви... Радио Реакция

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3513
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Разписанията на крайградските линии са безумно разтеглени, което принуждава автобусите да се влачат с 30-40 км/ч. Дори между спирките правят колони от коли зад тях. Разписанията на крайградските линии трябва много сериозно да се преработят. Също така да се премахне едновременното движение на няколко линии в общите участъци, които при крайградските е честно срещано въпреки големия интервал. Иначе бутони е добре да има, но първо да се променят разписанията.