Author Topic: Списък на подвижния състав  (Read 67122 times)

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #20 on: 19.03.2009, 20:55:48 »
Няколко въпроса - Renault R312, 2964 СН съществува ли?
И какво и буквеното означение на 5907 и 5908 (Ikarus 280)?

Помогнете да разпределим Икарусите, които съм писал като екс-ГДР, по години! Наиситна съм се подвел по цвета, но 5119 има точно същата разцветка като 5942, за който е ясно, че е от BVB Berlin!

2130 вероятно е от Прага?!
5031 е от доставката 1987/1988 или 1989!
5874, 5036 и 5037 имат доста оранжева боя по вратите и не мога да предположа откъде са!!!

ГДР Икарус в движение е единствено 5942.
5907 и 5908 са КВ
Рено 2964 СН няма, има О345Г 2964 КА
За години на доставка на Икаруси нямам никаква информация.
5036, 2130 и 5874 са с големи отваряеми прозорци - значи са от Русия.
На 5037 снимка нямам, не се сещам с какви прозорци е.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #21 on: 20.03.2009, 13:57:05 »
Мерси за корекциите! На 5037 има снимка в списъка. От Transport Database е!

За повече снимки вижте списъка и страница 26 в темата за Варна

Икарусите, които съм писал като екс-ГДР без два са 280.33,  а това е експортния вариант за Русия.

Единственият сигурен от ГДР е 5942, който си е от BVB Berlin и е 280.02! Другият, за който имам съмнения, че също е от Берлин, е 5119 - същата разцветка и не е 280.33, а 280.02!

Но останалите са 280.33 и предполагам следното:

2130 - от Прага (изцяло син, с оранжеви врати, сега CNG)

3928 - доставен нов 1989 (жълт, с оранжеви врати) мисля, че е преминал от ГТ в ТТ в началото на 90-те и след това върнат през 2006
5031 - доставен нов 1989 (жълт, с оранжеви врати)
5874 - доставен нов 1989 (жълт, с оранжеви врати, сега CNG)

следващите предполагам, че са внесени втора ръка, имат много части, оцветени в оранжево оригинално и не мога да предположа от къде са (т.е. бях предположил ГДР, но съм в грешка):

2149 - бял, със зелени брони и оранжеви врати
5030 - изцяло бял с оранжеви врати

трите следващи са сходни:
3963 - син с оранжева надстройка (от нивото на прозорците)
5036 - син с оранжева надстройка (от нивото на прозорците)
5037 - син с оранжева надстройка (от нивото на прозорците)


Дайте предположения?!
« Last Edit: 20.03.2009, 14:24:42 by remarque »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #22 on: 20.03.2009, 15:10:40 »
Според мен не би трябвало да се подвеждаме по цвета на 5119. За мен това си е 280.33. 2130 също не би могъл да дойде от Чехия, нито от Германия - там не е имало внос на съветските модификации. Въпросът е откъде може да дойде толкова късно (нали някъде се твърдеше, че бил дошъл 2004 г. Възможно ли е да идва от Бургас, например?). По принцип ГДР-ските модификации .02 и .03 се познават по това, че нямат габаритни светлини на покрива нито отпред, нито отзад. За разлика от тях българските и съветските имат освен по две бели отпред и две червени отзад и по три оранжеви отпред в средата, което означава съчленено МПС. Чешките пък са само две отпред и две отзад. ГДР-ските Икаруси оригинално имат и малко огледалце за обратно виждане отпред отвън в долната част на предното стъкло, при извивката. След 1983 г. на тях им се слагат от новия тип седалки с меки странични дръжки.
Интересното за .33 във Варна е, че са като че ли от две партиди, но не така както са разделени в списъка. За първата са характерни тънки метални горна и долна лайсни, които са слагани на Икарусите до към началото на 1987 г. След това (в самата 1987 г. (това са твърдения в резултат само на наблюдения))се преминава към дебела долна черна пластмасова лайсна, а горе метална, но пак по-дебела от стария тип. От снимките се вижда, че и такива също има във Варна, като те се отличават и по специален квадратен отвор между третата врата и третата гума, същата като тази за горивото. Някъде пак през 1988 г. на съветските модификации се появяват и оригиналните изцяло затворените кабини, преграждащи на две първа врата, но във Варна, май са махнати, за да има връзка с кондуктора или пък са направени нови от подръчни материали така че хем да има врата към салона, хем да бъде преградена първа врата.
Имайки предвид, че през 1985 г. в София също се появяват 280.33, възможно ли е тези с тънките лайсни да са от същата партида - да са внесени във Варна нови тогава или пък да са минали първо през София за няколко години?
« Last Edit: 20.03.2009, 15:18:45 by Balkanton »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #23 on: 20.03.2009, 19:10:47 »
Някой знае ли дали 2086 СТ е в движение?

Относно особеностите на партидите:

1983 - 280.04 - вариант, специално за България; тънка лайсна, стари джанти, 3 габаритни светлини

1987/1988 - 280.33 - вариант за СССР и СИВ; широка лайсна, 3 габаритни светлини

1989 - 280.33 - всички жълти и с големи прозорци, широка лайсна, 3 габаритни светлини

от ГДР - 280.02, 1 или 2 малки, по-късно и големи прозореца, без габартни светлини

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #24 on: 20.03.2009, 20:15:50 »
Някой знае ли какво е станало с Икарусите на Коско?

Възможно ли е 3930 и 5936 да били техни! През 1992 Коско внася от неизвестен град в Словакия Икарус 280 - с по една бяла и зелена широки линии, прозорци - малки, през един и нови джанти!!!

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2658
  • 4162 и 8155 - най-добрите автобуси във Варна!
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #25 on: 20.03.2009, 20:56:30 »
Някой знае ли дали 2086 СТ е в движение?

Отдавна не се движи, и по-добре.  :)
Някой знае ли какво е станало с Икарусите на Коско?

Стояха в техния си гараж, вероятно още са там.

Моите галерии със снимки - тук и тук

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #26 on: 20.03.2009, 20:58:50 »
Мисля, че оправих списъка на Икарус, поне въз основа на вашите коментарите и моите наблюдения! Ако ли някоя случайно се качи на Икарус и види годината на производство за сравнение, ще е супер!

Иначе, 36 - един по-малко!  :D

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 965
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #27 on: 21.03.2009, 09:09:36 »
Ето ти снимка на 8964. Автобуса ме изненада и не успях да си почистя стъклото пред камерата, затова снимката е малко замъглена.

В кой часове мога да го хвана на центъра по посока Почивка днес, за да се повозя и да дам по-добра снимка?

Едит: За по-добри снимки от новото ми пътоване с тях, вижте поста ми в темата за Варна.
« Last Edit: 21.03.2009, 10:41:59 by mediar »

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #28 on: 21.03.2009, 18:29:02 »
Мерси за корекциите! На 5037 има снимка в списъка. От Transport Database е!

За повече снимки вижте списъка и страница 26 в темата за Варна

Икарусите, които съм писал като екс-ГДР без два са 280.33,  а това е експортния вариант за Русия.

Единственият сигурен от ГДР е 5942, който си е от BVB Berlin и е 280.02! Другият, за който имам съмнения, че също е от Берлин, е 5119 - същата разцветка и не е 280.33, а 280.02!

Но останалите са 280.33 и предполагам следното:

2130 - от Прага (изцяло син, с оранжеви врати, сега CNG)

3928 - доставен нов 1989 (жълт, с оранжеви врати) мисля, че е преминал от ГТ в ТТ в началото на 90-те и след това върнат през 2006
5031 - доставен нов 1989 (жълт, с оранжеви врати)
5874 - доставен нов 1989 (жълт, с оранжеви врати, сега CNG)

следващите предполагам, че са внесени втора ръка, имат много части, оцветени в оранжево оригинално и не мога да предположа от къде са (т.е. бях предположил ГДР, но съм в грешка):

2149 - бял, със зелени брони и оранжеви врати
5030 - изцяло бял с оранжеви врати

трите следващи са сходни:
3963 - син с оранжева надстройка (от нивото на прозорците)
5036 - син с оранжева надстройка (от нивото на прозорците)
5037 - син с оранжева надстройка (от нивото на прозорците)


Дайте предположения?!
Така. Пак те мятам. 5119 около 487 пъти ти казах, че не е от ГДР. ГДР са нямали Икаруси с големи отваряеми прозорци, а 5119 е именно такъв. Боядисан е така заради рекламата на Загорка преди 5-6 години (5942 беше със същата). 3963 си е изцяло жълт. Всички останали Икаруси, които си писал, са от Русия. 5036 и 5037 са пребоядисвани тук.
2130 е тук мноогоо отдавна. Преди го е карал Стефан от 3197. Карал го е от 2001 до 2003г., така че 2130 е тук поне от 10 години. Също е внос от Русия.
А от Икарусите си мисля, че 2452 СМ не е писан.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #29 on: 22.03.2009, 01:17:14 »
Пак станаха 37  :(

Внос от Русия?! Това истина ли е? Мислех си, че повечето са докарани нови, с изключение на  чешките и единственият от ГДР?!

Виждам, че можеш да помогнеш да коригирам списъка на Икарус! Ако имаш такава точна онформация, сподели я! Аз си поиграх да сравнявам модели (описани са в поста ми след цитирания) и цветови схеми с други градове (Централна Европа И ГДР, за Русия изобщо не съм се замислял, че можем да решим да внасяме, въпреки че чисто оранжеви най-много са изнесени там; аз си мислех, че част от партидата 1987/1988 е била оранжева  :blink:) ! Единствената точна информация, която намерих е за автобусите от Бърно! Бях поставил линк в темата за Варна! Знаеш години, произход, брой - неща, които никой тук не познава по тази тема! Допиши списъка, ако имаш възможност!



btw, мерси за 8964!
« Last Edit: 22.03.2009, 01:49:02 by remarque »

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #30 on: 22.03.2009, 10:21:54 »
Пак станаха 37  :(

Внос от Русия?! Това истина ли е? Мислех си, че повечето са докарани нови, с изключение на  чешките и единственият от ГДР?!

Виждам, че можеш да помогнеш да коригирам списъка на Икарус! Ако имаш такава точна онформация, сподели я! Аз си поиграх да сравнявам модели (описани са в поста ми след цитирания) и цветови схеми с други градове (Централна Европа И ГДР, за Русия изобщо не съм се замислял, че можем да решим да внасяме, въпреки че чисто оранжеви най-много са изнесени там; аз си мислех, че част от партидата 1987/1988 е била оранжева  :blink:) ! Единствената точна информация, която намерих е за автобусите от Бърно! Бях поставил линк в темата за Варна! Знаеш години, произход, брой - неща, които никой тук не познава по тази тема! Допиши списъка, ако имаш възможност!
Ами за годините - повечето са произведени 1988-1989г. Има много малко екзепляри от по-ранните години - 5942 е 1984 или 1986, за други трябва да гледам, защото много често се случва на 14 да пишат Икаруси, когато аз пътувам. Наистина Икаруси са внасяни тук чисто нови, от Чехия, ГДР и Русия. Мисля, че бях споменал признаците, по които се познават - ГДР са с 1 или 2 отваряеми малки прозореца, другите са неотваряеми, чешките и руските се различават единствено по табелките на вратите и на шофьорската кабина, руските са с табелки на руски и големи отваряеми стъкла.

Всички жълти Икаруси са с табелки на руски. 2130, 2149, 5030, 5036, 5037 също са били жълти и вратите им имат табелки на руски.
5180 е от Чехия, но на последната врата второто крило е от ГДР-ски Икарус (табелката е на немски). Трябва да гледам за повече детайли, за да сме точни кой откъде е. Въпреки, че прозорците ме убеждават на 99%.

Абсолютно точна информация за години нямам, освен единственото инфо, което е в интернет - през 1989г. София са искали да купят Икарус 435, но не знам каква бройка. Но след идването на 10, поголовно започват да се внасят Икарус 280 втора ръка от Русия. Затова и масова част от варненските Икаруси са именно оттам.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #31 on: 22.03.2009, 12:27:33 »
Инфото за партидите имам от тази статия. Не е ли възможно тези автобуси да не са внесени втора ръка от Русия, а да са оригинално от доставката 1988, които са с големи прозорци и надписи на руски! Били са предзначени за износ в Русия, но са били продадени тук! Не виждам логика руснаците да ни продават Икарус, след като те са имали и имат недостиг.

Поръчката за 435 е била за 200!

Ето линк!
« Last Edit: 22.03.2009, 13:14:51 by remarque »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #32 on: 22.03.2009, 13:49:54 »
Е, със сигурност не сме внасяли втора употреба от Русия - то оставаше и оттам да внасяме. Съветските модификации в България според мен са идвали като нови. Подобни доставки е имало и в Полша по това време (края на 80-те години), а след промените (1991-3 г.) в Букурещ се внасят Икаруси 260 от руската модификация 260.50 (соло аналогът на 280.33). В град Питещ има също от модификациите 280.33 и 280.64 (с новия тип врати, бургаските са същите). В България като нови се внасят Икаруси 260.50 за ведомствен превоз на Плама Плевен, сега се ползват за градски транспорт, в Благоевград също има такива. Може би има и на други места.
Причините, поради които са се внасяли небългарски модификации в България (поне до разпускането на СИВ през 1991 г.), вероятно са свързани с особения обмен в рамките на СИВ, който се извършва чрез бартер, а не чрез реален парично-стоков обмен. Може би понякога са били произвеждани повече автобуси за Съветския съюз, които в дадения момент е нямало с каква стока да се възмездят и е трябвало да се пласират на трети пазари.

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #33 on: 22.03.2009, 17:43:56 »
Добре де, те и О345/Г са били за Русия и Турция - защо тогава са със сменени надписи?

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 965
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #34 on: 22.03.2009, 21:24:22 »
Абе нали чавдарите бяха 6. Как сега са 14?! Всичките ли са в движение?

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #35 on: 22.03.2009, 21:31:28 »
Те 6 може да се движат, просто в гаража има 3-4 аварийки и десетина, които могат да се движат. Никой не знае кои са бракувани.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 965
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #36 on: 22.03.2009, 21:44:12 »
Е с идването на Тедомите ( били и 5 ) няма ли да се намали броя на соло Икаруси и Чавдари в движение?

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #37 on: 23.03.2009, 00:06:04 »
Това е актуалният списък на Чавдар във Варна, благодарение на ЙорГана! В списъка се вижда кои са в движение, техните снимки са от последните две години! Най-вероятно ще ги спрат до края на годината, но аз се надявам, че ще запазят поне един и както в Чехия, например, ще го показват когато има повод! Жалко, че не беще запазен нито един ДАК или 9Tr!
« Last Edit: 23.03.2009, 18:10:23 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #38 on: 24.03.2009, 15:38:08 »
Мерси за поредната снимка на Тедом във Варна!

Същевременно аз съвсем се обърках! 5180 е доставен от Бърно - в темата за Варна бях сложил линк към страницата на ГТ в Бърно, където има точна информация! Но сега виждам на снимката, че е с пластмасова лайсна, които се появяват на 280.33 след 1988! Все пак моделът на чешките е 280.08, но това за пореден път обърква опитите ми да възстановява историята на тези автобуси!

Освен синята табелката Ikarus, made in Hungary, в Икарусите има ли видими табелки с данни за автобуса?

btw, някой може ли да опише 2452 СМ и 5907 КВ или да качи снимки?
« Last Edit: 24.03.2009, 18:42:35 by remarque »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1181
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Списък на подвижния състав
« Reply #39 on: 24.03.2009, 15:52:42 »
Мерси за поредната снимка на Тедом във Варна!

 Но сега виждам на снимката, че е с пластмасова лайсна, които се появяват на 280.33 след 1988! Все пак моделът на чешките е 280.08, но това за пореден път обърква опитите ми да възстановява историята на тези автобуси!

Всички Икаруси за страните от СИВ (и не само) след 1987-8  до някъде 1992 г. се правят с такива пластмасови лайсни. Изобщо когато през годините подобни детайли се сменят, това става при всички модификации на Икарус (разбира се, има и изключения). Така че от 1987 почват да слагат такива лайсни на 280.02, .04, .08, .33, и т. н. Самите модификации най-ясно се различават по прозорците, по оцветяването (оригиналното), габаритнити светлини. Друго - след 1985 в страни като ГДР, Полша, ЧССР и Унгария първите и третите оси са с новия тип джанти (мисля, че изключения има при моделите за Полша и ЧССР от 1989 г.), докато за страни като България и СССР продължават до последно да слагат от стария тип.
Ако въпросното изключение за 1989 г. е вярно, то този, който си дал можем дори да предположим, че е именно от 1989 г. (вече има и пластмасова лайсна)
« Last Edit: 24.03.2009, 15:55:01 by Balkanton »